tomalaaa Opublikowano 3 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2019 Witam jestem amatorem w tej dziedzinie a chciałbym sobie zabezpieczyć lakier ponieważ samochód stoi całą zimę przed blokiem . Zastanawiam się nad glinowaniem albo pastowaniem lakieru jakąś lepszą pastą zabezpieczającą lakier , tylko nie wiem czym te dwa zabiegi różnią się od siebie . Pewne jest to że jak zrobię test ręki na lakierze samochodu jest on lekko chropowaty ale z tego co już kiedyś robiłem to po pastowaniu samochodu ten lakier jest śliski i gładki a czytając trochę na ten temat glinkowanie właśnie niweluje też tą chropowatość lakieru , dla tego też moje pytanie co zrobić glinkować ( czego jeszcze nigdy nie robiłem ) czy wypastować go lepszą pastą ??
MMCzysci Opublikowano 3 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2019 Glinkowanie usuwa zanieczyszczenia z lakieru, więc przygotowuje powierzchnię do następnych prac (polerowanie, wosk, QD, etc). Nie stanowi jednak żadnej formy zabezpieczenia, nie poprawia w znaczący sposób wyglądu, ponadto glinka można narobić dużo mikrorys, jeśli nie mamy doświadczenia w pracy z nią. Natomiast woskowanie zabezpieczy lakier i poprawi wygląd, ale przydałoby się go dobrze do tego przygotować. Wrzucenie go "na szybko" bardzo skróci jego żywotność. Proces wygląda tak:Mycie->dekontaminacja (usunięcie wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń z powierzchni, podobne do glinki)->opcjonalnie glinka->wyczyszczenie lakieru prawie "do zera" za pomocą cleanera->opcjonalnie IPA do odtluszczenia lakieru (niektóre woski lubią jałowy lakier.)Ja zdecydowałem się na drugi krok. Czytaj forum, jest tu bardzo dużo informacji.Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
analyzator Opublikowano 3 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2019 @tomalaaa o widzę kolega z Lublina. Wpadnij na spota. Popatrzymy, konsylium doradzi. Jest wątek spotkań.
tomalaaa Opublikowano 4 Listopada 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2019 Czyli najlepszą opcją będzie mycie następnie glinkowanie potem czyszczenie lakieru cleanerem ( jakiś konkretny proponujecie ) a potem dopiero wypastowanie pastą ?? Dobrze zrozumiałem ??
Kuba95 Opublikowano 4 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2019 Pasty służą do polerowania. Do zabezpieczenia służy wosk. Najpierw myjesz auto (aktywna piana, splukujesz i myjesz ręcznie szamponem). Następnie robisz dekontaminacje (tar & glue, deironizer + opcjonalnie glinka). Następnie cleaner i dopiero wtedy wosk
Fredi88 Opublikowano 4 Listopada 2019 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2019 @tomalaaa ile razy można odpowiadać na te same pytania? 1
Rekomendowane odpowiedzi