Skocz do zawartości

Zestaw na początek


Notcon

Rekomendowane odpowiedzi

Hej
Na wstępie witam wszystkich, bo to mój pierwszy post.
 
Mój aktualny zestaw wygląda tak:
SG Steawberry Car Shampoo
SG Morning Dew
SG lime APC
Do felg: Zielona Tuga
Jakiś marketowy psik do opon
+ Do środka Nielsen Finesse
 
Podstawowym problemem jest u mnie brak czasu, więc pełen proces detailingowy ciężko będzie zrobić. Do tego garażu brak.
Pojazd to Opel Insignia, lakier w stanie generalnie dobrym jak dla mnie. Przy klamkach jedynie ślady po poznokciach + dość spora rysa na masce, która będzie w przyszłości jakoś ogarnięta. Na razie poszukuję kogoś kto to zrobi:)
Lakier nie jest chropowaty, nie ma na nim też widocznych drobinek asfaltu czy smoły.
 
Z racji ograniczeń czasowych chciałem kupić jakieś AIO (ADBL lub AutoGlym SRP) a potem nałożyć jakiś wosk w płynie. Np: ABDL QW lub SSW. Mam też jakiś marketowy wosk twardy, który kupiłem do felg.
 
Samochód myje na 2 wiadra szamponem, na felgi psikam Tuge, opony myję tym samym szamponem ale szczotką. Nadkola również szamponem.
 
Moje pytania: czy z racji niewidocznych zanieczyszczeń typu smoła czy asfalt należy i tak profilaktycznie używać środka typu tar & glue
Druga sprawa czy wstępnie można pominąć glinkę i dać tylko AIO? Chciałbym nim trochę te pazury zamaskować m.in. oprócz oczyszczenia powierzchni. Glinkę kupiłbym w późniejszym terminie pewnie i tak.
Trzecia sprawa Opony: Chciałbym kupić jako dressing GS Black Mamba Shine, a co z myciem. Czy dedykowany płyn będzie znacznie lepszy niż szampon i szczotka?
Sprawa czwarta: plastiki zewnętrzne których jest mało: czy Black Mamba jako dressing się nadaje do tego?
Sprawa czwarta kiedy poznać, że lakier wymaga potraktowania go deironizerem tu rozumie Tuga się nada ewentualnie myślę również o Rotonie.
Ostatnia sprawa: elementy plastikowe myje szamponem w tym nadkola czy zostać przy tym czy zmienić na APC 1:4
 
Z góry dziękuję za podpowiedzi i przepraszam jeśli pytam o rzeczy oczywiste i wiele razy wałkowane na tym forum
Pozdrawiam Andrzej
 
 
 
 
Wysłane z mojego Tab2A7-10F przy użyciu Tapatalka
 
 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Notcon koniecznie żebyś użyj T@G, np. Prickbort, bo jak rozumiem lakier opla tego jeszcze nie widział. Sowicie tak do wysokości szyb. Pamiętaj, że najlepiej działa na suchym i wstępnie umytym lakierze.

Spłukujesz i na to jakiś IR np. ADBL vampire liquide. Usuniesz w ten sposób wszelkie zanieczyszczenia metaliczne z karoserii i kół. Jeśli zrobisz te dwa etapy prawidłowo, nie żałując preparatów, to od biedy możesz sobie glinkę podarować.

Tu masz dobry filmik:

Do opon lepszy do szamponu będzie APC, który posiadasz. Stężenie w zależności od szczura na oponach, ok. 1:5-1:10. Najlepszy wybór środek dedykowany do opon, np. Adbl tire&rubber.

Do opon i plastików z tej półki lepszy SG back2black. Pozostawia lekką satynę.

Znam tylko miasto Skierniewice i raczej taką chemią nikt go nie traktuje :D

Nadkola koniecznie APC.

Jako aio dobrym wyborem będzie srp. Na to ADBL QW.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=21207]Notcon[/mention] koniecznie żebyś użyj T@G, np. Prickbort, bo jak rozumiem lakier opla tego jeszcze nie widział. Sowicie tak do wysokości szyb. Pamiętaj, że najlepiej działa na suchym i wstępnie umytym lakierze.
Spłukujesz i na to jakiś IR np. ADBL vampire liquide. Usuniesz w ten sposób wszelkie zanieczyszczenia metaliczne z karoserii i kół. Jeśli zrobisz te dwa etapy prawidłowo, nie żałując preparatów, to od biedy możesz sobie glinkę podarować.
Tu masz dobry filmik:
Do opon lepszy do szamponu będzie APC, który posiadasz. Stężenie w zależności od szczura na oponach, ok. 1:5-1:10. Najlepszy wybór środek dedykowany do opon, np. Adbl tire&rubber.
Do opon i plastików z tej półki lepszy SG back2black. Pozostawia lekką satynę.
Znam tylko miasto Skierniewice i raczej taką chemią nikt go nie traktuje 
Nadkola koniecznie APC.
Jako aio dobrym wyborem będzie srp. Na to ADBL QW.
 
 
Bardzo dziękuję za rady. Skierniewice juz wyedytowałem, słownik w telefonie bywa jak widać interesujący. Miało być "lakier".
O tym Black2Black musze poczytać, dzieki za wskazówkę.
Czy vampire można zastąpić zieloną Tugą lub tańszym rotonem w ostateczności? Druga sprawa czy można t&g nanieść i zaraz potem deironizer i dopiero po zadziałaniu zmyć oba na raz?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Notcon napisał:

Czy vampire można zastąpić zieloną Tugą

Tuga jest bardzo dobrym produktem i tańszym. Także nie musisz jej zmieniać.

 

56 minut temu, Notcon napisał:

czy można t&g nanieść i zaraz potem deironizer i dopiero po zadziałaniu zmyć oba na raz?

Niektórzy robią takie kanapki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeanalizowaniu Waszych odpowiedzi mój zestaw finalnie będzie wyglądał tak:

Prickbort Mac Serien 124

Zielona Tuga*

SG Steawberry Car Shampoo*

SG Morning Dew*

SG lime APC*

ADBL Clay Towel

Nielsen Finesse*

Cleaner/AIO :ADBL AIO/Autoglym SRP

ADBL QW/SSW

GS Black Mamba Shine / SG Black2Black


“*” To już mam


Glinki jednak nie będę pomijał, ale zamiast tradycyjnej wybiorę Clay Towel.

Planuje na czyste auto nanieść T&G. Potem po osuszeniu Zieloną Tuge. Następnie płukanie i Clay Towel, później mycie na 2 wiadra, suszenie, AIO i wosk.

Będzie dobrze, czy czegoś brakuje?


Środek to APC 1:10 + Nielsen na plastiki.


Jeszcze na koniec małe pytania:

Czy AIO można nanosić co jakiś czas, ze względu na jego właściwości ścierne lepiej być ostrożnym?

Czy kanapka Prickbort + Tuga osłabia znacznie działanie tych preparatów?

Z tego co przeczytałem, Autoglym SRP jest syntetycznym woskiem, czy sam w sobie jest dobrym zabezpieczeniem czy lepiej pokryć go ADBL QW/SSW?

Wysłane z mojego Tab2A7-10F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw ok. Osobiście na zimę zamiast Autoglym SRP położył bym chociażby duuuużo trwalszy Finish Kare 1000P HI-TEMP Paste Wax (mały tester za 25 zł starczy Ci na kilka razy). Autoglym zimą szybko zjedzie z lakieru. No i masz powłokę z wosku, a nie AIO.

Przed zieloną Tugą nie musisz suszyć auta, ważne żeby wcześniej Prickbort miał sucho. Niektórzy robią nawet kanapkę: wpierw T&G, po chwili na to deiron.

Te dwa preparaty osłabiają woski, dlatego ja ich używam głównie przy konkretnym przygotowaniu auta pod nową warstwę wosku (ewentualnie Prick jeśli drogowcy zostawią mi jakąś niespodziankę na asfalcie).

Wosk szczególnie zimą po pierwszym myciu/kolejnych możesz wspomagać ADBL QW/SSW.

P.S. Jeśli zostaniesz przy opcji Autoglym SRP, to mam to AIO wystawione do sprzedaży razem z SG B2B na naszej forumowej giełdzie. Ceny do dogadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz mocno brudnego auta to od razu możesz spokojnie T & G położyć poczekać ok. 5minut żeby sobie podziała i na to deirona. Przy okazji wstępnie tuga też felgi możesz psiknac. Zostawiasz to jeszcze na jakieś 5 minut i albo splukujesz albo od raz jakas aktywna piana żeby nie wyschlo nic i dopiero po pianie splukujesz.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, paperson napisał:

Zestaw ok. Osobiście na zimę zamiast Autoglym SRP położył bym chociażby duuuużo trwalszy Finish Kare 1000P HI-TEMP Paste Wax (mały tester za 25 zł starczy Ci na kilka razy). Autoglym zimą szybko zjedzie z lakieru. No i masz powłokę z wosku, a nie AIO.

Generalnie decyzję o nałożeniu wosku w płynie podjąłem z dwóch powodów: pierwsza sprawa to problem z brakiem wolnego czasu (w godzinach gdy jeszcze coś widać za oknem) a druga to brak garażu, gdzie mógłbym wosk spokojnie nałożyć. Auto myję późnym wieczorem na bezdotyku tzn. biorę baniak z wodą, wiadra, swój szampon a płuczę już z myjki. Czasem myję też u rodziców pod domem (jak w weekend jest trochę wolnego, a przy dwójce małych dzieci bywa różnie:)), ale tam też z chemią specjalnie nie poszaleję bo Mama ma hopla na punkcie kwiatków, drzewek itp:)

Nie wiem również jak wygląda sprawa nakładania wosku przy takich temperaturach jakie są za oknem aktualnie, ale ta opcja z Finish Kare też mnie kusi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Notcon przy tej pogodzie i tych temperaturach poniżej +10 odpuściłbym sobie aplikację wosku na zewnątrz. Przyjemność i trwałość wątpliwa, a i z docieraniem męczarnia. Zniechęcisz się i narobisz bałaganu. Teraz to tylko ogrzewany garaż. Jeśli nie masz dostępu do garażu, to przygotuj auto tak jak zaplanowałeś lecz bez twardego wosku. Na jałowy lakier połóż ADBL QW lub coś równoważnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Notcon na spokojnie w nieogrzewanym garażu przy tych temperaturach położysz wosk, kładłem tak nie raz Coliego 476 i było dobrze. Mam blaszaka, także dużej różnicy w temperaturze nie ma. ;) Po prostu dłużej będzie musiał poleżeć zanim go dotrzesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.