mbieniek Opublikowano 27 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 A jakoś zajmowałem się czym innym no i forum nie porywa Rozumiem rozumiem, dopóki samemu patrzysz krytycznie to nie mam stresu To że coś się nie rzuca w oczy, to nie oznacza że tego tam nie ma, jak w Smoleńsku Come on, muszę zaczynać z oczywistymi oczywistościami ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 27 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Lepiej coś tam zostawić niż przedobrzyć i potem płakać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FakeRiderr Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Malczan prze śliczny, zazdroszczę takiego rodzynka dbaj i wstawiaj relacje jak najczęściej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WieckowskiArtur Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Fajny malczan , dobre wspomnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 9 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 Zagoniony byłem i wreszcie przestałem. Niestety detailingi muszą ustąpić innym rzeczom, bo bardziej niż odrapane listwy przy szybach wkurzało mnie to, że Maluch znaczy teren gdziekolwiek nim nie stanę. Mały rekonesans na kanale, na szczęście łączenie silnika i skrzyni jest suche, trochę spiernicza przez osłony przegubów (typowe w Malaczach, też trzeba będzie zrobić razem z olejem w skrzyni), dookoła miski jest wyciek. Myślę - zrobię uszczelkę miski i zobaczymy. I tak musiałem, bo ktoś w fabryce ją chyba zbyt mocno dokręcił, zmiażdżył i z czasem zaczęła mocno puszczać, zwłaszcza w okolicy korka (stąd silikon, który zobaczycie - nie drapałem tego - niech sobie jest, ale z korka nie cieknie). No to wjazd do pierdolnika: Rzut oka pod spód - widok nędzny - tak się to klajstrowało olejem i drogowym syfem przez wiele lat: Wpierw oczywiście spuszczam olej. Łamałem się, czy go zostawić, bo miał przejechane 1169 km. Niestety przed moją kadencją i na jej początku temat oleju był zaniedbywany. Zmieniany jak się wspomniało, kiedyś na fiatowski VS (produkowany przez Selenię), potem Orlen Platinum 15W40. Nietrudno sobie wyobrazić, że układ po tak cudownych olejach i tak zmienianych był konkretnie zasyfiony, więc chociaż w lutym zmieniając na Penrite zrobiłem płukankę i spuściłem smołę jak po starym dieslu, to i ten wymył masę syfu. Także nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło - punkt pierwszy. Kap, kap, kap... Wykręcam: Oczywiście, jak ktoś kiedyś mądrze powiedział, jak się coś robi, to zawsze musi się coś spieprzyć: Tył nieźle zapieprzony: I w tym momencie konsternacja... już ostatecznie przekonałem się, że warto było zrzucić miskę. To również z niej wyciągnąłem: Po zdjęciu szybka decyzja, żeby ją odświeżyć, zanim mi nie zgniła. Wpadłem w wir roboty i z dwugodzinnego ręcznego szlifowania odspojonej powłoki zdjęć brak. Tam gdzie nie było rdzy, nie darłem do żywego, tylko zmatowiłem, stwierdzając jak zwykle, że jak coś jest fabryczne i jest w dobrym stanie, to jest najlepsze i ma zostać. Tutaj po zagruntowaniu wżerów miparoxem. I na gotowo po czterech cienkich warstwach w dwugodzinnych odstępach: Śrubki też wymoczyłem z oleju: Uszczelka się dosłownie zwulkanizowała z miską za pośrednictwem oleju, który pod nią wnikał. Półtorej godziny ją zdzierałem. Płaskie resztki zostawiłem nie chcąc kaleczyć zbytnio powierzchni miski. I nówka, korkowa gumowana, jak fabryczna: Na gotowo bez tej jednej śruby. Muszę zawieźć to do fachowca, żeby ją wykręcił wykrętakiem, bo takowym niestety nie dysponuję. Trochę lepiej to wygląda. Niestety na drugi dzień pod autem znowu zauważyłem małą plamkę, ale olej spływał tylko z tyłu, więc gdzieś tam jeszcze sobie spiernicza. Robota na kolejny tydzień Pięćdziesiątka z zardzewiałym wydechem Też muszę kupić nowy i zamontować. Całe 70 zł kosztuje I to jeden z droższych - polski Izawit. Oczywiście nie wlałem żadnego szajsu - ale opłaciło się zimą od razu kupić piątkę, pomimo niebotycznej pojemności maluchowskiego układu, tj. 2,2l. Myślę, że gdy pouszczelniam wszystko, zejdę na co najmniej 10W40. Z piętnastki na zimnym robi się syrop, więc trochę mniej jej spierdziela... Myślę o LM MoS2 Leichtlauf 10W40, a jeśli zostanę na 15W40 - Amsoil Max Duty 15W40 (punkt płynięcia -45*C!). Naklejka tymczasowa - fajną Penrite'owską przykleję jak zmienię jeszcze olej w skrzyni. Tak jak pisałem - kolejne będzie dalsze uszczelnianie i wydech - niestety prace stricte detailingowe muszą poczekać. Chociaż... czy to nie jest detailing? Ostatecznie samochód jeździ i z wyciekami, i z zardzewiałym wydechem, więc jakbym był typowym januszem dusigroszem, to mógłbym tak zostawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 9 Lipca 2017 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 Wydech całe 68 zł z obejmami i uszczelnieniem ;-) Wczoraj zamontowany. Kibicuję Ci w Twoich pracach. Ja odbieram swojego od lakiernika w tygodniu i również ostro się biorę do roboty (mam nadzieję,że zawału nie dostanę). Muszę kupić jakiś olej, mój jeździ na 10W40. Może kiedyś spotkamy się na zlocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oren Opublikowano 12 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Pieknie siadl UNC-R Tak sie zastanawiam czy sobie taki prezent nie sprawic Amator poradzi sobie z nalozeniem tej powloki? Jest na forym jakis poradnik ? Lece szukam ! Powodzenia w dalszym "dłubaniu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkeolowy Opublikowano 12 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 7 minut temu, oren napisał: Pieknie siadl UNC-R Tak sie zastanawiam czy sobie taki prezent nie sprawic Amator poradzi sobie z nalozeniem tej powloki? Jest na forym jakis poradnik ? Lece szukam ! Powodzenia w dalszym "dłubaniu" Wszystko zależy od warunków w jakich jest kładziona ( duży wpływ ma temperatura i wilgotność ). Raz mi poszło świetnie drugi raz jak było cieplej robiły się na masce chmurki i nie dało się tego wyprowadzić. Poczytaj temat odnośnie UNC'ra a wszystkiego się dowiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 12 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 20 minut temu, oren napisał: Pieknie siadl UNC-R Tak sie zastanawiam czy sobie taki prezent nie sprawic Amator poradzi sobie z nalozeniem tej powloki? Jest na forym jakis poradnik ? Lece szukam ! Powodzenia w dalszym "dłubaniu" Chłodny i suchy garaż, metodycznie miejsce w miejsce i po zapowłokowaniu określonego fragmentu docieranie miękką, ale krótkowłosą fibrą. Powinno się udać Ja też jestem amatorem, pierwszy raz kładłem jakąkolwiek powłokę i wykonałem jakąkolwiek korektę, stwierdzając, że raz się żyje. Efekt mnie zadowala, poza jakimiś drobnostkami i paroma grubasami wszystko zdjąłem, wygląd lakieru bardzo mnie zadowala i pierwszy raz w życiu leję myjką żeby się popodniecać zrzutem wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oren Opublikowano 12 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Dziekuje panowie za odpowiedzi Doczytam reszte w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 13 Lipca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 11 godzin temu, oren napisał: Dziekuje panowie za odpowiedzi Doczytam reszte w temacie. Nie jest to fizyka kwantowa, skoro wcześniej stosując tylko woski dałem radę bez problemów. Dnia 9.07.2017 o 19:28, AreK napisał: Wydech całe 68 zł z obejmami i uszczelnieniem ;-) Wczoraj zamontowany. Kibicuję Ci w Twoich pracach. Ja odbieram swojego od lakiernika w tygodniu i również ostro się biorę do roboty (mam nadzieję,że zawału nie dostanę). Muszę kupić jakiś olej, mój jeździ na 10W40. Może kiedyś spotkamy się na zlocie. Już wiesz jak to wyszło? 10W40 jak do Malucha jak najbardziej. Ale raczej dałbym sobie spokój z krajowymi wyrobami rafineryjnymi Na forach Maluchów Elf Sporti jest równie świętym olejem co Motul Specific na forach miłośników aut grupy VAG. Z powodu braku wymiennego filtra polecam płukankę. Dorzucę tu jeszcze zdjęcia z pierwszej wymiany, ja spuściłem straszny syf. Z doświadczenia mogę polecić jeszcze zrzucenie miski w celu poszukania w niej skarbów. Zapewne się spotkamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator AreK Opublikowano 13 Lipca 2017 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Michał a napiszesz mi na Pw info na temat płukanki itd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco80 Opublikowano 13 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2017 Maluch ma filtr odśredkowy i polecam(przed wymianą oleju) Wam go wyczyscić raptem chyba 6 śrubek M6 i jeden o-ring Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się