Jump to content

Zrobienie autka - dziennie jeden panel ?


Recommended Posts

Posted

helo;) koleżanki i koledzy!

 

Autka używam na "co dzień" i nie mam jak go odstawić do kilkudniowej zabawy. A na pewno w jeden dzień nie da się zrobić dobrze całego auta, pacjent: A4 2005 czarna perła, nigdy wcześniej nie pieszczony :) dużo swirls'ow i krótkie proste rysy. Więc plan mam taki:

dziennie robić jeden panel, wieczorkiem w ogrzewanym garażu.

 

Etapy takie:

1. mycie, suszenie, glinka

2. DA + UC pad mocniejszy (3m zielony)

3. DA + SRR1 pad delikatniejszy (3m żółty)

4. mycie+suszenie

5. DA + Clenaer Sonax Premium (pad Megs czarny)

6. DA + BH (pad 3m niebieski)

7. ręcznie 2-3 warstwy #16

 

Teoretycznie myślę, że dam rade "dokładnie" zrobić tak jeden panel, w jedno popołudnie i wieczór.

 

co wy na to? raczej nie powinno być widać różnic na kolejnych panelach ?

 

Na pewno nie wezmę się za robienie kolejno po jednym etapie na całym aucie, bo porostu nie starczy mi czasu na skończenie, a robotę trzeba zrobić dokładnie - a nie na szybcika ;)

 

Jakieś wskazówki ? lub przeciwwskazania ?

Posted

o dzięki Marco.

 

 

A co z Pad'ami robiąc całkowicie wszystkie etapy na jednym panelu dziennie? myć/prać? do jutra nie wyschnie. Zostawić nieczyszczony? - to środek polerski zaschnie na padzie ?

 

Jak tylko ktoś odpowie to topic zamykać i do kosza proszę ;)

Posted

Bez przesady,jeśli wypłukasz w cieplej wodzie i oczyścisz szczoteczką i przechowasz w domu to na następny dzień powinny być już gotowe.

Posted

aha, jeszcze jedno. 2-3 warstwy #16 w jedno popołudnie to za dużo. nie wyschnie wszystko dobrze. lepiej nałóż jedną, a drugą na szybko rano, przed pracą;) ew. poleruj i nie zabezpieczaj, a zostaw sobie na weekend zrobienie cleanera, BH i wosku. na pewno zdążysz całe auto w wolny dzień.

Posted

seegi, gadałem z guru metysem na ten temat i odpowiedx była taka:

Jeżeli zrobisz jeden panel na lustro, a obok będziesz ciał ostra pastą, to opiłki pasty moga Ci zniszczyc lustro zrobione obok.

 

Stąd moja podpowiedź, nie wiem jakimi pastami robisz, ale zrób jedna pastą najpierwsz wszystkie panele, a potem zmień paste na słabsza i znów wszestkie panele.

 

Przynajmniej ja bym tak zrobił.

  • Partner forum
Posted

Chyba że zrobisz tak jak w szpitalu :-] , jak będziesz robił jeden panel to wszystkie przylegające do niego zasłonisz jakimś materiałem ;)

Posted

Widziałem jak właśnie sposobel szpitalnym orali Lexusa w salonie w Katowicach.

 

Także seegi, machnij auto moim sposobem, bezpieczniej.

  • Partner forum
Posted

Przemek, no i jak to im wychodziło ? Nie próbowałem czegoś takiego ale jestem ciekaw. Moim zdaniem dobra metoda jeżeli ma się odpowiedni materiał, przecież przy zwykłej metodzie tez dobrze jest czym zasłonić szyby i uszczelki żeby nie było problemu ze zmyciem resztek pasty, to czemu nie miało by sensu zasłanianie także całych elementów :o

Posted

oni oklejali samochód czymś co przypominało folię budowlaną cienką, panel, po panelu.

 

[ Dodano: 16 Luty 2010, 13:37 ]

oczywiście oklejali panele już po korekcie

  • Partner forum
Posted

aha hmm mi chodziło o oklejenie elementów sąsiadujących z elementem robionym na czas polerowania

Posted

jeśli chodzi o oklejanie, to o tyle się zgadzam z metysem, że używając bardzo mocnych past typy fast cut(biały,zielony) czy jakiejś farecli trzeba uważać na osiadający na sąsiadujących elementach pył. potrafi być bardzo ryso-genny, zwłaszcza, jeśli się go intensywnie ściera...jest to szczegółnie nieprzyjemne dla elementów już zrobionych, ale z tymi czekającymi na polerowanie też trzeba uważać. po co sobie dodawać pracy? natomiast z drugiej strony, mam wrażenie, że trzeba się mocno niestarać, żeby generować aż taką ilość tego pyłu...

Posted

Julian, a nie jest to tak, że zależy to od pasty?

 

Car Crazy, no właśnie o to, że oklejali folią (przykrywali) element już zrobiony, by na niego nie pyliło.

  • Partner forum
Posted

Przemek, :D No tak przy pierwszym oklejeniu to okleja się nie zrobione elementy ale później to już zrobione :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.