Skocz do zawartości

Sposób na zatarte/zapieczone śruby w niewygodnym miejscu.


stawek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych i ogarniętych kolegów jak sobie poradzić z zapieczonymi/zatartymi śrubami do których mam dostęp jedynie z jednej strony ? 

Problem tyczy się przedniego zderzaka w passacie B5.  Śruby, z którymi jest problem mam zaznaczone czerwoną strzałką poniżej. Kiedyś próbując zdemontować lampy napotkałem się już z tym problemem i dałem sobie spokój na jakiś czas ponieważ nie miałem na tamten moment narzędzi aby sobie z tym sprawnie poradzić. Teraz postanowiłem wziąć się za to i zrobić to jak się należy, ale potrzebuję Waszej pomocy.

Druga sprawa w co one są wkręcane ? Pytam ponieważ dokonując ewentualnego ich rozwiercenia/uszkodzenia muszę zamontować nowe, ale nie mam pojęcia jak to jest tam skręcone i do czego a chciałbym wcześniej nabyć wszystkie potrzebne mi narzędzia i części aby mnie nic nie zaskoczyło przy ponownym montażu. Macie pomysły jak w łatwy sposób poradzić sobie z tymi śrubami ?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady.

zderzak.jpg

zderzak1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te śruby nie powinny stawiać oporu.  One trzymają nadkole ze zderzakiem i to wszystko. Nie są wkręcane w jakąś powierzchnię tylko przechodzą luźno na wylot zderzaka.

Całkiem zjadłeś łby i żaden klucz nie pasuje?   Tych od góry nie pamiętam ale te z nadkola powinny na luzaku się wykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@StreamHD Te z nadkola z tego co wiem to są Torx'y - w takim miejscu ustawione są zawsze zjadane przez rdzę, i wystarczy niewiele, żeby śruba zgubiła cały łeb. 

 

Co mogę od siebie dodać? Miniszlifierka, brzeszczot czy coś podobnego(dremel+tarcza do cięcia metalu) - i wyciąć rowek na śrubokręt płaski albo krzyżak 🙂

38650049_1806231882818437_5453418918892797952_n.jpg.9362d098a5be407814e68ca0eeceb9ec.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, YOBACK napisał:

Co mogę od siebie dodać? Miniszlifierka, brzeszczot czy coś podobnego(dremel+tarcza do cięcia metalu) - i wyciąć rowek na śrubokręt płaski albo krzyżak 🙂

 Sprawdzone rozwiązanie :good:, sam czasami korzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że trzeba zapytać kolegów czy tam są śruby czy wkręty.

Jeśli śruby to znaczy że powinny mieć z drugiej strony nakrętki lub element z gwintem.

Jeśli nakrętki to pewnie zardzewiałe i obracają się razem ze śrubą.

Ponieważ nie ma dostępu pozostaje odcięcie główki śruby (zeszlifowanie).

Jeśli są to wkręty i nie wychodzą to znaczy że gwint w elemencie jest już zerwany (element wykonany z bardziej miękkiego materiału niż wkręt).

W takim wypadku pozostaje wyciągnięcie (wyrwanie) wkrętu z mocowanego elementu.

Płaski śrubokręt jako dźwignia podważająca główkę wkrętu i powoli wykręcamy wkręt drugim śrubokrętem (wygodnie jeśli jest elektryczny) próbując na niego nie naciskać.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, YOBACK napisał:

@StreamHD Te z nadkola z tego co wiem to są Torx'y - w takim miejscu ustawione są zawsze zjadane przez rdzę, i wystarczy niewiele, żeby śruba zgubiła cały łeb. 

 

No u mnie miały 18 lat i o dziwo wszystkie były zdrowe 😛   

One przechodzą przez plastikowe nadkole i plastikowy zderzak. Jak mówiłem, na luzie powinny się wykręcić. 

Wygłuszałem sobie nadkola z przodu i wszystkie wyszły gładko. Z tyłu jak ściągałem zderzak pod montaż PDC to też wychodziły bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał126 @StreamHD dziękuję za pomoc. Link okazał się być bardzo przydatny bo mam już prawie wszystko czego mi do szczęścia brakuje 🙂

Nie mogę ustalić jeszcze jednej rzeczy, która jest powodem ściągania zderzaka ... chodzi o te śruby, zaznaczone w czerwone kółeczka na poniższym zdjęciu.

Niestety nie mogę ich ustalić na podstawie zamieszczonych rysunków. Czy wiecie może jakie one mają wymiary ?

 

@StramHD czym wygłuszałeś sobie nadkola ? Bo u mnie pierwsze co blacharz zrobił po wymianie skorodowanego błotnika to usunięcie mat wygłuszających, które pochłaniają wodę jak gąbka co w znacznym stopniu przyczynia się do tego, iż pierwsze co gnije w b5 po lifcie to właśnie błotniki,

 

śruby.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, stawek napisał:

@Michał126 @StreamHD dziękuję za pomoc. Link okazał się być bardzo przydatny bo mam już prawie wszystko czego mi do szczęścia brakuje 🙂

Nie mogę ustalić jeszcze jednej rzeczy, która jest powodem ściągania zderzaka ... chodzi o te śruby, zaznaczone w czerwone kółeczka na poniższym zdjęciu.

Niestety nie mogę ich ustalić na podstawie zamieszczonych rysunków. Czy wiecie może jakie one mają wymiary ?

Ta z boku M5X33X9, ta z tyłu nie wiem.

Pozycja (11).

http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2002/drive_standart/226/hg_ug/941/subcategory/941000/part_id/4144175/lang/o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.