Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

Niedawno miałem okazje przetestować nowość od K2, a mianowicie K2 Gravon Lite.

Jest to właściwie moja trzecia styczność z produktami K2 z serii tzw. powłok permanentnych.

Okazja trafiła się niebywała - kolega stwierdził, że moje auto całkiem nieźle się prezentuje w ceramice i on też by chciał ....

Jako, że jeśli mowa o finansach koledze nagle nos się wydłuża i zakrzywia jak prawdziwemu ,,żydkowi" zaproponowałem mu najciekawsze rozwiązanie.

K2 Gravon Lite ( 12 miesięcy ochrony ) a jak będzie kontent to z chęcią skorzysta z czegoś jeszcze trwalszego.

Temat i czas był dogadany, zatem :

 

PACJENT : Honda CR-V z nieco zmęczonym lakierem, pracą artysty z gwoździem i lekkimi otarciami.

Zastrzegam, iż profesjonalistą nie jestem, ale staram się robić wszystko jak rzecze pismo.

 

Zacząłem od porządnego mycia ( piana, dekontaminacja, szampon z miękką rękawicą 😉

Chemia miała być tania i była ale spełniła swoją rolę i tutaj muszę przyznać, że właściciela pojazdu najbardziej zaskoczył efekt krwawiącego pojazdu oraz to że jego felgi są brudne a nie zniszczone 😛

Lakier został wyglinkowany, tak dla pewności jeszcze raz piana i osuszanie ręcznikami.

Przyszedł czas na korektę lakieru.

Użyłem średniościernej pasty polerskiej. Najwięcej pracy miałem przy wspomnianej pracy artysty z gwoździem ( kolegę poinstruowałem, jak zrobić zaprawkę wcześniej tak abyśmy skupili się tylko na wykończeniu auta. I właśnie polerowanie tej zaprawki było solą w oku ( przydałaby się pasta o większej mocy ściernej ). Efekt przyprawił banana na twarzy właściciela i o to chodziło 🙂

Auto sumiennie odtłuściłem i położyłem tzw. primer. Według mnie zabawa warta świeczki.

Odczekałem swoje i przystąpiłem do nakładania powłoki.

Krok po kroku, panel po panelu byłem coraz bliżej końca a właściciel cieszył się w efektów pracy.

3 warstwy K2 Gravon Lite  zwieńczyłem K2 Gravon Reload.

Po pracy z K2 Gravon Lite doszedłem do wniosku, że faktycznie praca z tym środkiem jest znacznie prostsza niż ze zwykłym K2 Gravon.

Produkt wydaje mi się też mniej ,,gęsty" przy nakładaniu, a przy polerowaniu nie ,,ciągnie" się tak jak jego starszy brat.

Polerowanie jest przyjemne i wg mnie prostsze nawet niż polerowanie K2 Gravon Reload.

Zabezpieczyłem też felgi i plastiki. Tutaj duży plus w porownaniu do konkurencyjnego produktu. Mianowicie mam jedną rzecz do każdego elementu a nie specjalną powłokę do plastików. Gravon Lite nadaje ciemności plastikom co uważam jest bardzo fajne. Koreański produkt, choć rewelacyjny nie przyciemniał plastików tak bardzo. Nie mówię tego w kontekście, że produkt Gravon jest lepszy czy gorszy, Ale dla laika jest po prostu bardziej uniwersalny 🙂

Konkluzja :

- Ciekawy produkt dla kogoś kto chcę rozpocząć swoją przygodę z detailingiem i nie wydać od razu fortuny.

- Produkt o niskiej cenie

- Można go potraktować jako powłokę główna choć ja bym poszedł krok dalej i pokusił się o stwierdzenie, że można go potraktować jako taki top coat na istniejącą powłokę ( w moim mniemaniu )

Zawsze jest to kolejne zabezpieczenie powłoki bazowej 🙂

 

- A odpychanie wody - no nie mam żadnych ale, jest tak jak oczekiwałem, co widać na filmiku 🙂

 

https://streamable.com/aiz4u

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_4333.JPG

IMG_4334.JPG

IMG_4307.JPG

IMG_4331.JPG

IMG_4335.JPG

IMG_4337.JPG

IMG_4312.JPG

IMG_4321.JPG

IMG_4342.JPG

IMG_4314.JPG

IMG_4318.JPG

IMG_4324.JPG

IMG_4325.JPG

IMG_4327.JPG

IMG_4328.JPG

  • Super 1
Opublikowano
2 godziny temu, purpleblaze napisał:

można go potraktować jako taki top coat na istniejącą powłokę

Możesz rozwinąć myśl? Jak dla mnie to trochę jak nosić parasol pod parasolem aby ten pierwszy nie zmoknął 🙂

Opublikowano

@K2 Auto jak nowe jeżeli Wasi testery są tacy zapracowani to mogę przeprowadzić test Waszych środków - w tym tygodniu będę miał do ogarnięcia po całości Astre GTC (kolor Z168) - zrecenzuję Wasze środki i zdam relację dlugodystansową z działania powłoki.

Wchodzicie w to? 

Opublikowano

@K2 Auto jak nowe myślę że ta powłoka K2 Gravon będzie ok (albo wersja Lite) - ona budzi chyba najwięcej kontrowersji. 

Zresztą - mogę przetestować dane środki do zabezpieczenia/konserwacji i zdać relację co i jak długo siedzi na aucie - obecnie testowany Mr Fix siedzi ponad miesiąc myty tylko na bezdotyku i domywanie/kropelkowanie jest bardzo dobre - będę miał bezpośrednie porównanie. 

W razie zainteresowania proszę o PW, wówczas ustalimy co/kiedy testujemy. 

Opublikowano
W dniu 25.05.2018 o 23:58, vangsta napisał:

Możesz rozwinąć myśl? Jak dla mnie to trochę jak nosić parasol pod parasolem aby ten pierwszy nie zmoknął 🙂

O moknięcie mi nie chodzi 🙂 a raczej o przedłużenie trwałości powłoki bazowej, Zresztą jeśli jest choć cień szansy , że ta słabsza powłoka daje większą ,,gładkość" to czemu nie ? Efekt na filmiku mnie satysfakcjonuje.

W tej chwili na swoim aucie mam Gyeon Mohs ( ale pierwsze szlify z K2 rozpocząłem ).

Butle kompozytową od Paintballa ( dye ul 1,2 l ) , maskę dye i5,  marker Planet Eclipse Cs 1,5 też pokryłem K2 Gravon i doskonale znosi trudne warunki sportowych rozgrywek ( Pewnie nie wiecie nawet o czym pisze 😛 )

I dobrze bo się czegoś nauczyłem, a cena z początku mnie nie zwaliła z nóg.

Mogę powiedzieć tyle, że K2 jest trudniejszym ,,dzieckiem" ale do okiełznania 😉

 

I na koniec powiem , i tak lepsza powłoka K2 niż wosk moim zdaniem 🙂

 

Opublikowano

Informuję że jutro @K2 Auto jak nowe udostępni mi K2 Gravon Lite do testów - niebawem relacja 🙂

EDIT 30.05: Zgodnie z ustaleniami powłoka dziś dotarła - w zestawie jest:

- powłoka + instrukcje w kartoniku, 

- pad plus aplikator do powłok. 

xfiIWht.jpg

Poki co czekam na Astrę - nadal stoi u lakiernika 😕 mam do ogarnięcia w ten piątek... Warszawę M20, stan ultraperfekcyjny - 100% oryginalnych części, w tym wszystkie nowe które podlegają wymianie.

Problem w tym że to auto jeździ bardzo okazjonalnie - obawiam się że test nie będzie wówczas miarodajny. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Forumowiczów,
Na początku z góry uprzedzam co wrażliwszych - post będzie dotyczył drazliwej sprawy na tym Forum 🙂

Dzięki uprzejmości @K2 Auto jak nowe mam możliwość przetestowania ich nowego produktu - powłoki Gravon Lite. Powłoka ta z założenia ma być budżetową wersja ich sztandarowej powłoki (Gravon) - trwałość powłoki Lite szacowana jest przez K2 na okres do 12 mięsiecy.
Zapewne pamiętacie jeszcse moje relacje dotyczące równie dyskusyjnego produktu w branży detailingowej - powłoki Mrfix 9H, którą kilkukrotnie stosowałam i podkreślałem prostotę aplikacji i (póki co) dobrą hydrofobowość.
Teraz uwaga: postanowiłem przeprowadzić test porównawczy powłok Mrfix 9H oraz K2 Gravon Lite na znanym Wam z poprzednich relacji Mercedesie V-klasse. Jedynym słowem - grubo 😛

Jak wspominałem, Mieczysław ma bardzo miękki lakier, stąd przed nałożeniem powłok zrobiłem korektę lakieru na masce:

oZfGG8z.jpg

MHy0aLv.jpg

 

Lakier jest dosyć miękki, stąd użyłem DA Eurotec + czerwony pad Lare Pro i Sonax EX04-06 (gdzieniegdzie wspomagałem się wełniakiem z Lare Pro i Sonax'em Cutmax) - poniżej połóweczki:

g4vl0xh.jpg

7T12MC4.jpg

ZpD9Szu.jpg

 

Ponadto po wypracowaniu całej maski zaaplikowałem maszynowo cleaner Poorboy's Black Hole:

HAOwSle.jpg

 

Cleaner doskonale usunął resztki EX04-06 i podbił ziarno lakieru:

NPvZ6aL.jpg

hFnM2fx.jpg

 

Dla pewności przetarłem maskę IPA 1:1; poniżej bohaterowie testu: strona kierowcy - Mrfix 9H; strona pasażera - K2 Gravon Lite:

UUIRfIS.jpg

4ZRtHu1.jpg

 

Zaczynamy od Mrfix - łatwa aplikacja, jeszcse łatwiejsze docieranie, ogólnie temat znany:

Zg8kN2S.jpg

 

Lekkie mazy to niedotarta powłoka - jej nadmiar został spolerowany miękką mikrofibrą po około 5 minutach od aplikacji (bez większych problemów). Z racji iż do testowanej powłoki Mrfix została dołączona szmatka a'la flizelina, która wg mnie byłaby zbyt twarda do aplikowania powłoki, postanowiłem ''pożyczyć'' jedną z zestawu K2 (klocek do aplikowania Mrfix okazał się już w porządku).
Przechodzimy na drugą stronę - K2 Gravon Lite:

vmGTGBk.jpg

 

Zwróciłem uwagę że kostka do aplikacji od K2 jest większa od tej załączonej do zestawu Mrfix - ściereczki K2 zdają się być odrobinę za krótkie do niej (nie mogę ich zawinąć wokoło klocka K2) lecz generalnie nie przeszkadza to w aplikacji:

Bep6OSH.jpg

 

Zaczynam nakładać powłokę ruchami lewo-prawo, następnie góra-dół:

YYzcI0E.jpg

 

W trakcie nakładania powłoki K2 zauważyłem że zostawia ona bardziej tęczowe smugi aniżeli w trakcie nakładania Mrfix - ciężko mi stwierdzić o czym to może świadczyć - generalnie powłokę aplikuje się łatwo, w czasie nakładania nie jest tępa i generuje dobry poslizg:

KU1oTzP.jpg

 

Po nałożeniu 2 warstw powłok i ich wypracowaniu odkleilem taśmę - tak to wyglądało:

kRXQnDG.jpg

Vf9WbIo.jpg

XGE8Lta.jpg

 

Po odklejeniu taśmy obie powłoki sprawiają wrażenie jakby były ich warstwa była na tyle gruba że powstał schodek w miejscu łączenia powłoki z taśmą - to jednak tylko pozory; po spolerowaniu miękką fibrą miejsca na którym była naklejona taśma, ukazał się taki widok:

sEfy9o5.jpg

fnUJDui.jpg

 

Zwróćmy uwagę na jedno: miejsce klejenia taśmy graniczyło po stronie Mrfix z pionowym przetloczeniem maski, stąd może wydawać się że obie powłoki znacznie przyciemniły lakier. W rzeczywistości po stronie Mrfix nie ma efektu przyciemnienia lakieru (sami wcześniej zwracsliscie na to uwagę w swoich testach) - za to po stronie K2 - czerń aż miło 🙂

2PJEd6G.jpg

 

Obecnie  powłoki schną w pełnym słońcu (temperatura 27 stopni) - odliczam 12 godzin od 10 rano - póki co nadal upalnie i sucho, liczę że powłoki prawidłowo utwardzą się.
Dodatkowo odłożyłem ściereczki do aplikacji dwóch powłok w różne miejsca - skontroluję później która z nich wyschła na kamień:

QNlqjsf.jpg

QBdIVkf.jpg

 

Obecny przebieg wynosi 60121km - od tego czasu (16.06) rozpoczynam test porównawczy obu powłok - samochód w tym czasie zaliczy wiele dłuższych tras, wizyty na lokalnej myjni ręcznej (na której się nie pier@!lą z lakierem, co widać na początkowych zdjęciach) oraz częste mycia na bezdotykówkach. Test dlugodystansowy powłok Mrfix 9H oraz K2 ogłaszam za otwarty!
 

Opublikowano

@PRZEEMAS po położeniu  Poorboy'a maska została kilkukrotnie wymyta IPA, tak że spokojnie - tam samo zrobiłem na Audi i jest ok. 

BTW, znów odżyła dyskusja czym jest Poorboy's - cleanerem czy glaze'm. 

Opublikowano
3 godziny temu, vangsta napisał:

BTW, znów odżyła dyskusja czym jest Poorboy's - cleanerem czy glaze'm. 

skoro producent podaje że jest to glaze to chyba sprawa jest jasna 🙂

tak czy siak podłoże dla obu powłok jest identyczne więc nie ma mowy o złym porównaniu, choć mogłeś wymyć BH 100% ipą, na pewno byłoby to skuteczniejsze.

Opublikowano

@S3ci0r brawo Sherlocku 🙂😛chociaż przyznam że nie widzę większej różnicy w działaniu roztworu 50 a 100% - lakier był tak jałowy że dłoń aż skwierczała na lakierze 🙂

Główny zamysł stosowania Black Hole'a to pozbycie się resztek past - znacznie szybciej wymywam resztki glaze'a roztworem IPA niż resztki pasty; w dodatku mogę go nanosic maszynowo a IPA już nie, przynajmniej nie próbowałem 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.