rudi0018 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2019 Siema, kupiłem 3 najbardziej popularne moim zdaniem zimowe/twarde woski, aby na własnych autach się przekonać co są warte, szczególnie przekonały mnie do tego testu moje problemy z colli. Pewnie zastanawiacie się, więc po co SSW, dorzuciłem go do testów, aby sprawdzić jak taki wosk, zachowa się przy "tytanach zimy", tym bardziej, że jego aplikacja w tych trudnych warunkach jest banalna, a po drugie na nieprzygotowanym lakierze tej Skody wytrzymuje już 5 tygodni i ma się dobrze (auto raz opłukane 3 tygodnie temu YETI), a na mojej Hondzie collnite po takim okresie nawet przy myciu na 2 wiadra miał już problemy. Link do drugiego testu na Accordzie: Obecnie test przeprowadzam na jednym aucie, postaram się wrzucić do końca tego tygodnia jeśli pogoda i czas pozwoli te woski w takim samym ułożeniu na maskę mojego Accorda, a jeśli jeszcze się uda to i na Polo. Postanowiłem przeprowadzić test tych wosków na chwilę obecną na masce i przednich błotnikach Skody Fabii II, która nigdy wcześniej nie widziała wosku. Niestety pogoda do nakładania wosków słaba. Auto stało w ogrzewanym garażu w granicach 10-15*C, jednak aby umyć auto, odsmolić i zdeironizować musiałem wyprowadzić je na zewnątrz, a u mnie dziś około 1*C. Przygotowanie maski zgodnie ze sztuką. Maska w miarę czysta, bez grubej warstwy soli, błota itp, więc 1. Aplikacja Prickborta 2. Ręczne mycie maski oraz osuszenie ręcznikiem 3. Aplikacja deirona ( Tenzi Detailer Krwawa Felga), 4. Ponowne mycie ręczne, 5. Glinkowanie - glinka ValetPro 6. Spłukanie dokładne maski i osuszenie ręcznikiem Auto wprowadzone do garażu, po dokładnym odparowaniu wody: 7. Cleaner Dodo Juice Lime Prime wypracowanym Tri-Colorem, następnie wytarty mnikrofibra. 8. Wymycie maski IPA, później Wipe Out-em od RRC i po raz kolejny IPA (3 razy wymywałem, aby mieć pewność jałowego lakieru) Po odparowaniu IPA, czas podzielić maskę na 4 części i nałożyć woski. Przy rozprowadzaniu wosków nie miałem żadnego problemu. To samo jeśli chodzi o docieranie, żadnych problemów. Jeśli mowa o szybkość schnięcia na lakierze, to coolnite najszybciej, później fusso, a następnie FK, FK wydaje się być najbardziej tłustym woskiem z tych 3 pozycji. Dodatkowo na błotniki przednie, postanowiłem położyć te woski bez żadnego przygotowania lakieru, tzn. Umyłem tylko i wyłącznie je ręcznie, a następnie po osuszeniu wymyłem Wipe Outem i IPA i na to położyłem woski. Chciałem sprawdzić na ile skróci żywotność wosków brak przygotowania lakieru, oraz czy pogorszy się zrzut wody lub hydrofobowość. Oczywiście najbardziej obiektywne porównanie między tymi dwiema metodami byłoby przy podzieleniu maski na 8 części i tak być może zrobię przy moim Accordzie lub Polo. Niestety zdjęcia słabej jakości, garaż wielkością i oświetleniem nie powala, a na potrzeby aplikacji auto musiało stać w ogrzewanym garażu. Oczywiście na bieżąco będę zdawał relację jak żyją woski, oraz oczywiście będę aktualizował temat co do testów na kolejnych, autach, chociaż zastanawiam się czy w tych warunkach jest w ogóle sens męczyć te zimowe woski. To mój pierwszy test, więc proszę o wyrozumiałość, a jeśli coś źle zrobiłem lub napisałem, bądź czegoś nie ująłem, to proszę dać znać. Nie wypowiadałem się zbyt szczegółowo co do aplikacji i innych szczegółów, bo moje doświadczenie jest niewielkie, a najbardziej w tym teście zależy mi na sprawdzeniu, trwałości, hydrofobowości (zrzut wody i kropelkowanie) i szybkości zapychania się wosków. Zdjęcia: https://imgur.com/a/dg7lySA 1
mrsjackdan Opublikowano 15 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2019 Mógłbyś wrzucić zdjęcia bezpośrednio do relacji, albo z wykorzystaniem opcji " umieść na forum" która jest bodajże dostępna na imgur lub wysłać fotki na serwer KA. Czytanie i klikanie w odnośniki które przerzucają do nowej karty jest trochę uciążliwe. Czekam na wyniki porównania.
rudi0018 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2019 @mrsjackdan Poprawione, jednak nie będę dodawał wszystkich zdjęć w temacie, tylko te główne, a reszta w linku. a da się jakoś zmniejszyć zdjęcia, aby nie były takie duże w postach? I pierwsza aktualizacja, Jeśli mowa o śliskości lakieru to układa się on tak, najbardziej śliski Fusso>FK>Colli>SSW, różnica między pierwszym, a ostatnim jest zauważalna, bo między trzema pierwszymi pozycjami, nie czuję znaczących różnic. Dziś rano po odczekaniu 18 godzin od dotarcia wosków pierwszy test kropelek: ADBL SSW: Soft99 Fusso Coat: Finish Kare 1000P HiTemp: Collinite 476S: Wszystkie: Jak widać po zdjęciach zrzut wody po pryskaniu wody z samego atomizera jak dla mnie od najlepszego: Fusso>Colli>FK>SSW, jednak też różnice nie są jakieś rażące i to jest moja opinie, a w odczuciu innych może być inaczej. Jeśli chodzi o lanie wody z butelki, to jak dla mnie każdy radzi sobie w tej chwili tak samo dobrze i nie ma zauważalnych różnic. 1
rudi0018 Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2019 AKTUALIZACJA Data: 04.02.2019r. Przebieg: 173km Siema, auto od dnia aplikacji (15.01.2019) nie było ani razu myte i płukane. Przebieg niewielki, ale przy aktualizacji testu na Accordzie postanowiłem dodać również aktualizację tutaj, aby pokazać, że niezależnie od przebiegu i auta efekty są podobne. "Test kropelkowania i zrzutu wody przy brudnej masce i różnice są dość widoczne i widać, które woski szybciej, a które wolniej się zapychają. Pod koniec tygodnia postaram się umyć auta i wtedy dodam kolejne foty i film jak woski sobie radzą po takim przebiegu oczyszczone z brudu." SSW: Fusso: Finish Kare: Collinite: Całość: Film:https://youtu.be/2R9dpgMB4oM Wnioski: Skopiowane z tematu Accorda. "Najładniejsze krople ma ADBL SSW>Soft99 Fusso Coat>Collinite 476S> FK Hi Temp 1000P. Szybkość zrzutu wody prezentuje się identycznie: ADBL SSW>Soft99 Fusso Coat>Collinite 476S> FK Hi Temp 1000P. Jak na razie jestem zaskoczony skutecznością działania i tego jak radzi sobie ADBL SSW na brudnej masce, ale zobaczymy jak będzie z jego trwałością z dłuższym okresie czasu i jak będzie przy większych przebiegach wypadał na tle "tytanów zimy". Jeśli chodzi o te 3 zimowe woski, to Fusso zdecydowanie najlepiej sobie radzi, a jak wiemy, w zimowych warunkach czasami nawet w ciągu miesiącach trudno umyć auto, więc szybkość zapychania na plus dla fusso, następnie colli i na końcu FK. Tak jak napisałem wcześniej, za kilak dni sprawdzimy jak woski radzą sobie na czystej masce." 3
rudi0018 Opublikowano 9 Lutego 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2019 AKTUALIZACJA Data: 09.02.2019r. Przebieg: 257km Siema, auto umyte, na początek poszła piana aktywna GS White Bear, a następnie szampon od RRC z neutralnym pH w koncentracie, w stężeniu 25ml na 10l wody. SSW: Fusso: Finish Kare: Collinite: Całość: Film:https://www.youtube.com/watch?v=hgaIos04cl8 Wnioski: Kształt kropli: ADBL SSW na również z Soft99 Fuso Coat, troszeczkę gorsze u Collinite 476s i Finish Kare 1000P HiTemp. Zrzut wody prezentuje się następująco: ADBL SSW=Soft99 Fuso Coat>Collinite 476S>Finish Kare 1000P HiTemp. Nie ma na razie co więcej pisać, czekamy dalej. 2 2
Madri Opublikowano 22 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2019 Z ciekawością śledzę ten temat, fk mój pierwszy wosk jakiego użyłem parę lat temu i do dziś go smaruje czy to lato czy zima. Łatwość aplikacji i to jak długo siedzi mnie zadawala. Interesuje mnie adbl ssw tak się ludzie tym jaraja że też i ja się zainteresowałem. Bardzo fajnie że użyłeś go w teście. Czytam też post o teście na accordzie i nie mogę uwierzyć w to po jakim czasie nie ma śladu po fk zdecydowanie coś jest nie tak.
rudi0018 Opublikowano 22 Lutego 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2019 @Madri Tzn ile kilometrów u Ciebie siedzi około FK? Ja już w tym momencie jestem zajarany ADBL SSW i to chyba najlepszy produkt tego producenta. Już pisałem w temacie Accorda, aplikacja go na nawet bardzo mokre auto nie sprawia żadnych problemów, a nie nie pogarsza jego właściwości hydrofobowych. Dałbyś radę nagrać filmik jak wygląda zrzut wody u Ciebie na FK?
Madri Opublikowano 25 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 25 Lutego 2019 @rudi0018 Był nakładany przed zimą spokojnie leży 4miesiące około 4000km. Auto w zimne dni opłukiwane na bezdotyku. W sobotę chwilą czasu to poszły wiadra w ruch. Na początek wąż i jazda widzę samą taflę, no to wiaderka szampon rękawica i myje. Spłukuje i już widzę że tafli nie ma, wszystko ładnie spływa ewidentnie coś siedzi. Pogoda rozpieszczała to odsmoliłem t&g cleaner dodo i tym razem dla testów pół auta wymyte dwa razy ipa na to fk. Spisałem datę i stan licznika zobaczymy ile dokładnie u mnie posiedzi. Te ssw przekonuje i z chęcią położę go obok fk nie wierzę że posiedzi dłużej bynajmniej ciężko mi w to uwierzyć
rudi0018 Opublikowano 6 Marca 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2019 AKTUALIZACJA Data: 06.03.2019r. Przebieg: 577km Auto myte ręcznie 3 raz od momentu aplikacji wosku. Jak widać przebieg niewielki jak na prawie dwa miesiące, dodatkowo auto garażowane w przeciwieństwie do Accorda. Umyte tym razem szamponem Tenzi Auto Szampon w proporcjach 50ml szamponu na 10l wody. SSW: Fusso: Finish Kare: Collinite: Całość: Umknęło mi zrobienie całość, zaktualizuje przy najbliższym deszczu. Film:https://youtu.be/8y3g0eKa5bs Wnioski: Najładniejsze krople ma Soft99 Fusso Coat>=ADBL SSW>FK Hi Temp 1000P>=Collinite 476S Szybkość zrzutu wody prezentuje się identycznie: ADBL SSW>=Soft99 Fusso Coat>Collinite 476S>=FK Hi Temp 1000P. Colli i FK są nastawione na zrzut wody taflą i to doskonale widać na filmie. Teraz pytanie, czy taka jest charakterystyka tych wosków, czy one po prostu już słabną?
rudi0018 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 AKTUALIZACJA Data: 20.04.2019r. Przebieg: 1077km Piana YETI, a następnie mycie na dwa wiadra z szamponem RRC Neutralnym, w stężeniu 25ml szamponu na 10l ciepłej wody. SSW: Fusso: Finish Kare: Collinite: Całość: Film:https://youtu.be/lFS_xgZnUSM Wnioski: Najładniejsze krople ma Soft99 Fusso Coat>ADBL SSW>FK Hi Temp 1000P>=Collinite 476S Szybkość zrzutu wody prezentuje się identycznie: Soft99 Fusso Coat>ADBL SSW>Collinite 476S>FK Hi Temp 1000P.
ghost Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Fusso to oczywiste ale ssw całkiem długo się trzyma, to chyba najbardziej udany produkt jaki stworzył adbl
grzegmis Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Jestem zaskoczony ssw brawa dla adbl. Korzystam i jestem bardzo zadowolony. Co do finish kare - wychodzi na to ze to po prostu dobre rozwiązanie na długie zabezpieczenie np na zimę ;) tyle. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
menior Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Tylko jaki sens porownywac hydrofobowe spraje do zabezpieczen w pascie Testowalem SSW jesienią i polezal owszem prawie 3 miesiace,dajac piękne krople ale co mi z tych kropli skoro wizualnie auto o wiele brudniejsze niz na tym gdzie lezal klasyczny wosk,domywanie brudu tez zauważalnie o wiele gorsze,jak dla mnie inne produkty i inny poziom zabezpieczenia
boT Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 18 minut temu, menior napisał: Tylko jaki sens porownywac hydrofobowe spraje do zabezpieczen w pascie Testowalem SSW jesienią i polezal owszem prawie 3 miesiace,dajac piękne krople ale co mi z tych kropli skoro wizualnie auto o wiele brudniejsze niz na tym gdzie lezal klasyczny wosk,domywanie brudu tez zauważalnie o wiele gorsze,jak dla mnie inne produkty i inny poziom zabezpieczenia Z tym brudem po Ssw nie zgodzę się, sam położyłem połowę maski i tylnej klapy u mamuśki na czarnej Kia Ceed, położony jest na zaorany lakier tylko umyty pianą , szampon nic więcej, i ewidentnie widać różnicę w czystości, tym bardziej w taką aure jak teraz, deszczyk, wszystko teraz kwitnie, pyłki z kwiatów pięknie to pokazują az szkoda ze nie mam zdjęć, dupa w aucie pięknie zarzucona brudem widać odcięcie, auto 3drzwi coupe.... Nie jest źle po SSW, są dużo gorsze zabezpieczenia które ciągną brud. Ale ssw jest umiarkowany...
rudi0018 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 @menior jak ja lubię jak ktoś podważa fakty i z całym szacunkiem do Twojej osoby i Twojego doświadczenia, ale widziałeś wstawione dziś zdjęcie w drugim bliźniaczym temacie accorda? Zaczynasz pisać „co Ci po kroplach”, a to zdjęcie pokazuje doskonale czy woda spływa nawet po kilku minutach czy nie. Jak może po stronie ssw być brudniejsze auto, jak kilka minut po spłukaniu po stronie colli i fk tafla wody, która ani myśleć nie chce zlecieć, a po stronie fusso i ssw wody brak. z jakim woskiem porównywałeś ssw? @grzegmis FK jako trwałe zabezpieczenie na zimę, skoro to najgorszy zawodnik po testach?
menior Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 4 minuty temu, boT napisał: Z tym brudem po Ssw nie zgodzę się, sam położyłem połowę maski i tylnej klapy u mamuśki na czarnej Kia Ceed, położony jest na zaorany lakier tylko umyty pianą , szampon nic więcej, i ewidentnie widać różnicę w czystości, tym bardziej w taką aure jak teraz, deszczyk, wszystko teraz kwitnie, pyłki z kwiatów pięknie to pokazują az szkoda ze nie mam zdjęć, dupa w aucie pięknie zarzucona brudem widać odcięcie, auto 3drzwi coupe.... Nie jest źle po SSW, są dużo gorsze zabezpieczenia które ciągną brud. Ale ssw jest umiarkowany... Chwile po nalozeniu owszem,ale sprobuj po jakims czasie i niczym nie wspomagac przez ten czas,takich porownan dokonywalem i jak dla mnie to widoczne,nie ze SSW jest zle po prostu wosk to wosk a spraj to spraj i ma swoje limity jesli polozony sam.Gdy mam auto zabezpieczone woskiem wystarczy przeplukac na bezdotyku i jesli niezbyt brudne to wizualnie czyste,z SSW takiego komfortu nie mam,brud jakby przyklejony,podobnie latem zauwazylem po trasie gdy mam wosk na blotniku to robale schodza pod cisnieniem wody a gdy mam tylko cos w spraju to jakby tam nic nie bylo,nawet po deszczu auto wizualnie czysztsze jesli jest na nim wosk niz tylko jakis spray po ktorym mam auto w cetki
grzegmis Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Kwietnia 2019 [mention=10158]menior[/mention] jak ja lubię jak ktoś podważa fakty i z całym szacunkiem do Twojej osoby i Twojego doświadczenia, ale widziałeś wstawione dziś zdjęcie w drugim bliźniaczym temacie accorda? Zaczynasz pisać „co Ci po kroplach”, a to zdjęcie pokazuje doskonale czy woda spływa nawet po kilku minutach czy nie. Jak może po stronie ssw być brudniejsze auto, jak kilka minut po spłukaniu po stronie colli i fk tafla wody, która ani myśleć nie chce zlecieć, a po stronie fusso i ssw wody brak. z jakim woskiem porównywałeś ssw? [mention=24208]grzegmis[/mention] FK jako trwałe zabezpieczenie na zimę, skoro to najgorszy zawodnik po testach? Jak to każde napisane słowo trzeba idealnie dobrać , bo inaczej ktoś się doczepi xd W moim otoczeniu, FK jest znany nawet u mojego taty, jako wosk zimowy łatwy w nałożeniu i zabezpieczający (przynajmniej) na pół jego sezonu ;) W sezonie zimowym który kończy się obecnie - tata nakładał FK na początku i w jego połowie i w takiej konfiguracji wytrzymał ;)Byliśmy oboje zadowoleni ;) Fakt, u mnie fusso12m wytrzymał cała zimę- końcówka już na oparach, ale tez auto było myte na bezdotyku kilka razy ;)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się