Skocz do zawartości

Volvo XC70 T6 Oyster gray pearl 2008


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wszystkim!

 

Dzisiaj chciałem wam pokazać efekty pracy, która zajęła mi około 52h. Tak jak w przypadku Camry z działu PSB tak i w przypadku XC70 praca była dość mocno "dozowana". Trochę informacji o pacjencie :arrow: Volvo XC70 z niesamowitym (jak dla mnie) silnikiem T6. Prawie 300 koni z 3-litrowego turbodoładowanego silnika bardzo ładnie mruczy :) Celem było doprowadzenie autka do jak najlepszego stanu - komplecik z zewnątrz i wewnątrz. Nie miałem żadnej odgórnie ustalonej daty na którą auto musiało być gotowe - właściciel wychodził z założenia iż ma być dobrze a nie szybko (chwała mu za to!). Było słowo wstępu, a więc przejdźmy do konkretu:

 

 

Dekontaminacja

1. ADBL Vampire

2. Prickbort mac 124

3. glinka 3M

Pre-wash oraz mycie właściwe

1. Piana Blink

2. ADBL Shampoo

3.Stara K5 plus rękawica i wiaderka

4. Piana Bays Wash pH11

Koła:

1. ADBL Vampire

2. ADBL Wheel Worrior

3. ADBL T&R cleaner

4. ADBL Vampire Liquid

5. Megs Endurance

Plastiki,uszczelki,detale ogólnie wnętrze:

1. APC ADBL 1:5-1:10

2. SG apple dressing

3. PB Natural Look

3. pędzeli od VP + szczotka

4. Koch PSS

5. Nielsen Nap Low Foam

6. Magiczna gąbka

7. ADBL Glass Cleaner

8. AG Glass Polish

Zabezpieczenie

1. SOFT99 Fusso Coat (felgi + lakier + światła)

2. Rainx NW

3. QD1 ADBL

Korekta

1. Mały Krauss

2. Gąbki i fibra od Flexi

3. Megs 105

4. Menzerna 2500

5. Koch Antihologram

6. mnóstwo IPY fibry itp.

7. Cleaner od SOFT99

Skóra:

-system Colourlock

Końcówki wydechów:

-pasta od Megsa

 

Tak to wszystko wyglądało po przyjeździe:

 

Ez8r9MH.jpg

XEf90W1.jpg

ul0NnTb.jpg

5t9upga.jpg

7whoxY5.jpg

9SeYfSu.jpg

vNVq0O5.jpg

l89lbA2.jpg

DQ5Flbm.jpg

rYzsNeK.jpg

rZolEN7.jpg

Gh85JNm.jpg

FLHBfmI.jpg

8869O6y.jpg

4R7GqOD.jpg

13A5fql.jpg

8UHYm0h.jpg

16g1KCg.jpg

BDh1TvO.jpg

6c3gRn1.jpg

QStXZqP.jpg

ore3l68.jpg

CLgGbPL.jpg

liGhQZj.jpg

d9XaIdw.jpg

 

Pierwsze co poszło w ruch to aktywna piana z dodatkiem APC:

 

g93RNky.jpg

 

Ciągle nie mam dopasowanej dyszy w mojej PA pod wydajność myjki :P

 

HKfST2b.jpg

ZSH9Zy3.jpg

GBQj1ij.jpg

UJOTtxj.jpg

Ja8fYxj.jpg

LNcXU3Z.jpg

jH28Jrs.jpg

8iJZSsE.jpg

zw9tApx.jpg

 

Po opłukaniu z piany pora na dekontaminacje:

 

f5D2H62.jpg

OaRzQBp.jpg

i0vyX9N.jpg

 

Trochę Vampira w akcji:

 

ZzodDpJ.jpg

ZzodDpJ.jpg

DT3zNzl.jpg

K4wYwca.jpg

wRqfE06.jpg

hyTxmDe.jpg

zeGsilY.jpg

 

W międzyczasie spróbowałem sobie PSS:

 

Bihx3Dg.jpg

 

A przy płukaniu wyszła jedna niespodzianka:

 

vceLsSZ.jpg

 

Na koniec mycie szamponem i glinkowanie:

 

u7L7ymk.jpg

J7uNcxR.jpg

rwwACL3.jpg

w9KHLVN.jpg

h1m5Wms.jpg

HmKOC1N.jpg

5uIWmuH.jpg

 

Po myciu sprzęt został wstawiony do garażu a następnie osuszony. Przez jazdę głównie w trasie zderzak został mocno wypiaskowany tak jak i obudowy lusterek:

 

lwdqPPy.jpg

k8pFTwz.jpg

Wst2wTQ.jpg

 

Jednogłośnie zdecydowaliśmy z właścicielem że nie ma sensu marnować czasu na łatanie wszędobylskich odprysków a uszkodzone elementy oddamy do lakierowania. Dzięki tej decyzji sporo czasu poświęciłem demontaż przedniego zderzaka:

 

3uT1T5I.jpg

 

o wiele szybciej poszły obudowy lusterek:

 

ZEHpvjX.jpg

 

W trakcie pierwszej inspekcji okazało się że lakier jest w naprawdę miłym stanie - prawdopodobnie 3 lata temu poprzedni właściciel zlecił odświeżenie lakieru. Na większości lakieru nie mogłem złapać ostrości na rysach - było to spowodowane niewielkimi defektami lakieru oraz kiepskim aparatem. Mam nadzieję, że mimo niewielu zdjęć lakierubędzie można podciągnąć ten temat pod PSB - jeżeli nie to proszę Administratora o przeniesienie do W&W. Jedyne co irytowało to wżery na masce, które doszły aż do bazy. Po próbie wyprowadzenia jednego z nich stwierdziłem, że skończę na ich wygładzeniu bo pełna korekta leży poza granicami moich możliwości a dodatkowe lakierowanie maski to "za dużo jak na jeden raz":

 

aFXrJMO.jpg

C5N570i.jpg

X61LNcX.jpg

QxwWbI6.jpg

 

Światła również trafiły pod lupe:

 

LC39ojZ.jpg

3shf15N.jpg

 

Tak jak i słupki piano:

 

oc1Kzdv.jpg

eMqQiIo.jpg

 

Zaślepki mocowań fotela i ich stan oraz jedno z pierwszych porównań przed i po:

 

CUsLQ1Q.jpg

ICCM1sv.jpg

 

Skoro zaślepki zostały zdjęte to stało się to nie bez powodu :

 

VzQkbAz.jpg

 

W międzyczasie okazało się dlaczego brakuje oświetlenia tablicy rejestracyjnej:

 

3aeHCHc.jpg

XVKJ9bp.jpg

 

W trakcie pracy dojechał do mnie letni komplet, zregenerowane, tylko po jednym sezonie:

 

uEuGw5U.jpg

 

Dalej zająłem się skórą, której nie było wcale mało. Dominik - właściciel opisywanych czterech kółek- czyścił przedtem skóry Softem ale jasny podłokietnik pokaże, że nie był to zabieg wystarczający. Wszystkie elementy skórzane oczyściłem Strongiem a następnie zabezpieczyłem środkiem konserwującym od colourlocka. Na ciemnych skórach nie było dużej różnicy:

 

l6hZ4oQ.jpg

 

ale na jasnej skórze różnice było widać wyraźnie:

 

prH5QXn.jpg

 

O wiele bardziej czyszczenie przydało się tam gdzie bez demontażu foteli dojść nie można:

 

UyvxQb2.jpg

QIH0hKs.jpg

mygmILf.jpg

 

Foteli ciąg dalszy:

 

rKLbnyO.jpg

RA1piLq.jpg

BWpFRZE.jpg

 

i nie tylko:

 

F7L7JKx.jpg

mkc6pwO.jpg

 

A tutaj widać już wyczyszczoną wykładzinę. Mogę polecić z czystym sumieniem Nap Low Foam - bardzo pomocny gdy nie ma się na stanie odkurzacza piorącego:

 

vKu84xz.jpg

Xop4aoy.jpg

 

Tym samym środkiem wykonałem bonetowanie podsufitki ale niestety zdjęć z tego etapu nie mam :/. W bagażniku stało się to samo co z przodu:

 

KTgndXz.jpg

LbINmbo.jpg

 

W czasie gdy tylny reflektor czekał na maksymalne utwardzenie kleju, ja zająłem się jego sąsiedztwem:

 

csVTi2i.jpg

7gO4IEj.jpg

YlWSpvX.jpg

 

Tutaj widzimy świeżo zamontowany naprawiony reflektor obok zrobionej części klosza:

 

2qnM7fe.jpg

 

Końcówki wydechu też zyskały nieco blasku:

 

5yyhmTe.jpg

Aety5k2.jpg

y1S1xZe.jpg

 

Udało się "nieco odświeżyć" słupki - pierwsze piano jakie robiłem:

 

qpCFmzz.jpg

LvrgKsO.jpg

wZwFYsa.jpg

 

Kilka zdjęć gotowego lakieru. Światło pięknie się po nim "slizga":

 

ET53cEe.jpg

abS4lbM.jpg

 

Po wykonaniu korekty przyda się zdjąć z lakieru pozostałości po pracy nad nim. PA ponownie w ruch ale w zasobniku mocna piana BW:

 

NpeCIji.jpg

kUWRL81.jpg

KbqCq6v.jpg

xWXkT4f.jpg

rMt9aXz.jpg

 

Po spłukaniu i osuszeniu zaaplikowałem cleaner od SOFT99 na czarnym padzie aby jak najlepiej przygotować lakier pod wosk a następnie do gry weszło Fusso:

 

HmztY2s.jpg

 

Wosk podbił efekt na lakierze co będzie dobrze widać przy zdjęciach końcowych. Na zachęte mała fotka z okolic tylnego błotnika:

 

yx1oUxq.jpg

 

Dominik podrzucił mi nowe obudowy oświetlenia tablicy rejestracyjnej, które chwilę potem wylądowały na klapie. Woda która podeszła pod obudowe spowodowała korozje widełek które trzymały żarówki. W trakcie demonażu żarówki wypadły zanim zdążyłem wyjąć do końca ich obudowy. Małe porównanie starej i nowej:

 

N6Chpmr.jpg

 

Szyby zostały dokładnie oczyszczone. Szyba czołowa, tylna i na wysokości kierowcy potraktowałem dodatkowo glass polishem żeby odpowiednio przygotować powierzchnie pod NW. Niestety zdjęcia z tego etapu zaginęły w ferworze pracy:

 

hMZqXxl.jpg

6uf461z.jpg

 

Letni komplet potraktowałem trzema sprawdzonymi środkami a następnie zabezpieczyłem woskiem:

 

iNkfVGS.jpg

gmISOIT.jpg

80ZDrnG.jpg

 

Tak wyglądało volvo gotowe do odbioru. Lakier przed oddaniem przetarłem QD1 od ADBL (uwielbiam ten zapach):

 

gpmwDnT.jpg

zDpsIwx.jpg

Uh6ZPtm.jpg

6bqKgPc.jpg

cGXQFS5.jpg

AD0tkA8.jpg

r6f63VL.jpg

kkKXoc4.jpg

 

Czyzby następna w kolejce była X1?

 

S8ZpPXT.jpg

 

A co tam, dokleimy kilka koni więcej :-] :

 

o8LtlPm.jpg

 

Kto by takich zdjęć i efektów nie lubił?

 

rIfVfoM.jpg

dcIX6Ij.jpg

 

Świeżutkie obudowy lusterek ;) :

 

L4mwthA.jpg

7LmSmLe.jpg

edkWGR6.jpg

qtX81K1.jpg

 

Uformowane na gorąco i podklejone na nowo plastiki:

 

gVXc3h8.jpg

 

Bagażnik plus trochę wnętrza:

 

Y5jUCq8.jpg

FTC66ti.jpg

 

Gotowe letnie zabezpieczone Fusso i Endurancem:

 

DEVAGrn.jpg

7h2kv5W.jpg

 

To wszystko jeśli chodzi o volvo :) Dzięki za oglądanie/scrollowanie i do następnego :-]

Opublikowano

Super praca :) Bardzo miło ogląda się takie zabiegi, w czasie gdy pogoda nie do końca sprzyja.

 

Podobają mi się te Volvo, mają coś w sobie ciekawego.

Opublikowano

michal123, Blacha8,

 

Dzięki ;) Fakt, oprócz tego że volvo ma mnóstwo rozwiązań pod kątem bezpieczeństwa to ma w sobie "to coś". Może mocne silniki okraszone dobrze wykończonym wnętrzem w połączeniu z brakiem negatywnych stereotypów (jak np. w BMW - dresowozy) dają ten efekt? Bardzo miłe ale i zadziorne autko ;)

Opublikowano

Hej,

Naprawdę fajna praca. Zabezpieczenie auta Fusso to była decyzja właściciela czy sam się na nią zdecydowałeś ?

Jestem ciekaw w jaki sposób pracowałeś z Nap Low Foam ? Pytam bo sam nie mam piorącego a efekt wygląda całkiem nieźle :good:

Opublikowano

SzymekM,

 

Ogólnie to chodziła nam po głowie jakaś powłoka ale stwierdziliśmy że wosk będzie lepszy. Właściciel ma stresującą pracę i chce od czasu do czasu sam zadbać o auto. Wosk miał być jak najtrwalszy - dlatego poszedł na lakier pancerny fusso. Dominik natomiast będzie testował weekendowo naturalne woski, które mają lepszy efekt wizualny i sensoryczny niż syntetyki. Co do nap low to wszystko robiłem zgodnie z zaleceniami. BTW ma bardzo przyjemny zapach IHMO.

Opublikowano

Błaszu, przykro mi ale muszę przenieść do W&W .

 

Praca fajna , i naprawdę widać efekt ale relacja niestety nie do końca spełnia regulamin .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Błaszu, Zabezpieczałeś w jakiś sposób silnik przed myciem czy tak po prostu myłeś?

Opublikowano

Ślicznie :)

 

Powiedzcie mi drodzy, ja dziś 3h autko czyściłem, piana, mycie na 2 wiadra, piana ponownie, APC i wiele innych kosmetyków. Samochód wysuszyłem to są mikro brudy na progach a felgi od środka i tak brudne :)

Chyba kolejne 3h trzeba myć i szorować... :(

Opublikowano

Błaszu, piękna robota, tym bardziej przy obecnej pogodzie. Jesteś w stanie powiedzieć ile godzin poświęciłeś na to auto? no i jaka reakcja właściciela?

Opublikowano

msky,

 

Właściciel chodził wokół autka i był wyraźnie zadowolony :D wydaje mi się że na początku w opisie umieściłem zakres godzinowy ;)

Opublikowano

Trochę wystraszyło mnie to, jak dałeś zdjęcia otwartej maski podczas mycia, ale skoro wyjechałeś autem z garażu, musiało wszystko grać :D Jeszcze jestem słaba w te klocki, dlatego pędzelek i apc na razie mi wystarczy, ot dla spokoju ducha ;) Tak czy siak - ładny efekt końcowy :)

Opublikowano
msky, wydaje mi się że na początku w opisie umieściłem zakres godzinowy ;)

 

fakt. nie zauważyłem, chcociaż z grubsza go przeczytałem :good:

Opublikowano

Fajna praca, Volvo zdecydowanie odżyło i odmłodniało.

Gdzie właściciel malował maskę? ASO, czy u jakiegoś lakiernika? Nie widać różnicy w odcieniu lakieru pomiędzy plastikowym zderzakiem, a metalowymi błotnikami?

Opublikowano

Różnica jest ale minimalna. Podejrzewam że w aso trzeba byłoby zostawić worek pieniędzy (dla przykładu, sam plastik na drzwi tylne kosztuje ponad 400pln a jedna spinka do tego plastiku około 10pln - jest ich pięć) a efekt wcale nie byłby lepszy.

Opublikowano
Różnica jest ale minimalna. Podejrzewam że w aso trzeba byłoby zostawić worek pieniędzy (dla przykładu, sam plastik na drzwi tylne kosztuje ponad 400pln a jedna spinka do tego plastiku około 10pln - jest ich pięć) a efekt wcale nie byłby lepszy.

 

Dokładnie, ceny powalają. Zapytałem z ciekawości, bo też mam wypiaskowany przedni zderzak i w ASO wycenili malowanie na 1200 PLN przy kolorze Black Sapphire.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.