Killaz Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2018 Cześć, dzisiaj niestety moje auto spotkała pierwsza obcierka. Rysy nie sa ogromne, ale do podkladu, bardzo waskie, jakby ktos kilka razy gwozdziem w tych miejscach przejechal. Czy w amatorskich warunkach jestem w stanie to usunac? Jak to widzicie, lakier zaprawkowy i polerowanie reczne (nie posiadam polerki)? Czy moze oddac do jakiego speca ale jesli tak, to jaki bylby koszt takiej uslugi? Zdjec niestety nie mam, postaram sie dodac dzisiaj wieczorem.
Michał126 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zajedziesz się ręcznie przy takiej robocie. Ogólnie polecam ogólnodostępne poradniki (np. autorstwa MX Nowicki na Youtube), ale polerowanie ręczne raczej odpada, jeśli to ma być zrobione sprawnie i naprawdę (prawie) bez śladu. Co do cen usług - raczej są dość zróżnicowane - dobrze by było udać się do jakiejś renomowanej firmy w okolicy i zapytać
Killaz Opublikowano 17 Stycznia 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2018 Akurat w mojej okolicy nie spodziewam sie "renomowanych firm" tylko raczej "panie, trza cale malowac, pincet zlotych". Cale szczescie, ze to czarny lakier, poprzednio mialem srebrny i to bylby dramat. OK, zobacze te poradniki. Ale gdybys mial to samemu robic to jak bys podszedl do tematu?
Michał126 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2018 Jakbym to robił sam, to dobrze bym to wyczyścił, odtłuścił, w miejscach przedartych do podkładu uzupełnił bazę lakierem zaprawkowym, po wyschnięciu podmalował klarem z zestawu, w miejscach przedartych do bazy uzupełnił sam klar, wyrównał całość i zapolerował.
Killaz Opublikowano 17 Stycznia 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2018 Jakbym to robił sam, to dobrze bym to wyczyścił, odtłuścił, w miejscach przedartych do podkładu uzupełnił bazę lakierem zaprawkowym, po wyschnięciu podmalował klarem z zestawu, w miejscach przedartych do bazy uzupełnił sam klar, wyrównał całość i zapolerował. Dzięki, też chciałem tak do tego podejść. Zastanawiam się, czy nie użyć wykalaczki, tak to wygląda :Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
canta8 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2018 Chwała temu,który coś tu zobaczy i na tej podstawie udzieli Ci porady.
Killaz Opublikowano 17 Stycznia 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2018 Widac rysy, widac mniej wiecej jakiej sa wielkosci. Mam ci miernikiem laserowym okreslic ile setnych milimetra maja glebokosci? Jak nie jestes w stanie na podstawie zdjec udzielic porady to nie trac mojego i swojego czasu na nic nie wnoszace wpisy.
canta8 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2018 Kolego Prosisz pomoc a nie wysilisz się na porządne zdjecie rys.Nie wiem co Ty widzisz.Po prostu wiesz gdzie one sa.ja widze na trych zdjeciach jeden wielki odblask i nie wiem czy to obicie swiatła czy rysy. Ok. Nie tracę Twojego czasu Powodzenia 1
Malinek Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2018 Tak jak kolega @Michał126 pisze zaprawki i polerowanie. Tylko ręczne polerowanie to będzie ciężka sprawa. Albo spróbował bym to usunąć systemem SSR. Dobry fachowiec zrobi to naprawdę dobrze proponuje poczytać może gdzieś w pobliżu będzie ktoś kto to robi
S3ci0r Opublikowano 18 Stycznia 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2018 Ja jestem na etapie robienia odprysków i likwidacji rys. Jak chcesz to zrobić dobrze to przede wszystkim: 1. Koreczek szlifierski (flexipads) i do tego papiery ścierne 2500/3000 Kovax Buflex Dry Z początku robiłem to jakimiś tam zwykłymi papierami ale jak tylko dorwałem kovaxa to różnica w pracy i wykończeniu była kolosalna. Już nigdy więcej nie sięgnę po inny papier przy tego typu robotach. 2. Kupujesz lakier zaprawkowy u @mx_nowicki bazę i klar. 3. Mieszasz bazę z klarem w stosunku 1:1 tylko nie całą, powiedzmy że po 0,5ml lub 1ml. Najlepiej do tego celu użyć strzykawki 1ml oraz igły o największej średnicy (te z różowymi nasadkami). Warto też zaopatrzyć się w jakiś pojemniczek/fiolkę żeby móc gdzie to wlać. Do mieszania polecam kulki z łożysk do nakładania kupić jakiś cieniutki pędzelek okrągły z miękkim włosiem (rozmiar 2 albo i mniejszy). Mieszankę przed pracą dokładnie wymieszać. 4. Rysy dokładnie wypełniasz tą mieszanką, tak żeby był naddatek. 5. Dajesz jakieś 24h aby lakier dobrze wysechł. Teraz na początek szlifujesz te naddatki papierem 2500. W momencie kiedy naddatek zaczyna wyrównywać się z oryginalną powłoką przechodzisz na papier 3000 i równasz to do zera. W ten sposób odpryski/rysy stają się niewidoczne. 6. Całość polerujesz pastą, na początek cutting na gąbce, żadne futra czy fibry bo zrobi się o czym na filmiku mówił Paweł. 7. Nie przecierasz lakieru żadnym IPA ani wipoutami. Czas jaki potrzebuje lakier na utwardzenie to 7 dni. Jak przelecisz zmywaczem to ci to wszystko zmatowieje i będziesz musiał bawić się prawie od nowa, sam tego doświadczyłem więc ostrzegam Teraz w piątek jadę właśnie zalewać lakierem rysy na aucie po spotkaniu ze ścianą. wyglądało to tak: po zmatowieniu 2500: po wstępnym polerowaniu sonaxem cutmaxem najpierw na futrze później twardy biały pad royalpads na rotacji: Jak skończę to wstawię zdjęcia z efektów mojej pracy. Na innym aucie ogarniam masę odprysków na aucie. Tu macie fotki wypełnionych z naddatkiem odprysków mieszanką 1:1 bazy z klarem i efekt po zeszlifowaniu tego na równo z oryginalną powłoką: 1 1
Berd Opublikowano 18 Stycznia 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2018 @Killaz Chcesz to mieć porządnie zrobione??? Jedź do lakiernika. Dla mnie za dużo głębokich rys, żeby bawić się w zaprawki i polerki.
S3ci0r Opublikowano 18 Stycznia 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2018 pytanie ile rys zejdzie po matowieniu i polerowaniu bo może sie okazać że trzeba będzie położyć tylko kilka zaprawek a nie na całość
YOBACK Opublikowano 2 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2018 @S3ci0r Wrzucisz jakieś zdjęcia po całym etapie? Jestem bardzo ciekawy jak to wyjdzie.
Szcz3p4n Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2018 Nie chce zakładać nowego tematu, gdyż chciałem się Was poradzić w sprawie obcierki jaką miałem. Powiedzcie mi czy metodą którą opisuje Paweł uda mi się to zakamuflować?Mam zaprawkę razem z klarem. Osobiście mam mieszane uczucie czy uda się to wyprowadzić, jest to za duże i głębokie Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
S3ci0r Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2018 pamiętaj że zaprawka zawsze bedzie widoczna, w szczególności na srebrnym aucie
.r. Opublikowano 5 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2018 Nie chce zakładać nowego tematu, gdyż chciałem się Was poradzić w sprawie obcierki jaką miałem. Powiedzcie mi czy metodą którą opisuje Paweł uda mi się to zakamuflować?Mam zaprawkę razem z klarem. Osobiście mam mieszane uczucie czy uda się to wyprowadzić, jest to za duże i głębokie Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu TapatalkaZawsze możesz ciut wypełnić jakąś szpachlówką. Na tą chwilę co byś nie zrobił, będzie lepiej. Idealnie nie będzie nigdy, chyba, że cały element zrobisz.
kis_s Opublikowano 22 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2018 Witam, Dołączę się do tematu z prośba o pomoc. Miałem delikatne zbliżenie z słupkiem. Tak delikatne, szczerze mówiąc nie poczułem, ale niestety autko poczuło.. Na przednim zderzaku mam leciutko przetarte. Czy dało by rade coś z tym zrobić, żeby przywrócić pierwotny stan lub chociaż zbliżony do pierwotnego stanu ? Szczerze mówiąc nie znam, się na tym co mam zrobić i jak mam to zrobić. Będe miał pod ręką Prickbort MAC1124 żeby spróbować zmyć farbe słupka który został na zderzaku. Wiem, że to nie jest preparat do tego ale no ma właściwości czyszczące i na chwile obecną to jedyna rzecz która mam. Co powinienem kupić i co zrobić, prosiłbym o doradzenie Poszperałem troche na forum i padają nazwy różnych preparaty do wyczyszczenia tego. Tylko nie do końca wiem co z tymi rysami zrobić, bo według mnie sa one bardzo płytkie. Bardzo prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam !
Gość Opublikowano 22 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2018 @kis_s jak dla mnie ściągniesz to w 100% - to zolte to nie podkład tylko odbity lakier że slupka:) miałem podobnie w starej służbówce, maszyna DA plus żółty pad plus EX04-06 i tak wyszło: Przed: Po:
kis_s Opublikowano 22 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2018 3 godziny temu, vangsta napisał: @kis_s jak dla mnie ściągniesz to w 100% - to zolte to nie podkład tylko odbity lakier że slupka:) miałem podobnie w starej służbówce, maszyna DA plus żółty pad plus EX04-06 Nie mam żadnych narzędzi jestem kompletnie zielony. Zbierałem się żeby wiosna lato trochę zainteresowac się detailingiem. No ale słupek mnie zaskoczył wcześniej niż wiosna.. Więc dało by rade jakoś to ogarnać manualnie ?
Gość Opublikowano 22 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2018 @kis_s 1. Nie cytujemy zdjęć. 2. Możesz spróbować polerowanie ręcznie - np pastą Meguiars Ultimate Compound plus pad tricolor.
kis_s Opublikowano 22 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2018 Tak tak wiem, że nie cytujemy zdjęć ale tel mi nie ogarnał, sorry. A czy to i tak nie zostawi nierowności, tamich ostrych wybrzuszeń? W sensie przy tych porysowanych miejscach? Czy to nie trzeba wygładzić czy coś? Nie sigeruje nic tylko pytam.
Administrator AreK Opublikowano 23 Lutego 2018 Administrator Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2018 @kis_s, ślad od słupka zejdzie nawet po użyciu rozpuszczalnika lub tar&glue. Rysy wyglądają na dość głębokie. Jeśli są do podkładu to pozostaje zrobić wyprawkę. Lakier kupisz w firmie @mx_nowicki. Tam dorobią Ci kolor. Nie posiadasz maszyny więc musisz kupić jedną z past do pracy ręcznej. Proponuję to co napisali koledzy wyżej. Widzę, że pochodzisz z łódzkiego. Napisz w temacie spotkań regionalnych. Może któryś z forumowiczów Ci pomoże za przysłowiową flaszkę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się