Hubert84 Opublikowano 16 Marca 2022 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2022 Panowie, pytanie do osób, którzy wykonywali zabezpieczenie antykorozyjne w warunkach ,, domowych''. Planuję to wykonać w okresie letni, gdy będą upalne dni. Plan myślę, że zgodnie ze sztuką w tej kolejności: demontaż osłon, listew, nadkoli, zderzaka mycie podwozia mechaniczne usuwanie ognisk korozji r-stop lub fertan podkład epoksydowy Valvoline bodysafe Valvoline ML do profili Posiada sprężarkę, więc będzie nakładane pistoletem. Jedyna przeszkoda to, że w garażu NIE MAM KANAŁU. Ktoś mi podpowiedział, żeby nabyć podstawki/ kobyłki 420 mm. Czy komuś z Was udało się przeprowadzić taką operację na takich kobyłkach? Czy to w ogóle ma sens, czy lepiej szukać garażu z kanałem ?
dioniz Opublikowano 16 Marca 2022 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2022 Ja robiłem prawie identycznie i na kobyłkach, jedyny minus to pistolet z puszką do konserwacji nie wszędzie lekko wciśniesz. Obowiązkowo to dobry, szczelny strój i maska...
Hubert84 Opublikowano 16 Marca 2022 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2022 59 minut temu, dioniz napisał: Ja robiłem prawie identycznie i na kobyłkach, jedyny minus to pistolet z puszką do konserwacji nie wszędzie lekko wciśniesz. Obowiązkowo to dobry, szczelny strój i maska... Wtedy spray czy pędzel ?
dioniz Opublikowano 16 Marca 2022 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2022 Ja robiłem pistoletem... i miejscami pędzel, konserwacja po sprayu nie wytrzymuje za długo...
Rafal9304 Opublikowano 16 Marca 2022 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2022 12 godzin temu, dioniz napisał: Ja robiłem prawie identycznie i na kobyłkach, jedyny minus to pistolet z puszką do konserwacji nie wszędzie lekko wciśniesz. Obowiązkowo to dobry, szczelny strój i maska... I dobre kobyłki...
DaV Opublikowano 17 Marca 2022 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2022 W dniu 16.03.2022 o 10:21, Hubert84 napisał: Ktoś mi podpowiedział, żeby nabyć podstawki/ kobyłki 420 mm. Czy komuś z Was udało się przeprowadzić taką operację na takich kobyłkach? To jest możliwe ale zarezerwuj 2x więcej czasu niż zakładasz. Pozdejmować wydech, osłony i inne bajery to jedno ale podwozie trzeba dokładnie umyć przed przystąpieniem do pracy co z tej pozycji będzie sporym wyzwaniem aczkolwiek da się wszystko zrobić jak ktoś jest uparty . Przygotuj się na kapanie po twarzy (polecam kupić przyłbice). Co do samej konserwacji, jeśli auto już ci zaczyna kwitnąć trochę na rudo to przyglądaj się szczególnie w miejsca łączenia blach na zakładkę. Zobacz czy jest tam ruda (jak jest to już nie wiele zrobisz nawet z piaskarką) jak nie ma to super tylko kup masę uszczelniającą i zapakuj ile się da w miejsca szczelin. Ja osobiście wywalił bym tego baranka Valvo i kupił FORCH L259 ale to tylko moje prywatne zdanie, jesli chodzi o epoksyd to koniecznie 2 składnikowy, te 1k to gówno ani przyczepności dla kolejnych warstw ani zabezpieczenia. Powodzenia życzę i wytrwałości bo robota mega wredna.
Hubert84 Opublikowano 18 Marca 2022 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2022 12 godzin temu, DaV napisał: To jest możliwe ale zarezerwuj 2x więcej czasu niż zakładasz. Pozdejmować wydech, osłony i inne bajery to jedno ale podwozie trzeba dokładnie umyć przed przystąpieniem do pracy co z tej pozycji będzie sporym wyzwaniem aczkolwiek da się wszystko zrobić jak ktoś jest uparty . Przygotuj się na kapanie po twarzy (polecam kupić przyłbice). Co do samej konserwacji, jeśli auto już ci zaczyna kwitnąć trochę na rudo to przyglądaj się szczególnie w miejsca łączenia blach na zakładkę. Zobacz czy jest tam ruda (jak jest to już nie wiele zrobisz nawet z piaskarką) jak nie ma to super tylko kup masę uszczelniającą i zapakuj ile się da w miejsca szczelin. Ja osobiście wywalił bym tego baranka Valvo i kupił FORCH L259 ale to tylko moje prywatne zdanie, jesli chodzi o epoksyd to koniecznie 2 składnikowy, te 1k to gówno ani przyczepności dla kolejnych warstw ani zabezpieczenia. Powodzenia życzę i wytrwałości bo robota mega wredna. Dzięki za porady. Czym różni się powłoka FORCH od Valvo? Myślałem ewentualnie jeszcze o Noxudol. Mam jeszcze wątpliwości jak wyczyścić rudą w ciężko dostępnych zakamarkach, może jakieś przedłużki do szczotki na wkrętarkę? Wiem, że robota mozolna, ale w Wawie profesjonalne zabezpiecznie to ok 3000 i to bez zdejmowania sanek. Sam przynajmniej będę wiedział, że na czystą blachę położyłem i co najwyżej sam zrobię jakieś poprawki.
DaV Opublikowano 18 Marca 2022 Zgłoś Opublikowano 18 Marca 2022 Forch to czysty wosk do podwozi czyli to czego używają wszystkie warsztaty, valvo wydaje się być czymś ala baranek. Do czyszczenia rdzy polecam tarcze rapid strip i nie na wkrętarkę a wiertarkę Wkrętarką będziesz się męczył (za małe obroty). Tarcza bardzo ładnie i w ułamku sekundy wyliże ci rdzę ale ma dwa minusy, pozostawia bardzo gładką powierzchnię przez co trzeba ją zmatowić bo nic się nie będzie chciało trzymać, druga sprawa to nie zbierze nic z wżerów poniżej poziomu blachy, no ale od tego są produkty typu szczotka druciana i app rstop. Trzymam kciuki za robotę, sam też miałem konserwować ale oddałem do warsztatu. Skasowali 2200zł ale w sumie nie żałuję bo zrobione bardzo schludnie a sam nie mam sprzętu to by mi tak nie wyszlo 1
CarlosBlack Opublikowano 25 Listopada 2023 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2023 wjechało do mnie auto potraktowane tym forch'em, niestety również po lakierze na lakierze miesięczna ceramika więc może uda się tą konserwację łatwiej usunąć? czym to atakować? T&G?
DaV Opublikowano 26 Listopada 2023 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2023 Nitro, zmywa wszystko 1 składnikowe (mieszane bez utwardzacza)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się