Skocz do zawartości
Pepiko

Smarowanie felgi alu przed założeniem

Rekomendowane odpowiedzi

Będę wymieniać jutro stalówki na aluminiowe gdzieś słyszałem albo widziałem że zaleca się (albo nie zaleca) że trzeba je czymś posmarować w miejscu styku felgi z piastą. To jak to z tym jest. Wiem że nie można smarować szpilek czy nakrętek ale z tym drugim to nie wiem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie należy stosować do tego celu pasty miedzianej, ponieważ aluminium koroduje w styku z nią przy obecności wilgoci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już chcesz smarować to pastą ceramiczną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jest bez sensu i tego nie robię. Ważne, żeby było czyste. Primum non nocere.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smaruje zawsze sruby i miejsce styku pastą CRC od dobrych kilku lat - poleciła mi ją @Justyna - kiedy mi tak fele przywarly do piasty, że pomógł tylko wielki młot w oponę... allegro:6881083946

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wiem że nie można smarować szpilek czy nakrętek

jak si chce nie odkręcić koła na drodze to można nie smarować

Smaruje najzwyklejszym towotem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem że nie można smarować szpilek czy nakrętek
jak si chce nie odkręcić koła na drodze to można nie smarować
Smaruje najzwyklejszym towotem 
Nie smaruje, używam klucza dynamometrycznego i nie mam problemów z odkręceniem.

Dzięki@Domel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie smaruje się niczym powierzchni styku felgi z piastą Dokładnie oczyścić i tyle - szczotka druciana na wiertarce to dość dobry pomysł. Jeżeli masz śruby to tak samo je oczyść. Możesz delikatnie przesmarować gwinty smarem miedzianym, aby zapobiec korozji i dokręć kluczem dynamometrycznym. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od dłuższego czasu stosuje smar ceramiczny wysokotemperaturowy do 1800 stopni, bardzo delikatny film smarny kładę na piastę, bo przy starych autach były czasami dość duże problemy z piastami, że czyszczenie nie pomagało i felga po jakimś czasie nie chciała się zrzucić. Nie widzę żadnych skutków ubocznych takiego smaru. Jedyny plus że rzeczywiście działa dość dobrze i felga schodzi lżej co nie znaczy że bez problemu czasami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smar ceramiczny można z powodzeniem stosować na miejsce styku piasty z obręczą, a zwłaszcza aluminiową. Nie powinno się stosować smaru miedzianego, ponieważ na powierzchni styku piasta-smar-obręcz czyli stal-miedź-aluminium tworzy się tak zwane ogniwo galwaniczne, gdzie korozja postępuje znacznie szybciej i całość może się 'zespawać'. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

Obsługa graficzna

Magda Stępień

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.