cortezo87 Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Witajcie. Długo się zabierałem za swoją pierwszą dziewiczą poważniejszą korektę lakieru ale wreszcie się zebrałem i zrobiłem Z góry przepraszam za jakość zdjęć, były robione tylko telefonem ale myślę, że coś widać Tak oto wyglądał mój focus przed korektą i myciem jak widać gdzieniegdzie ruda daje o sobie znać.... Zacząłem od usunięcia części rys z szyb przedniej i tylnej. Wycieraczka out Naklejka out I oklejamy Jak widać: dużo drobnych rysek Tlenek ceru w akcji Po około godzinie walki, w słoneczku się prezentuje tak A tak pod halogenem, wiadome głębokie rysy zostały drobne poszły w niepamięć Czas na przednią szybę, drobne ryski usunięte, niestety dużo jest na niej odprysków. Lecimy dalej, zderzak out Ruda tańczy jak szalona Tablica out a końcówki umyłem Tenzi Smog Tu trzeba zaprawki porobić Na rdzę poszedł dzień wcześniej Cortain, następnie podkład Pod tylną blendą też nie za ciekawie Zaprawki Tylnią belkę wyczyściłem i zakonserwowałem Listwa z maski przedniej, obudowa znaczka i obdarcia tylnej rejestracji (od ramki) w czarny połysk [/img] W międzyczasie pokleiłem odklejone progi Końcówki dostały prickbortem, glinką, zostały wypolerowane Gtechniq M1 i zabezpieczone CQ Dlux. Końcówka przed I po Silnik wymyłem na szybko APC, na niektóre plastiki poszedł Meg's Engine Dressinga na "wyjmowane" plastiki 2x APC + IPA i Dlux Rura dolotu dostała M1(rewelacyjny środek) Dlux Kolejnego dnia zabrałem się za nadkola i koła, nie dorobiłem się jeszcze solidnych podkładek to jakoś sobie musiałem radzić... Koła z zewnątrz są polerowane i niczym nie zabezpieczone pewnego pięknego dnia potraktowałem je Tenzi En Jee i zrobiły się mleczne Myjemy Tugą + Prickbort + Glinka + DG703 Wiadome BHP przedewszystkim Pora założyć zderzak, owinąłem asekuracyjnie końcówki by nie porysować i ew. nie zmoczyć Na taką robotę nawet śrubki nie chciały patrzeć I w tym miejscu pojawi się trochę "druciarstwa" z racji pękniętego nadkola, coś musiałem z nim zrobić (uwaga drastyczne sceny) (nowe nadkole na dniach zamówię) Tadam Lecimy z nadkolami i zaciskami dalej... Na zaciski poszła Tuga, Prix a na nadkola APC+Piana Tenzi w mocnym stężeniu+Prickbort. Zabezpieczyłem Nadkola Fusso99 a zaciski odświeżyłem Megsem UC potem IPA i Dlux.... Tutaj jeszcze przed Dluxem mycie całego auta na 1 wiadro + Prickbort + Prix + Glinka + W2 na plastiki Auto wymyte, wysuszone ale ciągle bez kół. Koła zmatowiłem papierem 2500 i na szybkiego wypolerowałem M1, nie miałem dużo czasu bo już było późno a jeszcze trzeba było kwarc na nie nałożyć i na zaciski.. Małe50/50 I na gotowo I gwiazda wieczoru Pierwszy mój kontakt z kwarcem i naprawdę ciężko było go dotrzeć, ale oby służył jak najdłużej. Udało się wszystko poskładać do kupy i wjechałem autem do garażu, następnego dnia wziąłem się za lakier ale najpierw progi. Wywaliłem festynowe podświetlane na niebiesko listwy na progach i włożyłem normalne skromniejsze Ale najpierw trochę pozbyłem się rys.. Prawy tył Prawy przód Lewy przód Lewy tył-zdjęcie tylko po W międzyczasie przy odpoczynku sprawdziłem jak kropelkuje Dlux Dosyć tego dobrego, minęło około 40-45 godzin a lakier jaki był taki jest! Pora się za niego zabrać, w sumie 5 lat nic się z nim nie działo a zaliczał nawet swego czasu myjnie automatyczne Takie oto tulipany mamy: Coś tam pomierzyłem i można ciąć Zacząłem od maski, potem dach, klapa zderzak, boki i przód Maska wyszła całkiem całkiem to jedziemy dach. Zmierzyłem kontrolnie PoFG400 było cudnie już Potem PF2500 I pół dachu zrobione Jedziemy dalej I na gotowo. Doping I dalej jedziemy Z drugiej strony auta nie ma zdjęć bo tak czas naglił, że nie miałem czasu nawet aparatu wyciągnąć. Pracowałem przy lakierze Białym flexi+FG400, pomarańczowym Royal Padsem + PF2500 tym jechałem na rotacji Lare EPL11+ oraz czarny Flexi + Koch Antihologram oraz czarny Flexi + CF Regular Pro - czarne pady nakręcała DA Krauss. Po korekcie umyłem auto na 2 wiadra rękawicą Megs'a i osuszyłem Następnie lampy odświeżyłem i zabezpieczyłem Dlux-em. Na wszystkie plastiki i gumy zewnętrzne też poszedł Dlux. Na deser CF Regular pro i wosk SV Mirage Na detale Zymol Na szyby NW Gtechniq G1. Na opony Gtechniq T1 A wnętrze tylko odkurzyłem :D Całość pracy zajęła mi około 80 godzin. BYŁO WARTO! Co do zaprawek wiadome po przyjrzeniu je widać, ale przynajmniej nie widać rdzy. Na wiosnę prawdopodobnie pójdzie do lakierowania przedni zderzak, próg oraz tylne błotniki jeśli po zimie wyjdzie ruda. Kto doczekał tego momentu to dziękuję za uwagę, auto po korekcie tak mniej więcej się prezentuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
TranceEternity Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Piękna praca ale ruda w tak młodym aucie przeraża, strach co będzie dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
radex1978 Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Ford daje ciała. Mam Mondeo IV z 2008, ale rudej na razie nic widać. Mam nadzieję, że coś poprawili... Link to comment Share on other sites More sharing options...
knefelson Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 pieknie to wyszlo jak na godzine pracy przy tylnej szybie z tlenkiem ceru, to bardzo ładnie. ta rdza to rzeczywiscie chyba zmora... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matleniuszek Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Dużo przewijania ale warto było dotrwać do końca. Efekty końcowe godne pozazdroszczenia, mam nadzieję, że i mi wystarczy zapału by doprowadzać auta do takiego stanu O rdzy lepiej się nie wypowiadam, bo już poprzednicy zdążyli wspomnieć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cortezo87 Posted September 19, 2014 Author Report Share Posted September 19, 2014 Dzięki Panowie, no niestety wada fabryczna forda, kilku moich znajomych ma rdzę w tym miejscu i na tylnej klapie też się pojawia, nie wspominając o progach. Chyba taki urok Forda. Niektórzy wolą brunetki albo blondynki, a właściciele Fordów mają rude Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Świetna robota Link to comment Share on other sites More sharing options...
diablo228 Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 kapitalna robota, trochę dużo tej rdzy w aucie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artih Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Bardzo fajna relacja - robota Link to comment Share on other sites More sharing options...
alberto Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Witam sąsiada z Mszanej W Nowym Targu trzeba się kiedyś ustawić i porozmawiać o "kosmetykach" Focus lakierowo w tragicznym stanie ale dobrze, że trafił w takie ręce. Pięknie wyszło! Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
rev Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Ruda tańczy jak szalona Świetna relacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukatoni190 Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 No i w końcu auto wygląd tak jak powinno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Miyagi Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Oooo Panie! Takie relacje lubię najbardziej. Prawdziwie brzydkie kaczątko w łabędzia. Włożyłeś w to mnóstwo własnej pracy ale efekt finalny godny uznania. Gratuluję zakończenia prac sukcesem i niech się jeździ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Dobra foto relacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
tazman Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Masa pracy i świetne zobrazowanie tego wszystkiego co do rudej, to mam wrażenie, ze w focusach II ten problem jest większy niż w I sąsiad ma fokę I 2.0 kombi sprowadzoną ze Szwajcarii, nie oszczędza jej i po 2 zimach w PL jak na razie bez korozji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esio Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Oglądałem relację na FKP, kapitalna robota Ładne ziarenko wyłoniło się spod tego zmatowiałego lakieru. Temat rdzy pod zderzakiem również dobrze znany w MK1. Ruda w focusie powinna być dopisywana do katalogu z wyposażeniem Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted September 19, 2014 Report Share Posted September 19, 2014 Fajna relacja, widać duży wkład pracy. Mało gadania dużo roboty Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubaPb Posted September 20, 2014 Report Share Posted September 20, 2014 Mam pytanie odnośnie tlenku ceru Jak mniej wiecej polerowałeś przednia i tylną szyba ? Mozesz opisac krok po kroku, jakich padów uzyles bo tez mam takie rysy a chetnie bym je zniwelował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woof Posted September 20, 2014 Report Share Posted September 20, 2014 Jest profi. Oj dużo pracy ale efekt ekstra Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbiz Posted September 20, 2014 Report Share Posted September 20, 2014 Dałeś mu drugie życie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał 330xd Posted September 20, 2014 Report Share Posted September 20, 2014 Piękna robota Link to comment Share on other sites More sharing options...
cortezo87 Posted September 20, 2014 Author Report Share Posted September 20, 2014 Dzięki Panowie za miłe słowa Motywujecie mnie do dalszej roboty Co do polerki szyb to po połowie szyby najlepiej polerować, jechałem 3-4 bieg na rotacji Lare, ale na 4 trzeba było czesto polewac pada i szybe z atomizera bo ciepło wysuszało. Ja robiłem tak : Popryskałem szybę wodą z atomizera, na to posypałem cer (brałem normalnie palcami i sypałem jak bym solił) Potem na filc wodę dałem i na to cer i wjo po szybie jechałem, jak zasychało to psikałem wodą. Jak cer się wypracował (czytaj rozpryskał) to powtarzałem jak wyżej napisałem. Żadnej filozofii w tym nie ma, szyby raczej nie da się przypalić Pracowałem padem filcowym 130mm [ Dodano: 20 Wrzesień 2014, 19:08 ] Witam sąsiada z Mszanej W Nowym Targu trzeba się kiedyś ustawić i porozmawiać o "kosmetykach" Focus lakierowo w tragicznym stanie ale dobrze, że trafił w takie ręce. Pięknie wyszło! Pozdrawiam Czasami jestem w NT lub przejezdzam do Zakopca to w któryś dzień można się spotkać Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
KondzioR. Posted September 20, 2014 Report Share Posted September 20, 2014 Dobra robota ! Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
HubertRinkon Posted September 21, 2014 Report Share Posted September 21, 2014 Świetna robota , bardzo dobra relacja , ciekawe auto . Ps. zmień koła Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubaPb Posted September 21, 2014 Report Share Posted September 21, 2014 Dzięki Panowie za miłe słowa Motywujecie mnie do dalszej roboty Co do polerki szyb to po połowie szyby najlepiej polerować, jechałem 3-4 bieg na rotacji Lare, ale na 4 trzeba było czesto polewac pada i szybe z atomizera bo ciepło wysuszało. Ja robiłem tak : Popryskałem szybę wodą z atomizera, na to posypałem cer (brałem normalnie palcami i sypałem jak bym solił) Potem na filc wodę dałem i na to cer i wjo po szybie jechałem, jak zasychało to psikałem wodą. Jak cer się wypracował (czytaj rozpryskał) to powtarzałem jak wyżej napisałem. Żadnej filozofii w tym nie ma, szyby raczej nie da się przypalić Pracowałem padem filcowym 130mm [ Dodano: 20 Wrzesień 2014, 19:08 ] Witam sąsiada z Mszanej W Nowym Targu trzeba się kiedyś ustawić i porozmawiać o "kosmetykach" Focus lakierowo w tragicznym stanie ale dobrze, że trafił w takie ręce. Pięknie wyszło! Pozdrawiam Czasami jestem w NT lub przejezdzam do Zakopca to w któryś dzień można się spotkać Pozdrawiam A jest mozliwość przez złe polerowanie , narobic sobie wiecej rys czy raczej nie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now