Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jaki wosk polecacie do zabezpieczenia lakieru pastelowego czerwonego(niemetalik)? Przesyłam zdjęcia samochodu. Dodam jeszcze że lakier zdecydowanie lepiej wyglada w cieniu gdy jest ciemniejszy( nie chodzi tu o mikro zarysowania bo ich na razie w słońcu nie dostrzegłem)

Pozdrawiam

IMG_20190416_193913.jpg

Opublikowano

Szukałem i nie znalazłem nic o karierze pastelowym czerwonym. Jak chcesz tak błyszczeć odpowiedzią to najpierw sam poszukaj i jak bedziesz pewny że jest już o tym temat to dopiero potem pisz taki komentarz.

Opublikowano
Szukałem i nie znalazłem nic o karierze pastelowym czerwonym. Jak chcesz tak błyszczeć odpowiedzią to najpierw sam poszukaj i jak bedziesz pewny że jest już o tym temat to dopiero potem pisz taki komentarz.

A mógłbyś wyjasnic czym rzekomo taki pastelowy czerwony ma sie różnić od innych czerwonych kolorow? Jakby kazdy mial zakladac temat bo jego odcień jest o kilka % inny to byśmy mieli wszystkie kolory świata i tysiące woskow pod dany kolor. Jestes swiezak, poczytaj czym sie charakteryzuja jakie woski, czym woski naturalne, czym syntetyki i jakie sa do nich podklady w postaci glaze/cleanerow.

 

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Opublikowano

Powtórzę jeszcze raz nie znalazłem nigdzie wzmianki na tym forum o wosku do lakierów czerwonych pastelowych (pastelowy to rodzaj lakieru, nie koloru). Jakbym znalazł to bym nie zakładał nowego tematu.

 

Szukałem i nie znalazłem nic o karierze pastelowym czerwonym. Jak chcesz tak błyszczeć odpowiedzią to najpierw sam poszukaj i jak bedziesz pewny że jest już o tym temat to dopiero potem pisz taki komentarz.

  • Nie lubię 5
Opublikowano
52 minuty temu, Lukaszsob napisał:

 

 

Szukałem i nie znalazłem nic o karierze pastelowym czerwonym. Jak chcesz tak błyszczeć odpowiedzią to najpierw sam poszukaj i jak bedziesz pewny że jest już o tym temat to dopiero potem pisz taki komentarz. 

Zaczynasz od tego, że jesteś niegrzeczny. Z takim podejściem do kolegów z forum, nic tu nie zdziałasz.

A o karierze pastelowego czerwonego nic faktycznie nie czytałem i nie słyszałem.

Opublikowano

lakier pastelowy to po prostu lakier niemetaliczny. nie wymaga specjalnie odmiennego traktowania niz metaliczny. przerabiam drugi samochod z pastelowym lakierem (niemetalicznym) - podobno sa bardziej podatne na blakniecie, podobno sa bardziej podatne na rysy. przy stosowaniu sie do elementarnych zasad mycia samochodu (dwa wiadra, miekkie mikrofibry, unikanie szczot z bezdotykow, plukanie przed myciem, jakis wosk, powloka) dasz rade utrzymac go w normalnym stanie. obecne lakiery sa slabiutkie, zarowno pastelowe jak i metaliczne. takie czasy. 

co do woskow -> podstawowy klasyczny colli 476s, latwy w uzyciu i dlugo trzyma. pozniej co drugie-trzecie mycie jakis quick detailer - np sonax brilliant shine detailer. przed woskowaniem koniecznie porzadne umycie i odtluszczenie lakieru - budzetowy k2 klinet chociazby. cala reszta informacji niestety jest do doczytania. sam zagladam tu juz dobre kilka lat i sam musze w pewnych tematach cos doczytac

Opublikowano

Jeżeli ma tendencję do utraty głębi, to coś z mocnym filtrem UV 

Opublikowano

Każdy czerwony traci głebie, ale to są już dwu składniki i nie zrobi się taki jak stare ople, nie potrzebujesz specjalnego wosku, używaj tych samych co inni.
Rożnica w "pastelowym" który na prawde jest zwykłym akrylem, jest to że jest okropnie miękki i rysuje się od patrzenia

Opublikowano

 

23 godziny temu, Lukaszsob napisał:

Powtórzę jeszcze raz nie znalazłem nigdzie wzmianki na tym forum o wosku do lakierów czerwonych pastelowych (pastelowy to rodzaj lakieru, nie koloru)

Poczytaj co znaczy pastelowy

https://sjp.pwn.pl/sjp/pastel;2570858.html

https://sjp.pwn.pl/sjp/pastelowy;2570859.html

 

Lakiery najczęściej dzielimy na metalizowane oraz niemetalizowane, te drugie nazywamy też UNI, ale nie pastelowe.

 

22 godziny temu, mihau12 napisał:

(niemetalicznym) - podobno sa bardziej podatne na blakniecie, podobno sa bardziej podatne na rysy. przy stosowaniu sie do elementarnych zasad mycia samochodu (dwa wiadra, miekkie mikrofibry, unikanie szczot z bezdotykow, plukanie przed myciem, jakis wosk, powloka) dasz rade utrzymac go w normalnym stanie. obecne lakiery sa slabiutkie, zarowno pastelowe jak i metaliczne. takie czasy.

Lakiery czerwone uni dawniej były w innej technologii, bo akrylowe, to nic innego jak żywica wymieszana z bazą w celu utwardzenia. Te miały tendencję do szybszego płowienia.

Obecnie bazę przykrywa się lakierem bezbarwnym, który ma chronić kolor przed UV powodującym blaknięcie, oraz klar ma zapewnić większą twardość, czyli ochronę mechaniczną.

 

Pomijam archaiczne akrylowe lakiery. Jeżeli chodzi o uni, których jestem miłośnikiem, zwłaszcza czarne bo mają kosmiczną głębię to kolor nie ma absolutnie żadnego wpływu na twardość lakieru. Wszystkie są pokryte klarem.

 

Stan lakieru może być taki sam, jednak różnice będą optyczne/użytkowe. Tak jak na szarych metalikach mniej widać kurz, tak na uni łatwiej dostrzec rysy nawet jak są takie same.

 

Znaczenie ma producent lakieru oraz jego jakość.

Twardość jest dużą zaletą, patrz lakiery ceramiczne.

Zaletą użytkową jest zwiększona grubość warstwy, co zapewnie lepszy filtr uv, mniejsze ryzyko przedarcia się do bazy, możliwość większej ilośći polerek.

@Lukaszsob

Podsumowując, lakier uni nie jest jakiś magiczny, a co położysz na klar to już kwestia upodobań. Możesz wybrać niemal każdy wosk na Twój lakier. A jaki to masz kilkaset stron opisów czym się różnią.

 

 

  • Lubię to 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.