Skocz do zawartości

Einhell ce-cp 18/180 li e - polerka rotacyjna, akumulatorowa 18V


powerf

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, postanowiłem założyć temat poświęcony maszynie polerskiej Einhell ce-cp 18/180 LI E którą niedawno nabyłem. Temat będzie uzupełniany w miarę postępowania testów maszyny.

Charakterystyka:

- polerka rotacyjna, akumulatorowa 18V

- silnik bezszczotkowy

- standardowy gwint M14

- brak typowego wolnego startu

- regulacja obrotów za pomocą przycisków +/-: biegi (obroty): 500 / 800 / 1000  / 1500  / 2000 / 2500 / 3000 - aktualnie wybrana prędkość jest pokazywana na wyświetlaczu LCD - 05 = 500 obr, 08 = 800 obr, 10 = 1000 obr itd.

 

Zrobiłem sobie testowo jeden element (klapa tylna) na samochodzie póki co, niestety w garażu przy słabym oświetleniu więc zdjęć z tego testu nie zamieszczam.

Moje spostrzeżenia do tej pory są następujące: 

- solidnie wykonana, zwarta konstrukcja, lekka - z baterią 4Ah jakieś 2.2 kg, bez baterii 1.7 kg, wygodna w trzymaniu, dobrze wyważona

- nie ma wibracji

- na obrotach do 1500 jest całkiem cicha, potem robi się już dość głośno

- nie grzeje się - po około 15 minutach ciągłej pracy na obrotach 1500 główka maszyny była letnia

- brak wolnego startu w mojej opinii nie przeszkadza. Pierwszy bieg to 500 obrotów, a przy takich obrotach jest małe ryzyko chlapania pastą itd.

- przy pracy na padzie 80mm i w miarę mocnym docisku maszyna praktycznie nie zwalnia, komfort pracy jest bardzo dobry

- zaskakująco długi czas pracy na baterii - pracowałem w sumie jakieś 40 minut na obrotach 1000/1500 (menzerna 2500 na średnim padzie i 3500 na miękkim) a wskaźnik naładowania baterii pokazywał wciąż 2/3 kreski. Ładowanie do 100% baterii w tym stanie zajęło jakieś 30 minut.

Temat rozbuduję o relację z pracy maszyną gdy będę działał z kolejnymi elementami, na razie to tyle.

1.jpg

2.jpg

2a.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czester Wolę budżetową rotację od budżetowego DA (mimo że jestem amatorem a nie profesjonalistą) gdyż rotacja daje dużo większe możliwości, szybciej wycina a wykończenie wcale nie gorsze niż na DA.

Miałem już małe DA i sieciowe i akumulatorowe, (oczywiście tanie, budżetowe) i nie przepadałem za nimi z 3 powodów: wibracje, hałas i słabsze cięcie.

A kupować porządnej DA za 2k nie zamierzam, zwłaszcza że służy mi jedynie do pracy nad swoimi samochodami i ew. kogoś znajomego. 

A co do BP to kupowałem na alle zestaw tarcz: 75, 50 i 30 mm, jakiś tani, chyba 40 zł za komplet, ale o dziwo w miarę solidny. BP 125mm mam, ale jeszcze nie miałem potrzeby go używać.

Nic innego nie dokupywałem. Oczywiście gąbka i pad 180mm który był w zestawie poleciał do kosza 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czester Gdybym miał nieograniczony dostęp do sieci, to pewnie zastanawiałbym się nad rotacją z kablem, ale z uwagi że działam albo w garażu podziemnym bez prądu albo na zewnątrz to w grę z mojej strony wchodzi jedynie akumulatorowa.

Z drugiej jednak strony brak kabla to mega udogodnienie, a mocowo naprawdę ta polerka daje radę, nie zwalnia przy docisku tak jak niektóre tanie rotacje sieciowe z 230V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądnąłem zdjęcia z wczorajszego testu polerki na tylnej klapie, wybrałem kilka które prezentują jako-taką jakość.

Przed polerką:

before.jpg

W trakcie pracy menzerną 2500 i niebieskim padem NAT

in progress — kopia.jpg

Efekt końcowy po menzernie 2500

after.jpg

Jakby ktoś był ciekaw skąd takie oryginalne zarysowania na klapie mam - otóż miałem podczas burzy śnieżnej w górach przygodę i czterech chłopa mnie z zaspy pomagało "wypchać".

To są właśnie efekty ich pomocy.

Przez półtora roku mycia rinseless nie nabawilem się tylu rys na całym aucie, ile zarobiłem na tylnej klapie w ciągu 5 minut...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gold_Car około 500 sama maszyna + osobno kupuje się ładowarkę i akumulatory - są różne ładowarki i akumulatory, ja mam zestaw ładowarka z aku 4ah - za całość zapłaciłem 729 zł dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa opcja.. mam wiertarkę na tym systemie, tak więc odszedł by zakup ładowarki. Co prawda w podziemnym garażu mam dostęp do prądu, ale jak to w bloku, zawsze ktoś chce obok wyjechać kiedy ty rozstawisz się ze wszystkim... Brak przewodów na duży plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

@raafal91 @dokładnie - a dla weekend-warriora i dodatkowo blokersa super opcja.

Do tej pory zrobiłem nią na aucie kilka elementów które miałem porysowane od zimowej przygody i jestem z niej mega zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 19.05.2021 o 11:46, powerf napisał:

@raafal91 @dokładnie - a dla weekend-warriora i dodatkowo blokersa super opcja.

Do tej pory zrobiłem nią na aucie kilka elementów które miałem porysowane od zimowej przygody i jestem z niej mega zadowolony. 

Powiedz po takim czasie używania już możesz powiedzieć ile wytrzymuje na akumulatorze. Zastanawiam się czy kupić bo też nie mam dostępu do prądu i szukam alternatywy co by pod blokiem mógł zrobić korektę lakieru całego auta. Jeszcze myślałem nad Ryobi - https://www.narzedzia.pl/polerka-akumulatorowa-ryobi-one-r18p-0,102868.html?origin=prodlisting&cd=724892562&ad=40594631031&kd=&gclid=Cj0KCQjwnueFBhChARIsAPu3YkTJdBCPCn9k9jjUETwjqFfmG9OcvqeZ6jFlrpLPORJ4KPPIZlhHf4waAnU7EALw_wcB

Tylko to już jest DA (różnie piszą o jej skoku. jak 5mm to bez sensu). A Ryobi mam już wiertarko-wkrętarkę z systemem one+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzesiekxx88 Podam przykład z wczoraj - przepolerowałem trochę dach bo bardzo dawno nic z nim nie robiłem - akumulator 4Ah - zrobiłem 2 etapy: menzerna 2500 + menzerna 3500.

Na wskaźniku stanu aku po robocie miałem nadal 2/3 kreski - nie wiem tylko czy to solidne 2 kreski czy raczej już bliżej 1.

Ale sprzęt polecam - podobno Aku 5.2Ah jest jeszcze lepszy bo ma większą wydolność prądową, co przekłada się na jeszcze większą moc polerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzesiekxx88 powiem tak - w opisie maszyny, dokumentacji itd nie ma wprost wspomniane że ma stabilizację obrotów, natomiast podczas pracy, przy docisku nie ma czegoś takiego że maszyna się dusi i znacząco zwalnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witaj. Jak Ci się ta polerka sprawuje ,po przetestowaniu i po dłuższym polerowaniu na niej ?  Jak ja oceniasz teraz ,jest dobrym sprzętem ? I nada się ona do woskowania samochodu ?

I jeśli możesz jak ja oceniasz w stosunku do DA ? Od tego Kraft&DELE ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dariusz1982  porównując tą polerkę z K&D, zdecydowanie wygrywa Einhell.

Sporo nią już się bawiłem i dla mojego hobbystycznego użytku w 100% mnie zadowala.

Na padad do 80mm średnicy - bomba - chodzi płynnie, bez jakichkolwiek wibracji, nie jest głośna, można bez problemu nawet 1 ręką ją prowadzić po płaskich powierzchniach.

Mam 2 aku - 4.0 Ah i 5.2Ah - niby ten większy ma też większą moc, ale nie było tego jakoś bardzo czuć.

Co do czasu pracy to bateria 4ah starcza na jakieś 50-60 min ciągłej pracy przy obrotach 1000-1500.

Tak więc jest bardzo dobrze.

Trochę gorzej wygląda praca na padach 125mm - tutaj zauważyłem że trzeba trochę z maszyną walczyć aby pracować nią płynnie cała powierzchnią pada.

Generalnie tak jak pisałem - jestem z niej mega zadowolony i do moich celów w zupełności wystarcza 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

@Dariusz1982 Nie mam więcej zdjęć - polerka jak polerka - poleruje i tyle 🙂

Hologramy nie powstają od samej polerki, tylko od użytej pasty i pada - im ostrzej, tym większe hologramy - DA podobno mniejsze hologramy daje, ale i tak to przede wszystkim kwestia tego jak agresywna kombinacja past-padow zostala uzyta.

Do wosku raczej DA lepsza bo lepiej się da prowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ja również zakupiłem einhella wypolerowałem nią wszystkie szyby w passacie b7 kombi to moja pierwsza polerka . Do polerowania szyb użyłem pada 75mm cutingowego SPTA i glass polish od softa 99. przymierzam sie do polerki całego auta przy użyciu sonaxa 0406 i padów od ADBL polish  75 i 125mm i one stepowych 75 i 125 mm. czekam na kilka gratów z polski do chemicznego oczyszczania lakieru

szyba.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.