Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piszę tu chociaż nie jestem pewien czy to odpowiedni dział, ale nie ma działu " na ratunek beznadziejnym przypadkom", więc jeśli administracja uzna że zachodzi taka potrzeba proszę o przeniesienie :).

 

Seat ibiza 6k fl w naszych rękach od kilku lat, kupiona od pierwszego właściciela który niestety woskował ją jakimś woskiem koloryzującym z marketu czego efektem był zmatowiały lakier na całym aucie. Dodatkowo z racji wieku zaczęły się problemy z korozją, przód ma mnóstwo obić od kamieni, ale najgorszą wadą jest lakier bezbarwny który zaczyna odchodzić od bazy. Ostatecznie zapadła decyzja że trzeba coś podziałać z autem, a dla mnie będzie to dobry poligon doświadczalny. Jest to moja pierwsza praca a pacjent wymagający, więc pewnie niektórzy będą rozczarowani…

Starałem się robić dużo zdjęć, ale na wstępie opisze prace. W pierwszej kolejności usunąłem korozje i zrobiłem zaprawki. Na małe elementy podkład kładziony pędzelkiem, baza i klar aerografem. Drzwi standardowo robione pistoletem lakierniczym. Po malowaniu samochód zabrany na porządne mycie, następnie korekta rotacją boscha z menzeną fg 400 na białym royalu 80mm i białym urbanie 135mm. Osiemdziesiątka pracowało mi się bardzo wygodnie przy 135 dawał o sobie znać brak doświadczenia, ale ogólnie ok. Pięćdziesiątki robione po wymyciu ipa, dokuczał mi trochę brak dobrego oświetlenia ale holosów nie widziałem, a te widoczne na zdjęciach są widoczne tylko dla mojej komórki :(. Następnie pianowanie ludwikiem i mycie dla odtłuszczenia oraz poprawka kół oraz mycie opon. Wtedy w pełnym słońcu dojrzałem holosy na drzwiach które robiłem na koniec i w pośpiechu :(. Dla pewności całość przeleciałem sf 4000 na czarnym urabanie i niebieskim royalu. Na koniec wymycie ipa (tak wiem powinien być cleaner) i aplikacja wosku i dresingu.

 

Dałem też zdjęcia padów po cięciu, trochę je zajechałem... :kox:

 

Użyte środki:

1. SG Red Devil

2. SG Fruit Snow Foam Neutral pH

3. Unique Truck

4. Tenzi Truck

5. Tuga

6. K2 roton

7. VP żółta glinka

8. Unique Poseidon

9. Sonax BSD (wnęki i koła)

10. SG Pure Black Tire Cleaner

11. SG B2B

12. MacSerien Prickbort 124

13. Płyn do szyb z lidla

14. Ludwik

15. Biały royal pad 80mm

16. Biały urban pad 135mm

17. Niebieski royal pad 80mm

18. Czarny urban pad 135mm

19. Menzerna fg400

20. Menzerna sf4000

21. Pędzelki

22. Fibry

23. Ipa

24. Collinite 915

25. Papiery, wykałaczki, waciki i inne szweje…

 

Dobra wystarczy tego wywodu, przejdźmy do zdjęć:

 

1. image.jpg

 

2. image.jpg

 

3. image.jpg

 

4. image.jpg

 

5. image.jpg

 

6. image.jpg

 

7. image.jpg

 

8. image.jpg

 

9. image.jpg

 

10. img10.jpg

 

11. img11.jpg

 

12. image.jpg

 

13. image.jpg

 

14. image.jpg

 

15. image.jpg

 

16. image.jpg

 

17. image.jpg

 

18. image.jpg

 

19. image.jpg

 

20. image.jpg

 

21. image.jpg

 

22. image.jpg

 

23. image.jpg

 

24. image.jpg

 

25. image.jpg

 

26. image.jpg

 

27. image.jpg

 

28. image.jpg

 

29. image.jpg

 

30. image.jpg

 

31. image.jpg

 

32. image.jpg

 

33. image.jpg

 

34. image.jpg

 

35. image.jpg

 

36. image.jpg

 

37. image.jpg

 

38. image.jpg

 

39. image.jpg

 

40. image.jpg

 

41. image.jpg

 

42. image.jpg

 

43. image.jpg

 

44. image.jpg

 

45. image.jpg

 

46. image.jpg

 

47. image.jpg

 

48. image.jpg

 

49. image.jpg

 

50. image.jpg

 

51. image.jpg

 

52. image.jpg

 

53. image.jpg

 

54. image.jpg

 

55. image.jpg

 

56. image.jpg

 

57. image.jpg

 

58. image.jpg

 

59. image.jpg

 

60. image.jpg

 

61. image.jpg

 

62. image.jpg

 

63. image.jpg

 

64. image.jpg

 

65. image.jpg

 

66. image.jpg

 

67. image.jpg

 

68. image.jpg

 

69. image.jpg

 

70. image.jpg

 

71. image.jpg

 

72. image.jpg

 

73. image.jpg

 

74. image.jpg

 

75. image.jpg

 

76. image.jpg

 

77. image.jpg

 

78. image.jpg

 

79. image.jpg

 

80. image.jpg

 

81. image.jpg

 

82. image.jpg

 

83. image.jpg

 

84. image.jpg

 

85. image.jpg

 

86. image.jpg

 

87. image.jpg

 

88. image.jpg

 

89. image.jpg

 

90. image.jpg

 

91. image.jpg

 

92. image.jpg

 

93. image.jpg

 

94. image.jpg

 

95. image.jpg

 

96. image.jpg

 

97. image.jpg

 

98. image.jpg

 

99. image.jpg

 

100. image.jpg

 

101. img100.jpg

 

102. img101.jpg

 

103. img102.jpg

 

104. img103.jpg

 

105. img104.jpg

 

106. img105.jpg

 

107. img106.jpg

 

108. 119.jpg

 

109. img107.jpg

 

110. img108.jpg

 

111. img109.jpg

 

112. 110.jpg

 

113. 111.jpg

 

114. 112.jpg

 

115. 113.jpg

 

116. 114.jpg

 

117. 115.jpg

 

118. 116.jpg

 

119. 117.jpg

 

120. 118.jpgimage ru

 

121. DSC_0817.jpgimage url

 

 

122. 120.jpg

 

123. 121.jpguploading images

 

 

124. 122.jpg

 

125. 123.jpg

 

126. 124.jpg

 

127. img125.jpg

 

128. 126.jpg

 

129. 127.jpg

 

130. 128.jpg

 

131. 141.jpg

 

132. 129.jpg

 

133. 130.jpg

 

134. 131.jpg

 

135. 132.jpg

 

136. 133.jpg

 

137. 134.jpg

 

138. 135.jpg

 

139. 136.jpg

 

140. 137.jpg

 

141. 138.jpg

 

142. 139.jpg

 

143. 140.jpg

 

144. 141.jpg

 

145. 142.jpg

 

146. 143.jpg

 

147. 144.jpg

 

148. 145.jpg

 

149. 146.jpg

 

150. 147.jpg

 

151. 148.jpg

 

152. 149.jpg

 

153. 150.jpg

 

154. 151.jpg

 

155. 152.jpg

 

156. 153.jpg

 

 

 

 

Swirle zostały usunięte i w końcu samochód zaczął trochę wyglądać, największe rysy zostały ale porywanie się na pełną korektę beż doświadczenia i miernika grubości lakieru mogło przynieść więcej złego niż dobrego, tym bardziej na tym odchodzącym bezbarwnym.

Zdaje sobie sprawę że nie wszystko było robione zgodnie ze sztuką, robiłem tak jak pozwalał mi na to czas środki i umiejętności. Zdjęcia są trochę kiepskie zwłaszcza po i mam nadzieje je uzupełnić po myciu ręcznym bo na razie auto ciągnie kurz. Kropelki po porannej rosie w dzień po woskowaniu (auto stało pod chmurką).

 

Temat jest rozwojowy i w najbliższym czasie mam nadzieje znaleźć czas na ogarnięcie wnętrza.

Pozdrawiam wszystkich.

Opublikowano

No właśnie wnętrze zrobiłem ma robiłem trochę na wiosnę, głównie mycie apc bo był straszny syf. Bardzo żałuję że nie mam fot z tej pracy, bo efekty były spektakularne. Teraz muszę zrobić poprawkę z ponownym myciem dresingiem i praniem tapicerki.

Cieszę się że mimo poziomu relacja się podoba. Teraz dopatrzylem że brakuje kilku zdjęć, ale jeszcze to uzupełnienie.

 

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

piękna robota! najbardziej lubię oglądać pracę nad starszymi samochodami, właśnie takie jak ten! extra!

no i świetna miejscówka do pracy :):good:

Opublikowano

Fajnie wyszło, mało jest już tych aut głównie przez rdzę.

Widzę po rejestracji że kolega z moich stron rodzinnych :)

Opublikowano

Coś tam mam jeszcze dorobię, ogólnie akurat na masce wyszło najgorzej. Robiłem to na dwa sposoby:

1. jeśli obicie do blachy to skrobanie rudej podkład pędzelkiem, docieranie, baza aerografem, klar aerografem, rozcieńczalnik do cieniowania aerografem. Po wyschnięciu wet sanding i polerka to były robione błotniki, klapa i przy klamkach, wyszło na prawdę spoko. Jeśli w lakierniczym bardziej postarali się przy kolorze może naprawdę byłoby ekstra. Tylko jest problem bo baza z aerografu układa się inaczej niż normalnego pistoletu i jest problem z kolorem i ziarnem. W tej metodzie jest jeszcze problem jak robimy coś na środku elementu bo jednak widać pod klarem że coś było grzebane w bazie, bo po małym dołku jednak zostaje ślad, ale może to kwestia wprawy w wypełnieniu ubytku podkładem na gładko.

Zdjęcia klapy i klamki są to nie wrzucam ponownie, tu zdjęcia z maski z podkładowaniem:

 

DSC_0799.jpgphoto uploading

 

DSC_0804.jpgimage ru

Przy myciu zrobię wyraźniejsze zdjęcia. ale widać nierówności bazy i delikatne przejście. Nie wiem co jest tego przyczyną, słabe dopolerownie, złe przygotowanie strefy wtopienie czy źle położony rozpuszczalnik do wtapiania na tak małej powierzchni?

 

2. jeśli ubytki były tylko w klarze to tylko delikatne ruszenie szara włókniną na mokro później klar aerografem, wet sanding i polerka. Tu już było różnie, akurat u mnie w miejscach w których odszedł klar baza zmieniała kolor ( raz jest jaśniejsza, raz ciemniejsza :dontknow: ) i to widać nawet pod nowym klarem. Te miejsca przecierałem delikatniej pod klar żeby nie ryzykować przecięcia odkrytej bazy, a i tak się trochę zdarzyło :(, przez o chyba gorzej się wtopiły i trudniej je dopolerować i trochę widać przejście ale postaram się z tym powalczyć.

 

DSC_0805.jpgforum image hosting

Te jasne i ciemniejsze miejsce to jeden odprysk :dontknow:

 

DSC_0813.jpgupload image online free

Tu klar wyszedł prawie idealnie tylko ten kolor bazy :(.

 

Ogólnie wolę to niż rudą albo gołą bazę :).

 

Jeśli coś jest jasne to mogę chyba złożyć fotorelacje z wykonywania takiej zaprawki. Dwie czy trzy ma obfotografowane krok po kroku.

Dzięki za pozytywne komentarze i Pozdrawiam.

Opublikowano

Robiac zaprawki w taki sposób zawsze bedzie widoczne miejsce naprawiane. Zrobiłeś to bardzo starannie, ale jeśli ma tego nie być widać , to niestety trzeba lakierować cały element

Opublikowano
Robiac zaprawki w taki sposób zawsze bedzie widoczne miejsce naprawiane. Zrobiłeś to bardzo starannie, ale jeśli ma tego nie być widać , to niestety trzeba lakierować cały element

Zgadzam się w 100%, ale to zupełnie inna skala robót i kosztów :-), i też może być jakaś wpadka z kolorem, albo zgubieniem wtopienia po cieniowaniu. Osobiście uważam że jakiekolwiek naprawy zawsze są widoczne, czy to zaprawka czy to cały element. Kwestia tylko tego kto to sprawdza, fachowiec nie da się nabrać :-). Często nawet wymianę na używany element widać bo auto z innej partii, albo eksploatowane w innych warunkach. Ideał czasami się udaje, ale to chyba kwestia szczęścia a nie umiejętności :-).

 

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki za komentarze, niestety auto śmiga po drugim końcu Polski, z blachami to inna historia ;). Ale od czasu do czasu bywam w okolicach ;).

 

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, ponownie ibizka śmiga cały czas bez mycia, w trakcie nazbierała sporo kurzu

 

DSC_0962.jpg

 

DSC_0964.jpg

 

i porannej rosy

 

DSC_0983.jpg

 

ale dziś rano doczekała się porządnego deszczu

 

DSC_1002.jpg

 

DSC_1003.jpg

 

DSC_1005.jpg

 

DSC_1006.jpg

 

DSC_1008.jpg

 

DSC_1011.jpg

 

DSC_1012.jpg

 

po deszczu wyglądała tak

 

DSC_1014.jpg

 

DSC_1017.jpg

 

DSC_1019.jpg

 

biorąc pod uwagę stopień zabrudzenia przed deszczem jestem zadowolony :), na przyszły weekend w planie jest mycie i pranie środka.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Dziś relacja z pracy nad wnętrzem. Fotele przednie wyprane ekstrakcyjnie reszta odświeżona apc. Z plastikami nie było dużo roboty bo całość była czyszczona niedawno, ale zrobiłem trochę niedoróbek więc musiałem poprawić i nałożyć dresing.

 

Przejdźmy do zdjęć

 

Ibizka czekała zmoknięta po nocy

 

1. 200.jpg

 

2. 201.jpg

 

Wosk przypchany ale trzyma, wjeżdżamy do gażu

 

3. 202.jpg

 

Stan przed

 

4. 203.jpg

 

5. 204.jpg

 

6. 205.jpg

 

7. 206.jpg

 

8. 207.jpg

 

9. 208.jpg

 

10. 209.jpg

 

11. 210.jpg

 

12. 211.jpg

 

13. 212.jpg

 

14. 213.jpg

 

15. 214.jpg

 

16. 215.jpg

 

17. 216.jpg

 

18. 217.jpg

 

Fotele out

 

19. 218.jpg

 

20. 219.jpg

 

21. 220.jpg

 

Odkurzanie

 

22. 221.jpg

 

23. 222.jpg

 

24. 223.jpg

 

Fotele

 

25. 224.jpg

 

26. 225.jpg

 

27. 226.jpg

 

28. 227.jpg

 

Zawodnicy gotowi do akcji

 

29. 228.jpg

 

30. 228.jpg

 

31. 229.jpg

 

32. 230.jpg

 

33. IMG_20161008_132936.jpg

 

34. IMG_20161008_134421.jpg

 

35. IMG_20161008_134504.jpg

 

36. IMG_20161008_134510.jpg

 

37. DSC_1135.jpg

 

38. DSC_1136.jpg

 

39. DSC_1139.jpg

 

40. DSC_1142.jpg

 

41. DSC_1144.jpg

 

42. DSC_1148.jpg

 

43. DSC_1172.jpg

 

Kiedy robiłem fotele, ktoś zrobił mały sabotaż

 

44. DSC_1149.jpg

 

45. DSC_1150.jpg

 

Trochę zdjęć w trakcie pracy z APC

 

46. DSC_1159.jpg

 

47. DSC_1161.jpg

 

48. DSC_1164.jpg

 

49. DSC_1167.jpg

 

50. DSC_1027.jpg

 

51. DSC_1162.jpg

 

52. DSC_1168.jpg

 

53. DSC_1169.jpg

 

54. DSC_1170.jpg

 

55. DSC_1176.jpg

 

56. DSC_1183.jpg

 

57. DSC_1059.jpg

 

58. DSC_1151.jpg

 

59. DSC_1153.jpg

 

60. DSC_1155.jpg

 

61. DSC_1157.jpg

 

Jest i sabotażysta

 

62. DSC_1166.jpg

 

63. DSC_1173.jpg

 

Postanowiłem pozbyć się tego "gumowania" raz na zawsze prick i Red Devil

 

64. DSC_1175.jpg

 

Zaczynało się robić późno więc odpuściłem zdjęcia żeby przyśpieszyć z robotą. Złożenie całości i wyjazd na szybkie mycie, piana od SG i mycie na dwa wiadra

 

65. DSC_1184.jpg

 

Było szybko i zimno, ale nawet takie mycie ożywiło trochę wosk :)

 

66. DSC_1185.jpg

 

67. DSC_1188.jpg

 

68. DSC_1192.jpg

 

Dziś dresing

 

69. DSC_1193.jpg

 

Trochę 50/50

 

70. DSC_1198.jpg

 

71. DSC_1199.jpg

 

72. DSC_1200.jpg

 

73. DSC_1204.jpg

 

Nie robiłem zdjęć ale szyby też czyściłem

 

Stan po

 

74. DSC_1205.jpg

 

75. DSC_1207.jpg

 

76. DSC_1208.jpg

 

77. DSC_1209.jpg

 

78. DSC_1213.jpg

 

79. DSC_1214.jpg

 

80. DSC_1217.jpg

 

81. DSC_1219.jpg

 

Zdjęcia trochę słabe, niestety mój kalkulator nie radzi sobie przy kiepskim świetle. Na pewno jeszcze coś można poprawić, ale jak na szybką robotę jestem zadowolony.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Bardzo fajnie wyszło, hestia przyjemnie siadła :) Ciekawa szczoteczka przy zdjęciu 54, zawsze mam problem z tym miejscem :D Odchodzące boczki to już chyba standard :? Patrząc po ostatnich zdjeciach chyba sobie nie poradziłeś z gumą na plastikach klamek? Wrzątek, do wiaderka i skrobanie np. gabka kuchenną ale wtedy trzeba pomalować :oops:

Opublikowano
Bardzo fajnie wyszło, hestia przyjemnie siadła :) Ciekawa szczoteczka przy zdjęciu 54, zawsze mam problem z tym miejscem :D Odchodzące boczki to już chyba standard :? Patrząc po ostatnich zdjeciach chyba sobie nie poradziłeś z gumą na plastikach klamek? Wrzątek, do wiaderka i skrobanie np. gabka kuchenną ale wtedy trzeba pomalować :oops:

 

Szczotkę kupiła mi żona w jakimś sklepie z artykułami do gospodarstwa domowego, nawet daje rade ale na delikatnych plastikach bym uważał bo jednak jest trochę szorstka. Po szczotkowaniu wydmuchałem wszystko parownicą z biedry i ładnie cały syf zszedł.

Te boczki to jakaś porażka tak samo jak to gumowanie, kto to w ogóle dopuścił do produkcji :dontknow:

Chcę uniknąć malowania dlatego postawiłem na chemie, ale masz rację nie zeszło do końca, ale myślę że jeszcze jedno takie podejście i będzie dobrze. Oczywiście jeśli plastik pod spodem to wytrzyma ;) .

 

Dzięki za pozytywne komentarze :) .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem taką Ibi to aż łza sie w oku kreci...

 

Te plastiki to najlepiej to czyścić IPA bo rusza te gumę a plastiku nie. I potem papier 2000 i Tempo i ładnie piano black sie robi :D

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.