tata_jerzyka Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 Cześć dzieciaki Taka sytuacja: po pełnej i bardzo starannej korekcie lakieru (99% rys usuniętych)oraz odtłuszczeniu lakieru (mycie ludwikiem, szampon bez wosku i na końcu aktywna piana) nałożyłem powłokę kwarcową (TAC Sytems) w ilości 3 warstw w przedziale czasowym 24h. Po ok 36h od aplikacji zauważyłem, że w załamaniach karoserii typu łączenie tylnego słupka z błotnikiem bądź przejścia na masce powstały takie smugi, mocne hologramy- nie wiem jak to określić. Wygląda jakby lakier był tłusty. Nie schodzi to ani myciem ani delikatną polerką mikrofibrą. Wobec powyższego zapiąłem bardzo mięciutkiego pada i pastę T5 od K2 (pasta wykańczająca, usuwająca holsy). Wszystko ładnie zeszło i to bez użycia większej siły docisku. Moje pytanie: czy taki zabieg nie usunął połoki kwarcowej z lakieru? Czy jest to bezpieczne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ariello01 Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 Nikt nie odpisał to może ja coś klikne, jezeli odtłuszczałes lakier tylko w taki sposób jak opisałeś powyżej to na 99% lakier był nadał tłusty i powłoka raczej nie związała sie trwale z lakierem i z tego wzgledy wyszły jakieś maziaje itp... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tata_jerzyka Posted January 29, 2015 Author Report Share Posted January 29, 2015 Hej, dzięki za odpowiedź. Lakier odtłuszczałem dosyć konkretnie jak czytałeś. Myślę też że jeżeli to by była wina złego odtłuszczenia to powłoka by "odeszła" w miarę lekko a tarłem, tarłem m.fibrą i nadal smugi były. Ja raczej stawiałbym na źle dotartą powłokę. Ale OK, nie ma co teraz gdybać. Ponawiam moje pytanie: czy szybki, jednokrotny przejazd pastą wykończeniową jest szkodliwy dla powłoki kwarcowej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 To zależy od konkretnej powłoki, czasu czy się utwardziła, przygotowania powierzchni itp. ale na 90 % usunąłeś powłokę Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbejs Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 Smugi to przeważnie poprostu zbyt grubo nałożona powłoka. Raczej licz się z tym, że powłoka została usunięta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tata_jerzyka Posted January 29, 2015 Author Report Share Posted January 29, 2015 Heh, też mi w takim razie powłoka skoro usuwa ją najdelikatniejsza z możliwych past O_o Link to comment Share on other sites More sharing options...
ariello01 Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 Każda powłoka ma swój czas schnięcia i wiązania z lakierem. Dlatego każdy producent dośc ostro podkresla że lakier musi byc odpowiednio przygotowany/odtłuszczony oraz po nałożeniu x czasu auto musi stac najlepiej w mało wilgotnym i ciepłym pomieszczeniu. A jeżeli Ty od razu ja zacząłes polerować maszynowo (chyba ze sie myle) to tak jak koledzy wyzej na pisali, raczej ja zdjąłeś. Zreszta zob test z woda i zobaczysz czy cos kropelkuje itp Link to comment Share on other sites More sharing options...
tata_jerzyka Posted January 29, 2015 Author Report Share Posted January 29, 2015 nie dopisałem że polerkę wykonałem po ok 2 m-cach od nałożenia powłoki. Test wody na razie raczej nie przejdzie, gdyż lakier ma w sobie olejki z pasty. No nic, zobaczymy po kilku myciach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
atvmmz Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 Po 2 miesiącach lakier ma olejki z pasty? Odtłuszczałeś powierzchnie w takiej kolejności jak pisałeś w pierwszym poście: "oraz odtłuszczeniu lakieru (mycie ludwikiem, szampon bez wosku i na końcu aktywna piana) nałożyłem powłokę kwarcową" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
diablo228 Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 ciekawe masz kolego odtłuszczanie lakieru:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman Posted January 30, 2015 Report Share Posted January 30, 2015 Cześć dzieciaki Po ok 36h od aplikacji zauważyłem, że w załamaniach karoserii typu łączenie tylnego słupka z błotnikiem bądź przejścia na masce powstały takie smugi, mocne hologramy- nie wiem jak to określić. Wygląda jakby lakier był tłusty. Nie schodzi to ani myciem ani delikatną polerką mikrofibrą. Wobec powyższego zapiąłem bardzo mięciutkiego pada i pastę T5 od K2 (pasta wykańczająca, usuwająca holsy). Wszystko ładnie zeszło i to bez użycia większej siły docisku. Moje pytanie: czy taki zabieg nie usunął połoki kwarcowej z lakieru? Czy jest to bezpieczne? nie dopisałem że polerkę wykonałem po ok 2 m-cach od nałożenia powłoki. Test wody na razie raczej nie przejdzie, gdyż lakier ma w sobie olejki z pasty. No nic, zobaczymy po kilku myciach. No to ile czasu w końcu minęło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilgt Posted January 30, 2015 Report Share Posted January 30, 2015 Po 36h zauważył holosy, po 2 miesiącach przepolerował, a: Po 2 miesiącach lakier ma olejki z pasty? teraz po przepolerowaniu są na lakierze/powłoce olejki z pasty i nie jest w stanie ocenić czy kropelkuje powłoka czy pasta, dlatego zaniepokojony pyta na forum czy takie przepolerowanie miękkim padem i pastą finishową mogło usunąć powłokę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Partner forum CAR CRAZY Posted January 30, 2015 Partner forum Report Share Posted January 30, 2015 1) przy odtłuszczaniu zabrakło czegoś to ostatecznego odtłuszczenia przed powłoką może to być : dedykowany płyn inspekcyjny, zmywacz silikonowy lub klasycznie IPA. 2) smugi to prawdopodobnie wina niedopatrzenia podczas polerowania w tym konkretnym miejscu. Z każdą powłoką sytuacja jest podobna jak przeoczymy coś podczas polerowania i zostawimy do utwardzenia to powstałe smugi będą nie do spolerowania bez użycia czegoś ściernego. Inna opcja to użyta mikrofibra była już "przypchana" powłoką która zaczęła już wiązać w włóknach i podczas polerowania mogła zostawić smugę dlatego mikrofibry przy polerowaniu powłok powinno się systematycznie zmieniać najlepiej co panel. jeżeli czasy są takie jak podał kamilgt : to przepolerowanie powłoki kombinacją finishową jej nie zdejmie, ale efekt hydrofobowy na pewno zaburzy, dlatego po takim zabiegu od razu najlepiej odbudować efekt używając w tym przypadku Quartz.max i inne spray sealanty z dodakiem Sio2 albo najlepiej ponownie położyć warstwę na dany panel. Odnośnie utwardzania to nie bez powodu producenci informują iż wyjechać autem może np na drugi dzień ale pierwszy kontakt z chemią myjącą powinien być po tygodniu od aplikacji bo do tygodnia w powłoce jeszcze zachodzą reakcje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now