Guest Posted May 20, 2010 Report Posted May 20, 2010 Witam Jakie środki przy ręcznej aplikacji/pracy dadzą radę "wyciągnąć" lakier po papierze wodnym 2500/3000 Pacjent Tylni spoiler z Focusa RS II 2009r Kolor Fortepianowa czerń Objawy Delikatna skóra pomarańczy (był przemalowywany) Co byście polecili do ręcznego stosowania PB, Scholl, Menzerna, Mags... etc Pozdrawiam
slaw2006 Posted May 21, 2010 Report Posted May 21, 2010 Też się zastanawiam, jak po papierze 2500/3000 wyprowadzić lakier, ręcznie możey być ciężko. Ja mam znacznie gorzej bo fabrycznie na całych bokach mam "skórke pomarańczy". Widoczne jest to na ostatnim zdjeciu w wątku http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=2164 Coraz bardziej nie mogę na nią patrzeć
Łukasz Posted May 21, 2010 Report Posted May 21, 2010 Ręcznie nigdy nie próbowałem (maszynowo wiele rzy), ale myślę, że po użyciu papieru 2500/3000 da się to wyprowadzić nawet ręcznie przy użyciu mocnej pasty typu FC+, Menzerna PG, M105, UC itp. Wiadomo, że maszynowo to jest dosłownie moment i powierzchnia po papierze robi się klarowna. Może w wolnej chwili i jak nie zapomnę to na masce testowej przeprowadzę taką operację ręcznej próby usunięcia zmatowienia po papierze.
conrado Posted May 21, 2010 Report Posted May 21, 2010 a ja dopowiem, że parę lat temu po odebraniu maski od lakiernika (fachowca!!! ) całą powierzchnię trzeba było oblecieć papierem, a potem ręcznie farecla g3 i g10 (nie znałem innych past a te dał lakiernik). Wyszło 'no prawie' lustro i wygladało naprawdę przyzwoicie a na pewno lepiej niz wczesniej, ale to było parę dni męki (chyba poltora dnia g10)
Administrator Evo Posted May 21, 2010 Administrator Report Posted May 21, 2010 Ja po papierze 2500 wyciągałem ręcznie Clearkote Compoundem, wyszło ok ale bardzo dużo pracy.
Guest Posted May 21, 2010 Report Posted May 21, 2010 slaw2006, Teraz taka moda z pomarańczą na fabrycznych samochodach, ponoć fabryka ukrywa w ten sposób niedoskonałości... Łukasz, Z RS-owym spoilerem nie poszło by szybko nawet maszyną Evo, Wiem że pracy będzie multum i myślę że w 12-16 godz się zmieszczę Ps. masz jakieś foto przed i po ... Teraz tak z tego co mi wpadło w oko to: Menzerna Polish Sampler Kit (4x250ml) Poorboys World SSR-3+SSR-2+SSR1 sample, ew. SSR3+SSR1... Scholl Concepts S02 250g+ S10 250g Co myślicie o powyższych zestawach, i który Waszym zdaniem zda egzamin ręcznie... Pozdrawiam
kuflik Posted May 21, 2010 Report Posted May 21, 2010 law2006, Teraz taka moda z pomarańczą na fabrycznych samochodach, ponoć fabryka ukrywa w ten sposób niedoskonałości... A ja po rozmowie z lakiernikiem VW dowiedziałem się, że skórka to zabieg celowy:) Bo niby lakiernik bitego auta nie pokryje idealną skórka jak to robią roboty;/ i widać potem każde bicie.
Administrator Evo Posted May 21, 2010 Administrator Report Posted May 21, 2010 Łukasz-no1, nie bardzo bo to praca na mega szybko, nudziło mi się a auto siostry było pod ręką. Na fragment mniej więcej 30x30 musiałem poświęcić godzine, więc na całe auto...sporo
slaw2006 Posted May 24, 2010 Report Posted May 24, 2010 Może w wolnej chwili i jak nie zapomnę to na masce testowej przeprowadzę taką operację ręcznej próby usunięcia zmatowienia po papierze. Byłbym wdzięczny za jakieś info/foto :-) A tak swoją drogą to ciężko będzie wyczuć czy owe zmatowienie papierem (mocniejsze/średnie/słabsze) to już wystarczylo aby usunąć skórke czy też jeszcze nie, bo przecież efekt zobacze dopiero po wypolerowaniu powierzchni, a co sie natre to się natre
Łukasz Posted May 24, 2010 Report Posted May 24, 2010 Generalnie jak masz morkę to nawet po przetarciu papierem i przeciągnięciu palcem powinno być to delikatnie wyczuwalne.
Luki S Posted June 19, 2010 Report Posted June 19, 2010 A to nie jest tak, że "skórka" jest na lakierze bazowym i dopiero potem idzie bezbarwny ?? Czyli chcąc usunąć całkowicie skórę trzeba by usunąć cały klar ??
Administrator Evo Posted June 19, 2010 Administrator Report Posted June 19, 2010 Może być i morka na bazie, i na bezbarwnym, tylko tą drugą ta sie usunąć bez ponownego lakierowania.
julian Posted June 19, 2010 Report Posted June 19, 2010 bez sensu - co miałaby nierówna powierzchnia bazy mieć do efektu morki? przecież ten efekt jest dla nas widoczny wyłącznie dzięki załamaniu promieni światła na powierzchni, nie pod powierzchnią. idealne zrównanie klaru załatwia sprawę. Łukasz-no1, z Twoich zestawów myślałybym o menzerna, choć nie wiem czy ręcznie da radę tymi pastami wyciągnąć ślady po papierze. Pamiętaj, że wiele past mocno wypełnia rysy, więc jeśli nie zrobisz tego kilkukrotnie sprawdzając powierzchnię,to może się okazać, że po jakimś czasie wyjdą ślady.
Administrator Evo Posted June 20, 2010 Administrator Report Posted June 20, 2010 co miałaby nierówna powierzchnia bazy mieć do efektu morki? To że jeśli baza jest nierówna, to większa szana że bezbarwny też nie będzie położony ok. Przykład- moje auto, i słowa dwóch różnych lakierników którzy to potwierdzili.
AutoOdNowa Posted June 20, 2010 Report Posted June 20, 2010 Na klarze morke wygładzisz na idealną powierzchnie taką jak chcesz - zalecana jest orginalna struktura lakieru a powłoki zeszlifowane na gładnikie lustro w lakiernictwie sa błędem lakierniczym i swiadcza o niewłasciwej aplikacji lub o darciu klaru ostrym aby poratowac sytuacje słabej aplikacji lub o wielokrotnej polerce z matowaniem. Tak jest od strony lakierniczej a ja jestem w tej dobrej sytuacji ze to robie sam a strasznie mnie denerwuje polerowanie całego auta celem zrownania starych powłok, nieraz zniszczonych, celem zrownania z nowymi. Dlatego tu sie zarejstrowałem aby zaczerpnąc wiedzy o detailingu i polecanych przez was planetarnych polerkach, jak ta np http://www.allegromat.pl/aukcja56912 A wracajac do tematu to kto by chciał miec morke na bazie??? A taka morka to tez defekt i skutkuje tym ze w miare nowy klar zrobiony przez Was na idealne lustro, po niedługim czasie sie pomarszczy i nie jest idealny. To jest efekt zasysania klaru przez zbyt grubą i na dodatek nierowno połozona baze.
Guest Posted June 20, 2010 Report Posted June 20, 2010 Łukasz-no1, z Twoich zestawów myślałybym o menzerna, choć nie wiem czy ręcznie da radę tymi pastami wyciągnąć ślady po papierze. Myślę nad samplami z UK (4*250) ew. Mags UC+ jakieś pady do ręcznego polerowania i myślę że będzie git Pozdro
Guest Posted July 31, 2010 Report Posted July 31, 2010 witam ,mam pytanko ,robilem auto wieloma pastami sciernymi i maszyna polerska ,nie moge usunoc tak zwanych rys po myjni automatycznej ,jak moge was prosic napiszcie mi jak usunoc rysy papierem ,nigdy tego nie robilem i troszke sie boje tego .
angrzeda Posted July 31, 2010 Report Posted July 31, 2010 Pawel80, a poczytałeś co nieco? Dostałeś maila po rejestracji z linkiem, ale przypomnę Ci go http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=843 Poza tym masz w Poznaniu kuflika, który na pewno nie odmówi pomocy - a ze zna się na rzeczy - masz dowód: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=2601
Administrator AreK Posted July 31, 2010 Administrator Report Posted July 31, 2010 ludzie czytajcie używajcie funkcji szukaj itd.. jedni potrafią i chcą coś znaleźć a inni idą na łatwiznę. Brak słów...
kocos Posted August 6, 2010 Report Posted August 6, 2010 Łukasz-no1, z Twoich zestawów myślałybym o menzerna, choć nie wiem czy ręcznie da radę tymi pastami wyciągnąć ślady po papierze. Myślę nad samplami z UK (4*250) ew. Mags UC+ jakieś pady do ręcznego polerowania i myślę że będzie git Pozdro i co dałeś radę z tym ?? bo mnie czeka podobna praca caly samochód zrobić papierami 2000-2500 i się zastanawiam czy megs UC da radę (czy nie zostawi mi minimalnych rysek jeszcze ?) bo g3 już nie chcę stosować
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now