Skocz do zawartości

Volvo XC70 2008 Black Sapphire Pearl


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszytkim :)

 

Jakiś czas temu zadzwonił do mnie pewien jegomość (a Marcin było mu na imie :P ) i oznajmił z nienacka, że chciałby podstawić mi swoje volvo na "mały detailing". Jak się później okazało telefon ten zawdzięczam Dominikowi i jego volvo, które miałem okazje robić jakiś czas temu, a przy okazji narobiło mi pozytywnego rozgłosu :D Tym razem jednak Volvo miało jedyny właściwy kolor nadwozia - czarny z dużą ilością perły. Ogólny plan zakładał doprowadzić auto do ładu i składu w środku i z zewnątrz oraz zabezpieczyć aby mogło dalej służyć a przy okazji ładnie się prezentować :good: Ilość godzin spędzonych przy aucie wyniosła między 60-62 godziny. Wprowadzenie mamy już za sobą więc najwyższa pora przejść do treści właściwej - zapraszam do obejrzenia relacji :ad:

 

Co do chemii to uważam, że znalazłem optymalne rozwiązania i wiele się nie zmieniło od ostatniego razu - bardzo miło pracuje mi się na tym zestawie.

Dekontaminacja:

1.ADBL Vampire

2. Prickbort mac 124

3. glinka 3M

Pre-wash oraz mycie właściwe

1. Piana Bays wash

2. ADBL Shampoo

3.Stara K5 plus rękawica i wiaderka

Koła:

1. ADBL Vampire

2. ADBL Wheel Worrior

3. ADBL T&R cleaner

4. ADBL Vampire Liquid

5. Black Mamba

Plastiki,uszczelki,detale ogólnie wnętrze:

1. APC ADBL 1:5-1:10

2. SG apple dressing

3. SG apple dressing

3. pędzeli od VP + szczotka

4. Koch PSS

5. Nielsen Nap Low Foam

6. Magiczna gąbka

7. ADBL Glass Cleaner

8. AG Glass Polish

Zabezpieczenie

1. SOFT99 Fusso Coat (felgi)

2. Rainx NW

3. SI3D Nanolex

Korekta

1. Mały Krauss + FLEX VRG

2. Gąbki NAT i fibry od Flexi

3. Megs 105

4. Menzerna 2500

5. Koch Antihologram

6. mnóstwo IPY fibry itp.

7. Cleaner od SOFT99

8. Panel Wipe Gtechniq

Skóra:

-system Colourlock

 

Tak to wszystko wyglądało po przyjeździe:

uM754iq.jpg

0uslieZ.jpg

SzQBppA.jpg

WPBikXl.jpg

 

Zmora wszystkich XC70-ek w wersji cross country - odklejające się listwy

:wallbash:

 

rbPEyOX.jpg

 

Oprócz naklejki na klapie była równiez naklejka na dachu po CB ale zdjęcia nie mogę znaleźć (obydwie zostały usunięte)

 

nHYhsR6.jpg

D4ZNHBx.jpg

I5ItRCi.jpg

BkXQRiN.jpg

xJL4gK8.jpg

lWuIqoc.jpg

VA7m9fx.jpg

wh6iulu.jpg

e49XOlf.jpg

ADdwgHe.jpg

jodBSZo.jpg

 

Zaczynamy mycie

;)

 

b7pqvty.jpg

uv19l7O.jpg

z9AfEt2.jpg

sgwMPy2.jpg

 

Po pianie czas na Vampira od ADBL i Prickborta. Czyżby na felgach było widać syndrom świeżo zmienionego kompletu? (Vampir nie miał wiele roboty)

 

xLu9m5U.jpg

IVx76ne.jpg

Pp0rCXb.jpg

SYWlISu.jpg

 

Czas na zrobienie porządku z ogumieniem i smołą

:D

 

EuACD36.jpg

iBCjMWa.jpg

RsuwOwT.jpg

RREB3M3.jpg

k2HKKCH.jpg

 

Płynnie przechodzimy do mycia właściwego a następnie glinkowania (glinka od VP raczej się nudziła niż pracowała

:lol:) Po wszystkim auto wjechało do garażu i zostało odpowiednio osuszone

 

DH946aW.jpg

7WzKjrT.jpg

hFt68cF.jpg

MjHfE2a.jpg

 

Na początku zabrałem się za środek. Kierownica wraz z drążkiem zmiany biegów została zdemontowana a nastęnie obydwa elementy trafiły do speca od obszywania.

 

M0O0U8x.jpg

 

Aby łatwiej się pracowało z lakierem odciąłem i zdemontowałem spoiler z klapy

 

ufhmpdn.jpg

aBlJsdD.jpg

 

A tutaj trochę zdjęć z inspekcji lakieru

;)

 

lyqmPKu.jpg

PGoEIlA.jpg

8ImGsUm.jpg

 

klamki i ich okolice - o zgrozo...

 

5NmitKu.jpg

 

Trafiło się też sporo grubasów

:/

 

5U9r084.jpg

drQI5ly.jpg

ByHUjRC.jpg

 

Oprócz spoilera usunąłem również emblematy z klapy bagażnika oraz okleiłem całe auto pod korektę

 

UGywtTz.jpg

2FDF2sT.jpg

r0Cc3IY.jpg

 

Dalej zająłem się środkiem auta. Fotele out, kratka bagażnika out i roleta bagażnika out a to wszystko połączone z ogólnym odgracaniem auta

:kox:

 

2f9ie5Q.jpg

W6zdzTI.jpg

 

Tutaj widzimy trochę skór, trochę platików i inne elementy wnętrza:

 

Q0WcuBz.jpg

sBboOFw.jpg

nGN4D9O.jpg

I4uE1OR.jpg

a8XwUIb.jpg

oFWfgvJ.jpg

whqXcTF.jpg

pDjljwJ.jpg

SAbKp42.jpg

QobrBkt.jpg

QVM8Ptk.jpg

pa9CU7p.jpg

PbXEWZ0.jpg

onOYHSg.jpg

 

Pod podłoga zapanował ład i harmonia

:D

 

eZhTWjs.jpg

ZdLgiet.jpg

 

Wymieniłem również żarówki kierunków z tyłu. Dlaczego? Ponieważ dawały światło w innym kolorze. Oto powód - porównanie nowej i starej żarówki:

 

WcxBs9p.jpg

 

Wykładzine również udało się wyczyścić

;)

 

OJtinqT.jpg

mNmECv3.jpg

9xoUyrt.jpg

M9dIElV.jpg

 

Kluczyk równiez zasługuje na odrobinę detailingowej troski

:-]

 

f0prWrn.jpg

a0HHi3f.jpg

 

Tutaj widzimy przyciemnienie po zastosowaniu dressingu

 

LMbssh8.jpg

 

A teraz pora na takie detale, które są strasznie irytujące mimo swoich niewielkich rozmiarów...

 

AmrAx5A.jpg

3SqQpmH.jpg

wOchJU2.jpg

4WCiZo2.jpg

zWeb5i1.jpg

XYmpemW.jpg

 

Wnętrze udało się doprowadzić do porządku więc wstawiamy fotele i dalej czekamy na kierownicę

:roll:

 

q9Cfjry.jpg

 

Zanim zabiorę sie za lakier okleje emblematy żeby były gotowe do montażu:

\

 

TrXU4te.jpg

Rjm41aY.jpg

 

W sumie przydałoby sie odpocząć - jak widać detailing mocno wciąga

:ad:

 

RT4jz4n.jpg

 

W końcu jest! Nowo obszyta kierownica :3 czas na montaż i podpięcie aku

 

0HlZpMh.jpg

mJgQczg.jpg

t7plWK6.jpg

 

Skoro środek jest skończony (prawie) to biorę się za lakier i nietylko

 

Uj0pMSe.jpg

hAH35RO.jpg

V4d9W7t.jpg

Qu2x3zP.jpg

KeWz8Mw.jpg

dqH6xCv.jpg

u3y8KWe.jpg

 

Robimy małą przerwę od oglądania zdjęć korekty. Wyobraźcie sobie, że jedziecie pod namiot swoim volvo. Na miejescu okazuje się, że zapomnieliście śledzi do mocowania namiotu. Co robicie? Otwieracie maske i wyjmujecie mocowania lamp przednich

:D ENJOY

 

17CkQ1t.jpg

 

Koniec żartów, wracamy do lakieru

:)

 

72LbJbV.jpg

y8zQWwe.jpg

U2tvPWP.jpg

X6CcvfY.jpg

HXaeJz8.jpg

qlEzjC2.jpg

4htsm79.jpg

RQ5s94E.jpg

kqpzHLb.jpg

BAPZ2Ai.jpg

qzcB91P.jpg

 

No i dochodzimy do ręcznej roboty

:D Klamki trafiły na celownik ;)

 

5qYwy3o.jpg

FPFoZrE.jpg

UOmMJk3.jpg

uoK5yUP.jpg

eR2ScrX.jpg

28p0hTZ.jpg

RsFZkYl.jpg

24IUlMu.jpg

ipQDyJW.jpg

 

Jeśli chodzi o korektę to moim zdaniem jest na w granicach 90%. Jak przystało na prawie 10-cio letnie auto znalazło się sporo grubasów których obawiałem się wyprowadzić więc w mierę możliwości je wygładziłem.

 

Na przednią szybe poszedł RainX po uprzednim przygotowaniu szyby

 

B5ojE7I.jpg

RjD4lMG.jpg

 

Trzeba coś wybrać - tym razem fioletowy zawodnik będzie mógł się wykazać

 

tcTeMnG.jpg

 

Sprawdzam jeszcze czy lakier nie posiada jakichś niedociągnięć

 

S6RKjjK.jpg

cgpkmTp.jpg

 

oraz odpowiednio szykuje pod powłokę - najpierw cleaner od Softa a później Panel Wipe dla maksymalnego odtłuszczenia a na koniec oczywiście SI3D. Zdjęć z aplikacji nie ma bo trzeba się było skupić na powłoce a nie na fotkach

 

c0d6nlD.jpg

ipyGEx5.jpg

fESxaXW.jpg

 

Tak to wszystko wyglądało świeżo po położeniu powłoki:

 

3frZpgH.jpg

QlGz51S.jpg

W9brDtR.jpg

W1yH5DK.jpg

 

Następnego dnia pozostały do zrobienia takie rzeczy jak czyszczenie szyb, wosk na felgi i Pss na plastiki

 

DioZSa8.jpg

oiuBXDZ.jpg

Gpvkqf5.jpg

mxs8fO3.jpg

WKt4Yyj.jpg

cD5aGV0.jpg

G2clyV2.jpg

 

No i doszlismy do końcówki relacji. Czas na efekt końcowy

:D

 

5sq0qTJ.jpg

sO0TqOw.jpg

Mm5cJf6.jpg

QxiXzwp.jpg

3oqECT5.jpg

lRNO7iv.jpg

zjWqlrN.jpg

OxQa2nI.jpg

Jv4NO3n.jpg

sX9s5D3.jpg

4v6yn8S.jpg

G2X7UeB.jpg

SSQCrdI.jpg

IIMb00a.jpg

Rgw0A4E.jpg

bOwnVnh.jpg

ugwPfh7.jpg

pJMiNfv.jpg

Qpwp5oF.jpg

LO8MhMH.jpg

xRw7phx.jpg

 

To byłoby na tyle :) Dzięki za wytrwałość w oglądaniu, mam nadzieję że nikogo nie zanudziłem :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota :good:

Mam pytanie odnosnie przedniej szyby, robiles ja maszynowo czy recznie? Jesli maszynowo to czy nie ma ryzyka powstania soczewki lub innego defektu?

 

Dodane po 2 minutach 53 sekundach:

Kawał pięknej roboty! Jak i sam samochód! Zastanawiam się czy lakier Volvo jest przyjemny w "obróbce" czy tez nie?

A skóra na siedzeniach? Czy wydaje się być wytrzymała i podatna na chemię?

 

 

Ja zauwazylem, ze skora Volvo lubi pekac i to przwaznie w XC90-ach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota :good:

Mam pytanie odnosnie przedniej szyby, robiles ja maszynowo czy recznie? Jesli maszynowo to czy nie ma ryzyka powstania soczewki lub innego defektu?

 

Tak jak widać po zdjęciu robiona była maszynowo. Nie polerowałem szyby tylko zruszyłem jej powierzchnię aby przygotować ją odpowiednio pod RainXa. Przy tak krótkim działaniu nie ma mowy o jakichkolwiek defektach. Pomijam fakt że działam tylko na maszynach Dual Action

 

 

 

Kawał pięknej roboty! Jak i sam samochód! Zastanawiam się czy lakier Volvo jest przyjemny w "obróbce" czy tez nie?

A skóra na siedzeniach? Czy wydaje się być wytrzymała i podatna na chemię?

 

Hmm czy jest przyjemny? Poza tym że (jak dla mnie) jest dość twardy to nie mam większych uwag do lakieru.

 

Skóra którą widzisz w tej relacji jest po przebiegu rzędu ~330 tysięcy kilometrów. Jak dla mnie całkiem nieźle się trzyma a colourlock radzi sobie z nią bez problemu. Po pełnym czyszczeniu i konserwacji stała się przyjemniejsza w dotyku i nieco bardziej miękka. Warto wspomnieć, że skóry w tym volvo są perforowane a to moim zdaniem nie wpływa pozytywnie na ich wytrzymałość.

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota :good:

Mam pytanie odnosnie przedniej szyby, robiles ja maszynowo czy recznie? Jesli maszynowo to czy nie ma ryzyka powstania soczewki lub innego defektu?

 

Tak jak widać po zdjęciu robiona była maszynowo. Nie polerowałem szyby tylko zruszyłem jej powierzchnię aby przygotować ją odpowiednio pod RainXa. Przy tak krótkim działaniu nie ma mowy o jakichkolwiek defektach. Pomijam fakt że działam tylko na maszynach Dual Action

 

 

 

Kawał pięknej roboty! Jak i sam samochód! Zastanawiam się czy lakier Volvo jest przyjemny w "obróbce" czy tez nie?

A skóra na siedzeniach? Czy wydaje się być wytrzymała i podatna na chemię?

 

Hmm czy jest przyjemny? Poza tym że (jak dla mnie) jest dość twardy to nie mam większych uwag do lakieru.

 

Skóra którą widzisz w tej relacji jest po przebiegu rzędu ~330 tysięcy kilometrów. Jak dla mnie całkiem nieźle się trzyma a colourlock radzi sobie z nią bez problemu. Po pełnym czyszczeniu i konserwacji stała się przyjemniejsza w dotyku i nieco bardziej miękka. Warto wspomnieć, że skóry w tym volvo są perforowane a to moim zdaniem nie wpływa pozytywnie na ich wytrzymałość.

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

 

 

Czyli jeden-dwa przejazdy z compoundem na DA nie zaszkodzi przedniej szybie. Nosze sie z zamiarem odswiezenia mojej tylko, ze czytalem rozne opinie o takim dzialaniu. Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT wydaje mi sie ze skoro nie Ty to realizowales to mozesz zdradzic ile kosztowalo obszycie lewarka i kierownicy w okolicach W-wy ? ;-)

250 PLN za komplet u faceta który ma +50 lat doświadczenia w zawodzie. Było warto - na jednym z ostatnich zdjęć widać że szwy wykonał takie jak w oryginale :)

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, miałem czas przejrzeć drugi raz, no i co moge napisać: Świetnie że ktoś odmula forum i daje radę :good::good::good: Bardzo miło się oglądało, przyjemna praca. Mam nadzieję, że zostałeś odpowiednio nagrodzony za ten wysiłek... :)

 

Mam parę ale, numer jeden to zwłaszcza przy myciu parcha zakładaj rękawiczki, bo ja u Ciebie obiadu nie zjem!! :D:D:D:P;)

Klosze lamp przednich czymś polerowałeś? Bo wydają się być jakieś zadymione?

 

Fajnie było polerować auto z takim "wysokim stanem" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, miałem czas przejrzeć drugi raz, no i co moge napisać: Świetnie że ktoś odmula forum i daje radę :good::good::good: Bardzo miło się oglądało, przyjemna praca. Mam nadzieję, że zostałeś odpowiednio nagrodzony za ten wysiłek... :)

 

Mam parę ale, numer jeden to zwłaszcza przy myciu parcha zakładaj rękawiczki, bo ja u Ciebie obiadu nie zjem!! :D:D:D ;)

Klosze lamp przednich czymś polerowałeś? Bo wydają się być jakieś zadymione?

 

Fajnie było polerować auto z takim "wysokim stanem" :)

 

Dzięki :)

 

Odnośnie tych rękawiczek i obiadu to gdzieś już to czytałem - czyżby w jednym z Twoich tematów ;] rękawiczek mam sporo i rzadko kiedy z nich nie korzystam - zwłaszcza w środku :)

 

Przednie lampy odświeżałem tylko na maszynie bo pełnej korekty papierkami nie było na liście ale z tego co zaobserwowałem to od środka znalazłem drobne zmatowienia/zabrudzenia.

 

Oj tak - wysoki stan zawsze miło się robi ;]

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Ile warstw powłoki nałożyłeś?

 

Najpierw kładłem jedną warstwę na całość a po 2h położyłem drugą warstwę na maskę, zderzak przód i błotniki przód z racji tego że te elementy są wystawione na trudniejsze warunki. Mimo że umówiona była jedna warstwa to dołożyłem drugą na przód "od serca" ;]

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.