Skocz do zawartości

A6 C6 - Black Mamba


grechut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dokładnie ponad rok temu załapalem bakcyla jesli chodzi o autodetailing i wszystko co z nim jest związane. W PSB przedstawiłem swoją prace na Oplu Vectrze C. Opel został sprzedany, a jego miejscze zastąpiło Audi A6 C6 w kolorze LY9Z - Pantheroschwarz :D. Głównie chciałem zmienić na coś z automatem i się trafiło - rocznik 2006, 2.4 benzyna + LPG no i wiadomo automat. Z tego co mi brakuje to jest klimatronik ( obecnie klima dwustrefowa średnio pasuje do wewnętrznego desigu deski Audi no ale coż... ). Ważny był dla mnie przebieg samochodu - wolę jak ma 350 oryginalnego niż 150 poprawionego 😉 Ale samochód został sprowadzony z Danii, do 240 serwisowany, obecnie lekko ponad 270k.

Od poprzedniego właściciela dostałem info, ze w zeszłym roku smarował go jakimś woskiem, który miał trwalość 12 miesięcy - Szybkie pytanie i wiadomo, że Fusso 99 do czarnych lakierów. Na szczęście wosku już praktycznie nie było więc nie musiałem się martwić o jakieś środki typu wax off itp. Oczywiście pozostała masa niedociągnięc po zabiegu od poprzedniego właściela - w każdej prawie szczelinie pozostalości przyschniętego już wosku.. Dramat ;/ . Lampa jedna była wymieniana i wyglądała ok ale druga była do regeneracja co też uczyniłem :). Felgi sa w stanie 3/5. Widać już na nich ząb czasu, kiedyś jak będę miał za dużo gotówki to zmienię.. Póki co jest jak jest  :).

Kilka fot auta przed zabiegami

ACtC-3ciOS-Bkv9ELzuxqmHF06sJsiiq_7svYcqO

ACtC-3f3K-XAKcxkbax8oBN4jUBfMyZbJfBBWEB9ACtC-3fyNd09aJPxLTfOXVbZdyEIzlPhfxf--ftrACtC-3fh0bakSpMNI2nfimBjFbJ_Pho67Hunjp2CACtC-3eXSfn0Uzar-dsbd2v-uJeCQinZOyqYBeDZACtC-3e19udSyhUrL0LeWP1izAWLuwMGQkDMhzFFACtC-3er_0WEWjJTeaynWRdtNLnlzY-VJursAZKJACtC-3d9BANjew9RZHO4mJbJfVqHUQbXqKFeqRG-

Zaczniemy może od felg. Jak już pisałem stan mocno średni, widać że kilka razy zaatakowały kraweznik, aluminium się gdzie niegdzie utlenia. Felgi żeby ozdyskać pierwotny blask musiałyby zostać wypiaskowane, ubytki uzupełnione i pomalowane itp itd. Póki co zostalo mi tylko ich odszczurzenie i doprowadzenie do jak najlepszego stanu 😉

Wszystkie 4 felgi traktowałem podobnie więc będę wstawiał tylko pojedyńczą sztukę. Wygląd przed;

ACtC-3cHR1CYP8jPrB0UgASlkXTdfv43n5ys0eIU

ACtC-3fWwAle62URRy-VyxjjwT7L7qZ41oLeJk6d

 

Nie było zmiłuj więc felgę zaatakowalem najppierw ExceDE UWC - bez obaw używałem rekawiczek tylko zdjęcie przed 😄

 

ACtC-3frcv_D2e0l1Mue4nyvKEyR1PrVWTwPr57X

 

Ruszyłem z maksymalnym zalecanym steżeniem 1:4. Na gumy w międzyczasie wleciał również Tire and Rubber od Excede ( chyba stęzenie 1:10 ), Po kilku minutach spłukanie, wstepna inspekcja i wleciał Vampie od ADBL. Dopiero po kilku razach udało się felgi doprowadzić do przyzwoitego stanu. Nie liczyłem, ale chyba nie skłamię jak ogarnięcie kół zajęło mi z 2.5h jak nie więcej. Felgi również wyglinkowalem i z braku laku zabezpieczyłem woskiem Fusso 99 😄 Lepiej jak będzie jakakolwiek ochrona niż nic.

ACtC-3ee6HKOqkI2vr8GpzW8YS_5f4GGbNKZtZVz

ACtC-3fMo0Pla-0WzrmBFVQQH17D5zFuEpbFnifzACtC-3fpTcd0IAkOcSVbZ3uxWh1M5F7r97ehmm1hACtC-3c2T0s1hGzyJ1Qy4GZPeJed5LcVcd1wLNwnACtC-3eUaG4vmSBmYJabw9fsLRi6oeodDWLPUcsGACtC-3e1qwP_oW0CMvdXxWniqNKIZt7LICfk5RkGACtC-3fOrgrpoL2p48dWRvb6P2E6A4j4_3D-dbZvACtC-3ev_xXAfs3DN7w56M9_b8r9DZhIP_G9QZtuACtC-3ePjcI2iwa5eK5Ms_ODLmwZdzopgmnZnJbt

Jak pisałem na w/w zdjęciach są lampy już zrobione, ale mam jeszcze foto jak wyglądały przed. Zaatakowałem je papierami wodnymi 800 >1200 > 1500 > 2500. Później twardy pad + Menzerna 400. Zabezpieczone FX Coating 12m. Lampa nie byla w zlym stanie, po prostu delikatnie była zżółknięta w górnej części. Robiłem lampy pierwszy raz i jestem zadowolon. Foto przed i po.

ACtC-3dE_ma5sEPMa30eIcwyqc8RQMLjCXT42Ghy

ACtC-3cb242O_BembFRy2NEpRA9CvEqFXKUWurbm

 

Ok koła mamy ogarnięte to przygotowuję sobie mój arsenał. Widać czego uzywalem ale jeszcze będę opisywał na poszczególnych etapach.

Z głownym to

ADBL Yeti, Snowball, Vampire, APC , Tar And Glue Remover, Clay Towel

Excede UFW , T&R Cleaner

Carschrieben Do szyb

Mikrofibrz od Workstuff, pędzelki od ADBL i innch producentów.

ACtC-3dfaMBWkRl6MTEbpsivCK5MDwRAHw7AjfxT

Tu przygotowywanie miksturki ADBL Yeti + APC

ACtC-3cAJ305MYc0jjWU6dERRa3Zdh9PUtE9Bbm7

Tu już oprysk.. Slabo się pieni ale no coż.. Tak Yeti ma 🙂

ACtC-3fDINUjCcbSCMrzM0NDorJI1fqYiiD1TNCG

ACtC-3cm5YLWT8lTfK7ZKJ3s7BX_eTHBm_7uOkjj

ACtC-3eZ0416IX5YJhcSokBcyGz92wWZf8_ukcZF

Zakamarki i detale wymyte APC ( 1 : 10 )

ACtC-3fP237gM72f90G5hepBQUDtmscPCu36d7r5

ACtC-3dukutpUEyxru1nXWVUTLSjLdBPYQtxQ5bu

ACtC-3dFsimM6u6V7d49nzA6qS93KJ5WbDbbqQm2

Bez rękawiczek.. wiem..

ACtC-3cML3wXatdnTonwhOktF2KcDLHEvA9Msj-7

ACtC-3dfyG0LAwTGn06odGjVUUCiPzZrv3M97GFDACtC-3eaTJKQ7gLyZ67OVZtUQvvixQXmhTTyQdTk

Spłukanko i inspekcja.

ACtC-3e6onHFwPSVtTW_rzUjF6nj5QhKLX4P3mar

ACtC-3dvNIVDB7iNLVUsx4Ek-6MXcIEDXzziMKup

ACtC-3dOCDwehTgJwdEZkLDGt2cz5PxkluNj_95u

ACtC-3f8NGEgaUR_j03xvRDd_NwDL8gjr_wkaw96

grafik.png.c7d18b9d11080d1f410f3c4fabbf9b54.png

Tutaj wjechał od ADBL T&G

ACtC-3cxSXn9zO3dkCx5Mrec3FQkKnRQrOwedMwq

ACtC-3eOd0tH9jiFZx52F4O7t11tiszulytQ_zEm

Miał co robić.

ACtC-3f6Fjb5yZvVLxoKStZPLDArZ6dIXZearWRF

ACtC-3cjbi9wgopzWAgCzVkMhs5z80MMm6NX8mvc

ACtC-3cwsVqWPwALRKYk_JDpJrdvrmUPoxiBDlVn

ACtC-3cn_bd-34It_E4iyKg1RWDT2nMV79-l27La

ACtC-3fbG-zJ7SgS8M5XiVnowBPp2q3tqJHyrKBx

ACtC-3e2BWkiqCSYng1IGkXC-jW2GclPDRY_tm63

ACtC-3dDvpsgMyPna0bq8O7q6XwIhaE2gp8ydPJX

Teraz czas na Vampira

ACtC-3dqtyTx8hOq-rRZs40W27aFhCAHcW7j44qX

ACtC-3eDC_XOglJxJ-kOflpudReXEcs8HzewKJPlACtC-3d5UE-GsYQqKwULqbPnTjI9nCOEj5QsWZ3L

Inspekcja, płukanko. Jest ok. Lecimy dalej.

Tu przygotowywanie ADBL Snowball

ACtC-3fAIckk0si2khIf9MQDnaySQXDcBOhPvAip

ACtC-3esqLuQoRK_p-NxUk9Kc0u7X-45gItC7H4g

ACtC-3esYkjRj6Jg1T8BiHtaxOHNaN7Oxc7ha1SC

ACtC-3fAlQM8F48-LfsHcFp1QxIqFxlWpeRUkfqw

 

Dawno nie używalem Snowballa ale słabo się pienił. Po Yetim w zasadzie przyzwyczajony także leciałem z tematem dalej 🙂

Tutaj wpada Clay Towel z resztkami Snowballa jako lubrykant.

ACtC-3cWMgZwUofuH0FVsfkxtVuxHpWovextIoH3

Szybkie ogarnięcie calego autka. Spłukanie + suszenie dwoma ręcznikami  Monster Shine Fluffy Dryer.

ACtC-3e4hMVc394Rc8W1xu2ZE9DGt6c62z2P41R0

ACtC-3fMuo0hUvEgBvh43W7EEBhkagIDxx_p9Ez3

ACtC-3fqYoVm6gzJLZwr_vgy3M5w_9mGqKH39GyA

ACtC-3cPvssHeu20J3YdAw6N7PHEUehLq6tZ927j

ACtC-3cZijbYv--JlB4vIOLbLjxYdFb7L4yvMenL

Widac , że samochód odżył ale to nie byl koniec :). Tutaj kilka mikrofibr których używałem.

ACtC-3ci9tLdym0JW1pjjZYL74tEIEf6VFHR_jRJ

Wnęki wymyte również APC 1:10

ACtC-3fuxNFrinv20NbiLouQqfYKjkIGDf8aQ0w7

ACtC-3d9SXDQHK8d1ENJSIF_p4ZUUC7dumuToT3m

ACtC-3flU-T-COex4U-7RI8mDLPrHNVbY9XZksp_

ACtC-3f86hxOx3AFmthpficTusUfYs8bHO0uiDkr

ACtC-3cMUcRaq80xKjzLiGGe4BMy3rTImJP9nv9x

grafik.png.8d199dd4b333c3fb4a2c1227bde582ab.png

grafik.png.506b24ce0e86b406bf348fcd6adfd26b.png

ACtC-3fwwQkb3FaEStaCGvF6-_MUdFHSi_ZDUu-Q

grafik.png.5cc2e85b5aeb6882d54d7739cdf21a14.png

Tak po myciu , ogarnięciu uszczelek, wszelakich pozostalości po poprzednim wosku i innych syfach.

ACtC-3d5gCpLTGhedO1GgulOBAtcCtqDrCjhy5d7

 

ACtC-3dql5CW6D3dE313Lgiyu5wFHiB77QXwNWw0

ACtC-3dCm-4Dojz3EqgVIdeLGbihd_DOgOAg-iRM

ACtC-3fIXVt4qdf43tLJsCW0R-lCRxeVVuldspyp

Było kilka water spotów ale tym się nie przejmowalem bo i tak planowalem korektę lakieru.

Tutaj zestaw padów który miałem do dyspozycji.

ACtC-3eB4rnauOjs-U8Q9OkbHNyhfAxfjMh1HwRN

Moja wierna Jula przed praćą 🙂

ACtC-3dBlO-S88qISIONXG6v-YB9GfG3fhTZxZc-

Lakier był dość mocno zapuszczony, Zacząłem kombinacją żółty Nat + 3d one.

ACtC-3e4bt_sDmw5NJ2eB5zLFyAhdQJTF32mpMzI

O ile na tylną klapę gdzie zarysowań było niewiele o tyle na przod i boki nie starczyło..

Później użyłem czegoś mocniejszego : pad ZviZZera Niebieski trapezowy + 3d one. Mega pasta i mega wykończenie. Na niektóre elementy poszły 2 etapy > zvizzer + żółty NAT.

I.... tu jest mój błąd. Załapałem taką zajawkę na polerkę że zapomniałem kompletnie o robieniu zdjęć. Mea culpa. Projekt mial trafić do PSB ale właśnie ze względu na brak zdjęć z polerki i zabezpieczenia trafi do W&W.

Dodam że szyby umyłem Schibentekiem rozrobiony w stosunku 1:1.

Cały pojazd zabezpieczyłem powłowką FX Protect vision C12, Przed zaaplikowaniem powłoi dałem Zymola HD Cleanse. Ogółem sama aplikacja fajna, czyli psiknięcie dość obficie na lakier, później docieranie dwiema fibrami. Efekt szkła był WOW. Pięknie wyglądało autko w słońcu 😄

 

ACtC-3dGIMRhh2YFZNUVwi81UMhGjXNgi8g9rt8a

ACtC-3c4-zthZp8QVL4lVJUO--IjIN3eAJJHgmc0

grafik.png.cd7471f3989e41e8ff5bae5f8902a641.png

 

Dzięki sam na siebie jestem zły bo brakuje zdjęć z najwazniejszego, niemniej jednak, nie bijcie i oceniajcie. 🙂 Wszelkie (po)rady mile widziane!

 

 

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto zdecydowanie odżyło, to bez dwóch zdań! 😉  Fajnie 👌

Ale powiem Ci szczerze, że takiej kombinacji to się nie spodziewałem

1 godzinę temu, grechut napisał:

Cały pojazd zabezpieczyłem powłowką FX Protect vision C12, Przed zaaplikowaniem powłoi dałem Zymola HD Cleanse.

Nie wiem jak HDC wpłynie na trwałość FX'a, ale osobiście w tym wypadku odpuściłbym jakikolwiek cleaner.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Grzechu23 napisał:

Auto zdecydowanie odżyło, to bez dwóch zdań! 😉  Fajnie 👌

Ale powiem Ci szczerze, że takiej kombinacji to się nie spodziewałem

Nie wiem jak HDC wpłynie na trwałość FX'a, ale osobiście w tym wypadku odpuściłbym jakikolwiek cleaner.

Dlaczego nie stosowac? Czytalem nawet instrukcję aplikacji i nic nie bylo mowy o tym, zeby nie stosować cleanerów.

https://fxprotect.com/wp-content/uploads/sites/3/2018/11/VISION-COATING-C-12-instrukcja-aplikacji.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, grechut napisał:

Dlaczego nie stosowac? Czytalem nawet instrukcję aplikacji i nic nie bylo mowy o tym, zeby nie stosować cleanerów.

Regułą jest, że cleanery (bez wymywania) daje się pod woski naturalne. 

Pod woski syntetyczne rekomendacją jest aby wymyć cleaner (IPĄ lub innym eraserem itp.)

Po co? Cleaner nie wymyty nie wiąże tak dobrze jak można by tego oczekiwać od wosków syntetycznych. Chociaż tutaj dużych różnic może nic być, albo będą niezauważalne. 

Ale w przypadku wosków to jeszcze pal licho...

W przypadku powłok obowiązkowo trzeba wymyć. Powłoki kwarcowe, polimerowe nie będą dobrze leżeć na lakierze  na którym leży warstwa cleanera czy pasty. 

 

Ps: jeśli miałbym użyć cleanera i go wymyć to już wolę użyć pasty finiszowej i ja wymyć - lepszy efekt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, grechut napisał:

Dlaczego nie stosowac? Czytalem nawet instrukcję aplikacji i nic nie bylo mowy o tym, zeby nie stosować cleanerów.

Wszelkie powłoki (nie ważne już od jakiego producenta) najlepiej wiążą się z tzw. 'gołym' lakierem, maksymalnie odtłuszczonym. Nie bez powodu pomiędzy korektą, a odtłuszczeniem nie dopisali nic o cleanerach.

2021-06-14_13h11_38.png.8b42098b640493a27b5af5fe8ab0b739.png

Obstawiam, że wszelkie kombinację: lakier -> cleaner z wypełniaczami -> powłoka, finalnie obniżą trwałość LSP.

Choć nie ma co, HDC na pewno zrobiło tutaj fajną robotę 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, dzięki chłopaki za wyjaśnienie.

Całe życie człowiek się uczy. Najwyżej powłoka nie poleży tyle, co powinna.

P.S Po tygodniu spadl pierwszy deszcz i z kropelkowaniem jest .... mocno średnio. Pamiętam jak aplikowalem Fusso to po pierwszym deszczu był mega efekt kropli i zaraz zrzucania wody z lakieru. Tu nic takiego nie miało miejsca..

Dam mu szansę 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.