stawek Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Cześć. Chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych i ogarniętych kolegów jak sobie poradzić z zapieczonymi/zatartymi śrubami do których mam dostęp jedynie z jednej strony ? Problem tyczy się przedniego zderzaka w passacie B5. Śruby, z którymi jest problem mam zaznaczone czerwoną strzałką poniżej. Kiedyś próbując zdemontować lampy napotkałem się już z tym problemem i dałem sobie spokój na jakiś czas ponieważ nie miałem na tamten moment narzędzi aby sobie z tym sprawnie poradzić. Teraz postanowiłem wziąć się za to i zrobić to jak się należy, ale potrzebuję Waszej pomocy. Druga sprawa w co one są wkręcane ? Pytam ponieważ dokonując ewentualnego ich rozwiercenia/uszkodzenia muszę zamontować nowe, ale nie mam pojęcia jak to jest tam skręcone i do czego a chciałbym wcześniej nabyć wszystkie potrzebne mi narzędzia i części aby mnie nic nie zaskoczyło przy ponownym montażu. Macie pomysły jak w łatwy sposób poradzić sobie z tymi śrubami ? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StreamHD Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Te śruby nie powinny stawiać oporu. One trzymają nadkole ze zderzakiem i to wszystko. Nie są wkręcane w jakąś powierzchnię tylko przechodzą luźno na wylot zderzaka. Całkiem zjadłeś łby i żaden klucz nie pasuje? Tych od góry nie pamiętam ale te z nadkola powinny na luzaku się wykręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YOBACK Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 @StreamHD Te z nadkola z tego co wiem to są Torx'y - w takim miejscu ustawione są zawsze zjadane przez rdzę, i wystarczy niewiele, żeby śruba zgubiła cały łeb. Co mogę od siebie dodać? Miniszlifierka, brzeszczot czy coś podobnego(dremel+tarcza do cięcia metalu) - i wyciąć rowek na śrubokręt płaski albo krzyżak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keza Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 27 minut temu, YOBACK napisał: Co mogę od siebie dodać? Miniszlifierka, brzeszczot czy coś podobnego(dremel+tarcza do cięcia metalu) - i wyciąć rowek na śrubokręt płaski albo krzyżak Sprawdzone rozwiązanie , sam czasami korzystam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 O to chodzi koledzy, że one łby mają tylko wszystkie kręcą się ale nie wykręcają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_harry Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Myślę że trzeba zapytać kolegów czy tam są śruby czy wkręty.Jeśli śruby to znaczy że powinny mieć z drugiej strony nakrętki lub element z gwintem.Jeśli nakrętki to pewnie zardzewiałe i obracają się razem ze śrubą.Ponieważ nie ma dostępu pozostaje odcięcie główki śruby (zeszlifowanie).Jeśli są to wkręty i nie wychodzą to znaczy że gwint w elemencie jest już zerwany (element wykonany z bardziej miękkiego materiału niż wkręt).W takim wypadku pozostaje wyciągnięcie (wyrwanie) wkrętu z mocowanego elementu.Płaski śrubokręt jako dźwignia podważająca główkę wkrętu i powoli wykręcamy wkręt drugim śrubokrętem (wygodnie jeśli jest elektryczny) próbując na niego nie naciskać. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Dziękuję @_harry. Właśnie o to chodzi, że nie wiem czego się tam spodziewać po odkręceniu tzn. nie znam sposobu mocowania tej śruby/wkręta po drugiej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 @stawek http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2002/drive_standart/226/hg_ug/807/subcategory/807000/part_id/4132415/lang/o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StreamHD Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 2 godziny temu, YOBACK napisał: @StreamHD Te z nadkola z tego co wiem to są Torx'y - w takim miejscu ustawione są zawsze zjadane przez rdzę, i wystarczy niewiele, żeby śruba zgubiła cały łeb. No u mnie miały 18 lat i o dziwo wszystkie były zdrowe One przechodzą przez plastikowe nadkole i plastikowy zderzak. Jak mówiłem, na luzie powinny się wykręcić. Wygłuszałem sobie nadkola z przodu i wszystkie wyszły gładko. Z tyłu jak ściągałem zderzak pod montaż PDC to też wychodziły bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 @Michał126 @StreamHD dziękuję za pomoc. Link okazał się być bardzo przydatny bo mam już prawie wszystko czego mi do szczęścia brakuje Nie mogę ustalić jeszcze jednej rzeczy, która jest powodem ściągania zderzaka ... chodzi o te śruby, zaznaczone w czerwone kółeczka na poniższym zdjęciu. Niestety nie mogę ich ustalić na podstawie zamieszczonych rysunków. Czy wiecie może jakie one mają wymiary ? @StramHD czym wygłuszałeś sobie nadkola ? Bo u mnie pierwsze co blacharz zrobił po wymianie skorodowanego błotnika to usunięcie mat wygłuszających, które pochłaniają wodę jak gąbka co w znacznym stopniu przyczynia się do tego, iż pierwsze co gnije w b5 po lifcie to właśnie błotniki, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YOBACK Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 @stawek Są pianki wygłuszające, które nie chłodą wody, lub wygłuszenie alubutyl - też nie chłonie wody. Każde z nich blokuje inne częstotliwości. Co do nadkoli to pewnie pianka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StreamHD Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 @stawek @YOBACK Poszła mata alubutylowa i na to pianka kauczukowo gumowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 7 godzin temu, stawek napisał: @Michał126 @StreamHD dziękuję za pomoc. Link okazał się być bardzo przydatny bo mam już prawie wszystko czego mi do szczęścia brakuje Nie mogę ustalić jeszcze jednej rzeczy, która jest powodem ściągania zderzaka ... chodzi o te śruby, zaznaczone w czerwone kółeczka na poniższym zdjęciu. Niestety nie mogę ich ustalić na podstawie zamieszczonych rysunków. Czy wiecie może jakie one mają wymiary ? Ta z boku M5X33X9, ta z tyłu nie wiem. Pozycja (11). http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2002/drive_standart/226/hg_ug/941/subcategory/941000/part_id/4144175/lang/o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 @Michał126dziękuję za pomoc. W takim razie ta druga zapewne będzie ta sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się