Skocz do zawartości

Jeep Grand Cherokee 2007 3.0CRD, kolor J1


Siwy_Artur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tak w ogóle mam na imię Artur i mam 24 lata. Jeep którego teraz robiłem jest moim 3 autem (wszystkie rodzinne) nad którym pracowałem.

Miała być zrobiony tylko korekta lakieru jednak dwa dni przed rozpoczęciem prac pewna pani wjechała w tył Jeep-a dlatego na zdjęciach jest bez zderzaka. Ale prace i tak trwają. Szkód wielkich nie było zderzak do spawania i lakierowania i do wymiany lampki ze zderzaka. Zostały również przepolerowane szyby z mikro rys jednak większe rysy zostały gdyż trzeba by je usuwać papierami ściernymi. Do polerki szyb użyłem tlenku ceru rozmieszanego z wodą + pad do szkła FLEXIPADS GLASS POLISHING DISC. Taki zestaw również był używany do polerowania lamp lecz przed nim papiery ścierne.

Po pomiarze grubości lakieru wyszło tylko że malowane były przednie błotniki oba( 190 – 210 umFe) ale to wiadome było bo sami je malowaliśmy ponieważ zaczęła wychodzić rdza, reszta auta nietknięta (80-120umFe). Lusterka w innych kolorach ponieważ taniej wychodziło kupić całe lusterko niż sam wkład fotochromowy, a kolorów lusterek i tak nie widać bo oryginalnie są chromowane nakładki które czekają na założenie ponieważ były na regeneracji w firmie która zajmuje się nakładaniem chromu proszkowego.

Spis narzędzi i środków:

- Makita 9227cb

- pędzle do mycia

- miernik grubości lakieru BLUE TECHNOLOGY MGR-10-FE

 

Pady: Royal Pads, Flexipads, Urban Pro square, Lake country, futro flexipads.

Pasty: Menzerna 300,400, 3000, Koch Antihologram

Środki do mycia: SG Fruit Foam, SG Red Devil HD Nano Degreaser, Meguair’s All Purpose Cleaner Plus

Dekontaminacja: Glinka żółta ValetPro

Plastiki zewnętrzne: SG BACK 2 BLACK T.T.D

Lampy zabezpieczenie: Meguiar's Headlight Protectant.

Usuwanie smoły: Presto Tar Remover

Wosk: AngleWax

 

Dzień 1:

Polerowanie szyb, dokładne mycie oraz oględziny.

dscf5729.jpg

dscf5730.jpg

dscf5731.jpg

dscf5732.jpg

dscf5733.jpg

dscf5734.jpg

dscf5736.jpg

dscf5737.jpg

dscf5738.jpg

dscf5739.jpg

 

W między czasie na szybkie mycie wpadła moja osobista gwiazda 

 

dscf5740.jpg

dscf5741.jpg

 

Oględziny Jeepa

 

dscf5742.jpg

dscf5744.jpg

dscf5745.jpg

dscf5748.jpg

dscf5749.jpg

dscf5750.jpg

dscf5751.jpg

dscf5752.jpg

dscf5753.jpg

dscf5754.jpg

dscf5755.jpg

dscf5756.jpg

dscf5758.jpg

dscf5759.jpg

dscf5760.jpg

dscf5761.jpg

dscf5762.jpg

dscf5763.jpg

dscf5764.jpg

dscf5765.jpg

dscf5766.jpg

dscf5768.jpg

dscf5769.jpg

dscf5770.jpg

dscf5771.jpg

dscf5772.jpg

dscf5773.jpg

dscf5775.jpg

dscf5778.jpg

dscf5780.jpg

 

Pomiary miernikiem

 

dscf5781.jpg

dscf5783.jpg

dscf5785.jpg

dscf5787.jpg

dscf5789.jpg

dscf5790.jpg

dscf5792.jpg

dscf5793.jpg

dscf5797.jpg

dscf5813.jpg

dscf5795.jpg

dscf5806.jpg

dscf5809.jpg

dscf5810.jpg

 

Dzień 2

Usunięcie smoły z auta, glinkowanie, mycie APC oraz polerka lamp. Aby było lepiej polerować lampy i nic nie uszkodzić postanowiłem wyjąć wszystkie na wierz jednak okazało się że aby wyjąć przednie lampy trzeba zdemontować zderzak więc auto jest trochę w rozsypce  Jako że nie podobał mi się efekt uzyskany papierami 500, 800, 1500, 2000, 3000 + tlenek ceru zmieniłem taktykę i pominąłem papiery, polerowałem dłużej tlenkiem ceru a po nim Menzerna 300 a następnie Koch Antihologram efekt zadowalający do zabezpieczenia użyłem Meguiar's Headlight Protectant. Jako że nie wszystkie lampy udało się wypolerować z powodu braku czasu + poprawka jednej przedniej jutro część dalsza i lepsze fotki tylnych lamp.

 

Smoła

dscf5816.jpg

dscf5818.jpg

dscf5819.jpg

dscf5820.jpg

dscf5821.jpg

 

Glinkowanie

dscf5822.jpg

dscf5824.jpg

dscf5825.jpg

dscf5826.jpg

dscf5828.jpg

dscf5829.jpg

 

Lampy rozbiórka

dscf5831.jpg

dscf5833.jpg

dscf5835.jpg

dscf5836.jpg

dscf5837.jpg

 

Lampy próba z papierem ściernym (po 2 zdjęcia do każdego papieru 500, 800, 1200, 2000, 3000)

dscf5838.jpg

dscf5839.jpg

dscf5840.jpg

dscf5841.jpg

dscf5842.jpg

dscf5843.jpg

dscf5844.jpg

dscf5845.jpg

dscf5846.jpg

dscf5847.jpg

dscf5848.jpg

dscf5850.jpg

 

Lampy tlenek ceru + pasty

dscf5851.jpg

dscf5852.jpg

dscf5853.jpg

dscf5855.jpg

dscf5856.jpg

dscf5857.jpg

dscf5858.jpg

dscf5868.jpg

dscf5871.jpg

dscf5860.jpg

dscf5861.jpg

dscf5862.jpg

dscf5863.jpg

dscf5874.jpg

dscf5875.jpg

dscf5876.jpg

 

Dzień 3

Z dachu wyleciały relingi, dokończyłem polerować lampy oraz zrobiłem próby polerowania na dachu, biały pad + Menzerna 300 potem pomarańczowy + Menzerna 400 następnie żółty + Menzerna 3000 i takim zestawem robię całe auto.

dscf5877.jpg

dscf5879.jpg

dscf5880.jpg

dscf5881.jpg

dscf5882.jpg

dscf5883.jpg

dscf5884.jpg

dscf5885.jpg

dscf5906.jpg

dscf5907.jpg

dscf5886.jpg

dscf5890.jpg

dscf5901.jpg

dscf5902.jpg

dscf5904.jpg

dscf5908.jpg

dscf5912.jpg

dscf5916.jpg

dscf5917.jpg

dscf5925.jpg

dscf5926.jpg

dscf5927.jpg

dscf5928.jpg

dscf5930.jpg

 

Dzień 4

Udało się zakończyć dach i przeszedłem do maski oraz boku auta.

 

dscf5933.jpg

dscf5940.jpg

dscf5941.jpg

dscf5942.jpg

dscf5943.jpg

dscf5947.jpg

dscf5948.jpg

dscf5949.jpg

dscf5951.jpg

dscf5952.jpg

dscf5953.jpg

dscf5954.jpg

dscf5956.jpg

dscf5958.jpg

dscf5959.jpg

 

 

Ostatnie dwa dni

Dokończenie polerowania, umycie silnika myjką parową, dokładne mycie samochodu, zabezpieczenie lamp, lakieru doprowadzenie uszczelek, plastików do ładu.

dscf5961.jpg

dscf5962.jpg

dscf5963.jpg

dscf5964.jpg

dscf5966.jpg

dscf5969.jpg

dscf5970.jpg

dscf5971.jpg

dscf5975.jpg

dscf5976.jpg

dscf5977.jpg

dscf5979.jpg

dscf5982.jpg

dscf5983.jpg

dscf5984.jpg

dscf5986.jpg

dscf5987.jpg

dscf5988.jpg

dscf5992.jpg

dscf5994.jpg

 

Lewa strona Anglewax ELIXIR z prawej SG BACK 2 BLACK T.T.D

dscf5995.jpg

dscf5998.jpg

dscf5999.jpg

dscf6001.jpg

dscf6002.jpg

dscf6003.jpg

dscf6004.jpg

dscf6005.jpg

dscf6008.jpg

dscf6012.jpg

dscf6013.jpg

dscf6014.jpg

dscf6015.jpg

dscf6016.jpg

dscf6017.jpg

dscf6018.jpg

dscf6019.jpg

dscf6020.jpg

dscf6021.jpg

dscf6023.jpg

dscf6024.jpg

dscf6025.jpg

dscf6026.jpg

dscf6032.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że pracy włożona cała masa , szkoda że zdjęcia po nie pokazują aż tak efektów a i opis mógłby być dokładniejszy jeżeli chodzi o spis użytych środków .

 

Ogólnie oczywiście jestem na Tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła to 18" oryginalne jak wyjechał z salonu poprzedni właściciel kupił go w salonie i jest naszym znajomym więc auto jest pewne. No niestety miałem problemy ze zdjęciami przez słaby halogen diodowy i goniący mnie strasznie czas ponieważ musiałem go skończyć przed moim wyjazdem. Zdjęcia efektów prac po robocie zrobię po myciu auta ponieważ tu był świeżo po wosku i przy 30 stopniach na dworze hologramy z wosku zaczęły się pojawiać w ciągu 20min a nie chciał tak od razu go polerować. Ale jak na razie pada i nie ma kiedy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miło słyszeć dobre słowo, oczywiście nie widzę problemu korzystajcie a to nie koniec bo już mam parę nowych produktów w zamyśle więc jak będą testy to będą i fotki :) co do samego lakieru pracowało się dość ciężko ponieważ jest twardy i długo trwało cięcie aby wyprowadzić do takiego stanu jak chciałem co sporo przedłużyło czas pracy ale z efektów końcowych sam jestem zadowolony, może dałoby radę zrobić to szybciej gdybym miał maszynę DA ale jak na razie robię tym co mam i też jest spoko, co do S-ki było w planach tylko polerowanie ale po zakupie auta i kilku porządnych myciach stwierdziłem że leci do lakierni cały samochód więc na razie nic nie działam na lakierze poza lekkim woskowaniem i stosowaniem dobrej chemii + po myciu QD od Meguiar's - a :)

Jutro jadę działać z lampami w samochodzie wuja więc pewnie kilka fotek wpadnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj polerowałem lampy od Santa FE. Lampy ogólnie były mocno zniszczone od strony zewnętrznej jednak co mnie nie zdziwiło natomiast jak się okazało w trakcie prac lampy od strony wewnętrznej są mocno brudne oraz widać zacieki. Myślałem że uda się je rozebrać ponieważ szkła są na zapinki jednak wywnioskowałem że chyba lampy przeciekały poprzedniemu właścicielowi który to postanowił pokleić je i to dość nie fachowo ponieważ w niektórych miejscach jest spory nadmiar kleju natomiast w inny jego całkowity brak, a to że są sklejone uniemożliwiło mi rozbiórkę lamo i wyczyszczenie wewnętrznej strony. Najgorzej że w lampach zastosowano osłony żarówek kierunkowskazów co nie pozwalało nawet na włożenie jakiego kol wiek drucika, śrubokręta czy czego kol wiek ze szmatka aby wytrzeć ten wewnętrzny nalot co mocno oszpeciło efekt końcowy. Lampy należą do wujka więc podpowiedziałem mu jak je rozebrać ( podgrzać w piekarniku :) ) ale uprzedziłem go że ja tego nie zrobię aby nie miał do mnie pretensji jak coś się stopi. Na ile było to możliwe stronę zewnętrzną ogarnąłem najpierw papierami potem pastami + zabezpieczenie

Papiery ścierne: 500, 800, 1000, 1500 i Tolex Kovax ( niestety nie wiem jakiej gradacji ale pod palcami wydawał się delikatny więc poleciał jako ostatni )

Pasty ścierne: Menzerna 300, 400, 3000

Zabezpieczenie: Meguiars Headlight Protectant

Szlifierka do papierów: DYNABRADE ( powietrzna, przepływ powietrza ponad 300L/min )

Polerka do past: Makita 9227cb

 

dscf6063.jpg

dscf6064.jpg

dscf6065.jpg

dscf6066.jpg

dscf6067.jpg

dscf6068.jpg

dscf6069.jpg

dscf6070.jpg

dscf6072.jpg

dscf6074.jpg

dscf6089.jpg

dscf6075.jpg

dscf6076.jpg

dscf6090.jpg

dscf6091.jpg

dscf6077.jpg

dscf6078.jpg

dscf6079.jpg

dscf6083.jpg

dscf6084.jpg

dscf6085.jpg

dscf6086.jpg

dscf6087.jpg

dscf6088.jpg

dscf6092.jpg

dscf6093.jpg

dscf6094.jpg

dscf6095.jpg

dscf6096.jpg

dscf6097.jpg

dscf6098.jpg

 

Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Ponieważ jakby ktoś chciał to mógłbym wykonać takie usługi dla kogoś tylko czy na forum jest jakiś konkretny dział gdzie się ogłasza człowiek ze swoimi możliwościami wykonywania odpłatnie usług czy nie ma żadnego konkretnego tematu w tej sprawie tylko jak ktoś zapyta to wtedy kwestia dogadania się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.