MirekGTS Opublikowano 11 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2016 Piszę tu chociaż nie jestem pewien czy to odpowiedni dział, ale nie ma działu " na ratunek beznadziejnym przypadkom", więc jeśli administracja uzna że zachodzi taka potrzeba proszę o przeniesienie . Seat ibiza 6k fl w naszych rękach od kilku lat, kupiona od pierwszego właściciela który niestety woskował ją jakimś woskiem koloryzującym z marketu czego efektem był zmatowiały lakier na całym aucie. Dodatkowo z racji wieku zaczęły się problemy z korozją, przód ma mnóstwo obić od kamieni, ale najgorszą wadą jest lakier bezbarwny który zaczyna odchodzić od bazy. Ostatecznie zapadła decyzja że trzeba coś podziałać z autem, a dla mnie będzie to dobry poligon doświadczalny. Jest to moja pierwsza praca a pacjent wymagający, więc pewnie niektórzy będą rozczarowani… Starałem się robić dużo zdjęć, ale na wstępie opisze prace. W pierwszej kolejności usunąłem korozje i zrobiłem zaprawki. Na małe elementy podkład kładziony pędzelkiem, baza i klar aerografem. Drzwi standardowo robione pistoletem lakierniczym. Po malowaniu samochód zabrany na porządne mycie, następnie korekta rotacją boscha z menzeną fg 400 na białym royalu 80mm i białym urbanie 135mm. Osiemdziesiątka pracowało mi się bardzo wygodnie przy 135 dawał o sobie znać brak doświadczenia, ale ogólnie ok. Pięćdziesiątki robione po wymyciu ipa, dokuczał mi trochę brak dobrego oświetlenia ale holosów nie widziałem, a te widoczne na zdjęciach są widoczne tylko dla mojej komórki . Następnie pianowanie ludwikiem i mycie dla odtłuszczenia oraz poprawka kół oraz mycie opon. Wtedy w pełnym słońcu dojrzałem holosy na drzwiach które robiłem na koniec i w pośpiechu . Dla pewności całość przeleciałem sf 4000 na czarnym urabanie i niebieskim royalu. Na koniec wymycie ipa (tak wiem powinien być cleaner) i aplikacja wosku i dresingu. Dałem też zdjęcia padów po cięciu, trochę je zajechałem... Użyte środki: 1. SG Red Devil 2. SG Fruit Snow Foam Neutral pH 3. Unique Truck 4. Tenzi Truck 5. Tuga 6. K2 roton 7. VP żółta glinka 8. Unique Poseidon 9. Sonax BSD (wnęki i koła) 10. SG Pure Black Tire Cleaner 11. SG B2B 12. MacSerien Prickbort 124 13. Płyn do szyb z lidla 14. Ludwik 15. Biały royal pad 80mm 16. Biały urban pad 135mm 17. Niebieski royal pad 80mm 18. Czarny urban pad 135mm 19. Menzerna fg400 20. Menzerna sf4000 21. Pędzelki 22. Fibry 23. Ipa 24. Collinite 915 25. Papiery, wykałaczki, waciki i inne szweje… Dobra wystarczy tego wywodu, przejdźmy do zdjęć: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. 32. 33. 34. 35. 36. 37. 38. 39. 40. 41. 42. 43. 44. 45. 46. 47. 48. 49. 50. 51. 52. 53. 54. 55. 56. 57. 58. 59. 60. 61. 62. 63. 64. 65. 66. 67. 68. 69. 70. 71. 72. 73. 74. 75. 76. 77. 78. 79. 80. 81. 82. 83. 84. 85. 86. 87. 88. 89. 90. 91. 92. 93. 94. 95. 96. 97. 98. 99. 100. 101. 102. 103. 104. 105. 106. 107. 108. 109. 110. 111. 112. 113. 114. 115. 116. 117. 118. 119. 120. image ru 121. image url 122. 123. uploading images 124. 125. 126. 127. 128. 129. 130. 131. 132. 133. 134. 135. 136. 137. 138. 139. 140. 141. 142. 143. 144. 145. 146. 147. 148. 149. 150. 151. 152. 153. 154. 155. 156. Swirle zostały usunięte i w końcu samochód zaczął trochę wyglądać, największe rysy zostały ale porywanie się na pełną korektę beż doświadczenia i miernika grubości lakieru mogło przynieść więcej złego niż dobrego, tym bardziej na tym odchodzącym bezbarwnym. Zdaje sobie sprawę że nie wszystko było robione zgodnie ze sztuką, robiłem tak jak pozwalał mi na to czas środki i umiejętności. Zdjęcia są trochę kiepskie zwłaszcza po i mam nadzieje je uzupełnić po myciu ręcznym bo na razie auto ciągnie kurz. Kropelki po porannej rosie w dzień po woskowaniu (auto stało pod chmurką). Temat jest rozwojowy i w najbliższym czasie mam nadzieje znaleźć czas na ogarnięcie wnętrza. Pozdrawiam wszystkich.
Fitte Opublikowano 12 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2016 W końcu taka sama jak moja bo mało coś ich Widać, że mocno odżyła. Wnętrza nie ruszałeś?
MirekGTS Opublikowano 12 Września 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Września 2016 No właśnie wnętrze zrobiłem ma robiłem trochę na wiosnę, głównie mycie apc bo był straszny syf. Bardzo żałuję że nie mam fot z tej pracy, bo efekty były spektakularne. Teraz muszę zrobić poprawkę z ponownym myciem dresingiem i praniem tapicerki. Cieszę się że mimo poziomu relacja się podoba. Teraz dopatrzylem że brakuje kilku zdjęć, ale jeszcze to uzupełnienie. Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
-patrick- Opublikowano 13 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2016 piękna robota! najbardziej lubię oglądać pracę nad starszymi samochodami, właśnie takie jak ten! extra! no i świetna miejscówka do pracy
luke Opublikowano 13 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2016 Fajnie wyszło, mało jest już tych aut głównie przez rdzę. Widzę po rejestracji że kolega z moich stron rodzinnych
damiancd Opublikowano 13 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2016 Masz jakieś fotki tej maski z bliska? Jak wyszło po poprawkach tych odprysków?
MirekGTS Opublikowano 13 Września 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Września 2016 Coś tam mam jeszcze dorobię, ogólnie akurat na masce wyszło najgorzej. Robiłem to na dwa sposoby: 1. jeśli obicie do blachy to skrobanie rudej podkład pędzelkiem, docieranie, baza aerografem, klar aerografem, rozcieńczalnik do cieniowania aerografem. Po wyschnięciu wet sanding i polerka to były robione błotniki, klapa i przy klamkach, wyszło na prawdę spoko. Jeśli w lakierniczym bardziej postarali się przy kolorze może naprawdę byłoby ekstra. Tylko jest problem bo baza z aerografu układa się inaczej niż normalnego pistoletu i jest problem z kolorem i ziarnem. W tej metodzie jest jeszcze problem jak robimy coś na środku elementu bo jednak widać pod klarem że coś było grzebane w bazie, bo po małym dołku jednak zostaje ślad, ale może to kwestia wprawy w wypełnieniu ubytku podkładem na gładko. Zdjęcia klapy i klamki są to nie wrzucam ponownie, tu zdjęcia z maski z podkładowaniem: photo uploading image ru Przy myciu zrobię wyraźniejsze zdjęcia. ale widać nierówności bazy i delikatne przejście. Nie wiem co jest tego przyczyną, słabe dopolerownie, złe przygotowanie strefy wtopienie czy źle położony rozpuszczalnik do wtapiania na tak małej powierzchni? 2. jeśli ubytki były tylko w klarze to tylko delikatne ruszenie szara włókniną na mokro później klar aerografem, wet sanding i polerka. Tu już było różnie, akurat u mnie w miejscach w których odszedł klar baza zmieniała kolor ( raz jest jaśniejsza, raz ciemniejsza ) i to widać nawet pod nowym klarem. Te miejsca przecierałem delikatniej pod klar żeby nie ryzykować przecięcia odkrytej bazy, a i tak się trochę zdarzyło , przez o chyba gorzej się wtopiły i trudniej je dopolerować i trochę widać przejście ale postaram się z tym powalczyć. forum image hosting Te jasne i ciemniejsze miejsce to jeden odprysk upload image online free Tu klar wyszedł prawie idealnie tylko ten kolor bazy . Ogólnie wolę to niż rudą albo gołą bazę . Jeśli coś jest jasne to mogę chyba złożyć fotorelacje z wykonywania takiej zaprawki. Dwie czy trzy ma obfotografowane krok po kroku. Dzięki za pozytywne komentarze i Pozdrawiam.
Michał126 Opublikowano 13 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2016 Moim zdaniem relacja z wykonywania takich zaprawek byłaby nawet ciekawsza niż z czyszczenia
ralfs Opublikowano 13 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2016 Robiac zaprawki w taki sposób zawsze bedzie widoczne miejsce naprawiane. Zrobiłeś to bardzo starannie, ale jeśli ma tego nie być widać , to niestety trzeba lakierować cały element
MirekGTS Opublikowano 14 Września 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Września 2016 Robiac zaprawki w taki sposób zawsze bedzie widoczne miejsce naprawiane. Zrobiłeś to bardzo starannie, ale jeśli ma tego nie być widać , to niestety trzeba lakierować cały element Zgadzam się w 100%, ale to zupełnie inna skala robót i kosztów :-), i też może być jakaś wpadka z kolorem, albo zgubieniem wtopienia po cieniowaniu. Osobiście uważam że jakiekolwiek naprawy zawsze są widoczne, czy to zaprawka czy to cały element. Kwestia tylko tego kto to sprawdza, fachowiec nie da się nabrać :-). Często nawet wymianę na używany element widać bo auto z innej partii, albo eksploatowane w innych warunkach. Ideał czasami się udaje, ale to chyba kwestia szczęścia a nie umiejętności :-). Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
etr Opublikowano 18 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2016 bardzo ładnie Ci to wyszło. No i z mojego miasta jesteś, pozdro!
Bastek1980 Opublikowano 18 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2016 Lubię takie relacje gdzie ze zwykłego szrota po zakończeniu prac wychodzi calkiem fajne auto
MirekGTS Opublikowano 18 Września 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Września 2016 Dzięki za komentarze, niestety auto śmiga po drugim końcu Polski, z blachami to inna historia . Ale od czasu do czasu bywam w okolicach . Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
MirekGTS Opublikowano 3 Października 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Października 2016 Witam, ponownie ibizka śmiga cały czas bez mycia, w trakcie nazbierała sporo kurzu i porannej rosy ale dziś rano doczekała się porządnego deszczu po deszczu wyglądała tak biorąc pod uwagę stopień zabrudzenia przed deszczem jestem zadowolony , na przyszły weekend w planie jest mycie i pranie środka. Pozdrawiam.
MirekGTS Opublikowano 3 Października 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Października 2016 Na dachu to bardziej placki wyszły ;-) Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
MirekGTS Opublikowano 9 Października 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Października 2016 Dziś relacja z pracy nad wnętrzem. Fotele przednie wyprane ekstrakcyjnie reszta odświeżona apc. Z plastikami nie było dużo roboty bo całość była czyszczona niedawno, ale zrobiłem trochę niedoróbek więc musiałem poprawić i nałożyć dresing. Przejdźmy do zdjęć Ibizka czekała zmoknięta po nocy 1. 2. Wosk przypchany ale trzyma, wjeżdżamy do gażu 3. Stan przed 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. Fotele out 19. 20. 21. Odkurzanie 22. 23. 24. Fotele 25. 26. 27. 28. Zawodnicy gotowi do akcji 29. 30. 31. 32. 33. 34. 35. 36. 37. 38. 39. 40. 41. 42. 43. Kiedy robiłem fotele, ktoś zrobił mały sabotaż 44. 45. Trochę zdjęć w trakcie pracy z APC 46. 47. 48. 49. 50. 51. 52. 53. 54. 55. 56. 57. 58. 59. 60. 61. Jest i sabotażysta 62. 63. Postanowiłem pozbyć się tego "gumowania" raz na zawsze prick i Red Devil 64. Zaczynało się robić późno więc odpuściłem zdjęcia żeby przyśpieszyć z robotą. Złożenie całości i wyjazd na szybkie mycie, piana od SG i mycie na dwa wiadra 65. Było szybko i zimno, ale nawet takie mycie ożywiło trochę wosk 66. 67. 68. Dziś dresing 69. Trochę 50/50 70. 71. 72. 73. Nie robiłem zdjęć ale szyby też czyściłem Stan po 74. 75. 76. 77. 78. 79. 80. 81. Zdjęcia trochę słabe, niestety mój kalkulator nie radzi sobie przy kiepskim świetle. Na pewno jeszcze coś można poprawić, ale jak na szybką robotę jestem zadowolony. Pozdrawiam.
etr Opublikowano 9 Października 2016 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2016 bardzo ładnie ogarnąłęś to wnętrze
Fitte Opublikowano 9 Października 2016 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2016 Bardzo fajnie wyszło, hestia przyjemnie siadła Ciekawa szczoteczka przy zdjęciu 54, zawsze mam problem z tym miejscem Odchodzące boczki to już chyba standard Patrząc po ostatnich zdjeciach chyba sobie nie poradziłeś z gumą na plastikach klamek? Wrzątek, do wiaderka i skrobanie np. gabka kuchenną ale wtedy trzeba pomalować
MirekGTS Opublikowano 9 Października 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Października 2016 Bardzo fajnie wyszło, hestia przyjemnie siadła Ciekawa szczoteczka przy zdjęciu 54, zawsze mam problem z tym miejscem Odchodzące boczki to już chyba standard Patrząc po ostatnich zdjeciach chyba sobie nie poradziłeś z gumą na plastikach klamek? Wrzątek, do wiaderka i skrobanie np. gabka kuchenną ale wtedy trzeba pomalować Szczotkę kupiła mi żona w jakimś sklepie z artykułami do gospodarstwa domowego, nawet daje rade ale na delikatnych plastikach bym uważał bo jednak jest trochę szorstka. Po szczotkowaniu wydmuchałem wszystko parownicą z biedry i ładnie cały syf zszedł. Te boczki to jakaś porażka tak samo jak to gumowanie, kto to w ogóle dopuścił do produkcji Chcę uniknąć malowania dlatego postawiłem na chemie, ale masz rację nie zeszło do końca, ale myślę że jeszcze jedno takie podejście i będzie dobrze. Oczywiście jeśli plastik pod spodem to wytrzyma . Dzięki za pozytywne komentarze .
Mariuszprusia Opublikowano 22 Października 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Października 2016 Miałem taką Ibi to aż łza sie w oku kreci... Te plastiki to najlepiej to czyścić IPA bo rusza te gumę a plastiku nie. I potem papier 2000 i Tempo i ładnie piano black sie robi
wobbjack Opublikowano 31 Października 2016 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2016 Fajna relacja, bardzo przyjemnie się czyta i ogląda pomimo jakości zdjęć. Pozdrawiam
MirekGTS Opublikowano 31 Października 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 31 Października 2016 Masz racje ale xperia sp to nie lustrzanka , ale może niedługo się coś zmieni. Dzięki za dobre słowo .
damiancd Opublikowano 3 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2016 671254 tak samo jak to gumowanie, kto to w ogóle dopuścił do produkcji spoko - w BMW też się tak gumują plastiki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się