tomix156 Posted March 23, 2015 Report Posted March 23, 2015 Witam. Otóż planuję przejść na "wyższy pułap", wciąż amatorsko, w swoim garażu, swoje samochody, ale jednak krok dalej. Postanowiłem kupić maszynę polerską, gdyż samo "smalcowanie" już mi się znudziło i myślę, że po części jestem na to gotowy. Mam na czym próbować, więc nie ma problemu. To, co już posiadam, to: szampon: Shiny Garage truskawa bodajże. APC: Red Devil i jedno jakieś łagodniejsze cytrusowe, nie pamiętam nazwy. Smoła: Prickbort Metaliczne: Shiny Garage Iron off Glinka: żółta Koła: SG EF Wheel Cleaner Cleaner: AF tripple, SG AIO. Wosk: Dodo Juice blue velvet, SG Beads Carnauba Paste Wax Plastiki zewn: SG jet trim Plastiki wewn: PB Natural look Szyby: SG perfect glass cleaner Koła: SG b2b Skóra: Cleaner SG, krem SG Pewnie jest tego więcej, tylko teraz sobie nie przypominam. Moje obecne plany to: -Polerka Krauss P7 -pasty Menzerna (FG500, PF2500, FF3000) -pady... No właśnie - jakie? W zestawie będą gąbki Flexipads 135x35mm (biała, pomarańczowa, żółta). Co potrzebuję? -IPA -pianownica, przerobię marolexa chyba + piana aktywna od SG -koch chemie nano do plastików zewnątrz, bo widzę na forum, że to "obowiązkowa" pozycja -twardy wosk do auta mamy i przy okazji do felg. FK 1000p? -coś do przepolerowania szyb. Często dużo dodaje do efektu końcowego. Jaki pad/pasta? Coś specjalnie do szyb? Autoglym? Chodzi po prostu o doczyszczenie i połysk. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Toster Posted April 3, 2015 Report Posted April 3, 2015 -Do szyb polecam Autoglym Car Glass Polish. W zasadzie w kategorii mycia szyb ceny wszystkich środków są na podobnym poziomie. -Jak lecisz trójstopniową korektę to może zamiast FF3000 lepiej SF4000, ale najlepiej jakbyś na wykończenie wziął Koch Chemie Antihologram. -Pomyśl o kupnie też 80mm padów. Znaczące ułatwiają prace w trudnych zakamarkach. -Wosk w okolicach 70zł to Meg's #16/Colli 476/FK 1000P. W zasadzie wybór zależy od osobistych preferecji. Pozdrawiam
tomix156 Posted April 3, 2015 Author Report Posted April 3, 2015 Dziękuję za odpowiedź. Najbardziej zależy mi na podpowiedzi co do padów. Jaki komplet na początek okaże się wystarczający? Wiadomo, że z czasem to się będzie poszerzać.
Toster Posted April 3, 2015 Report Posted April 3, 2015 Optymalnym wyjściem w kwestii cena/jakość są Flexipads. Biały do cięcia, pomarańczowy do polerowania i żółty finish. Jeżeli masz bardzo zniszczony lakier i jesteś początkujący zamiast białego pada weź futro. Łatwiej jest kontrolować/prowadzić futro.
tomix156 Posted April 3, 2015 Author Report Posted April 3, 2015 Wezmę jedno i drugie zatem. I te 80mm wziąć takie same? Biały/pomarańczowy/żółty? Poleci ktoś maszynę (na pierwszą styczność) do 700zł? Pozdrawiam. EDIT: Czyli potrzebuję: 150mm) http://showcarshine.pl/pady-i-bp/1172-f ... 150mm.html http://showcarshine.pl/1171-flexipads-m ... 150mm.html http://showcarshine.pl/pady-i-bp/1173-f ... 150mm.html 80mm) http://showcarshine.pl/pady-i-bp/774-fl ... 135mm.html http://showcarshine.pl/pady-i-bp/773-fl ... 135mm.html http://showcarshine.pl/pady-i-bp/772-fl ... 135mm.html Futro) http://showcarshine.pl/690-flexipads-fu ... 130mm.html Pasty) http://showcarshine.pl/1785-koch-chemie ... tting.html http://showcarshine.pl/2019-koch-chemie ... niowa.html Zgadza się? Do tego myślałem o maszynie Krauss P7, ale czy mi się wydaje, czy zaczynają ją również zaczynają usuwać z produkcji? Na allegro nie ma już wcale, w sklepach również zaczyna znikać. Pasty menzerny również chyba wezmę, popróbuję sobie: fg500, sf4000, pf2500. Pady 150mm nie będą za duże? Pozdrawiam.
Dimmu Posted April 3, 2015 Report Posted April 3, 2015 Cleaner: AF trippleTo jest AIOpopróbuję sobie: fg500' date='[/quote']W mojej opinii lepiej wybrać FG400, mniej pyli, lepiej wykończa i ogólnie lepiej się pracuje.
tomix156 Posted April 3, 2015 Author Report Posted April 3, 2015 Cleaner: AF trippleTo jest AIOpopróbuję sobie: fg500' date='[/quote']W mojej opinii lepiej wybrać FG400, mniej pyli, lepiej wykończa i ogólnie lepiej się pracuje. A poza tym wszystko z poprzedniego postu jest ok? Taki zestaw będzie w porządku, jeśli zamienię 500 na 400?
Dimmu Posted April 3, 2015 Report Posted April 3, 2015 A poza tym wszystko z poprzedniego postu jest ok?OK, choć osobiście zmieniłbym pady na 130mm
Toster Posted April 3, 2015 Report Posted April 3, 2015 Dimmu ma racje, szczególnie jak nie masz doświadczenia może lepiej by było wziąć 130mm, po prostu bedzie Ci łatwiej prowadzić polerkę. Czyli bierzesz FG400 PF2500 i Antihologram. Pady 80mm wziąłbym też 3. Na pewno się nie zmarnują. Co do maszyny. Po lekturze forum dowiesz się, że ile ludzi tyle typów. Tutaj wiele zależy od osobistych preferencji. Ja na początek kupiłem K2 za 200zł i jestem zadowolony.
tomix156 Posted April 4, 2015 Author Report Posted April 4, 2015 Panowie, dochodzi rękawica Car Pro. Wyczytałem na forum, że to najlepszy wybór. Pytanie jeszcze co do mikrofibr... Czy dostanę gdzieś jakieś eko paki? Np 10 szt w lepszej cenie? EDIT: Aha... I jakie talerze mocujące potrzebuję do tych padów 130 i 80mm? Potrzebuję coś jeszcze oprócz polerki, padów, past i talerzy? Bo nie chcę nic pominąć
Tommy Lee Posted April 4, 2015 Report Posted April 4, 2015 http://temachem.sklep.pl/opis/2407739/s ... sztuk.html http://temachem.sklep.pl/opis/2407068/t ... sztuk.html http://temachem.sklep.pl/opis/4044053/4 ... x40cm.html Na początek powinny wystarczyć do takiej zwykłej roboty, a jak się wciągniesz to kupisz sobie lepsze
tomix156 Posted April 4, 2015 Author Report Posted April 4, 2015 http://showcarshine.pl/10-zestawy/1768- ... ipads.html A co myślicie o tej maszynie polerskiej? Chodzi o coś dla początkującego, tak jak mówię, to będzie służyć pewnie do 5 aut w ciągu roku.
Toster Posted April 4, 2015 Report Posted April 4, 2015 W linku masz gotowy zestaw, bierz+ akcesoria ktore polecił Ci Tommy Lee.. Dokup najwyzej futro do pasty cutting. A rękawica CarPro to dobry wybor.
tomix156 Posted April 4, 2015 Author Report Posted April 4, 2015 Czyli ten zestaw z tą polerką będzie ok? Chodzi mi bardziej o maszynę polerską Na pewno chcę dual action na początek, mimo że mam twarde lakiery BMW tylko do zrobienia. Chyba że jest jakiś lepszy DA w podobnej cenie Dziękuję wszystkim za pomoc i przepraszam że tak truję, ale jestem studentem i dla mnie wydanie tych 1500zł to była chwilka zbierania
Toster Posted April 4, 2015 Report Posted April 4, 2015 Krauss P7 jest rotacyjna, a nie DA. Z grubsza Ci wytłumaczę. DA jest przyjazna dla początkujących, ale na twardych lakierach (BMW, Vw, audi) niemożliwa jest korekta na 100%. Zależy jakiej twardości lakiery będziesz robić. Niestety tak jak Ci pisałem wyżej.nikt Ci nie powie dokładnie jaka polerkę masz kupić bo wszystko zależy od konkretnego przypadku. Jeżeli będziesz pracować na twardych i zniszczonych lakierach to raczej uderzyłbym w rotacje w imię zasady "jak robić to porządnie" Poza polerkę zestaw z linku jest ok + futro
tomix156 Posted April 5, 2015 Author Report Posted April 5, 2015 Toster, ale zdecydowałem się jednak na DA, po przeczytaniu różnych wpisów i przestudiowaniu tematu. Myślę że na początek to trochę lepsze rozwiązanie z racji że nie chcę narobić "kuku". Na początek muszę się nauczyć pracy ze sprzętem, wypracowaniem pasty itd. a potem ewentualnie spróbuję rotacji. Czyli ponawiam pytanie, szukam DA do 600zł, czy ta polerka z linku będzie ok? Jest też Krauss P7 taki sam zestaw w podobnej cenie, ale w sumie boję się rotacji na pierwszy kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now