Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cześć dzieciaki :-]

Taka sytuacja: po pełnej i bardzo starannej korekcie lakieru (99% rys usuniętych)oraz odtłuszczeniu lakieru (mycie ludwikiem, szampon bez wosku i na końcu aktywna piana) nałożyłem powłokę kwarcową (TAC Sytems) w ilości 3 warstw w przedziale czasowym 24h. Po ok 36h od aplikacji zauważyłem, że w załamaniach karoserii typu łączenie tylnego słupka z błotnikiem bądź przejścia na masce powstały takie smugi, mocne hologramy- nie wiem jak to określić. Wygląda jakby lakier był tłusty. Nie schodzi to ani myciem ani delikatną polerką mikrofibrą. Wobec powyższego zapiąłem bardzo mięciutkiego pada i pastę T5 od K2 (pasta wykańczająca, usuwająca holsy). Wszystko ładnie zeszło i to bez użycia większej siły docisku. Moje pytanie: czy taki zabieg nie usunął połoki kwarcowej z lakieru? Czy jest to bezpieczne?

Posted

Nikt nie odpisał to może ja coś klikne, jezeli odtłuszczałes lakier tylko w taki sposób jak opisałeś powyżej to na 99% lakier był nadał tłusty i powłoka raczej nie związała sie trwale z lakierem i z tego wzgledy wyszły jakieś maziaje itp...

  • Lubię to 1
Posted

Hej, dzięki za odpowiedź. Lakier odtłuszczałem dosyć konkretnie jak czytałeś. Myślę też że jeżeli to by była wina złego odtłuszczenia to powłoka by "odeszła" w miarę lekko a tarłem, tarłem m.fibrą i nadal smugi były. Ja raczej stawiałbym na źle dotartą powłokę. Ale OK, nie ma co teraz gdybać. Ponawiam moje pytanie: czy szybki, jednokrotny przejazd pastą wykończeniową jest szkodliwy dla powłoki kwarcowej?

Posted

To zależy od konkretnej powłoki, czasu czy się utwardziła, przygotowania powierzchni itp. ale na 90 % usunąłeś powłokę ;)

Posted

Smugi to przeważnie poprostu zbyt grubo nałożona powłoka. Raczej licz się z tym, że powłoka została usunięta.

Posted

Każda powłoka ma swój czas schnięcia i wiązania z lakierem. Dlatego każdy producent dośc ostro podkresla że lakier musi byc odpowiednio przygotowany/odtłuszczony oraz po nałożeniu x czasu auto musi stac najlepiej w mało wilgotnym i ciepłym pomieszczeniu. A jeżeli Ty od razu ja zacząłes polerować maszynowo (chyba ze sie myle) to tak jak koledzy wyzej na pisali, raczej ja zdjąłeś. Zreszta zob test z woda i zobaczysz czy cos kropelkuje itp

Posted
:/ nie dopisałem że polerkę wykonałem po ok 2 m-cach od nałożenia powłoki. Test wody na razie raczej nie przejdzie, gdyż lakier ma w sobie olejki z pasty. No nic, zobaczymy po kilku myciach.
Posted

Po 2 miesiącach lakier ma olejki z pasty?

Odtłuszczałeś powierzchnie w takiej kolejności jak pisałeś w pierwszym poście: "oraz odtłuszczeniu lakieru (mycie ludwikiem, szampon bez wosku i na końcu aktywna piana) nałożyłem powłokę kwarcową" ?

Posted
Cześć dzieciaki :-]

Po ok 36h od aplikacji zauważyłem, że w załamaniach karoserii typu łączenie tylnego słupka z błotnikiem bądź przejścia na masce powstały takie smugi, mocne hologramy- nie wiem jak to określić. Wygląda jakby lakier był tłusty. Nie schodzi to ani myciem ani delikatną polerką mikrofibrą. Wobec powyższego zapiąłem bardzo mięciutkiego pada i pastę T5 od K2 (pasta wykańczająca, usuwająca holsy). Wszystko ładnie zeszło i to bez użycia większej siły docisku. Moje pytanie: czy taki zabieg nie usunął połoki kwarcowej z lakieru? Czy jest to bezpieczne?

 

:/ nie dopisałem że polerkę wykonałem po ok 2 m-cach od nałożenia powłoki. Test wody na razie raczej nie przejdzie, gdyż lakier ma w sobie olejki z pasty. No nic, zobaczymy po kilku myciach.

 

No to ile czasu w końcu minęło?

Posted

Po 36h zauważył holosy, po 2 miesiącach przepolerował, a:

 

Po 2 miesiącach lakier ma olejki z pasty?

 

teraz po przepolerowaniu są na lakierze/powłoce olejki z pasty i nie jest w stanie ocenić czy kropelkuje powłoka czy pasta, dlatego zaniepokojony pyta na forum czy takie przepolerowanie miękkim padem i pastą finishową mogło usunąć powłokę.

  • Partner forum
Posted

1) przy odtłuszczaniu zabrakło czegoś to ostatecznego odtłuszczenia przed powłoką może to być : dedykowany płyn inspekcyjny, zmywacz silikonowy lub klasycznie IPA.

 

2) smugi to prawdopodobnie wina niedopatrzenia podczas polerowania w tym konkretnym miejscu. Z każdą powłoką sytuacja jest podobna jak przeoczymy coś podczas polerowania i zostawimy do utwardzenia to powstałe smugi będą nie do spolerowania bez użycia czegoś ściernego. Inna opcja to użyta mikrofibra była już "przypchana" powłoką która zaczęła już wiązać w włóknach i podczas polerowania mogła zostawić smugę dlatego mikrofibry przy polerowaniu powłok powinno się systematycznie zmieniać najlepiej co panel.

 

jeżeli czasy są takie jak podał kamilgt :

 

to przepolerowanie powłoki kombinacją finishową jej nie zdejmie, ale efekt hydrofobowy na pewno zaburzy, dlatego po takim zabiegu od razu najlepiej odbudować efekt używając w tym przypadku Quartz.max i inne spray sealanty z dodakiem Sio2 albo najlepiej ponownie położyć warstwę na dany panel.

 

Odnośnie utwardzania to nie bez powodu producenci informują iż wyjechać autem może np na drugi dzień ale pierwszy kontakt z chemią myjącą powinien być po tygodniu od aplikacji bo do tygodnia w powłoce jeszcze zachodzą reakcje.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.