Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jakiś czas temu moja Mama otrzymała w spadku VW POLO, które użytkował przez 11 lat mój Dziadek. Niestety auto mimo bardzo małego przebiegu było dość mocno zaniedbane. W lakierze praktycznie nie dało się przejrzeć tak był porysowany. Miał mnóstwo rys pochodzących od różnych zdarzeń typu zaczepienie o jakiś element, zarysowanie czymś itp.

 

Z racji tego, iż nie mam aż tak komfortowych warunków do pracy jak profesjonalne firmy autko postanowiłem robić wieczorami w ramach swoich możliwości w garażu podziemnym.

 

Całość z wnętrzem zajęła mi 35h.

 

 

Mycie i glinkowanie:

 

- Zymol Auto Wash

- rękawica Megsa

- system 1 wiadra (tutaj już nic by chyba mocniej nie zniszczyło lakieru więc darowałem sobie mycie na 2 wiadra)

- Water Magnet x2

- glinkowanie: glinka Megs oraz pewna glinka, którą testuję + woda z szamponem ZAW

 

Koła:

 

- pędzelek

- APC

- szczotka do nadkoli

- opony pokryte: przód - Megs Tire Spray, tył - SV Pneu Matt

 

Korekta lakieru i zabezpieczenie:

 

- Festool Shinex RAP 150

- wełniak Megsa

- pady: 3M (zielony, żółty, niebieski), Megs (żółty i małe pady)

- pasty: Megs, 3M, Menzerna (różne kombinacje nawet producentów)

- oczyszczanie lakieru podczas pracy: Megs Final Inspection oraz Menzerna Top Inspection

- cleanery: DC1, Lusso, Zymol HDC, SV CF

- woski: Lusso Oro, Zymol Glasur, moja własna mieszanka, NXT 2.0, Duragloss Aquawax, Collinite 476S.

- mikrofibry: Megs, Autospa, Zaino

 

Wnętrze:

 

- czyszczenie wszystkiego co się dało APC i białe ręczniki Megsa

- Natural Shine + aplikatory Megsa + mikrofibry Megsa

 

Pozostałe elementy:

 

- szyby: Megsowy Glass Cleaner i Duragloss Rain Repel

- uszczelki i zewnętrzne plastiki: SV Pneu Matt

 

 

img3896a.th.jpg img3897nx.th.jpg img3904f.th.jpg

 

img3910f.th.jpg img3914a.th.jpg img3917r.th.jpg

 

img3930s.th.jpg img3933b.th.jpg img3934u.th.jpg

 

img3936g.th.jpg img3939p.th.jpg img3942u.th.jpg

 

img3949m.th.jpg img4019gz.th.jpg img4020e.th.jpg

 

img4023x.th.jpg img4043i.th.jpg img4044r.th.jpg

 

img4051f.th.jpg img4053b.th.jpg img4054d.th.jpg

 

img4089y.th.jpg img4090j.th.jpg img4091d.th.jpg

 

img4092ki.th.jpg img4094i.th.jpg

 

 

 

 

Efekt końcowy:

 

img3921d.th.jpg img3923pf.th.jpg img3925.th.jpg

 

img4106el.th.jpg img4109b.th.jpg img4111zu.th.jpg

 

img4112i.th.jpg img4114zj.th.jpg img4116hb.th.jpg

 

img4120w.th.jpg img4123b.th.jpg img4127h.th.jpg

 

img4129.th.jpg img4131tf.th.jpg img4133k.th.jpg

 

img4135s.th.jpg img4137o.th.jpg img4138bu.th.jpg

 

img4140u.th.jpg img4143k.th.jpg img4144tm.th.jpg

 

img4147w.th.jpg img4157v.th.jpg img4159k.th.jpg

 

img4163rp.th.jpg img4164d.th.jpg

Opublikowano

:shock:

 

Efekt super!!!. Gratulacje uzyskanego efektu.

 

Miło popatrzeć na na taka metamorfozę autka.

Opublikowano
mierzyłeś grubość lakieru before i after?

 

Nie, przyznam szczerze, że wyleciało mi to w ogóle z głowy. Poza tym jakoś tak miernik mi coś ostatnio szwankuje i się rozkalibrowuje często więc sam nie wiem czy taki pomiar byłby w miarę wiarygodny tym bardziej, że rozdzielczość miernika jest 10um więc pewne rzeczy byłyby w ogóle niemierzalne ;)

Opublikowano

No i wiadomo kto na tym forum karty rozdaje :D Jak ja lubię takie projekty -na maxa zapyziały stary volkswagenik w którego tchnięto nowe życie.

  • Administrator
Opublikowano

No no, jak widać nasz admin coś tam ogarnia :P Gratki Łukasz, super metamorfoza wyszła :good: Rozumiem że robiłeś to tak że jeden element - jeden wosk, tak ? To w ramach jakiegoś testu ?;)

Opublikowano

Świetna robota!

Jak sie pracowało na lakierze vw? Równie twardy co perłowy?

W moim przypadku UC + Cutting pad nie ściągał wszystkiego.. ale to moze był brak doświadczenia.

Opublikowano
Jak sie pracowało na lakierze vw? Równie twardy co perłowy?

W moim przypadku UC + Cutting pad nie ściągał wszystkiego..

 

To już wiem dlaczego u mnie Rubbing Compound + 3-kolorowy aplikator i ręczna polerka tak mało się usunęło :(

Opublikowano

Dobry Panie, jak ja bym chciał kiedyś dojść do czegoś takiego...

 

Czasami jak siedzę i oglądam wszystkie produkty do car-detailingu mam taką motywację do pracy* i zarabiania, że aż boli. :D

*Niepracujący student jestem jak narazie ; )

 

Kapitalna robota, gratuluję.

Opublikowano

Piękny prezent na Dzień Mamy :)

Łukasz, widzę że demontowałeś kierunki na błotnikach, a emblematy też

odklejałeś??? :roll:

Opublikowano
No no, jak widać nasz admin coś tam ogarnia :P Gratki Łukasz

 

Dzięki Piotrek ;) - poza gadaniem też coś ogarniam (niestety "bezprofitowo"). W sumie to nigdy nic nie pokazywałem, bo przeważnie jak coś robię to właśnie okazyjnie dla znajomych i jest to raczej typowe odświeżenie lakieru "na szybko" niż pełna korekta i na robienie zdjęć nie ma za wiele czasu. W tym przypadku to był mój cel od dawna i postanowiłem zrobić go od A do Z.

 

Niedługo będę koledze robił lakier w czerwonym Lupo GTI - był lakierowany cały 1,5 miesiąca temu - zrobię jakieś fotostory, ale czasu na niego będzie mało więc zobaczymy.

 

super metamorfoza wyszła :good: Rozumiem że robiłeś to tak że jeden element - jeden wosk, tak ? To w ramach jakiegoś testu ?;)

 

Aż tak nie rozgraniczałem. Maska na 3, błotniki oddzielne woski, dach na 2, boki i klapa też 2 różne te same co na dachu. Mogłem jeszcze coś tam pomieszać, no ale najwyżej następnym razem :)

 

Jak sie pracowało na lakierze vw? Równie twardy co perłowy?

 

Powiedziałbym, że taki ani strasznie twardy, ani strasznie miękki. Może to dziwne, ale usuwało się rysy dość ciężko, a lakier jest na tyle delikatny, że potrafi się rysować od jakiejś małej duperelki :dontknow:

 

W moim przypadku UC + Cutting pad nie ściągał wszystkiego.. ale to moze był brak doświadczenia.

 

UC to naprawdę dobry środek i wiele potrafi nawet na DA, ale czasami są rzeczy, do których niestety można podejść tylko z wełniakiem i/albo z papierem ściernym, tak jak to było w moim przypadku.

 

Coś pięknego :good: Przy okazji Łukasz - przedostatnią fotkę na Naszą Klasę możesz wrzucić :D

 

Dzięki, ale z tą NK to wolałbyn nie :lol: Ja to jak robię fotki to czasami nagle dziwne pozy przybieram żeby dobrze spasować się z fotografowanym obiektem i tutaj się lekko zapomniałem. Poza tym jeszcze te załamanie na lakierze lekko zniekształca i skraca wizualnie nogi :lol:

 

a mam pytanko- czym polerujesz lakier pod klamkami? bo polerką tam nie da się dojść :oops:

 

Ręcznie Marku, tylko i wyłącznie ręcznie. Wyjściem byłoby zdemontowanie klamek i mały pad, ale tego to już nie chciało mi się robić ;)

 

Piękny prezent na Dzień Mamy :)

 

Wysłałem jej dzisiaj link do albumu ze zdjęciami - pytała mnie czy jej nie okłamuję i czy to na pewno to samo auto :-]

 

Łukasz, widzę że demontowałeś kierunki na błotnikach, a emblematy też

odklejałeś??? :roll:

 

Mirku, zdejmowałem kierunki, chlapacze, wszystkie plastiki z przodu, rejestracje z ramkami i generalnie co się dało. Niestety te emblematy chciałem zdjąć, ale nie wiem na co są one przyklejone (widać pod spodem jakąś masę klejącą), ale podważałem to kilka razy i cholerstwo się tak trzyma, że szybciej połamię te napisy niż je normalnie zdejmę. Żyłką też mozolnie szło i odpuściłem. Podejrzewam, że w wolnej chwili podjadę do ASO, kupię nowy napis POLO (literki na wierzchołku powinny być srebrne, ale usunąłem to po prostu, bo było już poszarpane) i wtedy to spróbuję zmienić. Znaczek VW tak siedzi, że też bałem się go ruszać.

 

Dziękuję wszystkim za miłe słowa. Postaram się częściej coś dokumentować i tu wrzucać :)

Opublikowano

Bardzo fajna praca ! Super widać efekty przy tak zniszczonych lakierach.

 

Szkoda że nie robiliśmy razem w Bdg tego ! :)

 

 

Cytat:

Łukasz, widzę że demontowałeś kierunki na błotnikach, a emblematy też

odklejałeś???

 

 

Mirku, zdejmowałem kierunki, chlapacze, wszystkie plastiki z przodu, rejestracje z ramkami i generalnie co się dało. Niestety te emblematy chciałem zdjąć, ale nie wiem na co są one przyklejone (widać pod spodem jakąś masę klejącą), ale podważałem to kilka razy i cholerstwo się tak trzyma, że szybciej połamię te napisy niż je normalnie zdejmę. Żyłką też mozolnie szło i odpuściłem. Podejrzewam, że w wolnej chwili podjadę do ASO, kupię nowy napis POLO (literki na wierzchołku powinny być srebrne, ale usunąłem to po prostu, bo było już poszarpane) i wtedy to spróbuję zmienić. Znaczek VW tak siedzi, że też bałem się go ruszać.

 

Trochę suszarką podgrzać mogłeś to by ładnie odeszło :)

Opublikowano
Szkoda że nie robiliśmy razem w Bdg tego ! :)

 

Tak jak kiedyś rozmawialiśmy taki miałem zamiar, ale auto trafiło do mnie i już pewnie do Bydgoszczy nie wróci ;)

 

Trochę suszarką podgrzać mogłeś to by ładnie odeszło :)

 

A nie chciało mi się biegać po opalarkę czy też suszarkę. Odlepię to jakoś przy okazji jak kupię nowy napis :kox:

Opublikowano

Nie kupuj;) 95% użytkowników vwpolo-klub.pl celowo usuwa emblematy. Ja też chciałem przyklejać, ale z czasem zrozumiałem, że na gładko wygląda lepiej i praktyczniej.

Opublikowano
Nie kupuj;) 95% użytkowników vwpolo-klub.pl celowo usuwa emblematy. Ja też chciałem przyklejać, ale z czasem zrozumiałem, że na gładko wygląda lepiej i praktyczniej.

 

I pewnie albo zostawię ten czarny, albo zupełnie usunę ;)

Opublikowano

Eee.. może być.. :D:P

 

A na poważnie to super robota, lakier dostał zupełnie innego koloru. Czym traktowałeś lampy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.