Skocz do zawartości

Detailing felg - przygotowanie do sezonu


Pogodny

Rekomendowane odpowiedzi

Nie było okazji zrobić fotorelacji z detailingu felg, ale tym razem postanowiłem się podzielić jak kumplowi z wioski przygotowałem felgi z BMki na sezon z opisem produktów oraz jakie zabiegi przeprowadziłem, aby tylko je odświeżyć usuwając smołę i pozostałości pyłu z klocków, a wyszło jak zwykle, czyli poleciałem nieco mocniej w temacie :D

APC, dekontaminacja, deironizacja, korekta maszynowa, a tam gdzie maszyna nie dotarła przeprowadziłem korektę ręcznie.

Felgi zabezpieczyłem mocnym syntetycznym i moim zdaniem niedocenionym woskiem Colliniete 845 Insulator Wax - choć zastanawiałem się nad powłoką, ale miałem jej tylko kilkanaście kropel po ostatnich działaniach z lakierem więc nie ryzykowałem.

 

Wykorzystane produkty:

 

Mycie wstępne:

APC Nielsen Cyclone

 

Mycie po etapach prac:

Shiny Garage Strawberry

 

Dekontaminacja, glinkowanie:

Tar&Glue Remover - Nielsen

Clay pad - Flexipads

 

Deironizacja:

Tuga Alu Teufel

 

Korekta/polerowanie felg oraz dekielków:

Pasty: Heavy Cut, Antihologram - Koch Chemie

Pady: Fioletowy Scholl, czarny Profipolish

 

Odtłuszczenie:

Stripped Ease - Angelwax

 

Zabezpieczenie:

Colliniete 845 Insulator Wax

Nielsen Brilliance

 

 

Na początku oględziny:

 

29z1lec.jpg

 

2hh3xj6.jpg

 

m7tf7s.jpg

 

Czas na porządne mycie opon, felg, zakamarków z użyciem pędzelka oraz APC w stężeniu na początek 1:20, jak sobie nie poradzi polecę 1:15. Mycie APC to nic innego jak mycie wstępne mające na celu odtłuścić powierzchnię felg i opon z różnych nalotów. Dzięki temu po opłukaniu, osuszeniu w kolejnym etapie produkt typu Tar&Glue Remover na lakierowanych felgach będzie mógł w całości skupić się na smole i kleju po odważnikach. Warto przypilnować, aby zaaplikowany z atomizera APC nie przysychał, co może skutkować późniejszymi dziwnymi plamkami, wżerkami...

 

zkiscx.jpg

 

APC w stężeniu 1:20 spełnił moje oczekiwania, oczywiście po pędzelkowaniu z APC umyłem felgi ręcznie z użyciem szamponu SG Strawberry, czas na dekontaminację.

 

w1trus.jpg

 

2d9rda8.jpg

 

sbu0lf.jpg

 

2mnlqj4.jpg

 

2uj6sex.jpg

 

2vcezpe.jpg

 

Jak widać tar&glue remover ma co robić. 3-krotne podejście do tematu załatwiło sprawę. Za każdym razem po aplikacji odczekałem 3-5 minut, po czym dodatkowo przecierałem felgi delikatną mikrofibrą nasączoną t&g removerem. Udało mi się uzyskać zamierzony efekt:

 

2ajdq2t.jpg

 

1zwfas9.jpg

 

Deironizacja - czyli etap mający za zadanie usunąć zapieczony pył hamulcowy i inne wbite w lakier felg metalowe drobinki...

 

2d006tt.jpg

 

xp7kg0.jpg

 

waq7ly.jpg

 

Felgi już wyglądają dobrze, ale bedą wyglądać jeszcze lepiej.

 

ncfc3k.jpg

 

Przeprowadziłem korektę felg oraz dekielków wykorzystując pasty Heavy Cut i Antihologram na cutting padzie Scholla i finisz padzie Profipolish. Felgi zabezpieczyłem Colliniete 845 Insulator Wax, na opony poleciał Nielsen Brillieance x2, nadmiar zebrany mikrofibrą.

 

2yjoh2g.jpg

 

5a5ok2.jpg

 

2yosjzp.jpg

 

Z efektu jestem zadowolony, choć wolałbym, aby felgi zostały ogarnięte przed ich wyważeniem. Kolega jest jeszcze bardziej zadowolony, bo nie spodziewał się, że uda się wyciągnąć taki połysk oraz tak podbić ziarno lakieru, które w słońcu fajnie się mieni. Żałuję, że nie udało się zabezpieczyć ich powłoką, ale biorąc pod uwagę, że miały być tylko z grubsza ogarnięte - efekt dobry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.