Skocz do zawartości

Ichinen Chemicals Klinview Glass Coat Hybrid Strong


Grzechu23

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać 😉 

Korzystając okienka pogodowego w weekend udało mi wrzucić na szybę nowość od japońskiego producenta Ichinen Chemicals - Klinview Glass Coat Hybrid Strong.
Jest to 'mocniejsza' odmiana NW - mają również w ofercie Klinview Glass Coat Big & Big, który według opisu jest mniej trwały, ale za to podobno sam zrzut wody zaczyna się od 40km/h.
W przypadku Strong'a zrzut ma pojawiać się od 45km/h, a trwałość od 6 miesięcy. Jak będzie? Zobaczymy

2020-12-17_10h22_59.png.e0f63c6971e2192510b5f09bd216ce9b.png

Opis producenta:

Cytat

Wysokiej jakości produkt tworzący na powierzchni szyb, niewidzialną ochronę tzw. niewidzialną wycieraczkę.
Powierzchnia szyb staje się hydrofobowa przez co zwiększa bezpieczeństwo podróży podczas jazdy w deszczu.
Efekt "niewidzialnej wycieraczki" pojawia się już od 45 km/h, utrzymując się na powierzchni nawet 6 miesięcy lub dłużej.
W lecie minimalizuje używanie piór wycieraczek, w zimie skutecznie utrudnia zamarzanie szyb.
Sposób użycia:
1. Umyj dokładnie szybę, zaaplikuj produkt Ichinen Chemicals Klinview Glass Coat Hybrid Compound Speedy.
2. Przed aplikacją upewnij się, że powierzchnia szyby jest sucha.
3. Wstrząśnij, zdejmij nakrętkę i aplikuj produkt na szybie, krzyżowo, ruchami prostymi.
4. Poczekaj 5-7 minut, aż na powierzchni pojawi się widoczny biały osad.
5. Usuń osad czystą i suchą mikrofibrą.

6. Unikaj kontaktu z wodą przez najbliższe 8-12 godzin.


NW zarzucona została na roboczego domowego Scenika - auto pokonuje codziennie ok. 25 km, czasami wypad w dłuższą trasę.

Szyba wymaga dobrego przygotowania - siedzi jakaś umierająca NW, dodatkowo jest delikatnie zakamieniona.

20201212_125738.jpg.11a813e57f979694d2a045f9a60e826a.jpg

20201212_125749.jpg.0554ae1ae820c5e471a725e11f41bf52.jpg

Wskakuje mój ulubiony glass polish - Prostaff Kiiro-Bin Gold i ostatnia nowość w moim arsenale Flexipads Tri-color.

20201212_125957.jpg.d6d1da113fdd7c799778a3dc5be98480.jpg

20201212_130034.jpg.292698515762255e20ec6ef1a4f2e491.jpg

Kilka przejazdów żółta stroną z mocniejszym dociskiem i krople zamieniają nam się w jednolitą tafle

20201212_130132.jpg.83253c7fcc400dbe177938a93602bf31.jpg

20201212_130136.jpg.9d71684455981b7b0800d7c346067014.jpg

Wydawało się, że szyba ogólnie czysta - no jak widać pad miał co zbierać.

Płukanie pod ciśnieniem i przechodzimy na drugą stronę. Przy okazji 50'tka z taflą vs dogorywająca NW.

20201212_130250.jpg.1b387f87d9a7179fc3c254d44aa8562a.jpg

20201212_130437.jpg.d231003dc391d047f42a183b278a8f52.jpg

20201212_130441.jpg.d0042fe6b32d53c348162225b5c3827a.jpg


20201212_130607.jpg.23894ca3bc080ce265434f090e5e8568.jpg

Tutaj dla porównania oryginalny pad dołączony do Prostaffa. Cały czas z nim pracowałem i w sumie zachwalałem, ale jednak teraz po przesiadce na flexipads przyznaje, że praca jest o poziom wyżej.
Ori przede wszystkim jest trochę za miękki, dodatkowo sama przestrzeń robocza jest mała. Zdecydowanie tri-color lepszy!

20201212_130848.jpg.1180e1d8ad1f8608be4429113cea78ac.jpg

20201212_130935.jpg.c8771f2c4168c26401c62986b429888a.jpg

Wskakuje King do osuszenia i lecę z odtłuszczeniem.
Na pierwszy ogień K2 Klinet Pro, później 70% IPA

20201212_131039.jpg.f5fb443ca21b4d3b10d901f0a527f8a2.jpg

20201212_133145.jpg.c4f02565bfbee7b34d5840f471286ad7.jpg

20201212_133338.jpg.12380d201c155006811504144c240479.jpg

No i teraz główny bohater całego zamieszania.
Opakowanie fajne zrzucające się w oczy z dość dużym 'grzybkiem' - aplikatorem.

20201212_133616.jpg.563bc95e93e1b164a131eda262ac5442.jpg

20201212_133625.jpg.157e8522a672fc90f5a0aa88be285fe5.jpg

20201212_133633.jpg.929f29311f3dd2a32c0d64046b9e5422.jpg

20201212_133643.jpg.f3d1ae9fda8c8e85e09fa9123e659fd8.jpg

20201212_133703.jpg.8d4f5c33506ffce68e41cdb81ed959e0.jpg

20201212_133709.jpg.055ef91173a61a358b4e80e981f49bbd.jpg

Po ok 20 min od ostatnie odtłuszczenia lecę z aplikacją

Tutaj jest bajka - produkt jest na swój sposób oleisty dzięki temu suniemy filcem jak po maśle. Żadnych oporów.
Kolejna sprawa - bez latarki dokładnie widzimy gdzie zaaplikowany został produkt.

20201212_141937.jpg.ec0aa7dd3941249125f3736802dd1717.jpg

20201212_142053.jpg.51b8bdbe737d3d902a4c9fcbacfd04e0.jpg

20201212_142104.jpg.6d8360aca72f688de0f712f8d323561a.jpg

Kolejna 50'tka już z NW. Czas start..

A propo czasu - producent zaleca 5-7 minut i dotarcie po pojawieniu się białego osadu.
W moim przypadku z racji pogody (10 C) jednak dałem jej trochę więcej czasu na związanie się z szybą. Leżakowała 15 minut.

20201212_142247.jpg.376cefcc0ad64275ee36e3249d4fa34c.jpg

20201212_142719.jpg.2ad5861118baa4095eb85b2b0c2cb505.jpg

Lecimy z dotarciem i tutaj po raz kolejny czysta przyjemność - jedno pociągniecie MF po danym fragmencie i NW dotarta. Pięknie!
Żadnego ciągnięcia się mikrofibry, stawania oporem itd. Ściągamy osad niczym zdmuchnięcie kurzu.

20201212_144632.jpg.4e5e5e28c325b9117f57e4624afcc16f.jpg

20201212_144743.jpg.cdef17bbe750139011af525caab76dff.jpg

20201212_144747.jpg.c3b2391a3a6082a124858dd2348cc91a.jpg

Pora na drugą stronę i to samo..

20201212_144921.jpg.98b7099e846aa61f90862df6881fe8e0.jpg

20201212_145010.jpg.53e7aa6d9345b7464091908b34f1aa98.jpg

20201212_145132.jpg.823874e2f387a9e07274999f99046d78.jpg

20201212_151433.jpg.a1d98f521eb558434d5f90c950e32d55.jpg

Dla pewności jeszcze sprawdziłem całą szybę pod latarką inspekcyjną. Wszystko wzorowo dotarte.

20201212_151704.jpg.4c3db70310ed880119d10ae353e38b0f.jpg

20201212_151810.jpg.be96a9885075ad3a6f990806b35a26c8.jpg

Standardowo licznik spisany, auto wjeżdża do garażu na 24h i dajemy spokojnie czas na utwardzenie.

20201212_151857.jpg.5e67003820bb7c350ed778c2ee44eee3.jpg

Jako, że sam osobiście na co dzień tym autem nie jeżdżę (tylko w weekendy jak zjeżdżam do rodziców) i nie miałem możliwości sprawdzić hydro po tych 24h, tak musiałem przynajmniej po 3h w jednym małym rogu sprawdzić jak to siadło 😜 
 Jest bardzo dobrze! 🙂 

20201212_161616.jpg.af12d0687148c3b236d5280a9ef2f2b1.jpg

Podsumowanie:
+ NW typowo user-friendly
+ Banalna aplikacja z fajnym poślizgiem
+ Sam czas i dotarcie również jest w moim guście. Nie lubię śpieszyć się ze stoperem w ręku
+ Cena do ilości to według mnie kolejny plus. Strong poza rabatami kupujemy za 59,90 zł, tutaj również trzeba wspomnieć, że dostajemy 110 ml
+ Wydajność.  Po aplikacji tak naprawdę nie bardzo zauważyłem zużycie w butelce
+A propos butelki. Podoba mi się, że mamy możliwość podglądu ile mamy/ile ubyło produktu. Przy 3 innych NW jakie posiadam nie ma takiej opcji.
+Brak warstwowania po x czasie. Producent nigdzie o tym nie wspomina i ja również nie nakładałem 2 warstwy.

No i teraz w sumie najważniejsze do omówienia- trwałość , sam zjazd wody, skakanie wycieraczek?
Tutaj rzecz jasna nie mogę nic jeszcze powiedzieć, ale będą na pewno aktualizuję (co weekend jestem w domu). Jeśli faktycznie trwałość będzie na poziomie pół roku i więcej to NW może pozytywnie namieszać na rynku.

Dzięki @ShiningCar !

CDN.. 😉 
 

  • Lubię to 17
  • Dziękuję 1
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minął tydzień (ok. 200 km) - czas na małą aktualizację

Hydro na tą chwile bajka
Z racji braku opadów sprawdziłem tylko jednorazowo (zlanie wodą i przejazd) od jakiej prędkości NW zrzuca wodę i na tą chwile jest bardzo dobrze - od równo 50km/h zjeżdża wszystko z szyby, przy 60km/h szyba sucha.

 

20201219_135003.jpg.db0c8e995d468337347f4986208c4d94.jpg

 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
W dniu 17.12.2020 o 12:23, Grzechu23 napisał:

Wskakuje mój ulubiony glass polish - Prostaff Kiiro-Bin Gold

Radzi sobie z kamieniem na szybach ? Bardzo często na przedniej szyby osadza sie kamień w "szparach" tam gdzie wycieraczki nie dochodzą. Ten GlassCleaner daje sobie z tym rade ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2020 o 21:19, Domel napisał:

Radzi sobie z kamieniem na szybach ?

Tak, radzi sobie. Jak jest mocno wżarty kamień to polecam bez zwilżania szyby atakować cleanerem - na sucho bezpośrednio na twardszy aplikator

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

@niuniexPL Dobrze, że pytasz bo miałem wrzucać update tylko jakoś nie było czasu się zebrać

NW po pół roku dalej siedzi 😉 
Nie jest to już super zrzut jak przez pierwsze 3 miesiące, ale mimo wszystko jak na tyle czasu wszystko zgodnie z deklaracjami producenta. Tym bardziej, że test w typowej srogiej zimie.

Obecnie start zaczyna się od ~ 80km/h, krople jeszcze kształtne.

Myślę, że tutaj duży wpływ miał fakt, iż auto jest garażowane + miesięczne przebiegi na poziomie 1k km.
Na filmie szyba potraktowana opryskiem Citrus Foam z CT 1:20, a następnie mocniejsze odetkanie dotykowo Aqua APC Sour 1:20

Zdecydowanie fajna alternatywa dla Glaco. Obecnie na lato jakbym miał coś położyć to chyba 'słabszego brata' Glass Coat Big & Big.  Z tego co czytam do jeszcze szybszy start od 40km/h 😉 
 

20210402_174811.jpg.7e5606ca5e0c1fc4ab7f23d6ba40a235.jpg

 

  • Lubię to 2
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.