Skocz do zawartości

Golf 2 VR6 TURBO


wojtek1788

Rekomendowane odpowiedzi

Było lato 2017 rok, mój garaż był w trakcie prac wykończeniowych i nie za bardzo chciałem coś w nim robić, zamysł był taki, że skończę pomaluję i wtedy biorę się dalej za robotę!

No i zadzwonił do mnie znajomy, który ma tak wielkiego fioła na punkcie tuningowania swojego VW jak ja na punkcie detailingu, golfik ten dysponuje mocą 380km:) Około miesiąca wcześniej odebrał swoją bestię od lakiernika, autko miało kilka wtrąceń oraz strukturę skórki pomarańczy, ogólnie samochód był malowany w warunkach przydomowych, zdawałem sobie sprawę z tego, jaki ogrom pracy mnie czeka żeby wyprowadzić z tego lustro, z drugiej strony nie skończony garaż, długo nie myśląc umówiłem się z nim na następny dzień:):)

Samochód po wyjechaniu z lakierni stał przez miesiąc w garażu, więc wystarczyło zwykłe mycie, felgi były świeżo po renowacji więc nie wymagały pracy jedynie zabezpieczenia. 

Przed robotą wykonałem jedynie 2 zdjęcia

 

DHD_0980.JPG.b5321f75b5725caf04cc1c073c9d0526.JPGDHD_0981.JPG.de0b43a96c9798d7ec14db21c8d870e0.JPG

 

Lakier był matowy i nie oddawał głębi, niestety nie umiałem ustawić aparatu tak aby uchwycić morkę.

Od razu zabrałem się do pracy, w ruch poszedł Trizact 1500 i bączek lakierniczy który był zbyt agresywny, jednak na wolnych obrotach dało radę nim pracować,

Tutaj za pierwsze zdjęcie należy mi się hejcik za kabel na błotniku:) Następne fotki ukazują lakier po wypracowaniu trizact 1500.

DHD_0985.JPG.4c4c5dd3447ac2883dfbc45993660271.JPGDHD_0986.JPG.1aec2fcb68921841b30992dc0db6ff51.JPGDHD_0987.JPG.ddf7c02c53f305615d870b64fbdce57e.JPGDHD_0991.JPG.d352c46a18ee01af405a909be5219c3a.JPGDHD_0989.JPG.7d53e65880deb02da287f1b9659d1a3a.JPGDHD_0990.JPG.e4f32071574135f3b306fa11fae120e6.JPG

 

Następnie ranty i zakamarki zrobiłem ręcznie papierem 2000 i 2500, do płaskich powierzchni urzyłem klocek p2000 i 2500, finalnie całość potraktowałem trizactem 3000 na bączku, trudne miejsca oczywiście ręcznie. Matowanie auta zajęło mi 1,5 dnia około 10godzin pracy!!!

 

DHD_0993.JPG.d53a700b207a068e919456feaa64619a.JPGDHD_0994.JPG.c8a3e2f4fe0a26e723569fd95ae4ddc5.JPG

 

Po przetransportowaniu z mojej ,,strefy mokrej" do garażu samochód prezentował się następująco

DHD_1019.JPG.77b13ccb7fab6e6841bb7a7ed8a06127.JPGDHD_1020.JPG.27f05976a8302bab784c8e52aac9d2dd.JPGDHD_1021.JPG.e861f33a3be644ced6967e9caeab57a2.JPGDHD_1022.JPG.ac3177d38b5b1df422159059177b523e.JPGDHD_1023.JPG.5996bacbee7a8059c337d4632118b605.JPGDHD_1024.JPG.1c1742e5f38ed3af17b91218bb7193ed.JPG

 

Tutaj kolejny hejt się należy za postawienie pasty bez szmatki na lakierze!!! Do wyprowadzenia połysku użyłem białego pada flexipads oraz pasty koch h8

DHD_1025.JPG.d5a750d3151d808240d9c5108ded2fc5.JPGDHD_1026.JPG.8031042975b318e196de74bbd6b0368f.JPGDHD_1027.JPG.2f4aab63110d9da3eb828d7aa2cb7e4d.JPGDHD_1028.JPG.519b46f1956958b4e3e38de8d3496f4a.JPG

 

W późniejszym etapie zacząłem wspomagać się futrem oraz zielonym korkiem mieszanym z h8, było trochę pyłu ale szło dużo lepiej! 

 

 

DHD_1029.JPG.7bc3eb34d71614caeef1518ac4b9d03a.JPG

 

Na 2gi etap użyłem gąbki Urban U2 oraz pasty koch F5, po tej kombinacji lakier wyglądał już całkiem dobrze

DHD_1030.JPG.7c9005df695e9f94e699965bfdffb31b.JPGDHD_1031.JPG.c0abb1be0eb19faf45a9dd127bebf230.JPGDHD_1032.JPG.be926e03d8892e86355baca314cf591b.JPGDHD_1033.JPG.31e81b4ba6f480a8355bfaa458362089.JPGDHD_1035.JPG.969eaae21d297c0d28440e350c6abf21.JPGDHD_1036.JPG.d4bbd273b61eb42dc4136377f81ab018.JPGDHD_1037.JPG.08d1024a5e3ad0ba3063f049fdeca7f8.JPGDHD_1038.JPG.b241bf45d0f517e0b3a5ad1bc8cf9303.JPGDHD_1039.JPG.8d4fac01c5bfad25ef4532714505871c.JPG

Praca przy masce zajęła mi około 5h

Teraz obejście w koło autka i oklejanie nadkoli i listew:)

DHD_1040.JPG.6afba4f1f18610fb807d3e1fd6685aa7.JPGDHD_1041.JPG.3db31afd4e6ff8c6b76bfd9398ee3b87.JPGDHD_1042.JPG.6beff543907cd3a11249f603e4a4e0c4.JPGDHD_1043.JPG.82f2fb06d8f6dd5cb69acee95a4ff7ce.JPGDHD_1044.JPG.bd93dadbbe265bd15c6b107b82bd3b8b.JPGDHD_1045.JPG.dd4f948a68ef538f20b64e27eb764403.JPG

 

Najpierw malutkim krążkiem zrobiłem trudno dostępne miejsca

DHD_1046.JPG.b3df610abbdb34b0ee854df4c7fe5bbb.JPG

Następnie za pomocom futra pojechałem po całości!!!

DHD_1047.JPG.50eb56d71aacf4e4de853479f5babd0c.JPGDHD_1048.JPG.f0c96f5b5760f49028e9aa118a38cf5e.JPGDHD_1049.JPG.050e32b8c4634d90df912ddc3902cbf5.JPG 

 

Tutaj stała się tragedia, zdjęcia z 3 dni mojej pracy zniknęły z mojej kroniki w nie wyjaśnionych okolicznościach, brakuję zdjęć z demontażu lusterek i klamek, kolejne zdjęcia przedstawiają ukończony bok pastą h8.DHD_1053.JPG.7a6bdd17d39de187ffe0d4a3b1915720.JPGDHD_1054.JPG.98556896065d98e2899c28d91fe2f0da.JPG

DHD_1052.JPG.cef3e958906ce42360f27ffc67a43bd5.JPG

DHD_1055.JPG.06f8b599df9b6745b847c8aad1b5fbce.JPGDHD_1056.JPG.621211f54d947539a76ddb2cf613d296.JPGDHD_1057.JPG.946412cd6f8e4da91926f2112b96d432.JPGDHD_1058.JPG.b0f3e07c76bbbbfa094c12f8ab603a84.JPGDHD_1059.JPG.f7374c609d846e369f68f38ef9e627a6.JPGDHD_1060.JPG.7a063c212f28be22343db61a977d8ef6.JPG

 

Bardzo dużo zdjęć po prostu wyparowało z komputera i nie mogę ich znaleźć przez co aktualnie bardzo ubolewam. Po h8 i f5 przyszedł czas na finisch, wtedy pojawiła się ona:) moja mała detailerka!!!

Pytam się jej kochanie czym wykończyć Golfa, Ola mówi tatusiu weź ultrafine!!!!

DHD_1061.JPG.5e49738517af6af922d34ea1e8dad6d2.JPG

 

Zaraz zaraz tatusiu nie tak szybko!!! Prawdziwe detailery to pastę przed robotą porządnie mieszają daj pokażę ci jak to się robi!!!!

 

DHD_1069.JPG.46e1da0dd36a874a1606866937af501a.JPGDHD_1070.JPG.deb9ae515def8ec7b7586abc5ad48674.JPG

 

No i teraz można nakładać tylko nie za dużo 4 groszki wystarczą!!!

DHD_1062.JPG.94aeef9de932404cad6e3b417bf2cbb0.JPGDHD_1065.JPG.61a33a2f7d42c774dccf30b67e75fae2.JPG

 

Teraz to wypracuj porządnie na wysokich obrotach a ja zobaczę czy jest git i jak coś to dołożę ci pasty!!!!

 

DHD_1085.JPG.e06ea56dbfc50d1491291ade70fc9611.JPGDHD_1082.JPG.7ff745bc31303fa29a74034608fa38d8.JPG

 

Chwilunia!!! Zanim dam Ci pasty wyczyść sobie gąbkę nie rób lipy!!!

 

DHD_1098.JPG.0a53085aaf3b8639d5c8607cfa6116da.JPGDHD_1073.JPG.d51f1b22faf1f510239b68a4c5d5abc1.JPGDHD_1074.JPG.0c3f0e0bba8f17ec7b3841a01a66720c.JPGDHD_1075.JPG.87dfae041bff5732f303220d905e04e4.JPGDHD_1088.JPG.758ddbdd8dc766fed59595fd14cd0df2.JPG

 

Dawaj tę maszynę bo słabo Ci to idzie pokażę Ci jak to się robi!!!

 

DHD_1090.JPG.e7576798eb1dc06d372e594de1132d30.JPGDHD_1091.JPG.eaa8dda9f879dcd03f7141c6648ea686.JPGDHD_1092.JPG.d06c3187af58f489f9c7861e350d3a07.JPG

 

No teraz jak już wszystko wiesz możesz dalej sobie pracować!!!! Masz buziaka ja lecę

 

DHD_1078.JPG.fa211a58892663235ca040c664ec413b.JPG

 

 

 

Ola radzi = pamiętajcie Detailery, mieszajcie pasty przed użyciem, czyście swoje pady i nie przesadzajcie z pastą, a efekty was zaskoczą O !!!!:)

DHD_1094.JPG.d71a8e9c418eef21b184a11f8906d0b3.JPGDHD_1097.JPG.22cbd5fa99ce57ef2db8c1c3e934619a.JPG

Do prac finishowych użyłem zwykłej czarnej gąbki za 15zeta!

Niestety nie zachowały się też fotki z prac wykończeniowych pozostały jedynie zdjęcia po robocie!

DHD_1102.JPG.9ea83aa579d5bbd3e5aa8c1ea26a7255.JPGDHD_1103.JPG.0061a1a4454e8fc984b8f3a085f6dbf8.JPGDHD_1104.JPG.0ac53ce3c04d477a915b437ea8544fc9.JPGDHD_1105.JPG.58e15e75fcfd48ab39d777c2f7de3906.JPGDHD_1106.JPG.f6b968055473422aaf45b57e6a39186a.JPGDHD_1107.JPG.a080007d58f092f8577e4577edec6e1b.JPGDHD_1108.JPG.3d353e2992eff68715c86e78d9d494d7.JPGDHD_1109.JPG.6be208ecfa737a247985d41ea180bacc.JPGDHD_1110.JPG.010f2e254e3901561bf88d7c8f4be583.JPGDHD_1111.JPG.1f4db69bfcc136427b31240b2794ae5e.JPGDHD_1112.JPG.e82534a3e970dda31c799b2dced727af.JPGDHD_1113.JPG.6ee05c26820f086a1bb7a5379fd2827e.JPGDHD_1114.JPG.4bbd45be2a92b79d748d7d4c5b44268c.JPGDHD_1115.JPG.4b142e61e585004f03d636eb57253b85.JPGDHD_1116.JPG.23edb532b49ca9711d910ca54ed587a3.JPGDHD_1117.JPG.5f27e74e0cfbdfbb12cdd93ef225be18.JPGDHD_1118.JPG.c2d3ddbfb838f8f4d8b1643ee76ece74.JPGDHD_1120.JPG.3383b7d16267a596da7131cc3204dbfb.JPGDHD_1121.JPG.01832b22d9ae86cf42ae2e2c4ba02248.JPGDHD_1122.JPG.39963e79e2d5aec26d35687a0a1dedd1.JPGDHD_1123.JPG.a4ce06cf9a9f772fcb251d8e7836c629.JPGDHD_1124.JPG.f035939a843fed4e19597e9bc9eb1834.JPGDHD_1125.JPG.2a810f142677eb3e4532f724d2770fb8.JPGDHD_1126.JPG.c62dee6438006a01d504a0901bd863cd.JPGDHD_1127.JPG.129694b990f95c48c9d291ad711a01fb.JPGDHD_1128.JPG.033c07017e8bb0d09eaaeeed8f0560fc.JPGDHD_1129.JPG.b69be3e1de690309776fdda63f7286a5.JPGDHD_1130.JPG.c0939fdc22843390e4985cf8ce944079.JPGDHD_1131.JPG.4690ea03fe8d743a4497571d8e8f39ba.JPGDHD_1133.JPG.612b86214a38f0b7eb9439118ded86fe.JPGDHD_1134.JPG.58766edc999124c1c65f20fc168c1294.JPGDHD_1136.JPG.d8e9d7f6ab9c023fb29d82d2879280b3.JPGDHD_1137.JPG.c088133c7a10797baf19ed855e7ddde1.JPGDHD_1144.JPG.d4236484ad81de2185075cd3360a0bd3.JPGDHD_1145.JPG.d79fa18f127155d855de92f351d80d48.JPGDHD_1146.JPG.22618b4684bb4c067ab7388cf08da4bb.JPGDHD_1147.JPG.370e029681edee135f00c52b63e033c1.JPGDHD_1149.JPG.7efc34342068033eccfe730b8d5fb7dd.JPGDHD_1150.JPG.5ecdaf76dac88bd9ba25c3f1db3872d8.JPGDHD_1151.JPG.aef4d5adea931acf21f032dbe2623820.JPGDHD_1152.JPG.ef8b474f2c921ae6358c211c222bd13c.JPG

 

 

Chciałem namówić właściciela na Swisswaxa ale naczytał się o powłokach i nie dało rady do niego przemówić, a szkoda, mimo to efekt był na prawdę super. Plastiki były pomalowane strukturą i wyglądały średnio, zabezpieczyłem je dresingiem od SG Jet black exterior, na oponkach black mamba satyna, felgi FK 1000p szyby niewidzialna wycieraczka soft 99. Wnętrza nie robiłem więc zdjęć nie posiadam. Całość prac zajęła mi około 60h. Efekt końcowy pozostawiam do waszej opinii. Przepraszam z góry za słabą fotorelację jednak to kolejna z mojej kroniki nie robiona pod forum, następna będzie wzorowa:) Zaznaczam też że zdjęcia nie były w żaden sposób obrabiane, robiłem je lustrzanką w trybie manualnym więc prześwietlenia i inne defekty wynikają z tego że ciągle uczę się obsługiwać ten sprzęt. Pozdrawiam serdecznie zapaleńców!!!!

DHD_0988.JPG

DHD_1034.JPG

DHD_1050.JPG

DHD_1066.JPG

DHD_1068.JPG

DHD_1071.JPG

DHD_1132.JPG

DHD_1138.JPG

DHD_1139.JPG

DHD_1140.JPG

DHD_1141.JPG

DHD_1142.JPG

DHD_1143.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, PROPER napisał:

Fajny sleeper. Trakcję to w ogóle łapie?;-) 

W tym roku auto jest przerabiane na 4motion🙂 z trakcja byly spore problemy auto zaczynało normalnie jechać od 100:) Jechałem z właścicielem 240 tym Ale nie miłe uczucie raczej bym tego nie powtórzył.

33 minuty temu, Michał82 napisał:

Może mnie zabijecie, ale po zmatowieniu fajniej wyglądał :lol:

I taka moja uwaga, nie dałbym dziecku bawić się pastą polerską. 😐

Jak tak na niego patrzyłem to też mi się podobał w macie:) 

A z dzieckiem to spokojnie, cały czas była pod opieką i po zabawie mycie raczek:) Dzisiaj mała jest o 1,5roku starsza i ma się dobrze:) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota 😁 styczeń a relacji przybywa. 

Każdy z nas marzy o tym by ich pociecha pomagała nam przy pracach 😉 a mała dzięki operatorowi mała z pastą nie była sama. 

I jaka powłoka wpadła na lakier ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AreK napisał:

Kolejna relacja?😍

Fajnie.

Zastanawiam się czy szlif nie był zbyt blisko krawędzi. Ufam,że miałeś nad tym kontrolę😎

Od razu wiedzieliśmy że samochód będzie polerowany, z lakiernikiem zostało ustalone żeby wylał więcej klaru niż normalnie, z dużym naciskiem na dobre zalanie krawędzi. Przed malowaniem wykonałem pomiar grubości więc wiedziałem mniej więcej co i jak. Nie był to mój pierwszy wet sanding, błędy popełniłem w poprzednich pracach na swoich autach i to nauczyło mnie dbania o czystość podczas matowania oraz zwracania uwagi na krawedzie:) Swinskie ogonki po bączku są masakrycznie do wyprowadzenia nie życzę nikomu.... 

 

7 godzin temu, Gardor napisał:

Bardzo ładnie 🙂 Szacun za wet sanding. Auto jest myte i „serwisowane” u Ciebie? 

Niestety nie posiadam warunków do ciągłej pielęgnacji aut nad którymi pracuje ale właściciel dostał instrukcję co i jak ma robić i trzyma się tego kurczowo:) postaram się w najbliższym czasie złapać go i cyknac parę fotek z latarką inspekcyjna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, david2888 napisał:

@wojtek1788 Czy w późniejszym etapie myłeś auto ponownie? Np po szlifie ? po Cuttingu a przed Finishem a może na sam koniec przed powłoką

Mylem przed finishem, ze wzgledu na pyl i pastę w zakamarkach, było to mniej inwazyjne od czyszczenia szmatka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szymi022 napisał:

Piekne wykonczenie 😍 i super golf 😀 sam mam vr6 pomimo ze to stary kloc i w n/a ciezko wychodowac duzo koni to turbo znosi rewelacyjnie😃pisales ze baczek zbyt agresywny probowales dawac przekladke zmiekczajaca ??

Tak zawsze pracuje z podkladką, mówiąc agresywny miałem na myśli skok. Golf turbo to prawdziwa petarda efekt przyspieszenia jak w Nad For Speed:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, wojtek1788 said:

Tak zawsze pracuje z podkladką, mówiąc agresywny miałem na myśli skok. Golf turbo to prawdziwa petarda efekt przyspieszenia jak w Nad For Speed:)

Zgadza się, miałem w tej budzie modzone 1.9 m-TDI, to już wgniatało w fotel 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.