Skocz do zawartości

Wilgotność powietrza a aplikacja powłoki aqua coating 9h


Amatordetailingu

Rekomendowane odpowiedzi

Czym mniejsza wilgotność tym lepiej ale bez przesady (chyba coś koło 50-70% było książkowym ideałem?), myślę że tak czy siak jeżeli pojazd będzie stał te 2 dni w ciepłym garażu to powłoka przyjmie się bardzo dobrze i będzie miała szanse prawowicie się wstępnie utwardzić i odparować, temperaturę zalecam od 18 do 27 stopni później jest trochę ciężej z aplikacją dla początkujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamierzam zrobić pierwsze podejście do powłoki Aqua. Myślę, że z sama aplikacją nie powinienem mieć problemów ale zastanawia mnie temat warstwowania bo nie znalazłem żadnych informacji. Dokładnie chodzi mi o to po jakim czasie można kłaść drugą warstwę? Czy ktoś mający doświadczenie z tą powłoką podzieli się taka informacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rybicki napisał:

Zamierzam zrobić pierwsze podejście do powłoki Aqua. Myślę, że z sama aplikacją nie powinienem mieć problemów ale zastanawia mnie temat warstwowania bo nie znalazłem żadnych informacji. Dokładnie chodzi mi o to po jakim czasie można kłaść drugą warstwę? Czy ktoś mający doświadczenie z tą powłoką podzieli się taka informacją? 

książkowo po 10 godzinach ale jak mamy temperature wysoką jak ostatnie  36 stopni to można po 2-3godzinach

Taką dokładnie odpowiedź dostałem od producenta
"Witam, książkowo to jest 10 godz. między warstwami, ale jeżeli temp. nie jest za niska to juz po 2-3 godz. można aplikować kolejną warstwę."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aplikacja nawet w 32 stopniach  nie robi problemu, fakt taki ze wtedy lepiej dotrzeć po 20 sekundach, ale nie jest to problematyczne.

W normalnych warunkach wewnątrz jak to nie raz bywa u mnie średnio 26 stopni, to tak aplikacja, odstawiamy buteleczke bierzemy fibre, następnie daje powloce chwilę czasu za nim dotrę , było to nawet ponad 60 sekund od odstawienia buteleczki i z dotarciem nie było problemu 😉 a trochę tych butelek już sie polało... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BialyGTI, @boT dziękuję za cenne wskazówki🙂 Nie jest to moja pierwsza powłoka ale pierwszy raz akurat z tą, wiec każda porada jest bardzo przydatna🙂 Wychodzi więc na to, że ta powłoka jest idioto odporna i żeby coś zepsuć to trzeba się postarać lub nie mieć zielonego pojęcia o aplikacji. Dzisiaj zrobiłem zamówionko a auto mam w trakcie korekty więc w przyszłym tygodniu sprawdzę jak się smalcuje tym siuwaksem😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Rybicki napisał:

@BialyGTI, @boT dziękuję za cenne wskazówki🙂 Nie jest to moja pierwsza powłoka ale pierwszy raz akurat z tą, wiec każda porada jest bardzo przydatna🙂 Wychodzi więc na to, że ta powłoka jest idioto odporna i żeby coś zepsuć to trzeba się postarać lub nie mieć zielonego pojęcia o aplikacji. Dzisiaj zrobiłem zamówionko a auto mam w trakcie korekty więc w przyszłym tygodniu sprawdzę jak się smalcuje tym siuwaksem😉

Czasami problemy miałem z nałożeniem drugiej warstwy, jak by powłoka nie chciała się do końca przyjąć, wychodziła taka mgła bardzo trudna do starcia, jak by ta pierwspza warstwa jeszcze odrzucala swoj rozpuszczalnik, przydaje się wtedy lekko wilgotna mf i po niej suchą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, boT napisał:

aplikacja, odstawiamy buteleczke bierzemy fibre, następnie daje powloce chwilę czasu za nim dotrę , było to nawet ponad 60 sekund od odstawienia buteleczki i z dotarciem nie było problemu 😉 a trochę tych butelek już sie polało... 

Kładziesz cały panel np. maska/dach i dopiero docierasz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Gozdziu23 napisał:

Czasami problemy miałem z nałożeniem drugiej warstwy, jak by powłoka nie chciała się do końca przyjąć, wychodziła taka mgła bardzo trudna do starcia, jak by ta pierwspza warstwa jeszcze odrzucala swoj rozpuszczalnik, przydaje się wtedy lekko wilgotna mf i po niej suchą

Spotkałem się z taką sytuacją na innej powłoce również przy drugiej warstwie. Mgiełka widoczna tylko pod latarką i ciągnąca się za mf. Wtedy pomagało szybkie przetarcie kolistymi ruchami i po kilku minutach mgiełka odparowała. MX Nowicki wspominał o tym w jednym ze swoich filmów, chyba o powłokach kisho. Patent  z wilgotną mf ciekawy 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dante05 napisał:

Kładziesz cały panel np. maska/dach i dopiero docierasz? 

Zależy jakie auto, problem z odcięcie przy łączeniu powłoki aqua nie wystąpi, chyba ze się postarasz, ale to naprawdę trzeba byc już nie normalnym żeby zrobić odcięcie na dużym panelu 😅

Blotnik możesz śmiało po całości, drzwi podziel na dwie części, maskę na trzy, a niekiedy na cztery, a nie raz na dwie części, kwestia jak wielki panel. Dach na 4 a nawet 6 części także zależy od wielkości .

Jak Będziesz zbierał juz nadmiar powloki zawsze zaczynaj od strony łączenia powłok ze sobą, to zapobiega w dużej mierze problemowi z odcięciem ( przyciemnieniem na łączeniach) ,  przy niektórych powlokach które lubią przyciemnic tak jak to jest np przy UNCR to jest podstawa , zawsze zaczynamy zbierać nadmiar od strony łączenia się! 😁  

 

  • Lubię to 2
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, boT napisał:

Blotnik możesz śmiało po całości, drzwi podziel na dwie części, maskę na trzy, a niekiedy na cztery, a nie raz na dwie części, kwestia jak wielki panel. Dach na 4 a nawet 6 części także zależy od wielkości .

Czyli w sumie tak jak z UNC-R. Z tym, że ja maskę robię na 3, dach na 6, zderzaki na 2, drzwi, błotniki, klapy na raz 😉

5 godzin temu, boT napisał:

Jak Będziesz zbierał juz nadmiar powloki zawsze zaczynaj od strony łączenia powłok ze sobą, to zapobiega w dużej mierze problemowi z odcięciem ( przyciemnieniem na łączeniach) ,  przy niektórych powlokach które lubią przyciemnic tak jak to jest np przy UNCR to jest podstawa , zawsze zaczynamy zbierać nadmiar od strony łączenia się! 😁

Doskonale to wiem, kładłem UNC-R przy 30 C i się udało, więc dla mnie są to oczywiste sprawy, ale wiedza dla początkujących jest 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.