Skocz do zawartości

FORD FOCUS


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Arekkaz, zapowiada się ciekawie :)

kawał dobrej roboty wykonałeś :good:

Współczuję akcji z wulkanizatorami. Powinni ponieść jakieś konsekwencje, zwłaszcza że felgi nowiutkie a oni są fachowcami więc powinni zwracać uwagę na każde nawet stare i podrapane. ja jak jade do zmianu opon rodziców autem a mają kołpaki to po prostu od razu je sciągam i zostawiam w domu bo za pierwszym razem koleś je pościągał i położył na betonie lakierowaną stroną- zrobił to chyba na złość bo inteligentny człowiek pomyśli o tym żeby jednak położyć odwrotnie i nie porysować. no ale cóż nawet jeśli ktoś jest super fachowcem a jest niechlujny w tym co robi to takie są efekty :/ współczuję

jaka była mina gościa który ci obił felgę i co potem mówił??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

:arrow: ETAP SZÓSTY --- KOREKTA I ZABEZPIECZENIE LAKIERU

 

 

 

 

 

W ubiegłym roku robiłem korektę. Niby korektę! Wtedy efekt w pełni mnie zadowalał.

Teraz jednak jestem innego zdania. Postanowiłem podejść do tematu wykorzystując wiedzę zdobytą w ostatnich miesiącach.

 

Od razu zaznaczam ,że moim celem nie było usunięcie 100% rys bo wg mnie jest to bez sensu w aucie zadbanym, codziennie użytkowanym.

 

Lakier oczyściłem poprzedniego dnia. Jedyne co mi pozostało przed korektą to oklejenie elementów plastikowych,gumowych itd...

Do tego celu wykorzystałem taśmy firm 3M ,DenBraven oraz BlueDolphin.

 

 

dsc00789pa.jpg

 

dsc00791c.jpg

 

 

Do zabawy z lakierem użyłem następujących środków:

 

Pasty polerskie

 

- 3M FastCut+

 

- Menzerna FG500

 

- Poorboys SSR3

 

- Menzerna PF2500

 

- Poorboys SSR1

 

- Menzerna SF4000

 

i oczywiście IPA

 

 

Pady polerskie 150mm

 

- ABW czarny karbowany

 

- Urban seria Honey - biały,żółty i pomarańczowy

 

- Urban seria Snake - żółty (rewelacyjny na dolne partie karoserii/super prowadzenie)

 

- Urban Square - niebieski agresywny dobrze działający w połączeniu z SSR3

 

- Urban czarny karbowany

 

 

Pady polerskie 80mm

 

- SIA biały,gładki

 

- ABW - pomarańczowy, niebieski i czarny karbowane

 

 

 

Poniżej zdjęcia z prac.

 

 

dsc00793od.jpg

 

dsc00794jz.jpg

 

dsc00798o.jpg

 

dsc00804mo.jpg

 

dsc00806eg.jpg

 

dsc00808ee.jpg

 

dsc00824gb.jpg

 

dsc00825t.jpg

 

dsc00826bt.jpg

 

dsc00828qq.jpg

 

dsc00829r.jpg

 

dsc00915ry.jpg

 

 

Po przetarciu lakieru IPA i inspekcji stwierdziłem ,że nie ma co szaleć. WYSTARCZY!!!

Efekt w pełni zadowalający.

O pracy z maszyną nie będę się rozpisywał bowiem bawiłem się przesadnie długo testując różne konfiguracje padów i past.

Jedyne co było w miarę stałe to technika jaką pracowałem tzw SLOWCUT.

 

 

Po całym zabiegu polerskim "rozkleiłem" auto i porządnie umyłem używając do tego celu:

 

- myjka Karcher

 

- pianownica

 

- piana aktywna ValetPRO pH Neutral Snow Foam

 

- różnego rodzaju pędzle

 

 

dsc00831ny.jpg

 

dsc00832z.jpg

 

dsc00833aa.jpg

 

dsc00835m.jpg

 

dsc00837j.jpg

 

dsc00839re.jpg

 

dsc00841r.jpg

 

dsc00842ta.jpg

 

dsc00842ta.jpg

 

 

Następnie osuszyłem auto Fluffy Dreyer'em

i zabrałem się za czynności na które czekałem od stycznia br. ;)

 

Na początku roku dotarł do mnie zestaw ZYMOLA.

 

- HDC

 

- CARBON

 

- dedykowane aplikatory

 

 

Możecie się śmiać ale walczyłem z sobą żeby ich nie otworzyć do tego czasu. 5 m-cy stały i czekały na półce.

Dla mnie to wyższa półka na którą ciułałem sporo czasu i stąd takie podejście. :oops:

 

 

dsc00814zj.jpg

 

dsc00811yv.jpg

 

 

HDC nakładałem dedykowanym aplikatorem. Aplikacja prosta o ile nie zostawimy go do zaschnięcia.

Wtedy jest cholernie trudny do usunięcia.

 

Ze względu na bajeczny zapach musiałem go pilnować. Dzieciaki się czaiły.

"tata to pachnie jak budyń czekoladowy"

 

Po przygotowaniu lakieru przyszła kolej na wosk.

Wybrałem Carbona po rozmowie z kilkoma "fachowcami".

Otwarcie było całą ceremonią :oops:

 

 

dsc00815y.jpg

 

dsc00816c.jpg

 

dsc00817pc.jpg

 

dsc00818dn.jpg

 

dsc00819ew.jpg

 

dsc00820j.jpg

 

 

Aplikacja i polerowanie dziecinnie prosta i zarazem przyjemna.

 

 

dsc00845kv.jpg

 

dsc00843cu.jpg

 

 

Wosk polerowałem super delikatną MF ze stajni Monster Shine.

 

Dodam ,że wosk nałożyłem również na elementy plastikowe. Super efekt!

 

 

Po zabawie z lakierem pozostało poprawienie plastików i dressing na opony.

 

 

dsc00846cj.jpg

 

 

Po następnym dniu walki auto pojechało do garażu a ja wykończony poszedłem spać.

 

Następnego dnia rano pierwsze co kierunek garaż.

 

Tam piękny zapach spoconego Carbona.

Auto przetarłem MF i nie mogłem się nacieszyć efektem końcowym pomimo mojej niechęci do tego auta.

Cieszyłem się jak dzieciak.

 

Zdjęcia nie odzwierciedlają efektu końcowego.

 

 

Zobaczcie i oceńcie sami.

 

 

dsc00851e.jpg

 

dsc00854r.jpg

 

dsc00856t.jpg

 

dsc00859g.jpg

 

dsc00861m.jpg

 

dsc00864x.jpg

 

dsc00865wu.jpg

 

dsc00867r.jpg

 

dsc00868oc.jpg

 

dsc00873yl.jpg

 

dsc00876l.jpg

 

dsc00878w.jpg

 

dsc00883z.jpg

 

dsc00885v.jpg

 

dsc00899g.jpg

 

dsc00903k.jpg

 

dsc00927lt.jpg

 

dsc00929tt.jpg

 

dsc00940qb.jpg

 

dsc00949lp.jpg

 

dsc00951y.jpg

 

dsc00956g.jpg

 

dsc00960p.jpg

 

dsc00961cv.jpg

 

dsc00963v.jpg

 

dsc00968p.jpg

 

dsc00970uf.jpg

 

dsc00975b.jpg

 

dsc00976t.jpg

 

dsc00981t.jpg

 

dsc00982tz.jpg

 

dsc00984.jpg

 

dsc00991z.jpg

 

dsc01011a.jpg

 

 

 

Po sesji z bananem na twarzy wróciłem do domu.

 

Kładąc się spać pomyślałem: "mógłby popadać deszcz ,zobaczyłbym kropelki zymola. :-]

To już nie jest normalne. :oops:

 

Rano budzę się a tu PADA.

 

Oto krople na pocarbonowanym lakierze :lol:

 

 

dsc00887xy.jpg

 

dsc00889gx.jpg

 

dsc00890l.jpg

 

dsc00891r.jpg

 

dsc01015yc.jpg

 

dsc01018p.jpg

 

dsc01019tm.jpg

 

 

 

PODSUMOWUJĄC!!!

 

Jeżeli ktoś z Was tu dotarł to wielki szacunek. Relacja obszerna ale tak się cieszyłem z każdego szczegółu ,że musiałem to pokazać.

 

Zymol daje radę. Chyba wart jest swojej ceny chociaż nie jestem tego pewien w 100% bowiem

ciągle mam za mało praktyki z innymi produktami.

 

Moje zaangażowanie i zapał zostały wynagrodzone pięknym wyglądem Focusa.

Kolega pięknie to ujął."Nie miałem pojęcia ,że gówniany srebrny może się bardziej świecić od mojego czarnego."

 

Zapał detailera mam. Precyzję również a czy umiejętności?

 

 

 

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.

 

 

Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapał detailera mam. Precyzję również a czy umiejętności?

 

myślę, że umiejętności też :-]

 

ford wygląda super, powiedziałabym nawet, że jak nowy :D

rozumiem całą ceremonię otwierania carbona i banana na twarzy ;) też planuję jego zakup w przyszłości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek dla mnie jestes mistrzem :good:

a dlaczego piszesz o niechęci do focusa?? przez jego kolor?? ;) mam to samo teraz to chciałbym czarny albo czerwony haha

a niejlepszy efekt będzie jak teraz postawisz fordziaka kolo jakiejs 2-3 letniej srebrnej fury a ona bedzie blado wyglądać na jego tle :D

srebrny to spoko kolor ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Miałem ostatnio dwa srebrne i stąd przesyt a Focus dał mi do wiwatu swego czasu i stąd niechęć.

Teraz kupiłem czarne auto które niedługo poznacie ;)

 

[ Dodano: 8 Maj 2011, 21:20 ]

gruby_RS, to nie ze skromności tylko z ciągłego dążenia do doskonałości.

Chciałbym jeszcze więcej i lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacja pierwsza klasa! Trzeba oddać, że widać pasję i jednak pedantyczne pojęcie(oczywiście w pozytywnym sensie), które jednak jest wymagane dla kogoś, kogo pochłonął detailing:)

Jeszcze raz gratulacje uzyskanych efektów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś zadowolony ze swojego dzieła to to jest właśnie najważniejsze.

Wg mnie kawał świetnej roboty + ciekawa relacja.

Oby takich więcej

ps. dziwne pytanie ale czym spłukiwałeś APC z wnęk ? woda ze szlauchu, opryskiwacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek co tu dużo mówić... Wypas generalnie i cieszę się,że są tacy ludzie co auto traktują jak osobę i dbają prawie lepiej jak o żonę 8-)

 

Arekkaz uważaj z tą relacją, bo znowu wylądujemy na Wykop.pl :mrgreen:

 

Yukon,podsuniesz link o co chodzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arekkaz, szacun za ten ogrom pracy, który włożyłeś w ten projekt. Podziwiam Cię również za obszerną fotorelacje i załączone do niej opisy :good:

 

Btw, musiałbym kiedyś podpatrzeć jak polerujesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.