Skocz do zawartości

Drgania kierownicy >140km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie mam problem z drganiami na kierownicy. Opony są lekko zząbkowane od środka, niby wyważone (koleś który wyważał mówił że będzie ok), założone na przód. Wszystko jest ok, ale do prędkości 130-140km/h, od tej prędkości zaczynają się lekkie drgania na kierownicy. Czy zząbkowane opony mogą powodować drgania, czy tylko będą głośniejsze? Dodam że na kołach zimowych drgań nie ma, więc zawieszenie wykluczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź hamulce. Podnieś auto na podnośniku i obracaj koła. Jeśli ciężko się kręcą to tloczek jest zablokowany. Niedawno miałem podobny problem z moim autem. Od ok 110km/h miałem bicie na kierownicy, momentami drgalo całe auto. Felgi proste, koła wyważone, opony ok. Przyczyną był zablokowany tloczek. Co ciekawe podczas hamowania żadne drgania nie występowały. A jeśli opony źle sciera to masz źle geometrie ustawiona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% przypadków to źle wyważone koła, lub błoto/brud na wewnętrznej części felgi, reszta to krzywa felga, zbyt duża "wariacja" samej opony, albo coś z zawieszeniem (moim zdaniem w takiej kolejności jak podałem). Czyli sam możesz podnieść auto i obracać kołami (może być pojedynczo ;)) i sprawdzić czy felgi nie są krzywe. Reszta to maszyny.

Jeszcze co może mieć wpływ, jeżeli masz alu z pierscieniami centrujacymi, to może któryś jest już wyrobiony i koło "źle" leży, albo przy wymianie kół piasta była źle wyczyszczona i też felga nieprawidłowo dolega do piasty.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa zestawy, zimówki na stalowych i letnie na alu. Na zestawie zimowym jest wszystko ok, więc hamulce i zawieszenie odpada.

Do alu mam pierścienie centrujące, też pomyślałem, że to może być ich wina ale na piastę wchodzą scislo. Felgi od środka są czyste, nie widzę też śladów żeby któryś ciężarek się odkleił. Zastanawia mnie czy to zząbkowanie może mieć wpływ? Bo jak pojadę do kolesia który wyważał koła to nie wiem czy się upierać, że źle wyważył czy może to wina ząbków? Chociaż podobno one nie wpływają na wibracje kierownicy. Niby wulkanizator powiedział że to lekkie zząbkowanie się zetrze, tym bardziej że auto ma napęd na przód (Golf IV).

Opon nie ściera, nie ściąga, zbieżność jest ok. Te opony które teraz są założone na przód były na tyle i nie wiem czemu trochę się zząbkowały. Amorki sprawdzane i mają ponad 80% sprawności. Spotkałem się z opinią kilku osób, że im się też ząbkowały na tylnej osi (Fulda SportControl).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta z lekkim tyłem mają tendencję do ząbkowania opon. Wulkanizator bzdury opowiada. Opony będą się dalej ścierać ale będzie tylko gorzej a nie lepiej. Tzn opony będą głośniejsze i zaczną huczeć. Czy od tego drży kierownica tego nie wiem. Nie spotkałem się z drżeniem od wyząbkowania. Mogą być natomiast dohamowane przez co będzie bicie na kierownicy.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie miałeś na zimowym takich oznak to opony albo wyważenie.. Niech wrzuca na maszynę i sam zobaczysz czy koło jest wyważone.

Miałem kiedyś wyząbkowane opony, tył mocniej, przód mniej. Jak wulkanizator zrobił zmianę po zimie i dał te wyząbkowane na przód to biło, ale już od 70-80 km/h. Przekładka tył przód pomogła.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Do alu mam pierścienie centrujące, też pomyślałem, że to może być ich wina ale na piastę wchodzą scislo.

koła zamień pierścienie zostaw.

wyząbkowanie się samo nie zetrze tak aby było ok musiał byś dać je na tokarkę aby opony zrównać ale czy ktoś toczy opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I już wszystko jasne. Koła zostały jeszcze raz wyważone, tym razem za wyważanie wziął się właściciel firmy. Bicia brak. Pracownik musiał coś skopać podczas wyważania.

Czyli lekkie wyząbkowanie nie wpływa na drgania na kierownicy, jedynie na głośność.

Dziękuję jeszcze raz Panowie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.