Skocz do zawartości

Skoda Superb II - czyli czeski daily wehikuł


Pan Miyagi

Rekomendowane odpowiedzi

Latem 2013 w domu pojawił się w domu nowy dupowóz - Skoda Superb II.

 

Auto bez specjalnych wypasów typu skóra czy podgrzewane stołki, raczej golas do jednego celu - wygodnego i relatywnie ekonomicznego poruszania się po mieście. Gabaryty auta nie mają znaczenia bo parkowanie w Krakowie i tak wymaga niezłej ekwilibrystyki ze strony kierowcy... a to żeby nie urwać zderzaka na krawężniku niczym brama wawelska, a to żeby nie oberwać od babci kupującej bajgiełka, tfu precelka w centrum miasta. Dużym atutem było polskie pochodzenie oraz znikomy przebieg benzynowego serducha.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Ale do rzeczy. Z racji przeznaczenia nie będzie tutaj nadmiernego modzenia oraz ekscytacji detalami. Niemniej jednak autu należała się porządna kuracja odmładzająca. Z racji ograniczeń czasowych prace nad wnętrzem, korektą, komorą i kołami - zostały podzielone.

 

W tej części - wnętrze.

Za ok. miesiąc - kolejne kuracje.

 

Środek ani mocno zapuszczony ani też zadbany. Sporo plam na tapicerce, kurzu i brudu w zakamarkach.

 

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

No to co? Plak i kończymy relację.

Just kidding :D

 

Jeszcze trochę przed:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Demontujemy pedał gazu:

 

image.jpg

 

 

oraz kratki, lampki i co popadnie:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

I gotowe:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Pędzelek i APC w ruch:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Z drugiej strony też musi być czysto:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Finito:

 

image.jpg

 

 

 

 

Zakamarki i armia pomocników:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Brud wygląda z czeluści:

 

image.jpg

 

 

W międzyczasie bonetowanie podsuftiki, która w sumie nie była specjalnie brudna.

 

Pomógł niezastąpiony 303 Cleaner & Spot Remover:

 

image.jpg

 

 

Efekt po czyszczeniu:

 

image.jpg

 

 

Plastiki tylne, bruuuudne, z szarymi zaciekami - out:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Z pomocą ponownie przyszedł 303 Cleaner & Spot Remover:

 

image.jpg

 

 

Coś to brzydkie, poprawimy:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Pomocnik aplikowany na gąbce tricolor:

 

image.jpg

 

 

W trakcie:

 

image.jpg

 

 

I na gotowo:

 

image.jpg

 

 

To jeszcze zegary:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Plastiki i różne graty przed:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

W trakcie:

 

image.jpg

 

 

i schnięcie:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Pedały w starciu z Chemical Guys Orange Degreaser:

 

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Schowek na okularki na gotowo:

 

image.jpg

 

 

Mieszken machen:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Kierunkowskazy przed i po, nie odpuszczamy detalom:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Materiałowe elementy się suszą, więc czas na fotele:

 

image.jpg

 

 

Demontujemy fotele i szybki prespray tapicerki oraz wykładziny z pomocą Nielsen Nap Low:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Następnie ekstrakcja:

 

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Czarna woda, brzegi rwie... czy jakoś tak to leciało:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Drinka?

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Fotele schną, akurat wyszło słoneczko:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

To jeszcze zabezpieczmymy tworzywa foteli, małe 50/50 z udziałem dressingu Polishangel Snow Cake:

 

image.jpg

 

 

Ok, wracamy do środka. Pozostałe elementy po czyszczeniu:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Zabezpieczamy wyczyszczone uprzednio tworzywa we wnętrzu.

 

 

image.jpg

 

Słabo widoczne 50/50 na desce:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

Zymol Detail na listewki:

 

IMG_3508.jpg

 

IMG_3514.jpg

 

IMG_3516.jpg

 

IMG_3528.jpg

 

 

Nowe dywaniki:

 

image.jpg

 

 

No i grande finale:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

100.jpg

 

101.jpg

 

102.jpg

 

103.jpg

 

104.jpg

 

105.jpg

 

106.jpg

 

107.jpg

 

108.jpg

 

109.jpg

 

110.jpg

 

111.jpg

 

IMG_3419.jpg

 

 

I moje ulubione przed i po:

 

112.jpg

 

113.jpg

 

114.jpg

 

115.jpg

 

 

Za miejscówkę dziękuję detailingservice :)

 

To na tyle, dziękuję za uwagę i niebawem update z lakieru i całej reszty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wybrałeś "miejskie auto".

No to co? Plak i kończymy relację

:mrgreen: hehe, dobre. Co nie zmiania faktu że go posiadasz w swoim arsenale :|:P

Nic się nie stało z tymi odbłyśnikami lampki po potraktowaniu APC? Ja bym się trochę bał że mogą się zmatowić.

No robota konkret oczywiście. No i grosik na szczęście do portfela :)

RNS 510 a nie ma skóry na kierownicy? :idea: W takim aucie to powinno być standardem.. ale poprzedni właściciel poskąpił.. znaczy zaoszczędził bo już tak do końca jeździł. Tak jak krd napisał, coś by wypadało z tym zrobić. Pierwszy mod :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Teddy - hahah, żebyś wiedział, że plaka autentycznie pożyczałem od kogoś do fotek! ;)

 

Co do odbłyśnika, nic mu się nie stało, to było delikatne stężenie APC Shiny Garage.

 

@krd - najwięksi 'spece' z forum superba twierdzą, że nie da się tak, nie pasuje ponoć. Mówią to z autopsji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RNS 510 a nie ma skóry na kierownicy? :idea: W takim aucie to powinno być standardem.. ale poprzedni właściciel poskąpił..

 

Jaki tam RNS, to przecież najzwyklejsze Bolero, radio wymagające najniższej dopłaty w najbiedniejszych modelach... A z tym standardem tez bym nie przesadzał, tak w A4 jak i w Passacie nie jest, to czemu w Superbie miałoby być? :o Może jeździł w rękawiczkach :D

 

Sama relacja fajna :good:

 

[ Dodano: 10 Październik 2014, 00:03 ]

aha, a airbag pasuje na sto procent do kierownicy trójramiennej, tylko musisz kupić tej samej generacji, a nie nowszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa relacja. Wnętrze odzyskało blask.

Dziwna tylko ta wersja, bo z zewnątrz wygląda na Ambition (chromu wokół szyb, na zderzaku przednim i na tylnej klapie) a wnętrze to golas, czyli najuboższa wersja Active + stare radio Bolero.

Tym niemniej fajne auto no i czekam na relacje z lakieru.

Co do kierownicy. Nie musisz zakładać trójramiennej do której faktycznie airbag z czteroramiennej nie pasuje. Dodatkowo przed liftem trójramienna multifunkcyjna kierownica była dostępna TYLKO I WYŁĄCZNIE i łopatkami do zmiany biegów. Przy manualnej skrzynie nie było możliwości zakupu trójramiennej i multifunkcyjnej kierownicy.

Możesz założyć kierownicę multifunkcyjną ale 4 ramienną i bez problemu przełożysz airbag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przede wszystkim szacun kolego za zapał i pasję do pracy nad swoimi autami. Oglądałem foto-story Twojego Volvo i na prawdę chylę czoła. Chciałbym tak choć w 1/3 ogarnąć swoje auta :)

Mam też pytanie natury technicznej.

Na jednym z obrazków widziałem jak zabrałeś się za zegary w Skodzie.

W Golfiku mojej Żony są rysy na zegarach i chciałbym się ich pozbyć. Nie wiem co to za szajs-plastyk jest użyty do tych zegarów ale przeczyściłem je miękką microfibra i zostały ryski.

Tą samą mikrofibrą czyściłem w Audi i tam wyglądają jak nowe a w Golfie jak z second-handu :x

Mógłbyś mi kolego podać nazwę "cudownego" środka którego użyłeś do zegarów w Skodzie ?

Ewentualne krótkie "Jak to ugryźć" byłoby też mile widziane.

 

Pozdrov

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lyngso - dzięki za słowa uznania :)

Co do zegarów, to jak to w detailingu bywa, trzeba indywidualnego podejścia do tematu. Zależnie od tworzywa, twardości, stanu zniszczenia. Najlepiej zegary potraktować maszynowo na przedłużce, ostatecznie ręcznie jeśli rys nie ma wiele i są płytkie. Popróbuj różnych kombinacji. U mnie była pasta tnąca z twardą gąbką a potem wykończeniowa na miękkiej gąbce. Ewentualnie można spróbować przykryć część rys jakimś AIO lub dowolnym środkiem z mocnymi wypełniaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czyli tak jak przewidywałem, nie ma złotego środka :(

Nie mam za dużo doświadczenia z polerowaniem, nie robiłem nigdy korekty lakieru...

Golfik jest stosunkowo nowy, nie ma jeszcze roku a te ryski zauważyłem, gdy czyściłem zegary z kurzu. Może były zrobione podczas przygotowania auta do wydania.. :o

Nie będę kombinował, bo ze swoja niewiedzą mogę tylko popsuć bardziej :/

VW to jednak nie Audi, na czymś musieli zaoszczędzić....

Dzięki bardzo za info, może kiedyś się przełamię.. :)

 

Pozdrov

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

keza - dzięki. Co do PA SC to kilka faktów: ładnie pachnie, fajnie przyciemnia zostawiając satynowe wykończenie, jest nieco jaśniejszy i mniej błyszczący od powszechnie znanego Natural Looka, jest wydajny, do trwałości nie mam zastrzeżeń bo i tak kładę dressing co 2-3 miechy :)

 

AdLight - fakt, poza czujnikami parkowania tył to żadnych specjalnych bajerów... i w sumie spoko jak na cenę, jaką dałem za to auto. Jak na daily limuzynę wystarczy. Jedyne co bym dorzucił to tempomat i grzane stołki, ale to mam w Volvo ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lyngso, Mam podobny problem u siebie w Golfie. Masakryczne ilości kurzu zbierają się tam :dontknow:

 

Najpierw przedmuchuję kompresorem, potem QD i delikatnie przecieram fibrą. Jednak to nie jest w 100% bezpieczne rozwiązanie bo mam już trochę rysek.

 

Za jakiś czas będę próbował to ruszyć ręcznie padem 50mm i pastą do plastiku.

 

Pan Miyagi, Tobie udało się osiągnąć dobry efekt :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.