Guc Opublikowano 18 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2019 Witam. Jestem posiadaczem renault laguny 3 z 2007 roku, kolor czarna perła, lakier dość mocno sfatygowany, dużo mikro rys + głębszych też się znajdzie. Jako, że auto od nowości jest u nas w rodzinie, szkoda się go pozbywac, więc postanowiłem zrobić korekcje lakieru. Od czterech dni nie robię nic innego jak przeglądam forum i próbuje poskładać to w całość. Na tej podstawie oprócz oczywistych produktów typu zmywacze glinki itp., Wybrałem następujące produkty: Polerka rotacyjna heckmann r7 ( rotacja nie DA, że względu na stan lakieru) PASTY 3D ATA 500 i 502, oraz one ( do późniejszego odświeżania, czy one stepa z racji drugiego auta - honda jazz (miękki lakier) BP 75 mm na miękkiej gąbce Pady gąbkowe od nata + mikrofibra do cięcia Dodatkowo pady jeansowe aby zredukować skórkę z pomarańczy na lakierze. I teraz pytania odnośnie tego. 1. Czy mając taki zestaw jestem w stanie przeprowadzić pełną korekcje(dodam, że nigdy tego nie próbowałem, ale mam jakieś tam doświadczenie w posługiwaniu się elektro narzędziami) czy poniosła mnie fantazja i za wysokie progi ? 2. Etapy polerowania. Czy dobrze to sobie wyobrażam: najpierw pad jeansowy i ATA 500, obszar auta dajmy na to 50x50 cm, pełne wypracowanie pasty i tak całe auto(w celu usunięcia morki)? Następnie dopiero zajmuje się głębszymi rysami ale już na padzie z mikrofibry ? Czy muszę przejechać całe auto tak(mikrofibrą), aby wyciągnąć to co zostawi jeans? Czy może w przypadku posiadania padu jeansowego, mikrofibra jest zbyteczna i wystarcza gąbki?
marco80 Opublikowano 18 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2019 Tak w zupełnym skrócie-Poniosło CIĘ ,nie rozumie po co chcesz usuwać morę z lakieru -wcale też nie jest to taki prosty zabieg tym bardziej jak pisałeś ze nie masz doświadczenia w tym temacie.Wykończenie lakieru rotacją to też wyższa szkoła jazdy tym bardziej czarnego .Jak chcesz się w to bawić i zrobić jakoś w miarę szybko to dokup choćby nawet małe DA może okazać się niezbędne .Zamiast padów jeansowych kup futro na rotacje
Guc Opublikowano 18 Maja 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2019 Nie tyle chcę ją usunąć, co bardziej delikatnie wygładzić, gdy świeci słońce mocno to widać i daje brzydki efekt. Co do DA właśnie planuje dokupić za kilka miesięcy.chwilowo budżet nie pozwala. Mowisz, że rotacją nie dam rady tego wykończyć ? P.S. nie zależy mi by zrobić to szybko, tylko by zrobić pełną korekcję ( mam sporo średnio głębokich zarysowań)
powalla Opublikowano 18 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2019 Miekki lakier reno + rotacja +jeans + mocna pasta+ brak doswiadczenia = zmasakrowanie lakieru . Tylko na YT to fajnie i latwo wyglada Jak juz koniecznie chcesz najpierw rotacje , to odpusc na razie morke, zacznij od pada sredniego +pasta 3D one (bo chyba tylko ta jest na juz dostepna) i lecisz z koksem . Potem miekki pad i tez ta sama pasta i probujesz to wykonczyc . Pamietaj ze zaczynamy zawsze od jak najmniej agresywnego procesu i jak to nie przynosi efektu to wtedy zmieniamy np. pada na ostrzejszy lub paste na bardziej scierna . Po prostu szanujemy warstwe lakieru i nie zaczynamy wszedzie od wymatowienia papierem calego auta 1
Guc Opublikowano 18 Maja 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2019 Mam taką głupią przypadłość, że jak już się za coś biorę to chcę to zrobić jak najlepiej. Ale faktycznie, morkę chyba jednak odpuszczę, zawsze można do tematu wrócić. Generalnie brałbym nawet DA, tylko boję sie, że ten lakier będę robił miesiąc czasu, z tą ilością zarysowań.. stąd pomysł na rotację. Docelowo i tak planuje jakaś DA o skoku 8mm dla odświeżania lakieru. A Rotacja chyba zawsze się przyda. Pytanie dodatkowe, czy jak poleruje obszar gdzie jest głęboka rysa (np. Na drzwiach ) futrem, to muszę przejechać tymże futrem cały element czy wystarczy obszar z rysa, a cały element potem wystarczy np średnią gąbką?
marco80 Opublikowano 18 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2019 Musisz sam zobaczyć jaka kombinacja ściąga Ci te rysy, jeżeli jest ich sporo i są głębsze to nie będziesz lakieru lizał średnią gąbką i jakimś "poliszem" bo nie wyjdziesz z garażu nawet po tygodniu.Zrób sobie jeden przelot wymyj pastę ,zobacz ile zostało i czy taki poziom Cię satysfakcjonuje nastepnie zajmij sie wykańczaniem tego......
Guc Opublikowano 18 Maja 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2019 Ok dzięki. To jeszcze podpowiedzcie, 3d one na futrze da radę wyciąć rysy? A jeśli nie, to na odwrót, czy po ew. wycięciu 3d ATA 500 dam radę wykończyć 3d one?
Arkeolowy Opublikowano 18 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2019 Najprościej mowiąc : przejedź dany element, dobierz kombinacje pad/pasta i rob cale auto. Kazdy lakier jest inny i kazdy napisze swoją wersje co za problem przejechac testowo blotnik? 1
ghost Opublikowano 18 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2019 laguna ma fabrycznie miękki lakier, chyba nawet miększy niż meganka z tamtych lat. do tego stopnia, że rotacją z twardą gobką na rantach i lekkim docisku niemal od razu dobijasz się do bazy - sprawdzone to nie bmw, audi, mercedes, tu trzeba ostrożniej. lecisz od najlżejszej kombiacji na fragmencie próbnym i zostawiasz taki wybór jaki przynosi efekty.
Guc Opublikowano 18 Maja 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2019 Godzinę temu, ghost napisał: laguna ma fabrycznie miękki lakier, chyba nawet miększy niż meganka z tamtych lat. do tego stopnia, że rotacją z twardą gobką na rantach i lekkim docisku niemal od razu dobijasz się do bazy - sprawdzone to nie bmw, audi, mercedes, tu trzeba ostrożniej. lecisz od najlżejszej kombiacji na fragmencie próbnym i zostawiasz taki wybór jaki przynosi efekty. No proszę, a ja tu chciałem z jeansem od razu wpadać. dzięki za odpodpowiedzi. Skoro w takim razie twierdzicie, że w lagunie miękki lakier, drugie auto to honda, a na horyzoncie mazda, to może jednak warto przemyśleć jednak porzucenie rotacji i tylko DA? Czy taka 15 mm da się komfortowo wycinać grubsze rysy jak i wykańczać? Czy wystarczy 8mm ale już jakaś droższa?
marco80 Opublikowano 18 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2019 Sporo ludzi kupiło teraz Hamrona na promocji w Jula(jest temat o tym)W zasadzie każdym typem maszyna da się zrobić korektę tylko pytanie ile to będzie trwało. DA 15 mm może być takim dość udanym kompromisem jeżeli chciałbyś mieć tylko jedną maszynę.
Arkeolowy Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2019 15mm to jest taki kompromis, ze nie zrobisz slupkow auta, czasami jest problem ze zderzakami.. maszyna jako jedyna musi miec mozliwosc korzystania z BP 125 i 75 wiec albo krauss/roller itd albo rotacja. 15/21 jako jedyna maszyna to slabo 1
Guc Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2019 Ok rozumiem, zatem zostaję póki co przy rotacji, jeśli słabo mi pójdzie z wykończeniem, będę brał przedwcześnie jakąś 8mm. Da radę taką 8mm zrobić potem one step? budżetowy vander wystarczy czy lepiej dołożyć do rollera albo czegoś podobnego? Dzięki za wyrozumiałość.
Guc Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2019 Panowie proszę jeszcze o jedną poradę. Mam do wyboru albo 3d aca500 i aat502, lub 3d one. I teraz pytanie, czy tym 3d one da radę wyciąć glebsze rysy kombinując z padami? A później fajnie wykończyć rotacją? Czy raczej postawić na ten duet
sparco0 Opublikowano 19 Maja 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2019 Da radę, one+ niebieski nat dobrze sobie radził z twardym lakierem, po aca500 też jest bardzo dobre wykończenie i ma niezłą moc, także możesz na plasteline zacząć od średniego pada+500, a resztę wykończysz 502
Guc Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2019 Dzięki, póki co zakupiłem 3d one, zobaczymy co z tego wyniknie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się