Pepiko Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Będę wymieniać jutro stalówki na aluminiowe gdzieś słyszałem albo widziałem że zaleca się (albo nie zaleca) że trzeba je czymś posmarować w miejscu styku felgi z piastą. To jak to z tym jest. Wiem że nie można smarować szpilek czy nakrętek ale z tym drugim to nie wiem.
KHOT Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Nie należy stosować do tego celu pasty miedzianej, ponieważ aluminium koroduje w styku z nią przy obecności wilgoci.
Gold_Car Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Jak już chcesz smarować to pastą ceramiczną.
Michał126 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Moim zdaniem to jest bez sensu i tego nie robię. Ważne, żeby było czyste. Primum non nocere.
Moderator Domel Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Moderator Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Smaruje zawsze sruby i miejsce styku pastą CRC od dobrych kilku lat - poleciła mi ją @Justyna - kiedy mi tak fele przywarly do piasty, że pomógł tylko wielki młot w oponę... allegro:6881083946 1
piotr@sta Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Cytat Wiem że nie można smarować szpilek czy nakrętek jak si chce nie odkręcić koła na drodze to można nie smarować Smaruje najzwyklejszym towotem
Pepiko Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Wiem że nie można smarować szpilek czy nakrętek jak si chce nie odkręcić koła na drodze to można nie smarować Smaruje najzwyklejszym towotem Nie smaruje, używam klucza dynamometrycznego i nie mam problemów z odkręceniem. Dzięki@Domel
Kirk42 Opublikowano 7 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2018 Absolutnie nie smaruje się niczym powierzchni styku felgi z piastą Dokładnie oczyścić i tyle - szczotka druciana na wiertarce to dość dobry pomysł. Jeżeli masz śruby to tak samo je oczyść. Możesz delikatnie przesmarować gwinty smarem miedzianym, aby zapobiec korozji i dokręć kluczem dynamometrycznym.
Patryk14 Opublikowano 7 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2018 Ja od dłuższego czasu stosuje smar ceramiczny wysokotemperaturowy do 1800 stopni, bardzo delikatny film smarny kładę na piastę, bo przy starych autach były czasami dość duże problemy z piastami, że czyszczenie nie pomagało i felga po jakimś czasie nie chciała się zrzucić. Nie widzę żadnych skutków ubocznych takiego smaru. Jedyny plus że rzeczywiście działa dość dobrze i felga schodzi lżej co nie znaczy że bez problemu czasami.
ManiekRS Opublikowano 8 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2018 Smar ceramiczny można z powodzeniem stosować na miejsce styku piasty z obręczą, a zwłaszcza aluminiową. Nie powinno się stosować smaru miedzianego, ponieważ na powierzchni styku piasta-smar-obręcz czyli stal-miedź-aluminium tworzy się tak zwane ogniwo galwaniczne, gdzie korozja postępuje znacznie szybciej i całość może się 'zespawać'.
mareckiabc Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Mi ostatnio mój mechanik/diagnosta mówił że nie stosuje się zadnych past bo to tzw "suche połączenie". A to szkody po smarze miedzianym gdy nieświadomy użyłem. Mam też ceramiczny ale kazał nie używać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się