Jump to content

Szlifowanie drewna maszyną DA (Dual Action)


Xeper

Recommended Posts

Panowie, będę miał niedługo trochę drewnianych konstrukcji ogrodowych do przygotowania pod malowanie. Chcę to zrobić porządnie, bo nie spodziewam się, że masówka będzie dopieszczona w fabryce - także usuwanie "włosków", oblenie krawędzi i inna szlifologia przede mną :) Chcę ulżyć sobie trochę i zatrudnić swojego DAS6 jako szlifierkę. Trochę poczytałem u Mike Phillipsa na Autogeeku: http://www.autogeekonline.net/forum/how ... isher.html

 

A czy ktoś z nas może się podzielić doświadczeniami z takim użyciem maszyny DA?

:ad::ad::ad:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Nie wiem czy to dobry pomysł.

Jakie drewno kupujesz?

Nie lepiej oddać to do stolarni? Frez na krawędzie itd...

Drugi pomysł to postarzenie drewna.

Jak chcesz tytlumacze jak to zrobić.

Jeszcze jedno. Obojętnie jak wyszlifujesz to po lakierowaniu "włos" zawsze podniesie się się do góry

Link to comment
Share on other sites

Xeper odpuść sobie krawędzie bo zwichrujesz talerz choć nie wiem jakie R chcesz uzyskać i jakie ilości desek do obrobienia do tego lepsza jest frezarka górnowrzecionowa. Włos po pierwszym laku (watkujesz) 320-360 na gąbce delikatnie bez docisku i drugi lak.

Link to comment
Share on other sites

Drewno miękkie bo polska sosna/świerk.

Do przygotowania pod malowanie:

1. huśtawka ogrodowa (pod farbę akrylową np. Beckers Akrylatfärg/ Bondex Acrylic Enamel)

2. kantówki na mała wiatkę na drewno (pod impregnat)

3. wyoblenie krawędzi i doszlifowanie desek ryflowanych na kompostownik (pod impregnat)

Kantówki są niby wyoblone, ale wiadomo że w praktyce różnie bywa. Najbardziej zależy mi na huśtawce, żeby drzazgi dzieci w pupkę nie kłuły :)

 

Nie planuję roboty "detailingowej" w drewnie, bardziej poprawienie oczywistych niedoróbek producenta. Albo zrobię to z ręki albo DA. W tego co czytam u amerykańców, to użycie do domowych celów DA Porter Cable jest tam zupełnie naturalne, także myślę że DAS6 też niech się wykaże ;)

 

Jeśli chodzi o postarzanie, to tu nie planuję. Ale coś mi świta po głowie z innym tematem, także Arku w razie czego zaatakuję Cie na priv.

Link to comment
Share on other sites

Ja robiłem DA, dwa razy stół z sosny.

Papiery 80/100/120/240/325/500/800/1500/2000 trochę dużo ale to głównie tylko blaty tak robiłem. Malowałem potem lakierobejcą i przetarłem ręcznie 2000 i znów malowanie. Jak dla mnie wyszło bardzo dobrze.

 

http://olx.pl/oferta/stolik-drewniany-recznie-wykonany-CID628-ID6ER47.html

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

V33 lub Synthilor czy jakoś tak. Drogie ale genialne produkty.

co do szlifowania to będziesz musiał zrobić tak :

Najpierw szlif powiedzmy P120. Po wyschnięciu szlif 240/320 i kolejna warstwa lakieru. Pamiętaj o twardym bp lub klocku.

Granulacja papieru do szlifowania zagrunwowanych elementów zależy od rodzaju zastosowanego lakieru.

 

25 lut 2015, o 13:21

 

Drewno szlifujemy max P400. Wyższe gratunulacje nie mają sensu.

chyba , że robimy coś w połysku

Link to comment
Share on other sites

A przy okazji mam pytanie do was, mam meble lakierowane w wysoki połysk i w salonie gdzie są ładne czarne widać już duże swirle;)

Czy moge to wypolerować polerką DA Kraussem lub Rupesem?

Jeśli tak to padem polerującym czy finishem?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Jeśli chcesz uzyskać połysk to polecam V33 lakier jachtowy.

Kilka warstw z miedzyszlifem pozostawia niezniszczalna nawierzchnię.

 

26 lut 2015, o 14:04

 

Najodpowiedniejszy do szlifowania drewna jest skok 5mm. DA pozostawi gorsze wykończenie ale robotę zrobi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No dobra, to troche mam juz za sobą... Dla potomności:

1. DA 500W (poczciwy DAS6) bez problemu sobie radzi

2. Kurzy się jak diabli. Im mniejsza prędkość tym się mniej kurzy więc robię na 2-3

3. Drewno ogrodowe, które wg zapewnień producenta jest "gładko heblowane" i "starannie przygotowane" w rzeczywistości najprawdopodobniej będzie wymagało poprawek.

4. Papier 80 dobrze robi wstępna "korektę" i dobrze zbiera największe zonki. Po 120 jest zupełnie fajnie, zwłaszcza jak na drewno do ogrodu (dechy na kompostownik skończyłem 120). Końcowego szlifu 220 jeszcze nie robiłem ale będzie :good:

5. Gdybym miał to zrobić "z łapy" do wolałbym zrobić korektę ręczną na BMW. Także dzięki ci DA :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.