Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym wam przedstawić moją relacje z prac nad Jagurem XJ.

Jaguar to nowy nabytek mojego Taty kupiony od znajomego ze stanów, niestety jeżeli chodzi o sprawy wizualne samochód był totalnie zapuszczony. Prace rozpocząłem od lakieru, który był w stanie tragicznym, samochód był bardzo rzadko myty i stał pod drzewami. Lakier był cały chropowaty od soków z drzew dosłownie jak tarka, do tego bardzo mocno porysowany. W późniejszym czasie przedstawię tez relację z prac wewnątrz, które, również jest strasznie brudne pozalewane kawami, napojami, keczupem itd..

Użyte środki:

Mycie wstępne:

-Prickobort

-pianownica PA +Magi foam

-APC Nielsen 1:5

Mycie zasadnicze:

-dwa wiadra +goldclass

Korekta:

-Glinka valetpro niebieska

-Menzerna 400,2500,4000( docelowo będzie jeszcze Koch antichologram)

-futra rózne(flexipads, scholl)

-gąbki :biała,pomarańczowa i czarna flexipads

-IPA

-Gyeon PREP

-Krauss P7

Zabezpieczenie lakieru:

Chwilowo położony Cherry glaze, docelowo będzie Geyon Mohs ale dopiero po usunięciu kilku wgniotek.

Felgi:

-Tezi prix

-APC 1:5

-4nano Rim protect

-opony Gyeon Tire

Plastiki:

-Gyeon Trim

 

Czas pracy jak dotąd około 50h i wciąż rośnie…

 

Stan auta przed myciem, już widać, że jest tragedia.

df9cca7de659f5ec.jpg

da03fd5331b28eea.jpg

6ad6cff6b37a76ca.jpg

e6cd67099ebf745a.jpg

421168d364bc587a.jpg

8658fd3b534f241c.jpg

302e2e483b6f91c1.jpg

 

No to ruszamy z tematem najpierw dokładne doczyszczanie:

 

7b63926469d0903d.jpg

d4b3b41de63f0644.jpg

fdbaf05014d11568.jpg

d100b0800e655aa6.jpg

edd942756ae38513.jpg

912c97fff0598baf.jpg

31431791014d0160.jpg

f120d66c1e61ef54.jpg

cbd85b74b0d7a264.jpg

 

Później było mycie na dwa wiadra i osuszanie.

Teraz wjazd d garażu i glinkowanie.

Lakier był tak pokryty osadem z drzew, że kawałek glinki starczał max na jeden element poszło na niego 200g glinki :)

 

f2ab3d0c7e0a0733.jpg

88233c4cab1ea2a2.jpg

dee2e98d81725e2f.jpg

9544e8ac4b147158.jpg

f4673eede03ae593.jpg

fa4c0d74705dd58b.jpg

f2c3a30868a0d83f.jpg

727aa21075c074cd.jpg

6c12bd1dc4983865.jpg

Będzie co robić...

13c902760614e02a.jpg

42d43a5fb4f882db.jpg

1e0f12254890ce01.jpg

 

Plastiki przy lusterkach i listwy

79d600b45400b4ec.jpg

2327c8012a736d4f.jpg

e2a78f57600a890a.jpg

 

Pierwsze próby z korektą, lakier jest bardzo miękki ale większe rysy nie schodzą szybko.

Do tego jest to chyba sticky paint, bo pasty nie idzie dobrze wypracować zaraz wysycha i się roluje wspomagałem się QD ale i tak była to katorga.

Robiłem następujące etapy:

- futro + FG400

-biała gąbka +FG400(to była ja cięższa kombinacja do jakiego kolwiek wypracowania pasta po chwili się rolowała)

-pomarańczowa gąbka +PF2500

-czarna gąbka+ FF4000

Przed położeniem Geyon Mohsa będę chciał jeszcze użyć Koch Antichologram na maszynie DA(w którą się właśnie wyposażyłem)

Co dla mnie dziwne lakier na obu zderzakach który na pewno też jest fabryczny zachowywał się zupełnie inaczej był dużoooo twrdszy i pastę ładnie można było wypracować.

cc4e0b50475d6610.jpg

97508a8549218e33.jpg

3a0a466d97285803.jpg

c232e6d53ff6a4bd.jpg

7d12068fee8b5d3a.jpg

baa4212d5fa18973.jpg

29acd6c2bcbccac8.jpg

9d465133fe5368ad.jpg

Tutaj pierwsze odbicia bo przejściu wszystkich etapów.

188cc8c5e6e9f568.jpg

343f41941115b8bd.jpg

05dee7a053c1597a.jpg

Przygotowanie felg i opon, felgi nówki kupione do opon letnich komplet zimowy poszedł do renowacji :mrgreen:

5a9e2307e3f1ac29.jpg

4ddef909298b0d0d.jpg

Prace na nadkolami czyszczenia i zabezpieczenia Gyeon Trim, zaciski pomalowania hameritem :P , ale niestety zapomniałem cyknąć foty przed założeniem kół :)

6401abc7cd5d18aa.jpg

21fe091a1bc2c6fa.jpg

Po nałożeniu Cherry Glaze udało się złapać resztki styczniowego słońca :P

3c94afa1ebb3cbd1.jpg

8db79d831d8b3f90.jpg

ea5ce0430657fb8a.jpg

b8610147c1a74c03.jpg

b87e2bf9ac3fff98.jpg

7e2f33a14e967b98.jpg

 

Nie robiłem zdjęć wszystkich etapów prac bo jak zwykle czas naglił.

Mimo szczerych chęci nie mogłem zrobić korekty bliskiej 100% ze względu na trudne i pierwszy raz napotkane właściwości tego lakieru. Według mnie jest tak z 80%. Bardzo czekam na jakieś sugestie jak i czym można spróbować podejść jeszcze do tego lakieru, żeby się lepiej pracowało to może jeszcze przed położeniem Mohsa trochę go poprawię. Na razie wyposażyłem się w maszynę DA Krauss i pastę Koch Antichologram i mam nadzieję że tym łatwiej i lepiej wykończę ten lakier. Po zarejestrowaniu Jag trafi jeszcze do polecanego na forum pana Marcina na wyciagnięcie 4 wgniotek. Bardzo przydało by się również pomalować przedni zderzak i maskę bo są aż usiane kamieniami oraz tylni bo ma sporo obcierek.

Wczoraj zabrałem się za wnętrze jak skończę będzie relacja :)

Czekam na oceny mojej pierwsze relacji.

  • Moderator
Opublikowano

Cherry Glaze po korekcie? Bylo jakiegos woska zarzucic normalnego :)

Ile km ma przejechane? Ranty w felgach to tragedia ;/

Opublikowano
Cherry Glaze po korekcie? Bylo jakiegos woska zarzucic normalnego :)

Ile km ma przejechane? Ranty w felgach to tragedia ;/

 

Stwierdziłem ,że nie ma sensu wosku bo i tak po wyciągnieciu wgniotek będę robił powłokę a do tego czasu pewnie i tak samochód nie będzie użytkowany.

 

Ma przejechane 50tys mil. Całe felgi są tragedia dlatego poszły do renowacji :)

Opublikowano

Glinka miała co robić :shock: Ale efekt po tym etapie naprawdę spoko. Przydał by się jakiś wosk tak jak krd pisał, lepiej by chronił niż chery.

Opublikowano

Dobra robota :good:

 

 

Taki mały OT, zawsze mnie zastanawiało ile tak na prawdę oszczędza się kupując auto za wielką wodą (wiem, że im droższe tym więcej), ale ile to wychodzi w %, czy to są sprawy typu 5%, czy raczej 20% :o

P.S. Jeśli to tajemnica, to nie muszę uzyskać odpowiedzi ;)

Opublikowano

Auto prezentuje się świetnie po korekcie. Gratki!

Gdzie oddałeś zimówki do regeneracji? Też planuję swoje zimowe felgi aluminiowe odświeżyć.

Opublikowano
W zależności od auta można oszczędzić do około 50% lub wiecej.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

 

Ile?! :shock:

To przy jakichś rozbitkach, czy jak? Skąd się może wziąć aż taka różnica w cenie?

Opublikowano

Samochody kupuje sie na aukcjach dla dealer-ów i z firm ubezpieczeniowych z małymi uszkodzeniami plus "odpowiednia modyfikacja" i tyle wyjdzie.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano

Dobra przemiana! Z takiego gruza najlepiej zrobić perełkę. Nowa felga, namleczkowany, nic tylko stawiać na słoneczny weekend na podjazd i patrzeć jak się sąsiadom ruszają zasłonki w oknach.

 

Fajna fura! :)

Opublikowano
Dobra robota :good:

 

 

Taki mały OT, zawsze mnie zastanawiało ile tak na prawdę oszczędza się kupując auto za wielką wodą (wiem, że im droższe tym więcej), ale ile to wychodzi w %, czy to są sprawy typu 5%, czy raczej 20% :o

P.S. Jeśli to tajemnica, to nie muszę uzyskać odpowiedzi ;)

 

Przy nie uszkodzonym samochodzie, po wszystkich opłatach to nie będzie więcej niż 10-15% różnicy ,co zależy też od kursu dolara.

Przy uszkodzonych różnica jest większa ale to już trochę loteria,w domu są jeszcze 3 auta sprowadzone z USA ale już ponad 5lat temu i one były uszkodzone, to różnice dochodziły do jakiś 40% ale mieliśmy fart bo z żadnym nie było niespodzianek z naprawą.

 

Pięknie!! dlaczego chcesz jeszcze użyć antyholograma ??

50/50 są po 400??

 

Chcę antihologram, bo 4000 bardzo ciężko się na nim docierała i zostawało trochę śladów po docieraniu.

Większość 50/50 jest po 400, narożnik tylnego błotnika był na próbę na gotowo.

 

 

Auto prezentuje się świetnie po korekcie. Gratki!

Gdzie oddałeś zimówki do regeneracji? Też planuję swoje zimowe felgi aluminiowe odświeżyć.

 

 

Felgi oddane do Czosnowa

 

Dzięki wszystkim za opinie :)

Opublikowano

Dobrze wyszło :good: Swoją drogą to nie wiem jak 3-4 letnie auto można tak zapuścić...i to jeszcze jaguara. Kupujesz auto za tyle kasy i masz wyrąbane na jego wygląd :thumbdown:

Opublikowano

W USA to normalne zjawisko, widziałem w takim stanie prawie nowego Jaga F-Type'a, aż się płakać chciało.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Do tego jest to chyba sticky paint, bo pasty nie idzie dobrze wypracować zaraz wysycha

 

Dlaczego tak się dzieje? Skąd to się bierze i jak sobie radzić z tym. To kwestia lakieru w każdym Jagu? Prośba o objaśnienie szczegółowe.

Opublikowano

Bo takiego lakieru użył producent. Sposobem na to jest użycie maszyny DA i kombinowanie z pastami i padami. Dlatego ważne jest mieć większy arsenał w tym zakresie, żeby dać sobie z tym rade.

Niekoniecznie każdego Jaguara musi to dotyczyć. Producenci często zmieniają dostawców lakierów, zmieniają się partie itd, inaczej też będzie się pracowało na elementach ponownie lakierowanych.

Opublikowano

a ja mam inne pytanie ;) - myłeś to auto na dworze (aktywna piana, deironizer do felg itp.) To wszystko poszło Ci w tę ładną kostkę przed garażem - zostają ślady? jak sobie z nimi radzisz? pytam bo sam mam kłaść kostkę u siebie i właśnie z tego względu myślałem o granitowej a nie betonowej. dzięki z góry za wiadomość.

Opublikowano

Nie zostają ślady na kostce, ale najczęściej jak auto mocno zasyfione to myje je przed bramą gdzie jest najprostsza szara kostka holand.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.