Skocz do zawartości

Jaguar E-Type 4.2 - kolejny rodzynek


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hej wszystkim,

 

w dzisiejszej relacji chciałbym zaprezentować Wam klolejny ciekawy projekt przy jakim miałem przyjemność pracować.

Wg mnie jeden z najpiękniejszych Jaguarów czyli kultowy E-Type 4,2.

W zakres robót wchodziło jednoetapowe polerowanie lakieru oraz jego zabezpieczenie, detailing silnika oraz wnętrza i dokładne oczyszczenie kół.

Po dokładnej dekontaminacji, podniosłem auto w celu demontażu kół.Zwróćcie uwagę na dość rzadko używana centralna nakrętkę. W czasie gdy pracowała na nich chemia, ja zająłem się silnikiem.

Oczywiście pierwszym krokiem było mycie. Podczas pracy przy takich samochodach najważniejsza jest rozwaga i przemyślenie każdego kroku.

Błąd może drogo kosztować.

Najcięższym zadaniem było polerowanie wszystkiego co się da pod maską. Ze względu na awarię małej maszynki robiłem to Flexem 125.

Pasta to litrowa puszka Autosol.

Przyznam ,że było sporo gimnastyki.

 

DSC00932.jpg

 

DSC00933.jpg

 

DSC00934.jpg

 

DSC00935.jpg

 

DSC00936.jpg

 

DSC00937.jpg

 

DSC00938.jpg

 

DSC00939.jpg

 

DSC00940.jpg

 

DSC00941.jpg

 

DSC00942.jpg

 

DSC00943.jpg

 

DSC00944.jpg

 

DSC00945.jpg

 

DSC00946.jpg

 

DSC00947.jpg

 

DSC00950.jpg

 

DSC00951.jpg

 

DSC00952.jpg

 

DSC00953.jpg

 

DSC00955.jpg

 

DSC00959.jpg

 

DSC00960.jpg

 

DSC00963.jpg

 

DSC00965.jpg

 

DSC00977.jpg

 

DSC00978.jpg

 

DSC00981.jpg

 

Gdy silnik i koła dostały blasku postanowiłem reanimować reflektory. Konieczne było ich rozkręcenie, dokładne wyczyszczenie, przepolerowanie odbłyśników oraz szkieł.

 

DSC00966.jpg

 

DSC00967.jpg

 

DSC00969.jpg

 

DSC00970.jpg

 

DSC00971.jpg

 

DSC00972.jpg

 

DSC00973.jpg

 

DSC00976.jpg

 

Reflektory znacznie odżyły a za ich szkłami zaczęły być widoczne żarówki ;-)

 

Kolejnym wyzwaniem było wnętrze. Nauczony doświadczeniem, zdemontowałem fotele dla lepszego dostępu do podłogi.

Niestety środek był w opłakanym stanie.

Oprósz silnego roztworu APC użyłem produktów marki Colourlock. Niektóre elementy musiały być ponownie lakierowane.

Nie obyło się też bez drobnych napraw.

 

DSC00984.jpg

 

DSC00985.jpg

 

DSC00986.jpg

 

DSC00987.jpg

 

DSC00990.jpg

 

DSC00991.jpg

 

DSC00992.jpg

 

DSC00993.jpg

 

DSC00994.jpg

 

DSC00995.jpg

 

DSC00996.jpg

 

DSC00997.jpg

 

DSC00998.jpg

 

DSC00999.jpg

 

DSC01000.jpg

 

DSC01001.jpg

 

DSC01002.jpg

 

DSC01003.jpg

 

DSC01048.jpg

 

DSC01049.jpg

 

DSC01050.jpg

 

DSC01051.jpg

 

DSC01052.jpg

 

DSC01053.jpg

 

DSC01054.jpg

 

DSC01055.jpg

 

DSC01056.jpg

 

DSC01057.jpg

 

To co najprzyjemniejsze i najszybsze zostawiłem sobie na koniec. Czyszczenie elementów karoserii, usuwanie resztek past polerskich po moich poprzednikach oraz polerowanie i zabezpieczenie lakieru. Nałożyłem na niego dedykowany dla Jaguara wosk marki Zymol.

Po ocenie całości postanowiłem także wyczyścić elementy zawieszenia które widoczne są po otwarciu przepięknej maski.

 

DSC01004.jpg

 

DSC01005.jpg

 

DSC01006.jpg

 

DSC01007.jpg

 

DSC01008.jpg

 

DSC01010.jpg

 

DSC01012.jpg

 

DSC01013.jpg

 

DSC01014.jpg

 

DSC01015.jpg

 

DSC01016.jpg

 

DSC01018.jpg

 

DSC01019.jpg

 

DSC01020.jpg

 

DSC01021.jpg

 

DSC01024.jpg

 

DSC01025.jpg

 

DSC01026.jpg

 

DSC01027.jpg

 

DSC01028.jpg

 

DSC01029.jpg

 

DSC01032.jpg

 

DSC01033.jpg

 

DSC01034.jpg

 

DSC01035.jpg

 

DSC01036.jpg

 

DSC01037.jpg

 

DSC01038.jpg

 

DSC01039.jpg

 

DSC01040.jpg

 

DSC01041.jpg

 

DSC01042.jpg

 

DSC01044.jpg

 

DSC01045.jpg

 

DSC01046.jpg

 

 

Efekt końcowy bardzo mnie usatysfakcjonował. Klient wyjechał bardo zadowolony.

 

DSC01059.jpg

 

DSC01060.jpg

 

DSC01061.jpg

 

DSC01062.jpg

 

DSC01063.jpg

 

DSC01065.jpg

 

DSC01068.jpg

 

 

 

 

Dziękuję serdecznie za uwagę.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano

Zabrzmi perwersyjnie, od zawsze mam słabość do starszych Brytoli :kox:

pomimo ciasnoty i zdarzającej się tandety

Pielęgnacja takich borrani to musi być jakiś koszmar :D Szkoda, że właściciel nie zdecydował się na full opcję, ale robota i tak z dobrym efektem :good:

  • Administrator
Opublikowano

Tandeta się nie zdarza. Ona jest wszędzie. Miejsce w środku? Hmmmmm.....

 

Pomimo wad o których wspomniałeś dla mnie to najpiękniejszy Jaguar i każdy następny który będę miał przyjemność robić będzie traktowany wyjątkowo.

Opublikowano

Auto niesamowite, praca niesamowita, efekt niesamowity.

Współczuje gimnastyki przy silniku, ale efekt widoczny.

Jeśli to nie tajemnica mógłbyś zdradzić czym i w jaki sposób doprowadziłeś felgi wręcz do nowości?

Patrząc na zdjęcia w tle widać wiele aut, czy tam detailing jest tak popularny?, czy tani?, czy po prostu mało kto się tym zajmuje?

  • 1 miesiąc temu...
  • Administrator
Opublikowano

Chciałem, tylko które? Rude czy silver? Robiliśmy auta dla DB11 Tour i nie można było publikować zdjęć. Na szczęście dwie sztuki już są zamówione i jeśli choć jedna z nich mi przypadnie, nie omieszkam zrobić relacji. Zdziwicie się w jakim stanie Astony opuszczają fabrykę :kox:

Opublikowano
663246 Zdziwicie się w jakim stanie Astony opuszczają fabrykę

Widziałem kiedyś w salonie czarnego dbs'a, nie wiem, czy tak wyszedł z fabryki, czy załatwiła go obsługa na miejscu, ale lakier wyglądał jakby z zaliczył sesję na szczotach - nie wiem jak można było coś takiego postawić w salonie :dontknow:

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.