Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Będę wymieniać jutro stalówki na aluminiowe gdzieś słyszałem albo widziałem że zaleca się (albo nie zaleca) że trzeba je czymś posmarować w miejscu styku felgi z piastą. To jak to z tym jest. Wiem że nie można smarować szpilek czy nakrętek ale z tym drugim to nie wiem. 

Opublikowano

Nie należy stosować do tego celu pasty miedzianej, ponieważ aluminium koroduje w styku z nią przy obecności wilgoci.

  • Moderator
Opublikowano

Smaruje zawsze sruby i miejsce styku pastą CRC od dobrych kilku lat - poleciła mi ją @Justyna - kiedy mi tak fele przywarly do piasty, że pomógł tylko wielki młot w oponę... allegro:6881083946

  • Lubię to 1
Opublikowano
Cytat

Wiem że nie można smarować szpilek czy nakrętek

jak si chce nie odkręcić koła na drodze to można nie smarować

Smaruje najzwyklejszym towotem 

Opublikowano
Wiem że nie można smarować szpilek czy nakrętek
jak si chce nie odkręcić koła na drodze to można nie smarować
Smaruje najzwyklejszym towotem 
Nie smaruje, używam klucza dynamometrycznego i nie mam problemów z odkręceniem.

Dzięki@Domel
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Absolutnie nie smaruje się niczym powierzchni styku felgi z piastą Dokładnie oczyścić i tyle - szczotka druciana na wiertarce to dość dobry pomysł. Jeżeli masz śruby to tak samo je oczyść. Możesz delikatnie przesmarować gwinty smarem miedzianym, aby zapobiec korozji i dokręć kluczem dynamometrycznym. 

Opublikowano

Ja od dłuższego czasu stosuje smar ceramiczny wysokotemperaturowy do 1800 stopni, bardzo delikatny film smarny kładę na piastę, bo przy starych autach były czasami dość duże problemy z piastami, że czyszczenie nie pomagało i felga po jakimś czasie nie chciała się zrzucić. Nie widzę żadnych skutków ubocznych takiego smaru. Jedyny plus że rzeczywiście działa dość dobrze i felga schodzi lżej co nie znaczy że bez problemu czasami.

Opublikowano

Smar ceramiczny można z powodzeniem stosować na miejsce styku piasty z obręczą, a zwłaszcza aluminiową. Nie powinno się stosować smaru miedzianego, ponieważ na powierzchni styku piasta-smar-obręcz czyli stal-miedź-aluminium tworzy się tak zwane ogniwo galwaniczne, gdzie korozja postępuje znacznie szybciej i całość może się 'zespawać'. 

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Mi ostatnio mój mechanik/diagnosta mówił że nie stosuje się zadnych past bo to tzw "suche połączenie". A to szkody po smarze miedzianym gdy nieświadomy użyłem. Mam też ceramiczny ale kazał nie używać.

 

 

Screenshot_20190409-101524_Gallery.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.