Skocz do zawartości

Zakup nowego samochodu


vanquisz

Rekomendowane odpowiedzi

A może jakąś Beeme np 3 IX albo XD? :)

Albo passata 4mootion -> Passat

Za 30tys myślę, że super opcja :)

Co do 1.8T to w 4x4 wcale takie oszczędne nie jest. Spokojnie możesz się rozglądać za wyższą pojemnością, jakimś V6, bo spali tyle samo :)

Rodzice mieli kiedyś A4 quattro 2.4 V6 i paliło to znośnie. Przy normalnej jeździe po mieście 10-11l :)

Subaru Legacy 4x4

Bmw X3 z początku produkcji

Skoda Octavia 4x4

Myślę, że jest spory wybór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carire, Audi jest po prostu drogie moim zdaniem. Tzn. podoba mi się A4 i nie chcę Ci nic odradzać. Nie jest warte moim zdaniem pieniędzy, które za nie żądają sprzedający. Podobnie jak koledzy, wolał bym V6 i w gaz.

KamilRosen dał dobre alternatywy, ja bym dorzucił jakieś Volvo. Są V50, S60, V70, XC70, etc. z AWD. Jest tam Haldex z tego co kojarzę.

Zapłacisz mniej za ten sam rocznik/stan co Audi. A jakość moim zdaniem bardzo dobra, nie wiem czy nie lepsza jak w Audi. Silnik 2.4 jest oszczędny, można łatwo zagazować :) a jak trafi Ci się turbo, to łatwo dłubnąć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Skode Octavie 4x4 jeżeli już koniecznie musi być z takim napędem,do kwoty 30 tyś zł spokojnie znajdziesz kilka modeli,chociaż za dobrym egzemplarzem trzeba się trochę naszukać,wiadomo jak to jest:) Biszkopt- skąd aż takie przekonanie do marki Volvo i wymienionych modeli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Carire, szukasz auta, ktore przy wyjezdzie z salonu kosztowalo bardzo duzo i liczysz, ze ludzie za darmo oddadza egzemplarz w dobrym stanie?

 

Realnie patrzac z tego co widze po znajomych to czeka Cie przynajmniej kilka miesiecy szukania, bo kryteria dosc zawezaja wybor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carire, Samochód samochodowi nie równy. Ciężko podawać konkretny kwoty. Rozumiem, że diesel cię nie interesuje? Bo np 3.0 diesle w BMW, Audi i Mercach są bardzo udane i oszczędne. Osiągi będziesz miał lepsze, a przy tym niższe spalanie. 3.0 Audi w większości, jak nie wszystkie są w quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz racje. Jednak jak już wcześniej wspomniałem są to bardzo udane jednostki. Mój padre ma od 5 lat A6 3.0 TDI w tej chwili ma przejechane 320tys i oprócz sprężarki od klimy, paska od alternatora i drobnych napraw przy zawieszeniu nic w tym samochodzie się nie dzieło. Teraz auto wymaga większych poprawek ale jak na ten przebieg to i tak o dziwo późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobra instalacja to musi chodzić. Tylko, że dobra instalacja kosztuje któryś tysiąc, więc trzeba przekalkulować po ilu ci się to zwróci. Ja osobiście gazu nie miałem i nie chce mieć, ale 1.8T raczej dobrze znosi. Wujek kiedyś miał Volvo V40 2.0T po chipie na 250km w gazie i zrobił na tym 50-60tys km, auto miało w sumie 350tys jak sprzedawał i gość dalej jeździł :)

Aczkolwiek jak chcesz to od razu do gazu dawać, to chyba lepiej jakieś V6. Instalacja kosztuje chyba kapkę mniej, a i raczej problemów żadnych z wystrojeniem. Jedynie opłaty są wyższe, ale przyjemność z jazdy, bardzo dobra. A A4 3.0 quattro chyba będzie łatwiej ustrzelić. Albo choćby 2.4 170km :) Jedynie rozrząd w V-ce trochę kosztuję, ale później prawie żadnych wydatków, wytrzymałe silniki. Jedynie filtry, oleje i tyle. Oczywiście mowa o zadbanym egzemplarzu, bo zajechany to każdy po jakimś czasie da o sobie znać. Albo jak pisałem jakąś beeme IX do gazu wsadzić. Tam napęd bardziej jest kierowany na tylną oś a przód jest dopędzany w mniejszym stopniu, więc można się pobawić w zimie ;)

 

Klik

 

Klik

Troszkę do roboty, ale w cenie byś się zmieścił.

Klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedźcie warto sie pchać w te X3, jak to z kosztami eksploatacji, bo jakby nie było to BMW a ten skrót od zawsze kojarzył mi sie z "będziesz mieć wydatki".

Pytam serio bo chyba dorosłem juz do SUVa., ale jeszcze kasa sie musi zgadzać, wiec spokojnie wertuje rynek i dochodzę do wniosku że dziwnie tanie sa te X3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś widziałem jakieś mądre wyliczenie apropos X5 (wiem wiem, X3 mniejsze), że przy normalnej ekspolatacji koszty miesięczne licząc wszelkie składniki (z amortyzacją, ubezpieczeniem, przeglądami, paliwem etc) oscylują w okolicy 5000 zł ;) Ale to taka drobna dygresja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedźcie warto sie pchać w te X3, jak to z kosztami eksploatacji, bo jakby nie było to BMW a ten skrót od zawsze kojarzył mi sie z "będziesz mieć wydatki".

Pytam serio bo chyba dorosłem juz do SUVa., ale jeszcze kasa sie musi zgadzać, wiec spokojnie wertuje rynek i dochodzę do wniosku że dziwnie tanie sa te X3.

Jaki rok,jaki silnik?

Ogólnie x3 są droższe na rynku wtórnym od x5(tak samo jak 3 i 5),ale i tańsze w utrzymaniu.

2,0d nie jedzie i jedyny słuszny wybór tam to 3,0d w melexie,wtedy czujesz magię suv-a ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
2,0d nie jedzie i jedyny słuszny wybór tam to 3,0d

 

Jezdzilem ta wersja 177km i nie uwazam by nie jechala. Wiadomo, ze rakieta to to nie jest, ale do sprawnego przemieszczania sie wystarczy, dodatkowo nie bedzie nas kosztowac majatku na stacji :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh sprzedałem moje e46, mam odłożone trochę grosza, chciałem iść dalej w e46, po lifcie i z innym motorem, ale przejechałem się dziś ar 156 1.9jtd po lifcie na niezłym wypasie i kurde sam nie wiem co robić. Ma ktoś z Was do czynienia z alfami na co dzień ? Nie wiem na co zwracać uwagę przy ew. kupnie i czym się kierować? co się najczęściej psuje ? :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewijające się tutaj marki to grupa VAG i BMW - a ja mam pytanie o dość niecodzienny egzemplarz.

 

Od kilku dni choruję na wymianę na Saab'a 9-3X z silnikiem 2.0T z napędem XWD - miał ktoś do czynienia z takim autem/silnikiem? Jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altay, osobiścnie nie jeżdżę AR, ale mój dobry kolega ma 156 po lifcie - kombi w dieslu. Jeździ nią ze 4 lata. Jest to raczej krytyczny osobnik, ale lubi bardzo samochody i czasem sam dłubie przy nich. Mówi, że jazda jest świetna, silnik podaje jak trzeba (nawet nią jeździłem, potwierdzam, do masy ok), zawieszenie w sam raz do samochodu, trzyma się drogi świetnie. Ale za to małe rzeczy są denerwujące, coś stuka, coś puka - najczęściej w środku, odstają plastiki, nie działa czujnik deszczu, etc. z mechaniką nie miał jakichś poważnych problemów (raz coś z turbo, trochę w zawiasie, ale sam ma garaż i naprawia raczej sam).

Czyli jeśli po BMW nie będzie Ci to przeszkadzało, to możesz iść w AR. Ale jak zależy Ci na detalach, to daj sobie spokój. No chyba, że kupujesz sercem... to AR jest do kochania.

Niemniej, jak go zapytam: jak tam fura? to mówi: zaj#$#%cie! ;)

Raczej od użytkownika BMW/Skody tego nie usłyszysz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewijające się tutaj marki to grupa VAG i BMW

Jedyne, które wzbudzają szacunek na mieście i zawiść w sąsiadach w PL... :kox:

 

Saab'a 9-3X z silnikiem 2.0T z napędem XWD

:good::good::good:

 

miał ktoś do czynienia z takim autem/silnikiem? Jakieś doświadczenia?

Eee - w zasadzie to nie. Ale bardzo chętnie obejrzę, jak się zdecydujesz... :kox:

Bardziej serio - kto, jak kto - ale Ty się pytasz? To nie jest mechaniczny krewny niczego z czym na co dzień masz kontakt?

XWD to tylko nazwa handlowa - producent Haldex, 4 generacji. Zaraz dostaniesz obuchem w łeb, że nie można tego porównać z napędem w Subaru czy innym quattro, ale w 99,99% sytuacji życiowych spełnia swoje zadanie w 101%... ;) Trzeba było ostatnio zgłosić zapotrzebowanie na przejażdżkę... :P

A 2.0T to nie jest produkt GM? Zawsze tak myślałem...

 

Yasiek - kup, kup - później porównamy... 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ayrsen, Haldex 4 generacji na codzień mam w Insigni jednak zastanawia mnie wypust auta sprzed 4 lat - czy to aby nie to samo?

 

Co do silnika to może i wypust GM, ale w Polsce mechanicy w ASO jak się ich pytam to robią :dontknow::dontknow::dontknow:

 

Krajowego auta takiego nie uświadczę więc trzeba będzie się wybrać promem do Szwecji :)

 

[ Dodano: 23 Lipiec 2013, 10:25 ]

A Saab 9-3 to w większości podzespołów Vectra C więc tutaj się nie boję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ayrsen, Haldex 4 generacji na codzień mam w Insigni jednak zastanawia mnie wypust auta sprzed 4 lat - czy to aby nie to samo?

Kropka w kropkę - http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction

 

Co do silnika to może i wypust GM, ale w Polsce mechanicy w ASO jak się ich pytam to robią :dontknow::dontknow::dontknow:

Strach się bać. :kox: 2.0T w Oplu jest inne?

 

A Saab 9-3 to w większości podzespołów Vectra C więc tutaj się nie boję.

Właśnie to miałem na myśli pisząc, że kto jak kto, ale Ty nie powinieneś się pytać o Opla... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yasiek,

 

2.0 T 210 KM to bardzo dobre jednostki, osobiście nie mam Saab'a, ale jestem związany ze społecznością, bo mój przyjaciel ma 95 Aero i czasem z nim pogonię na spot.

 

Między Oplem, a Saabem jest przepaść na korzyść Saaba. Jedyne co mogę polecić to nie szukaj auta w automacie.

 

jako ciekawostkę dodam, że 2.0 210 KM lepiej się modzi niż 2.3 T 230/250 KM.

 

Za 2000 - 2500 zł można mieć bezpieczne 280 KM z 210 KM u Coobcia. Sam się przymierzam do Cabrio Aero z około 2007/08 w przyszłym roku.

 

Jeśli miałbyś konkretne pytania zadzwoń do tego człowieka http://www.coobcio.pl/ powie Ci wszystko o Saabie.

 

cheers,

Art

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.