Siwy_Artur Opublikowano 7 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2015 Witam Tak w ogóle mam na imię Artur i mam 24 lata. Jeep którego teraz robiłem jest moim 3 autem (wszystkie rodzinne) nad którym pracowałem. Miała być zrobiony tylko korekta lakieru jednak dwa dni przed rozpoczęciem prac pewna pani wjechała w tył Jeep-a dlatego na zdjęciach jest bez zderzaka. Ale prace i tak trwają. Szkód wielkich nie było zderzak do spawania i lakierowania i do wymiany lampki ze zderzaka. Zostały również przepolerowane szyby z mikro rys jednak większe rysy zostały gdyż trzeba by je usuwać papierami ściernymi. Do polerki szyb użyłem tlenku ceru rozmieszanego z wodą + pad do szkła FLEXIPADS GLASS POLISHING DISC. Taki zestaw również był używany do polerowania lamp lecz przed nim papiery ścierne. Po pomiarze grubości lakieru wyszło tylko że malowane były przednie błotniki oba( 190 – 210 umFe) ale to wiadome było bo sami je malowaliśmy ponieważ zaczęła wychodzić rdza, reszta auta nietknięta (80-120umFe). Lusterka w innych kolorach ponieważ taniej wychodziło kupić całe lusterko niż sam wkład fotochromowy, a kolorów lusterek i tak nie widać bo oryginalnie są chromowane nakładki które czekają na założenie ponieważ były na regeneracji w firmie która zajmuje się nakładaniem chromu proszkowego. Spis narzędzi i środków: - Makita 9227cb - pędzle do mycia - miernik grubości lakieru BLUE TECHNOLOGY MGR-10-FE Pady: Royal Pads, Flexipads, Urban Pro square, Lake country, futro flexipads. Pasty: Menzerna 300,400, 3000, Koch Antihologram Środki do mycia: SG Fruit Foam, SG Red Devil HD Nano Degreaser, Meguair’s All Purpose Cleaner Plus Dekontaminacja: Glinka żółta ValetPro Plastiki zewnętrzne: SG BACK 2 BLACK T.T.D Lampy zabezpieczenie: Meguiar's Headlight Protectant. Usuwanie smoły: Presto Tar Remover Wosk: AngleWax Dzień 1: Polerowanie szyb, dokładne mycie oraz oględziny. W między czasie na szybkie mycie wpadła moja osobista gwiazda Oględziny Jeepa Pomiary miernikiem Dzień 2 Usunięcie smoły z auta, glinkowanie, mycie APC oraz polerka lamp. Aby było lepiej polerować lampy i nic nie uszkodzić postanowiłem wyjąć wszystkie na wierz jednak okazało się że aby wyjąć przednie lampy trzeba zdemontować zderzak więc auto jest trochę w rozsypce Jako że nie podobał mi się efekt uzyskany papierami 500, 800, 1500, 2000, 3000 + tlenek ceru zmieniłem taktykę i pominąłem papiery, polerowałem dłużej tlenkiem ceru a po nim Menzerna 300 a następnie Koch Antihologram efekt zadowalający do zabezpieczenia użyłem Meguiar's Headlight Protectant. Jako że nie wszystkie lampy udało się wypolerować z powodu braku czasu + poprawka jednej przedniej jutro część dalsza i lepsze fotki tylnych lamp. Smoła Glinkowanie Lampy rozbiórka Lampy próba z papierem ściernym (po 2 zdjęcia do każdego papieru 500, 800, 1200, 2000, 3000) Lampy tlenek ceru + pasty Dzień 3 Z dachu wyleciały relingi, dokończyłem polerować lampy oraz zrobiłem próby polerowania na dachu, biały pad + Menzerna 300 potem pomarańczowy + Menzerna 400 następnie żółty + Menzerna 3000 i takim zestawem robię całe auto. Dzień 4 Udało się zakończyć dach i przeszedłem do maski oraz boku auta. Ostatnie dwa dni Dokończenie polerowania, umycie silnika myjką parową, dokładne mycie samochodu, zabezpieczenie lamp, lakieru doprowadzenie uszczelek, plastików do ładu. Lewa strona Anglewax ELIXIR z prawej SG BACK 2 BLACK T.T.D
Pajko Opublikowano 7 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2015 Widać że pracy włożona cała masa , szkoda że zdjęcia po nie pokazują aż tak efektów a i opis mógłby być dokładniejszy jeżeli chodzi o spis użytych środków . Ogólnie oczywiście jestem na Tak
druhh Opublikowano 7 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2015 Mega relacja, tlenek ceru zrobił robote w lampach. Gratuluje!
DawidK09 Opublikowano 7 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2015 Bardzo fajna relacja Szkoda, że zdjęcia słabe
Adamek Opublikowano 7 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2015 Te koła nie są zbyt małe do tego samochodu? ogólnie praca wykonana bardzo ładnie. Jestem pod wrażeniem ogarnięcia reflektorów...
Siwy_Artur Opublikowano 7 Września 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Września 2015 Koła to 18" oryginalne jak wyjechał z salonu poprzedni właściciel kupił go w salonie i jest naszym znajomym więc auto jest pewne. No niestety miałem problemy ze zdjęciami przez słaby halogen diodowy i goniący mnie strasznie czas ponieważ musiałem go skończyć przed moim wyjazdem. Zdjęcia efektów prac po robocie zrobię po myciu auta ponieważ tu był świeżo po wosku i przy 30 stopniach na dworze hologramy z wosku zaczęły się pojawiać w ciągu 20min a nie chciał tak od razu go polerować. Ale jak na razie pada i nie ma kiedy
sebek1993 Opublikowano 9 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 9 Września 2015 Artur ładnie ogarnąłeś tego Jeepa z zajechanego lakieru udało Ci się dużo wyciągnać dobra robota
JayJ Opublikowano 10 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Września 2015 Dobra robota sporo pracy włożone. Duży + za reflektory
prostysimo Opublikowano 10 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Września 2015 Mega robota! oj będę tu wracał, i podbierał "chemie", którą zaczynam kompletować.
Michael MSTP Opublikowano 10 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Września 2015 Fajne ziarno na lakierze. Duzooo pracy przy takim aucie. A jak lakier? Jak sie z nim pracowało? I tak jak przedmówcy napewno zdjecia nie oddaja efektu finalnego bo po 50tka widac ,że jest naprawde dobrze!
Dystrybutor e36ace Opublikowano 10 Września 2015 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 10 Września 2015 Fajna praca, fajny efekt. Mam nadzieję że S klasa też doczeka się relacji
Siwy_Artur Opublikowano 10 Września 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Września 2015 No miło słyszeć dobre słowo, oczywiście nie widzę problemu korzystajcie a to nie koniec bo już mam parę nowych produktów w zamyśle więc jak będą testy to będą i fotki co do samego lakieru pracowało się dość ciężko ponieważ jest twardy i długo trwało cięcie aby wyprowadzić do takiego stanu jak chciałem co sporo przedłużyło czas pracy ale z efektów końcowych sam jestem zadowolony, może dałoby radę zrobić to szybciej gdybym miał maszynę DA ale jak na razie robię tym co mam i też jest spoko, co do S-ki było w planach tylko polerowanie ale po zakupie auta i kilku porządnych myciach stwierdziłem że leci do lakierni cały samochód więc na razie nic nie działam na lakierze poza lekkim woskowaniem i stosowaniem dobrej chemii + po myciu QD od Meguiar's - a Jutro jadę działać z lampami w samochodzie wuja więc pewnie kilka fotek wpadnie
Siwy_Artur Opublikowano 11 Września 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Września 2015 Dzisiaj polerowałem lampy od Santa FE. Lampy ogólnie były mocno zniszczone od strony zewnętrznej jednak co mnie nie zdziwiło natomiast jak się okazało w trakcie prac lampy od strony wewnętrznej są mocno brudne oraz widać zacieki. Myślałem że uda się je rozebrać ponieważ szkła są na zapinki jednak wywnioskowałem że chyba lampy przeciekały poprzedniemu właścicielowi który to postanowił pokleić je i to dość nie fachowo ponieważ w niektórych miejscach jest spory nadmiar kleju natomiast w inny jego całkowity brak, a to że są sklejone uniemożliwiło mi rozbiórkę lamo i wyczyszczenie wewnętrznej strony. Najgorzej że w lampach zastosowano osłony żarówek kierunkowskazów co nie pozwalało nawet na włożenie jakiego kol wiek drucika, śrubokręta czy czego kol wiek ze szmatka aby wytrzeć ten wewnętrzny nalot co mocno oszpeciło efekt końcowy. Lampy należą do wujka więc podpowiedziałem mu jak je rozebrać ( podgrzać w piekarniku ) ale uprzedziłem go że ja tego nie zrobię aby nie miał do mnie pretensji jak coś się stopi. Na ile było to możliwe stronę zewnętrzną ogarnąłem najpierw papierami potem pastami + zabezpieczenie Papiery ścierne: 500, 800, 1000, 1500 i Tolex Kovax ( niestety nie wiem jakiej gradacji ale pod palcami wydawał się delikatny więc poleciał jako ostatni ) Pasty ścierne: Menzerna 300, 400, 3000 Zabezpieczenie: Meguiars Headlight Protectant Szlifierka do papierów: DYNABRADE ( powietrzna, przepływ powietrza ponad 300L/min ) Polerka do past: Makita 9227cb Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Ponieważ jakby ktoś chciał to mógłbym wykonać takie usługi dla kogoś tylko czy na forum jest jakiś konkretny dział gdzie się ogłasza człowiek ze swoimi możliwościami wykonywania odpłatnie usług czy nie ma żadnego konkretnego tematu w tej sprawie tylko jak ktoś zapyta to wtedy kwestia dogadania się?
marasec Opublikowano 20 Września 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2015 Aż mi sie komp zamulił od tych zdjęć lampy w jeepku rewelacja Chciałem zapytać czym był polerowany tlenek ceru ?
Siwy_Artur Opublikowano 21 Września 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Września 2015 Makita + krążek z filcu do szkła i do tego tlenek ceru jako pasta
Kusyy Opublikowano 17 Grudnia 2016 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2016 Hhahahah.. Ładne reflektory! Mega praca!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się