Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cześć Wszystkim!

 

Dzisiaj chciałem wam pokazać efekty pracy, która zajęła mi około 52h. Tak jak w przypadku Camry z działu PSB tak i w przypadku XC70 praca była dość mocno "dozowana". Trochę informacji o pacjencie :arrow: Volvo XC70 z niesamowitym (jak dla mnie) silnikiem T6. Prawie 300 koni z 3-litrowego turbodoładowanego silnika bardzo ładnie mruczy :) Celem było doprowadzenie autka do jak najlepszego stanu - komplecik z zewnątrz i wewnątrz. Nie miałem żadnej odgórnie ustalonej daty na którą auto musiało być gotowe - właściciel wychodził z założenia iż ma być dobrze a nie szybko (chwała mu za to!). Było słowo wstępu, a więc przejdźmy do konkretu:

 

 

Dekontaminacja

1. ADBL Vampire

2. Prickbort mac 124

3. glinka 3M

Pre-wash oraz mycie właściwe

1. Piana Blink

2. ADBL Shampoo

3.Stara K5 plus rękawica i wiaderka

4. Piana Bays Wash pH11

Koła:

1. ADBL Vampire

2. ADBL Wheel Worrior

3. ADBL T&R cleaner

4. ADBL Vampire Liquid

5. Megs Endurance

Plastiki,uszczelki,detale ogólnie wnętrze:

1. APC ADBL 1:5-1:10

2. SG apple dressing

3. PB Natural Look

3. pędzeli od VP + szczotka

4. Koch PSS

5. Nielsen Nap Low Foam

6. Magiczna gąbka

7. ADBL Glass Cleaner

8. AG Glass Polish

Zabezpieczenie

1. SOFT99 Fusso Coat (felgi + lakier + światła)

2. Rainx NW

3. QD1 ADBL

Korekta

1. Mały Krauss

2. Gąbki i fibra od Flexi

3. Megs 105

4. Menzerna 2500

5. Koch Antihologram

6. mnóstwo IPY fibry itp.

7. Cleaner od SOFT99

Skóra:

-system Colourlock

Końcówki wydechów:

-pasta od Megsa

 

Tak to wszystko wyglądało po przyjeździe:

 

Ez8r9MH.jpg

XEf90W1.jpg

ul0NnTb.jpg

5t9upga.jpg

7whoxY5.jpg

9SeYfSu.jpg

vNVq0O5.jpg

l89lbA2.jpg

DQ5Flbm.jpg

rYzsNeK.jpg

rZolEN7.jpg

Gh85JNm.jpg

FLHBfmI.jpg

8869O6y.jpg

4R7GqOD.jpg

13A5fql.jpg

8UHYm0h.jpg

16g1KCg.jpg

BDh1TvO.jpg

6c3gRn1.jpg

QStXZqP.jpg

ore3l68.jpg

CLgGbPL.jpg

liGhQZj.jpg

d9XaIdw.jpg

 

Pierwsze co poszło w ruch to aktywna piana z dodatkiem APC:

 

g93RNky.jpg

 

Ciągle nie mam dopasowanej dyszy w mojej PA pod wydajność myjki :P

 

HKfST2b.jpg

ZSH9Zy3.jpg

GBQj1ij.jpg

UJOTtxj.jpg

Ja8fYxj.jpg

LNcXU3Z.jpg

jH28Jrs.jpg

8iJZSsE.jpg

zw9tApx.jpg

 

Po opłukaniu z piany pora na dekontaminacje:

 

f5D2H62.jpg

OaRzQBp.jpg

i0vyX9N.jpg

 

Trochę Vampira w akcji:

 

ZzodDpJ.jpg

ZzodDpJ.jpg

DT3zNzl.jpg

K4wYwca.jpg

wRqfE06.jpg

hyTxmDe.jpg

zeGsilY.jpg

 

W międzyczasie spróbowałem sobie PSS:

 

Bihx3Dg.jpg

 

A przy płukaniu wyszła jedna niespodzianka:

 

vceLsSZ.jpg

 

Na koniec mycie szamponem i glinkowanie:

 

u7L7ymk.jpg

J7uNcxR.jpg

rwwACL3.jpg

w9KHLVN.jpg

h1m5Wms.jpg

HmKOC1N.jpg

5uIWmuH.jpg

 

Po myciu sprzęt został wstawiony do garażu a następnie osuszony. Przez jazdę głównie w trasie zderzak został mocno wypiaskowany tak jak i obudowy lusterek:

 

lwdqPPy.jpg

k8pFTwz.jpg

Wst2wTQ.jpg

 

Jednogłośnie zdecydowaliśmy z właścicielem że nie ma sensu marnować czasu na łatanie wszędobylskich odprysków a uszkodzone elementy oddamy do lakierowania. Dzięki tej decyzji sporo czasu poświęciłem demontaż przedniego zderzaka:

 

3uT1T5I.jpg

 

o wiele szybciej poszły obudowy lusterek:

 

ZEHpvjX.jpg

 

W trakcie pierwszej inspekcji okazało się że lakier jest w naprawdę miłym stanie - prawdopodobnie 3 lata temu poprzedni właściciel zlecił odświeżenie lakieru. Na większości lakieru nie mogłem złapać ostrości na rysach - było to spowodowane niewielkimi defektami lakieru oraz kiepskim aparatem. Mam nadzieję, że mimo niewielu zdjęć lakierubędzie można podciągnąć ten temat pod PSB - jeżeli nie to proszę Administratora o przeniesienie do W&W. Jedyne co irytowało to wżery na masce, które doszły aż do bazy. Po próbie wyprowadzenia jednego z nich stwierdziłem, że skończę na ich wygładzeniu bo pełna korekta leży poza granicami moich możliwości a dodatkowe lakierowanie maski to "za dużo jak na jeden raz":

 

aFXrJMO.jpg

C5N570i.jpg

X61LNcX.jpg

QxwWbI6.jpg

 

Światła również trafiły pod lupe:

 

LC39ojZ.jpg

3shf15N.jpg

 

Tak jak i słupki piano:

 

oc1Kzdv.jpg

eMqQiIo.jpg

 

Zaślepki mocowań fotela i ich stan oraz jedno z pierwszych porównań przed i po:

 

CUsLQ1Q.jpg

ICCM1sv.jpg

 

Skoro zaślepki zostały zdjęte to stało się to nie bez powodu :

 

VzQkbAz.jpg

 

W międzyczasie okazało się dlaczego brakuje oświetlenia tablicy rejestracyjnej:

 

3aeHCHc.jpg

XVKJ9bp.jpg

 

W trakcie pracy dojechał do mnie letni komplet, zregenerowane, tylko po jednym sezonie:

 

uEuGw5U.jpg

 

Dalej zająłem się skórą, której nie było wcale mało. Dominik - właściciel opisywanych czterech kółek- czyścił przedtem skóry Softem ale jasny podłokietnik pokaże, że nie był to zabieg wystarczający. Wszystkie elementy skórzane oczyściłem Strongiem a następnie zabezpieczyłem środkiem konserwującym od colourlocka. Na ciemnych skórach nie było dużej różnicy:

 

l6hZ4oQ.jpg

 

ale na jasnej skórze różnice było widać wyraźnie:

 

prH5QXn.jpg

 

O wiele bardziej czyszczenie przydało się tam gdzie bez demontażu foteli dojść nie można:

 

UyvxQb2.jpg

QIH0hKs.jpg

mygmILf.jpg

 

Foteli ciąg dalszy:

 

rKLbnyO.jpg

RA1piLq.jpg

BWpFRZE.jpg

 

i nie tylko:

 

F7L7JKx.jpg

mkc6pwO.jpg

 

A tutaj widać już wyczyszczoną wykładzinę. Mogę polecić z czystym sumieniem Nap Low Foam - bardzo pomocny gdy nie ma się na stanie odkurzacza piorącego:

 

vKu84xz.jpg

Xop4aoy.jpg

 

Tym samym środkiem wykonałem bonetowanie podsufitki ale niestety zdjęć z tego etapu nie mam :/. W bagażniku stało się to samo co z przodu:

 

KTgndXz.jpg

LbINmbo.jpg

 

W czasie gdy tylny reflektor czekał na maksymalne utwardzenie kleju, ja zająłem się jego sąsiedztwem:

 

csVTi2i.jpg

7gO4IEj.jpg

YlWSpvX.jpg

 

Tutaj widzimy świeżo zamontowany naprawiony reflektor obok zrobionej części klosza:

 

2qnM7fe.jpg

 

Końcówki wydechu też zyskały nieco blasku:

 

5yyhmTe.jpg

Aety5k2.jpg

y1S1xZe.jpg

 

Udało się "nieco odświeżyć" słupki - pierwsze piano jakie robiłem:

 

qpCFmzz.jpg

LvrgKsO.jpg

wZwFYsa.jpg

 

Kilka zdjęć gotowego lakieru. Światło pięknie się po nim "slizga":

 

ET53cEe.jpg

abS4lbM.jpg

 

Po wykonaniu korekty przyda się zdjąć z lakieru pozostałości po pracy nad nim. PA ponownie w ruch ale w zasobniku mocna piana BW:

 

NpeCIji.jpg

kUWRL81.jpg

KbqCq6v.jpg

xWXkT4f.jpg

rMt9aXz.jpg

 

Po spłukaniu i osuszeniu zaaplikowałem cleaner od SOFT99 na czarnym padzie aby jak najlepiej przygotować lakier pod wosk a następnie do gry weszło Fusso:

 

HmztY2s.jpg

 

Wosk podbił efekt na lakierze co będzie dobrze widać przy zdjęciach końcowych. Na zachęte mała fotka z okolic tylnego błotnika:

 

yx1oUxq.jpg

 

Dominik podrzucił mi nowe obudowy oświetlenia tablicy rejestracyjnej, które chwilę potem wylądowały na klapie. Woda która podeszła pod obudowe spowodowała korozje widełek które trzymały żarówki. W trakcie demonażu żarówki wypadły zanim zdążyłem wyjąć do końca ich obudowy. Małe porównanie starej i nowej:

 

N6Chpmr.jpg

 

Szyby zostały dokładnie oczyszczone. Szyba czołowa, tylna i na wysokości kierowcy potraktowałem dodatkowo glass polishem żeby odpowiednio przygotować powierzchnie pod NW. Niestety zdjęcia z tego etapu zaginęły w ferworze pracy:

 

hMZqXxl.jpg

6uf461z.jpg

 

Letni komplet potraktowałem trzema sprawdzonymi środkami a następnie zabezpieczyłem woskiem:

 

iNkfVGS.jpg

gmISOIT.jpg

80ZDrnG.jpg

 

Tak wyglądało volvo gotowe do odbioru. Lakier przed oddaniem przetarłem QD1 od ADBL (uwielbiam ten zapach):

 

gpmwDnT.jpg

zDpsIwx.jpg

Uh6ZPtm.jpg

6bqKgPc.jpg

cGXQFS5.jpg

AD0tkA8.jpg

r6f63VL.jpg

kkKXoc4.jpg

 

Czyzby następna w kolejce była X1?

 

S8ZpPXT.jpg

 

A co tam, dokleimy kilka koni więcej :-] :

 

o8LtlPm.jpg

 

Kto by takich zdjęć i efektów nie lubił?

 

rIfVfoM.jpg

dcIX6Ij.jpg

 

Świeżutkie obudowy lusterek ;) :

 

L4mwthA.jpg

7LmSmLe.jpg

edkWGR6.jpg

qtX81K1.jpg

 

Uformowane na gorąco i podklejone na nowo plastiki:

 

gVXc3h8.jpg

 

Bagażnik plus trochę wnętrza:

 

Y5jUCq8.jpg

FTC66ti.jpg

 

Gotowe letnie zabezpieczone Fusso i Endurancem:

 

DEVAGrn.jpg

7h2kv5W.jpg

 

To wszystko jeśli chodzi o volvo :) Dzięki za oglądanie/scrollowanie i do następnego :-]

Posted

Super praca :) Bardzo miło ogląda się takie zabiegi, w czasie gdy pogoda nie do końca sprzyja.

 

Podobają mi się te Volvo, mają coś w sobie ciekawego.

Posted

michal123, Blacha8,

 

Dzięki ;) Fakt, oprócz tego że volvo ma mnóstwo rozwiązań pod kątem bezpieczeństwa to ma w sobie "to coś". Może mocne silniki okraszone dobrze wykończonym wnętrzem w połączeniu z brakiem negatywnych stereotypów (jak np. w BMW - dresowozy) dają ten efekt? Bardzo miłe ale i zadziorne autko ;)

Posted

Hej,

Naprawdę fajna praca. Zabezpieczenie auta Fusso to była decyzja właściciela czy sam się na nią zdecydowałeś ?

Jestem ciekaw w jaki sposób pracowałeś z Nap Low Foam ? Pytam bo sam nie mam piorącego a efekt wygląda całkiem nieźle :good:

Posted

SzymekM,

 

Ogólnie to chodziła nam po głowie jakaś powłoka ale stwierdziliśmy że wosk będzie lepszy. Właściciel ma stresującą pracę i chce od czasu do czasu sam zadbać o auto. Wosk miał być jak najtrwalszy - dlatego poszedł na lakier pancerny fusso. Dominik natomiast będzie testował weekendowo naturalne woski, które mają lepszy efekt wizualny i sensoryczny niż syntetyki. Co do nap low to wszystko robiłem zgodnie z zaleceniami. BTW ma bardzo przyjemny zapach IHMO.

Posted

Błaszu, przykro mi ale muszę przenieść do W&W .

 

Praca fajna , i naprawdę widać efekt ale relacja niestety nie do końca spełnia regulamin .

 

Pozdrawiam

Posted

Błaszu, Zabezpieczałeś w jakiś sposób silnik przed myciem czy tak po prostu myłeś?

Posted

Ślicznie :)

 

Powiedzcie mi drodzy, ja dziś 3h autko czyściłem, piana, mycie na 2 wiadra, piana ponownie, APC i wiele innych kosmetyków. Samochód wysuszyłem to są mikro brudy na progach a felgi od środka i tak brudne :)

Chyba kolejne 3h trzeba myć i szorować... :(

Posted

Błaszu, piękna robota, tym bardziej przy obecnej pogodzie. Jesteś w stanie powiedzieć ile godzin poświęciłeś na to auto? no i jaka reakcja właściciela?

Posted

msky,

 

Właściciel chodził wokół autka i był wyraźnie zadowolony :D wydaje mi się że na początku w opisie umieściłem zakres godzinowy ;)

Posted

Trochę wystraszyło mnie to, jak dałeś zdjęcia otwartej maski podczas mycia, ale skoro wyjechałeś autem z garażu, musiało wszystko grać :D Jeszcze jestem słaba w te klocki, dlatego pędzelek i apc na razie mi wystarczy, ot dla spokoju ducha ;) Tak czy siak - ładny efekt końcowy :)

Posted
msky, wydaje mi się że na początku w opisie umieściłem zakres godzinowy ;)

 

fakt. nie zauważyłem, chcociaż z grubsza go przeczytałem :good:

Posted

Fajna praca, Volvo zdecydowanie odżyło i odmłodniało.

Gdzie właściciel malował maskę? ASO, czy u jakiegoś lakiernika? Nie widać różnicy w odcieniu lakieru pomiędzy plastikowym zderzakiem, a metalowymi błotnikami?

Posted

Różnica jest ale minimalna. Podejrzewam że w aso trzeba byłoby zostawić worek pieniędzy (dla przykładu, sam plastik na drzwi tylne kosztuje ponad 400pln a jedna spinka do tego plastiku około 10pln - jest ich pięć) a efekt wcale nie byłby lepszy.

Posted

widać, że włożyłeś dużo pracy w to auto, ale efekt bomba :shock:

Posted
Różnica jest ale minimalna. Podejrzewam że w aso trzeba byłoby zostawić worek pieniędzy (dla przykładu, sam plastik na drzwi tylne kosztuje ponad 400pln a jedna spinka do tego plastiku około 10pln - jest ich pięć) a efekt wcale nie byłby lepszy.

 

Dokładnie, ceny powalają. Zapytałem z ciekawości, bo też mam wypiaskowany przedni zderzak i w ASO wycenili malowanie na 1200 PLN przy kolorze Black Sapphire.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.