aurokk Opublikowano 2 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2018 Witam. Rozpocząłem ten temat, ponieważ mam pytanie odnośnie zabezpieczenia nowo kupionych przeze mnie felg do mazdy. Felgi otrzymałem od firmy zajmującej się sprzedażą takich produktów zapakowane w dwa duze kartony, każda felga jest zabezpieczona miękką piankową folią oraz kartonem. Nigdy nie były zakładane na samochód - teraz pytanie - jak wygląda odpowiedni proces zabezpieczenia takich nowych felg? Posiadam: oraz IPA: Pytanie brzmi, czy felgi nalezy odtluscic IPĄ przed woskowaniem? Rozumiem że woskować tylko przód? Czy wnętrze felgi również? Czekam na wasze odpowiedzi, ponieważ chciałem się jutro za to zabrać Może macie jakiś link do jakiegoś konkretnego tematu bądz posta? Chętnie przeczytaM gdyż wyszukiwarką nie znalazłem nic co konkretnie by mi pomogło.
D@ViD Opublikowano 2 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2018 W dziale testy masz pełno testow, porównań produktów do zabezpieczeni felg. Przejrzyj uważnie. Przed woskiem należy odtluscic powierzchnie. Woskujesz zewnątrz oraz wewnątrz felgi
aurokk Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2018 Przeszukałem ten dział, znalazłem temat o woskowaniu lakieru tym woskiem a mi chodzi o felgi, na dodatek jak zaznaczyłem NOWE a nikt tego nie opisuje. Serio odtłuszczamy nowe felgi IPĄ ? Na używanych rozumiem, ale na nowych?
Malinek Opublikowano 2 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2018 A co to ma do tego czy felga jest nowa czy używana? IPA ma za zadanie odtłuścić powierzchnie aby ta była jałowa. Nowe felgi nie koniecznie będą idealnie czyste a poza tym przejechanie je IPĄ to jest 5 minut. Na felgi najlepiej sprawdzi się wosk długodystansowy np. Fusso, Colli, FK 1000P, z naciskiem na FK bo dobrze znosi wysoką temperaturę.. Woskujesz całą felgę włącznie z wnętrzem, dzięki temu będzie łatwiej utrzymać je w czystości a co za tym idzie - mniej roboty po zmianie kół na letnie bądź zimowe poczytaj forum, na pewno znajdziesz co i jak zrobić aby było dobrze 1
aurokk Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2018 Oczywiście, że 5 minut tylko chciałem się upewnić. Nie mogę znaleźć tych tematów jak to zrobić krok po kroku, w dziale testy również nie znalazłem. Myślałem właśnie, że jeśli felga nigdy nie była założona jest własnie w 100% wolna od zabrudzen, ktore utrudniaja trzymanie się na niej wosku.
Fredi88 Opublikowano 2 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2018 24 minuty temu, aurokk napisał: Oczywiście, że 5 minut tylko chciałem się upewnić. Nie mogę znaleźć tych tematów jak to zrobić krok po kroku, w dziale testy również nie znalazłem. Myślałem właśnie, że jeśli felga nigdy nie była założona jest własnie w 100% wolna od zabrudzen, ktore utrudniaja trzymanie się na niej wosku. Przecież wystarczy że je wyciągniesz z kartonu i już będą tłuste od rąk... to trochę jak z lakierowaniem. Pewnie że wosk by trzymał, ale zrób to jak należy. Przejedź ipa i połóż wosk.
aurokk Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2018 udało mi się znaleźć filmik z zabezpieczania felg, pb'yem. Nie widziałem na nim jednak momentu odtłuszczania IPĄ - nie ważne, zrobie tak jak mowicie, IPA -> następnie wosk. Jutro się tym zajmę.
Funky Witch Opublikowano 3 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2018 Może lepiej poczekać z woskiem do momentu wyważania kół? 1
Gozdziu23 Opublikowano 3 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2018 Jaka to filozofia woskowania felg xD, powiedz mi czym różni się lakier na felgach od tego który masz na samochodzie, oprócz tego że na felgach twardszy. Odpowiem za Ciebie absolutnie niczym. Odtłuszczasz ipą lub produktem typu wipe out --- aplikujesz prostymi lub okrągłymi ruchami piankowym aplikatorem na lakier twoich felg --- po kilku minutach wycierasz --- następnie po 12h warstwujesz Woskujesz jak samochód, zresztą czy nałożysz na ipe czy nie, na felgach wosk i tak szybko spłynie, jeżeli nie będziesz uważał czym myjesz felgi. Takie głupie pytania czy woskować fronty czy fronty i tył felgi, a chcesz aby łatwiej było ci umyć fronty czy całe felgi razem z tyłem ? Jak woskujesz samochód to dach omijasz ? NOWE nie znaczy nowe, leżało to na magazynie pewnie jakiś czas na bank znaleźlibyśmy jakieś mikro ryski do polerowania, jak w NOWYCH samochodach, prosto z salonu. Inaczej pracuje się tylko moim zdaniem z felgami, bez wykończenia w połysku wypalanych proszkowo. 1
aurokk Opublikowano 3 Marca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2018 Dzieki za duzo waznych dla mnie informacji. Felgi odtluszczone i zabezpieczone. Odziwo po odtluszczaniu zebralo troche "kurzu " co widac na zdjeciu mikrofibry - mieliście rację
rabbit72 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2018 Witajcie Uparłem się na zakup modelu felg których wzór bardzo mi się podoba http://www.wheelworld.de/de/ http://felgi-niemieckie.pl/konfigurator/128084 Ma to być zestaw na zimę, no ale niestety nie jest to model dedykowany na zimę , powodem jest fakt że są to felgi polerowane i istnieje ryzyko schodzenia z nich klaru podczas użytkowania w warunkach zimowych. I tu następuje pytanie czy przy nałożeniu powłoki kwarcowej przed każdym zimowym sezonem wystarczająco je zabezpieczę przed działaniem szkodliwych warunków ? Generalnie chciałbym podjąć ryzyko ale przed zakupem trzyma mnie właśnie jako taka gwarancja zabezpieczenia tych felg. Z góry dzięki za porady i opinie.
Fredi88 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2018 Jak na moje to kwarc ci nic nie da poza łatwiejszym myciem. Alu pod klarem utlenia się zazwyczaj w miejscu gdzie powstał odprysk a kwarc przed odpryskiem nie uchroni. Tak samo na lakierze... możesz mieć 10 powłok na raz a jak walnie kamień to i tak odprysk powstanie...
Gozdziu23 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2018 Wszystko co polerowane, nawet zabezpieczone klarem farycznie oryginalnie, bedzie przez zime mocno dostawac po dupie i potem robic sie białe, brzydkie, wgryzione patrz ori felgi od golfów Gti powyżej 5 modelu. Niestety zima to zima, soli nie przeskoczysz. powloka zabezpieczy cię przed tym, że w lato mocna chemia nie zrobi takiego spustoszenia, i nie popsuje ci całego efektu polerki
rabbit72 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2018 Dzięki Panowie, czyli w wypadku w którym podejmę ryzyko muszę się liczyć z wcześniejszym lub późniejszym malowankiem , sam nie wiem z jednej strony komplet majątku nie kosztuje , z drugiej jeśli miałbym co sezon bujać się po lakiernikach to nie wiem czy to gra jest warta świeczki, a szkoda bo bardzo mi się ten wzór podoba
cekaj Opublikowano 21 Grudnia 2018 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2018 Witam, trochę odkurzę temat. Zakupiłem nowe felgi alu , które mają być używane tylko latem. W związku z tym , że to nówki chciałem je dobrze zabezpieczyć. Są to felgi matowe , czym to najlepiej zrobić ? https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/ats-street-rallye-black-7-00x17-5x112-00-et54-00#21145202
tryhp3 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2019 W dniu 3.03.2018 o 10:46, Funky Witch napisał: Może lepiej poczekać z woskiem do momentu wyważania kół? W sensie, że ciężarki nie będą trzymać?
Birkhof Opublikowano 27 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2019 W sensie, że ciężarki nie będą trzymać? Tak
tryhp3 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2019 No to moje chyba dostaną wosk tylko na przód a wewnątrz pójdzie coś w sprayu po montażu, bo się zrobiło zimno i nie za bardzo chce się mi z tym walczyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się