Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem posiadaczem renault laguny 3 z 2007 roku, kolor czarna perła, lakier dość mocno sfatygowany, dużo mikro rys + głębszych też się znajdzie. Jako, że auto od nowości jest u nas w rodzinie, szkoda się go pozbywac, więc postanowiłem zrobić korekcje lakieru. Od czterech dni nie robię nic innego jak przeglądam forum i próbuje poskładać to w całość. Na tej podstawie oprócz oczywistych produktów typu zmywacze  glinki itp., Wybrałem następujące produkty:

Polerka rotacyjna heckmann r7 ( rotacja nie DA, że względu na stan lakieru)

PASTY 3D ATA 500 i 502, oraz one ( do późniejszego odświeżania, czy one stepa z racji drugiego auta - honda jazz (miękki lakier)

BP 75 mm na miękkiej gąbce

Pady gąbkowe od nata + mikrofibra do cięcia

Dodatkowo pady jeansowe aby zredukować skórkę z pomarańczy na lakierze.

 

I teraz pytania odnośnie tego.

1. Czy mając taki zestaw jestem w stanie przeprowadzić pełną korekcje(dodam, że nigdy tego nie próbowałem, ale mam jakieś tam doświadczenie w posługiwaniu się elektro narzędziami) czy poniosła mnie fantazja i za wysokie progi ? 

2. Etapy polerowania. Czy dobrze to sobie wyobrażam: najpierw pad jeansowy i ATA 500, obszar auta dajmy na to 50x50 cm, pełne wypracowanie pasty i tak całe auto(w celu usunięcia morki)? Następnie dopiero zajmuje się głębszymi rysami ale już na padzie z mikrofibry ? Czy muszę przejechać całe auto tak(mikrofibrą), aby wyciągnąć to co zostawi jeans? Czy może w przypadku posiadania padu jeansowego, mikrofibra jest zbyteczna i wystarcza gąbki?

 

 

Opublikowano

Tak w zupełnym skrócie-Poniosło CIĘ ,nie rozumie po co chcesz usuwać morę z lakieru -wcale też nie jest to taki prosty zabieg tym bardziej jak pisałeś ze nie masz doświadczenia w tym temacie.Wykończenie lakieru rotacją to też wyższa szkoła jazdy tym bardziej czarnego .Jak chcesz się w to bawić i zrobić jakoś w miarę szybko to dokup choćby nawet małe DA może okazać się niezbędne .Zamiast padów jeansowych kup futro na rotacje 

 

Opublikowano

Nie tyle chcę ją usunąć, co bardziej delikatnie wygładzić, gdy świeci słońce mocno to widać i daje brzydki efekt. 

Co do DA właśnie planuje dokupić za kilka miesięcy.chwilowo budżet nie pozwala.

Mowisz, że rotacją nie dam rady tego wykończyć ? 

P.S. nie zależy mi by zrobić to szybko, tylko by zrobić pełną korekcję ( mam sporo średnio głębokich zarysowań)

Opublikowano

Miekki lakier reno + rotacja +jeans + mocna pasta+  brak doswiadczenia =  zmasakrowanie lakieru . Tylko na YT to fajnie i latwo wyglada 😉 

Jak juz koniecznie chcesz najpierw rotacje , to odpusc na razie morke, zacznij od pada sredniego +pasta 3D one (bo chyba tylko ta jest na juz dostepna) i lecisz z koksem . Potem miekki  pad i tez ta sama pasta i probujesz to wykonczyc .  Pamietaj ze zaczynamy zawsze od jak najmniej agresywnego procesu i jak to nie przynosi efektu to wtedy zmieniamy np. pada na ostrzejszy lub paste na bardziej scierna . Po prostu szanujemy warstwe lakieru i nie zaczynamy wszedzie od wymatowienia papierem calego auta 😉 

  • Lubię to 1
Opublikowano

 

Mam taką głupią przypadłość, że jak już się za coś biorę to chcę to zrobić jak najlepiej.

Ale faktycznie, morkę chyba jednak odpuszczę, zawsze można do tematu wrócić. 

Generalnie brałbym nawet DA, tylko boję sie, że ten lakier będę robił miesiąc czasu, z tą ilością zarysowań.. stąd pomysł na rotację. Docelowo i tak planuje jakaś DA o skoku 8mm dla odświeżania lakieru. A Rotacja chyba zawsze się przyda.

 

Pytanie dodatkowe, czy jak poleruje obszar gdzie jest głęboka rysa (np. Na drzwiach ) futrem, to muszę przejechać tymże futrem cały element czy wystarczy obszar z rysa, a cały element potem wystarczy np średnią gąbką?

Opublikowano

Musisz sam zobaczyć jaka kombinacja ściąga Ci te rysy, jeżeli jest ich sporo i są głębsze to nie będziesz lakieru lizał średnią gąbką i jakimś "poliszem" bo nie wyjdziesz z garażu nawet po tygodniu.Zrób sobie jeden przelot wymyj pastę ,zobacz ile zostało i czy taki poziom Cię satysfakcjonuje nastepnie zajmij sie wykańczaniem tego......

Opublikowano

Ok dzięki.

To jeszcze podpowiedzcie, 3d one na futrze da radę wyciąć rysy? A jeśli nie, to na odwrót, czy po ew. wycięciu 3d ATA 500 dam radę wykończyć 3d one?

Opublikowano

Najprościej mowiąc : przejedź dany element, dobierz kombinacje pad/pasta i rob cale auto. Kazdy lakier jest inny i kazdy napisze swoją wersje co za problem przejechac testowo blotnik?

  • Lubię to 1
Opublikowano

laguna ma fabrycznie miękki lakier, chyba nawet miększy niż meganka z tamtych lat.

 

do tego stopnia, że rotacją z twardą gobką na rantach i lekkim docisku niemal od razu dobijasz się do bazy - sprawdzone 😂

to nie bmw, audi, mercedes, tu trzeba ostrożniej.

 

lecisz od najlżejszej kombiacji na fragmencie próbnym i zostawiasz taki wybór jaki przynosi efekty.

Opublikowano
Godzinę temu, ghost napisał:

laguna ma fabrycznie miękki lakier, chyba nawet miększy niż meganka z tamtych lat.

 

do tego stopnia, że rotacją z twardą gobką na rantach i lekkim docisku niemal od razu dobijasz się do bazy - sprawdzone 😂

to nie bmw, audi, mercedes, tu trzeba ostrożniej.

 

lecisz od najlżejszej kombiacji na fragmencie próbnym i zostawiasz taki wybór jaki przynosi efekty.

No proszę, a ja tu chciałem z jeansem od razu wpadać. dzięki  za odpodpowiedzi.  Skoro w takim razie twierdzicie, że w lagunie miękki lakier, drugie auto to honda, a na horyzoncie mazda, to może jednak warto przemyśleć jednak porzucenie rotacji i tylko DA? Czy taka 15 mm da się komfortowo wycinać grubsze rysy jak i wykańczać? Czy wystarczy 8mm ale już jakaś droższa?

Opublikowano

Sporo ludzi kupiło teraz Hamrona na promocji w Jula(jest temat o tym)W zasadzie każdym typem maszyna da się zrobić korektę tylko pytanie ile to będzie trwało. DA 15 mm może być takim dość udanym kompromisem jeżeli chciałbyś mieć tylko jedną maszynę.

Opublikowano

15mm to jest taki kompromis, ze nie zrobisz slupkow auta, czasami jest problem ze zderzakami.. maszyna jako jedyna musi miec mozliwosc korzystania z BP 125 i 75 wiec albo krauss/roller itd albo rotacja. 15/21 jako jedyna maszyna to slabo

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ok rozumiem, zatem zostaję póki co przy rotacji, jeśli słabo mi pójdzie z wykończeniem, będę brał przedwcześnie jakąś 8mm. 

Da radę taką 8mm zrobić potem one step? budżetowy vander wystarczy czy lepiej dołożyć do  rollera albo czegoś podobnego?

Dzięki za wyrozumiałość.

Opublikowano

Panowie proszę jeszcze o jedną poradę. Mam do wyboru albo 3d aca500 i aat502, lub 3d one. I teraz pytanie, czy tym 3d one da radę wyciąć glebsze rysy kombinując z padami? A później fajnie wykończyć rotacją?  Czy raczej postawić na ten duet

Opublikowano

Da radę, one+ niebieski nat dobrze sobie radził z twardym lakierem, po aca500 też jest bardzo dobre wykończenie i ma niezłą moc, także możesz na plasteline zacząć od średniego pada+500, a resztę wykończysz 502

Opublikowano

Dzięki, póki co zakupiłem 3d one, zobaczymy co z tego wyniknie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.