Skocz do zawartości

Żarówki H7; Opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Rozglądam się za dobrymi żarówkami H7. Niestety te które mam aktualnie ( z ASO Forda) świecą tak sobie. Czasami można wręcz odnieść wrażenie, że jedzie się bez świateł. Uprzedzając pytania, lampy są idealne, jak nowe.

Poczytałem trochę testów, mam swoich faworytów, ale potrzebuję opinii ludzi którzy zmienili zwykłe żarówki na "Premium".

Co oznacza dla mnie "Premium"?  OSRAM Night Breaker, Phillips X-Treme Vision itd. 

Cena? Max 100 zł za 2 sztuki.

No ale do sedna. Poczytałem testy, popatrzyłem na parametry, wszystko fajnie. Ale jakie są realne odczucia podczas jazdy? Czy takie żarówki rzeczywiście znacząco poprawiają widoczność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@filip.w.1990 może być ze odbłyśnik potrzebuje regeneracji. Ja mam tak przynajmniej w swojej Lagunie. Bardzo rzadko jeżdżę nocą więc póki co mi to nie przeszkadza.  Ale jeśli już jadę to jakość światła przeraża. I nie ważne jakie żarówki. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro, bo prawdę mówiąc nie zwróciłem na to uwagi, chociaż wątpię żeby tutaj leżał problem.

Natomiast wydaje mi się że to jednak wina żarówek. Sprawdzałem w zupełnej ciemności i całe oświetlone pole jest równe, dobrze oświetlone, nie widać niczego podejrzanego, tylko jakby brakowało "mocy".

Miałem Forda Cougara z zmatowiałymi lampami ( soczewki) i tam ewidentnie było widać problem. Świeciły bo świeciły, tyle.

Ale nie będę zgrywał eksperta, bo równie dobrze może to być jakaś moja fanaberia 😛 

Tak czy inaczej, pytanie pozostaje otwarte. Jeżdżę sporo w nocy i jednak żarówki to podstawa ( oczywiście zakładając że reflektory są w 100% sprawne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@filip.w.1990 z nowego fokusa wywaliłem oryginalne żarówki i siedziały tam jakieś o przedłużonym działaniu ale firmowe osramy czy philipsy. Nie pamiętam. Wrzuciłem żarówki GE Megalight 130 które kosztują bardzo przyzwoicie. Bo wygrały jakieś testy vs night brejkery 😉 Zmianiałem nowe na nowe, pół roku po kupnie auta. Zmiana bardzo na plus. Światło bielsze ale wciąż lekko żółte przy drl. Ilość światła na drodze dużo lepsza. H1 na długich to już przepaść względem fabrycznych.

Jeździłem na kilku zestawach żarówek premium. Drogo ale warto. GE nie mają się czego wstydzić 😉

Z droższych ring wytrzymywał mi dłużej niż osram/philips i świecił chyba nawet lepiej.

Co do wypalenia reflektorów. Jaki przebieg i czy masz drle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równe 100k km ( potwierdzone).

Nie, wydaje mi się że mam cały czas włączone mijania, chociaż muszę to sprawdzić. Trochę dziwna sprawa, bo wydaje mi się że przełącznik w pozycji 0 i A daje ten sam efekt. Różnica jest taka, że na 0 nie ma podświetlenia radia itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filip.w.1990 napisał:

Rozglądam się za dobrymi żarówkami

Po co nowy temat zakładasz? Niby czytałeś coś tam o żarówkach , a mamy temat o żarówkach który ma aż 72 strony i nie znalazłeś nic o Osramach? Dziwne ... 

 

PS: na linka nie licz, bo lenistwa nie wspieram! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wyleczyłem się z Osram Night breaker laser. Po pierwszym zakupie wytrzymały ok pół roku i jedna padła. Myślę ok, zdarza się, a światło dają ładne, w miarę białe, ryzykuję drugi raz. 4-5 miesięcy i żarówki do wymiany. Stwierdziłem, że nigdy więcej. Wcześniej korzystałem z night breaker unlimited i dłużej wytrzymywały. Nawet do roku, jeśli mnie pamięć nie myli. Obecnie jeżdżę na h7 GE megalight ultra +150. Świecą spoko, mam je od końca czerwca 2020 i póki co działają. Kolor światła jest brzydki w stosunku np do osram laser, dużo mocniej wpada w żółty odcień, ale droge oświetla całkiem dobrze jak na tą cenę. Philips white vision też miałem kiedyś i to samo, krótki czas pracy, niestety. Wszystkie moje firmowe żarówki, które miały dawać białawe światło, padały po niedługim czasie świecenia niestety. Drogę oświetlały przyzwoicie, ale wydawanie tej kasy dość często na żarówki, zaczęło mi przeszkadzać. Może wrócę kiedyś ewentualnie do night breaker unlimited.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@powalla Czytałem testy Auto Świat, artykuł na Pro Rankingi i recenzje pojedynczych produktów. Nawet mi nie przyszło do głowy że na forum może istnieć podobny temat. Poszukam.

@modzel_stx Niestety jest to jedna z moich obaw. Oprócz kosztów, w moim przypadku dochodzi demontaż całej lampy. O ile w lato jeszcze się zaciśnie zęby i to zrobi, o tyle w zimę raz że nie jest przyjemnie, dwa że zwiększa się ryzyko uszkodzenia mocowań itd.

Podobno Phillips X-Treme Vision 130% wytrzymują dłużej niż konkurencja ( OSRAM Night Breaker 250h, Phillips X-Treme Vision 450h), ale równie dobrze mogą to być przechwałki producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, filip.w.1990 napisał:

Podobno Phillips X-Treme Vision 130% wytrzymują dłużej niż konkurencja ( OSRAM Night Breaker 250h, Phillips X-Treme Vision 450h), ale równie dobrze mogą to być przechwałki producenta.

Jeździłem na Osramach Night Breaker, Tungsramach Megalight Ultra, teraz jeżdżę na Philips X-TREME VISION. Rzeczywiście trwałość Philipsów jest największa z tej trójki i to nie żadne przechwałki. Jeśli chodzi o jakość świecenia to wszystkie trzy są między sobą porównywalne, widać różnicę na plus w stosunku do zwykłych żarówek. Jeśli zależy Ci na trwałości, to polecałbym Philipsa.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomas-sg sprawdziłem dzisiaj lampy, wydaje mi się że wszystko wygląda co najmniej dobrze.

Trochę się zdziwiłem, że byłem w stanie patrzeć prosto w żarówkę nawet bez mrużenia oczu. Czy to normalne? Nie wiem, wydaje mi się że światło powinno być nieco jaśniejsze.

Czytałem że w poprzednim modelu, w ciągu dnia moc świateł była redukowana do 70%, ale w tym podobno tego nie ma.

20200901_153429_HDR.jpg

20200901_153504.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu dużo testowałem żarówek, bo były dla mnie bardzo ważnym tematem, więc podzielę się swoimi obserwacjami.

22 godziny temu, modzel_stx napisał:

Ja ostatnio wyleczyłem się z Osram Night breaker laser. Po pierwszym zakupie wytrzymały ok pół roku i jedna padła.

To bardzo możliwe, bo to mocno wysilone żarówki.
Miałem je u siebie w dwóch autach- Toyota Yaris z lampami odbłyśnikowymi i Volvo V50 z soczewkami. Do soczewek odradzam- konstrukcja (malowanie) żarówek ma poprawiać parametry rozkładu światła, czyli to samo, co robi soczewka. I niestety w większości przypadków zalety się znoszą, a lampy świecą po prostu słabo. W lampie odbłyśnikowej było lepiej, ale nie tyle, żeby dopłacać do zwykłej Night Breaker.
Natomiast Night Breaker w porównaniu do Ultra Life (czy do innych Long-lifów w ogóle), to niebo a ziemia ( w tej kolejności).

Nie rozwijając się dłużej, do lamp odbłyśnikowych polecam Ci w takiej kolejności (moja trójka):
1) Osram Night Breaker
2) Osram Night Breaker Laser
3) Philips White Vision
1 i 3 są bardzo porównywalne, ale mi Osramy bardziej przypadły do gustu, wydaje mi się, że trochę lepsze "wypełnienie" klosza światłem i jego rozkład na drodze. I działają dłużej niż NB Laser.
W służbowym dostawczaku jeżdżę na zwykłych Tungsramach i mają ładne światło, ale rozkładu nie porównam, bo jednak w wyższym aucie snop światła jest inny niż w osobowym. Ale do swojego bym nie włożył.

Do lamp soczewkowych polecam:
1) Ring Xenon Ultima
2) Osram Night Breaker
3) Philips White Vision

Pamiętaj(cie), że to moja subiektywna ocena w warunkach drogowych, na nieidealnych lampach.

I jeszcze jedna sprawa- w zeszłym roku Osram miał akcję gwarancji długowieczności żarówek. Jeżeli w ciągu 12 m-cy przepaliła się choć jedna żarówka, to po okazaniu paragonu otrzymywało się nowy komplet bez żadnych pytań i pisemnych oświadczeń. Po prostu nowy komplet do ręki i kolejny rok gwarancji (maks dwie wymiany).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2020 o 11:56, filip.w.1990 napisał:

@mat06 Mniej więcej, po jakim czasie padł OSRAM a po jakim Phillips?

Na Philipsach jeżdżę już od 9 miesięcy, około 12 tys. km. Niestety nie pamiętam dokładnie po jakim czasie padł OSRAM, ale nie świecił dłużej niż 7 miesięcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez rozkminialem ostatnio temat zarowek.

Moje zarowki swiatel mijania byly fabryczne - pierwsza padla po 11 latach i wtedy wiadomo wymienilem komplet.

Wiadomo sprawdzalem w dokumentacji fury ze oni tam longlife zarowki wkladali wiec poszukalem odpowiednika i znalazlem jakies Philipsy EcoVision czy cos takiego - ile pozyje - zobaczymy. Ale na pewno nie mam ochoty zmieniac zarowek co roku.

Inne zarowki typu Nigh Breakery tez mnie kusily, ale po tym jak znalazlem kanal na yt gdzie gosciu cala mase zarowek testuje jezdzac po drogach noca to sobie odpuscilem wszelkie biało- niebieskie odmiany zarowek bo ponoc daja fajne swiatlo pod samym autem, ale w dal juz slabiej doswietla no i jest gorsza widocznosc w czasie deszczu w porownaniu do tradycyjnych zoltych halogenow. No i wiadomo te nowe super mocne zarowki +130% maja krotsza zywotnosc co nie jest tajemnica a placi sie za nie wiecej lub tyle samo co za zwykle. 

Takze w tym temacie to co kto lubi 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.09.2020 o 10:00, focus87 napisał:

Inne zarowki typu Nigh Breakery tez mnie kusily, ale po tym jak znalazlem kanal na yt gdzie gosciu cala mase zarowek testuje jezdzac po drogach noca to sobie odpuscilem wszelkie biało- niebieskie odmiany zarowek bo ponoc daja fajne swiatlo pod samym autem, ale w dal juz slabiej doswietla no i jest gorsza widocznosc w czasie deszczu w porownaniu do tradycyjnych zoltych halogenow.

 

Wynika to z tego, że białą barwę uzyskuje się barwieniem żarówki na niebiesko, a to powoduje, że mniej światła się wydostaje.  

Żarówka o barwie 3700K jest chyba najbardziej uniwersalna. Świeci mocno i już nie żółto.

 

Polecam Philips Extreme 130. W porównaniu do Philips ECO widać polepszenie ilości i jakości światła pod każdym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.