Jump to content

Ichinen Chemicals Klinview Glass Coat Hybrid Strong


Recommended Posts

Posted

Powitać 😉 

Korzystając okienka pogodowego w weekend udało mi wrzucić na szybę nowość od japońskiego producenta Ichinen Chemicals - Klinview Glass Coat Hybrid Strong.
Jest to 'mocniejsza' odmiana NW - mają również w ofercie Klinview Glass Coat Big & Big, który według opisu jest mniej trwały, ale za to podobno sam zrzut wody zaczyna się od 40km/h.
W przypadku Strong'a zrzut ma pojawiać się od 45km/h, a trwałość od 6 miesięcy. Jak będzie? Zobaczymy

2020-12-17_10h22_59.png.e0f63c6971e2192510b5f09bd216ce9b.png

Opis producenta:

Cytat

Wysokiej jakości produkt tworzący na powierzchni szyb, niewidzialną ochronę tzw. niewidzialną wycieraczkę.
Powierzchnia szyb staje się hydrofobowa przez co zwiększa bezpieczeństwo podróży podczas jazdy w deszczu.
Efekt "niewidzialnej wycieraczki" pojawia się już od 45 km/h, utrzymując się na powierzchni nawet 6 miesięcy lub dłużej.
W lecie minimalizuje używanie piór wycieraczek, w zimie skutecznie utrudnia zamarzanie szyb.
Sposób użycia:
1. Umyj dokładnie szybę, zaaplikuj produkt Ichinen Chemicals Klinview Glass Coat Hybrid Compound Speedy.
2. Przed aplikacją upewnij się, że powierzchnia szyby jest sucha.
3. Wstrząśnij, zdejmij nakrętkę i aplikuj produkt na szybie, krzyżowo, ruchami prostymi.
4. Poczekaj 5-7 minut, aż na powierzchni pojawi się widoczny biały osad.
5. Usuń osad czystą i suchą mikrofibrą.

6. Unikaj kontaktu z wodą przez najbliższe 8-12 godzin.


NW zarzucona została na roboczego domowego Scenika - auto pokonuje codziennie ok. 25 km, czasami wypad w dłuższą trasę.

Szyba wymaga dobrego przygotowania - siedzi jakaś umierająca NW, dodatkowo jest delikatnie zakamieniona.

20201212_125738.jpg.11a813e57f979694d2a045f9a60e826a.jpg

20201212_125749.jpg.0554ae1ae820c5e471a725e11f41bf52.jpg

Wskakuje mój ulubiony glass polish - Prostaff Kiiro-Bin Gold i ostatnia nowość w moim arsenale Flexipads Tri-color.

20201212_125957.jpg.d6d1da113fdd7c799778a3dc5be98480.jpg

20201212_130034.jpg.292698515762255e20ec6ef1a4f2e491.jpg

Kilka przejazdów żółta stroną z mocniejszym dociskiem i krople zamieniają nam się w jednolitą tafle

20201212_130132.jpg.83253c7fcc400dbe177938a93602bf31.jpg

20201212_130136.jpg.9d71684455981b7b0800d7c346067014.jpg

Wydawało się, że szyba ogólnie czysta - no jak widać pad miał co zbierać.

Płukanie pod ciśnieniem i przechodzimy na drugą stronę. Przy okazji 50'tka z taflą vs dogorywająca NW.

20201212_130250.jpg.1b387f87d9a7179fc3c254d44aa8562a.jpg

20201212_130437.jpg.d231003dc391d047f42a183b278a8f52.jpg

20201212_130441.jpg.d0042fe6b32d53c348162225b5c3827a.jpg


20201212_130607.jpg.23894ca3bc080ce265434f090e5e8568.jpg

Tutaj dla porównania oryginalny pad dołączony do Prostaffa. Cały czas z nim pracowałem i w sumie zachwalałem, ale jednak teraz po przesiadce na flexipads przyznaje, że praca jest o poziom wyżej.
Ori przede wszystkim jest trochę za miękki, dodatkowo sama przestrzeń robocza jest mała. Zdecydowanie tri-color lepszy!

20201212_130848.jpg.1180e1d8ad1f8608be4429113cea78ac.jpg

20201212_130935.jpg.c8771f2c4168c26401c62986b429888a.jpg

Wskakuje King do osuszenia i lecę z odtłuszczeniem.
Na pierwszy ogień K2 Klinet Pro, później 70% IPA

20201212_131039.jpg.f5fb443ca21b4d3b10d901f0a527f8a2.jpg

20201212_133145.jpg.c4f02565bfbee7b34d5840f471286ad7.jpg

20201212_133338.jpg.12380d201c155006811504144c240479.jpg

No i teraz główny bohater całego zamieszania.
Opakowanie fajne zrzucające się w oczy z dość dużym 'grzybkiem' - aplikatorem.

20201212_133616.jpg.563bc95e93e1b164a131eda262ac5442.jpg

20201212_133625.jpg.157e8522a672fc90f5a0aa88be285fe5.jpg

20201212_133633.jpg.929f29311f3dd2a32c0d64046b9e5422.jpg

20201212_133643.jpg.f3d1ae9fda8c8e85e09fa9123e659fd8.jpg

20201212_133703.jpg.8d4f5c33506ffce68e41cdb81ed959e0.jpg

20201212_133709.jpg.055ef91173a61a358b4e80e981f49bbd.jpg

Po ok 20 min od ostatnie odtłuszczenia lecę z aplikacją

Tutaj jest bajka - produkt jest na swój sposób oleisty dzięki temu suniemy filcem jak po maśle. Żadnych oporów.
Kolejna sprawa - bez latarki dokładnie widzimy gdzie zaaplikowany został produkt.

20201212_141937.jpg.ec0aa7dd3941249125f3736802dd1717.jpg

20201212_142053.jpg.51b8bdbe737d3d902a4c9fcbacfd04e0.jpg

20201212_142104.jpg.6d8360aca72f688de0f712f8d323561a.jpg

Kolejna 50'tka już z NW. Czas start..

A propo czasu - producent zaleca 5-7 minut i dotarcie po pojawieniu się białego osadu.
W moim przypadku z racji pogody (10 C) jednak dałem jej trochę więcej czasu na związanie się z szybą. Leżakowała 15 minut.

20201212_142247.jpg.376cefcc0ad64275ee36e3249d4fa34c.jpg

20201212_142719.jpg.2ad5861118baa4095eb85b2b0c2cb505.jpg

Lecimy z dotarciem i tutaj po raz kolejny czysta przyjemność - jedno pociągniecie MF po danym fragmencie i NW dotarta. Pięknie!
Żadnego ciągnięcia się mikrofibry, stawania oporem itd. Ściągamy osad niczym zdmuchnięcie kurzu.

20201212_144632.jpg.4e5e5e28c325b9117f57e4624afcc16f.jpg

20201212_144743.jpg.cdef17bbe750139011af525caab76dff.jpg

20201212_144747.jpg.c3b2391a3a6082a124858dd2348cc91a.jpg

Pora na drugą stronę i to samo..

20201212_144921.jpg.98b7099e846aa61f90862df6881fe8e0.jpg

20201212_145010.jpg.53e7aa6d9345b7464091908b34f1aa98.jpg

20201212_145132.jpg.823874e2f387a9e07274999f99046d78.jpg

20201212_151433.jpg.a1d98f521eb558434d5f90c950e32d55.jpg

Dla pewności jeszcze sprawdziłem całą szybę pod latarką inspekcyjną. Wszystko wzorowo dotarte.

20201212_151704.jpg.4c3db70310ed880119d10ae353e38b0f.jpg

20201212_151810.jpg.be96a9885075ad3a6f990806b35a26c8.jpg

Standardowo licznik spisany, auto wjeżdża do garażu na 24h i dajemy spokojnie czas na utwardzenie.

20201212_151857.jpg.5e67003820bb7c350ed778c2ee44eee3.jpg

Jako, że sam osobiście na co dzień tym autem nie jeżdżę (tylko w weekendy jak zjeżdżam do rodziców) i nie miałem możliwości sprawdzić hydro po tych 24h, tak musiałem przynajmniej po 3h w jednym małym rogu sprawdzić jak to siadło 😜 
 Jest bardzo dobrze! 🙂 

20201212_161616.jpg.af12d0687148c3b236d5280a9ef2f2b1.jpg

Podsumowanie:
+ NW typowo user-friendly
+ Banalna aplikacja z fajnym poślizgiem
+ Sam czas i dotarcie również jest w moim guście. Nie lubię śpieszyć się ze stoperem w ręku
+ Cena do ilości to według mnie kolejny plus. Strong poza rabatami kupujemy za 59,90 zł, tutaj również trzeba wspomnieć, że dostajemy 110 ml
+ Wydajność.  Po aplikacji tak naprawdę nie bardzo zauważyłem zużycie w butelce
+A propos butelki. Podoba mi się, że mamy możliwość podglądu ile mamy/ile ubyło produktu. Przy 3 innych NW jakie posiadam nie ma takiej opcji.
+Brak warstwowania po x czasie. Producent nigdzie o tym nie wspomina i ja również nie nakładałem 2 warstwy.

No i teraz w sumie najważniejsze do omówienia- trwałość , sam zjazd wody, skakanie wycieraczek?
Tutaj rzecz jasna nie mogę nic jeszcze powiedzieć, ale będą na pewno aktualizuję (co weekend jestem w domu). Jeśli faktycznie trwałość będzie na poziomie pół roku i więcej to NW może pozytywnie namieszać na rynku.

Dzięki @ShiningCar !

CDN.. 😉 
 

  • Lubię to 17
  • Dziękuję 1
  • Okay 1
Posted

Minął tydzień (ok. 200 km) - czas na małą aktualizację

Hydro na tą chwile bajka
Z racji braku opadów sprawdziłem tylko jednorazowo (zlanie wodą i przejazd) od jakiej prędkości NW zrzuca wodę i na tą chwile jest bardzo dobrze - od równo 50km/h zjeżdża wszystko z szyby, przy 60km/h szyba sucha.

 

20201219_135003.jpg.db0c8e995d468337347f4986208c4d94.jpg

 

 

  • Lubię to 4
  • Moderator
Posted
W dniu 17.12.2020 o 12:23, Grzechu23 napisał:

Wskakuje mój ulubiony glass polish - Prostaff Kiiro-Bin Gold

Radzi sobie z kamieniem na szybach ? Bardzo często na przedniej szyby osadza sie kamień w "szparach" tam gdzie wycieraczki nie dochodzą. Ten GlassCleaner daje sobie z tym rade ?

Posted
W dniu 23.12.2020 o 21:19, Domel napisał:

Radzi sobie z kamieniem na szybach ?

Tak, radzi sobie. Jak jest mocno wżarty kamień to polecam bez zwilżania szyby atakować cleanerem - na sucho bezpośrednio na twardszy aplikator

  • Lubię to 1
  • 4 months later...
Posted

@niuniexPL Dobrze, że pytasz bo miałem wrzucać update tylko jakoś nie było czasu się zebrać

NW po pół roku dalej siedzi 😉 
Nie jest to już super zrzut jak przez pierwsze 3 miesiące, ale mimo wszystko jak na tyle czasu wszystko zgodnie z deklaracjami producenta. Tym bardziej, że test w typowej srogiej zimie.

Obecnie start zaczyna się od ~ 80km/h, krople jeszcze kształtne.

Myślę, że tutaj duży wpływ miał fakt, iż auto jest garażowane + miesięczne przebiegi na poziomie 1k km.
Na filmie szyba potraktowana opryskiem Citrus Foam z CT 1:20, a następnie mocniejsze odetkanie dotykowo Aqua APC Sour 1:20

Zdecydowanie fajna alternatywa dla Glaco. Obecnie na lato jakbym miał coś położyć to chyba 'słabszego brata' Glass Coat Big & Big.  Z tego co czytam do jeszcze szybszy start od 40km/h 😉 
 

20210402_174811.jpg.7e5606ca5e0c1fc4ab7f23d6ba40a235.jpg

 

  • Lubię to 2
  • Super 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.