Jump to content

Papier wodny 2500/3000 i co potem ?


Recommended Posts

Posted

Witam

 

Jakie środki przy ręcznej aplikacji/pracy dadzą radę "wyciągnąć" lakier :roll:

po papierze wodnym 2500/3000

 

Pacjent

Tylni spoiler z Focusa RS II 2009r

Kolor

Fortepianowa czerń

Objawy

Delikatna skóra pomarańczy (był przemalowywany)

 

Co byście polecili do ręcznego stosowania PB, Scholl, Menzerna, Mags... etc

 

Pozdrawiam

Posted

Ręcznie nigdy nie próbowałem (maszynowo wiele rzy), ale myślę, że po użyciu papieru 2500/3000 da się to wyprowadzić nawet ręcznie przy użyciu mocnej pasty typu FC+, Menzerna PG, M105, UC itp.

 

Wiadomo, że maszynowo to jest dosłownie moment i powierzchnia po papierze robi się klarowna. Może w wolnej chwili i jak nie zapomnę to na masce testowej przeprowadzę taką operację ręcznej próby usunięcia zmatowienia po papierze.

Posted

a ja dopowiem, że parę lat temu po odebraniu maski od lakiernika (fachowca!!! :x ) całą powierzchnię trzeba było oblecieć papierem, a potem ręcznie farecla g3 i g10 (nie znałem innych past a te dał lakiernik). Wyszło 'no prawie' lustro i wygladało naprawdę przyzwoicie a na pewno lepiej niz wczesniej, ale to było parę dni męki (chyba poltora dnia g10)

  • Administrator
Posted

Ja po papierze 2500 wyciągałem ręcznie Clearkote Compoundem, wyszło ok ale bardzo dużo pracy.

Posted

slaw2006, Teraz taka moda z pomarańczą na fabrycznych samochodach,

ponoć fabryka ukrywa w ten sposób niedoskonałości...

 

Łukasz, Z RS-owym spoilerem nie poszło by szybko nawet maszyną

 

Evo, Wiem że pracy będzie multum i myślę że w 12-16 godz się zmieszczę :)

Ps. masz jakieś foto przed i po ... :)

 

Teraz tak z tego co mi wpadło w oko to:

 

Menzerna Polish Sampler Kit (4x250ml)

Poorboys World SSR-3+SSR-2+SSR1 sample, ew. SSR3+SSR1...

Scholl Concepts S02 250g+ S10 250g

 

Co myślicie o powyższych zestawach, i który Waszym zdaniem zda egzamin ręcznie... :?:

 

Pozdrawiam :good:

Posted
law2006, Teraz taka moda z pomarańczą na fabrycznych samochodach,

ponoć fabryka ukrywa w ten sposób niedoskonałości...

A ja po rozmowie z lakiernikiem VW dowiedziałem się, że skórka to zabieg celowy:) Bo niby lakiernik bitego auta nie pokryje idealną skórka jak to robią roboty;/ i widać potem każde bicie.

  • Administrator
Posted

Łukasz-no1, nie bardzo bo to praca na mega szybko, nudziło mi się a auto siostry było pod ręką. Na fragment mniej więcej 30x30 musiałem poświęcić godzine, więc na całe auto...sporo :P

Posted
Może w wolnej chwili i jak nie zapomnę to na masce testowej przeprowadzę taką operację ręcznej próby usunięcia zmatowienia po papierze.

 

Byłbym wdzięczny za jakieś info/foto :-)

A tak swoją drogą to ciężko będzie wyczuć czy owe zmatowienie papierem (mocniejsze/średnie/słabsze) to już wystarczylo aby usunąć skórke czy też jeszcze nie, bo przecież efekt zobacze dopiero po wypolerowaniu powierzchni, a co sie natre to się natre :/

Posted

Generalnie jak masz morkę to nawet po przetarciu papierem i przeciągnięciu palcem powinno być to delikatnie wyczuwalne.

  • 4 weeks later...
Posted

A to nie jest tak, że "skórka" jest na lakierze bazowym i dopiero potem idzie bezbarwny ?? Czyli chcąc usunąć całkowicie skórę trzeba by usunąć cały klar ??

  • Administrator
Posted

Może być i morka na bazie, i na bezbarwnym, tylko tą drugą ta sie usunąć bez ponownego lakierowania.

Posted

bez sensu - co miałaby nierówna powierzchnia bazy mieć do efektu morki? przecież ten efekt jest dla nas widoczny wyłącznie dzięki załamaniu promieni światła na powierzchni, nie pod powierzchnią. idealne zrównanie klaru załatwia sprawę.

 

Łukasz-no1, z Twoich zestawów myślałybym o menzerna, choć nie wiem czy ręcznie da radę tymi pastami wyciągnąć ślady po papierze.

Pamiętaj, że wiele past mocno wypełnia rysy, więc jeśli nie zrobisz tego kilkukrotnie sprawdzając powierzchnię,to może się okazać, że po jakimś czasie wyjdą ślady.

  • Administrator
Posted
co miałaby nierówna powierzchnia bazy mieć do efektu morki?

 

To że jeśli baza jest nierówna, to większa szana że bezbarwny też nie będzie położony ok. Przykład- moje auto, i słowa dwóch różnych lakierników którzy to potwierdzili.

Posted

Na klarze morke wygładzisz na idealną powierzchnie taką jak chcesz - zalecana jest orginalna struktura lakieru a powłoki zeszlifowane na gładnikie lustro w lakiernictwie sa błędem lakierniczym i swiadcza o niewłasciwej aplikacji lub o darciu klaru ostrym aby poratowac sytuacje słabej aplikacji lub o wielokrotnej polerce z matowaniem.

Tak jest od strony lakierniczej a ja jestem w tej dobrej sytuacji ze to robie sam a strasznie mnie denerwuje polerowanie całego auta celem zrownania starych powłok, nieraz zniszczonych, celem zrownania z nowymi.

Dlatego tu sie zarejstrowałem aby zaczerpnąc wiedzy o detailingu i polecanych przez was planetarnych polerkach, jak ta np http://www.allegromat.pl/aukcja56912

A wracajac do tematu to kto by chciał miec morke na bazie???

A taka morka to tez defekt i skutkuje tym ze w miare nowy klar zrobiony przez Was na idealne lustro, po niedługim czasie sie pomarszczy i nie jest idealny.

To jest efekt zasysania klaru przez zbyt grubą i na dodatek nierowno połozona baze.

Posted
Łukasz-no1, z Twoich zestawów myślałybym o menzerna, choć nie wiem czy ręcznie da radę tymi pastami wyciągnąć ślady po papierze.

Myślę nad samplami z UK (4*250) ew. Mags UC+ jakieś pady do ręcznego polerowania

i myślę że będzie git :)

 

Pozdro

  • 1 month later...
Posted

witam ,mam pytanko ,robilem auto wieloma pastami sciernymi i maszyna polerska ,nie moge usunoc tak zwanych rys po myjni automatycznej ,jak moge was prosic napiszcie mi jak usunoc rysy papierem ,nigdy tego nie robilem i troszke sie boje tego .

  • Administrator
Posted

ludzie czytajcie używajcie funkcji szukaj itd.. jedni potrafią i chcą coś znaleźć a inni idą na łatwiznę.

 

Brak słów...

Posted
Łukasz-no1, z Twoich zestawów myślałybym o menzerna, choć nie wiem czy ręcznie da radę tymi pastami wyciągnąć ślady po papierze.

Myślę nad samplami z UK (4*250) ew. Mags UC+ jakieś pady do ręcznego polerowania

i myślę że będzie git :)

 

Pozdro

 

 

i co dałeś radę z tym

??

 

 

bo mnie czeka podobna praca

caly samochód zrobić papierami 2000-2500

i się zastanawiam czy megs UC da radę (czy nie zostawi mi minimalnych rysek jeszcze ?)

bo g3 już nie chcę stosować

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.