Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych forumowiczow, 

Pierwszy post, wiec prosze nie zagryzcie mnie (sorry za brak polskich znakow ale taki sprzet)

Kompletuje moj pierwszy zestaw do pierwszego w zyciu zabiegu odswiezenia lakieru na czarnym BMW e92 (10 lat, sa ryski i swirle). Po przeczytaniu watkow odnosnie UC, AG SRP, QD, Glinek etc. mam kilka pytan zanim zabiore sie do pracy.

Zestaw to:

  • Glinka Bilt Hamber Soft
  • UC Meg's
  • AG SRP
  • Wosk - jeszcze nie wiem
  • Ultimate Quick Detailer Meg's 
  • Do tego mam zolte aplikatory Meg's + pady Farcela G3 czarny i bialy

 

Czy mozecie prosze sprawdzic czy lista operacji ktora planuje jest zgodna ze sztuka i czy nie robie czgos glupiego:

  1. mycie auta - nie mam myjki wiec jade na zwykla myjnie reczna
  2. Glinka- wygnieciona, na mokro (czy moze byc woda z plynem do naczyn?) i czyszcznie wszystkich niedoskonalosci 
  3. mycie???? czy myc auto, czy wystarczy przetrzec po glince mikrofibra, albo splukac tylko woda? 
  4. UC Meg's - chyba zdecyduje sie na maszyne bo czytalem ze recznie to walka z wiatrakami. Pady Farcela najpierw bialy(twardy) pozniej czarny(miekki)? Czy mozecie polecic jakas polerke dla amatora? na jakich obrotach mam z tym jechac?
  5. IPA czy od razu AG SRP?
  6. AG SRP - chyba maszynowo prawda? ktory pad? bialy czy czarny? czy jeden po drugim?
  7. Mycie? czy wytarcie? czy IPA?
  8. Wosk - nie wiem jaki? polecacie cos latwego w aplikacji i dajacego w miare dobre efekty? Recznie (Aplicator zolty meg's + mikrofibra) czy maszynowo (czarny pad + mikrofibra)?
  9. Ultimate Quik detailer Meg's - aplicator zolty meg's. czy przecierac to jeszcze mikrofibra? zgaduje ze to juz recznie? 

 

Ogolnie operacje planuje na jeden dzien? myslicie ze zdaze? postaram sie zrobic dobre zdjecia przed i po.

Czy to wszystko ma sens? prosze o sugestie i weryfikacje mojego planu. 

a moze ktos w UK (okolice londynu) jest bardziej doswiadczony i ma ochote pomoc i wypic pare piwek? 

Opublikowano
1 godzinę temu, Krys_UK napisał:

Po przeczytaniu watkow odnosnie UC, AG SRP, QD, Glinek

Czytając Twój post widze, że słabo Ci szło to czytanie.. Poczytaj jeszcze trochę, popatrz w dział POKAŻ SWÓJ BLASK tam masz wiele relacji w których pokazana jest nawet na zdjęciach kolejność porządnego mycia auta. 

Opublikowano

rkom, widzialem temat e92 wczesniej, ale z racji ze jestem amatorem nie daje mi to odpowiedzi na moje pytania, głównie dlatego, że mam inne produkty i nie jestem pewien czy traktowac je tak samo. 

ale doczytalem wiecej i.... wiem ze po glince myc nie trzba (chociaz opinie sa rozne). Co do UC wiem ze na twardy lakier BMW twardszy pad - chyba jednak kupie zestaw flexipads, chociaz cenowo mi sie nie usmiecha. 

Wydaje mi sie, że po UC można bezpośredino AG SRP i tutaj dalej nie jestem pewny aplikacji. Twardy czy miekki pad?  

Jak rozumiem wosk moge narzucac odrazu po SRP. czy Meg's 16 bedzie dobry na poczatek? I kolejne pytanie o aplikacje - recznie czy maszyna? 

Wiem ze jest wiele opini, ale najwazniejsze pytanie to czy nie narobie bałaganu?

Opublikowano

Na początku miałem pojęcie podobne do Twojego. Dlatego podałem Ci linki, żebyś niepotrzebnie nie wydawał pieniędzy. 

Zacznij od porządnego umycia samochodu. Ja robię to tak:

Aktywna piana

Piana zbiera syf

Wstępnie myję detale jakimś APC

Piana schodzi

Detale konkretnie APC

Mycie właściwe dwa wiadra

Wycieranie do sucha

Owady i nalot

Spłukiwanie

Wycieranie do sucha

Asfalt

Spłukiwanie

Ponowne mycie szamponem

Glinka 

Płukanie

 

I to Ci zajmie 1 dzień

A potem zobaczysz jaki masz lakier.

Opublikowano
10 godzin temu, Krys_UK napisał:

Ultimate Quik detailer Meg's - aplicator zolty meg's. czy przecierac to jeszcze mikrofibra? zgaduje ze to juz recznie? 

Chcesz QD "słoneczkiem" nakładać? Psikasz i przecierasz fibrą. Tyle...

 

Godzinę temu, rkom napisał:

Ja robię to tak:

...

I to Ci zajmie 1 dzień

Trochę dziwna kolejność. Wg mnie trzeba rozgraniczyć mycie takie nazwijmy to coweekendowe od mycia które robi się raz na kilka miesięcy żeby dobrze wosk siadł.

Jeśli mowa o przygotowaniu do wosku widziałbym to tak.

Jeśli auto nie ma na sobie błota, dużej ilości kurzu to śmiało na 1 ogień dajesz preparat na smołę. Na to można po chwili dać deironizer. Czekasz kilka minut i na wszystko idzie aktywna piana. Potem całość spłukujesz i myjesz auto na 2 wiadra. Bierzesz w rękę apc w jakiejś butelce z atomizerem i pędzelkiem jedziesz wszystkie uszczelki, zakamarki, znaczki itp. Spłukujesz wszystko. Auta osuszać nie musisz bo zaraz po tym glinkujesz. Po glinkowaniu ponowne mycie na 2 wiadra i dopiero suszenie. I tak przy 1 suszeniu masz auto przygotowane pod korektę, cleaner czy co tam chcesz. Bez mycia i suszenia po 100 razy a na pewno bezpiecznie dla lakieru.

Jeśli auto jest naprawdę mocno usyfione to

1. Piana

2. Spłukanie

3. 2 wiadra, apc

4. Suszenie

5. Smoła, deiron, spłukanie

6. Glinka

7. 2 wiadra

8. Suszenie

 

A auto nawoskowane przy myciu coweekendowym możesz potraktować od przodu preparatem na owady, na to piana, płukanie, 2 wiadra, wytarcie do sucha i tu ewentualnie QD lub QW.

 

Nie widzę najmniejszego sensu mycia na 2W potem suszenia żeby dać preparat na owady. Jeśli leży kanapka T&G, deiron, piana na aucie to nie ma opcji żeby nie zeszły czy przy płukaniu pod ciśnieniem czy przy myciu szamponem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.