Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Długo się zabierałem za swoją pierwszą dziewiczą poważniejszą korektę lakieru ale wreszcie się zebrałem i zrobiłem :)

 

Z góry przepraszam za jakość zdjęć, były robione tylko telefonem ale myślę, że coś widać :)

 

Tak oto wyglądał mój focus przed korektą i myciem jak widać gdzieniegdzie ruda daje o sobie znać....

 

20140906_095555.jpg

20140906_095600.jpg

20140906_095605.jpg

20140906_095612.jpg

20140906_095619.jpg

20140906_095625.jpg

20140906_095632.jpg

20140906_095637.jpg

20140906_095645.jpg

20140906_095711.jpg

20140906_095717.jpg

20140906_095723.jpg

20140906_095728.jpg

20140906_095731.jpg

20140906_095738.jpg

20140906_095808.jpg

20140906_095815.jpg

20140906_095821.jpg

20140906_095905.jpg

20140906_095908.jpg

20140906_095916.jpg

20140906_095925.jpg

20140906_095932.jpg

20140906_095941.jpg

20140906_095957.jpg

20140906_100028.jpg

20140906_100019.jpg

20140906_100111.jpg

20140906_100106.jpg

20140906_100043.jpg

20140906_100006.jpg

20140906_100058.jpg

20140906_100123.jpg

20140906_100050.jpg

20140906_100119.jpg

 

Zacząłem od usunięcia części rys z szyb przedniej i tylnej.

 

Wycieraczka out

20140906_101836.jpg

20140906_102347.jpg

 

Naklejka out

20140906_102721.jpg

 

I oklejamy :)

20140906_105541.jpg

 

Jak widać: dużo drobnych rysek

20140906_105848.jpg

20140906_105859.jpg

20140906_105902.jpg

 

Tlenek ceru w akcji

20140906_111854.jpg

20140906_115258.jpg

 

Po około godzinie walki, w słoneczku się prezentuje tak

20140906_120209.jpg

 

A tak pod halogenem, wiadome głębokie rysy zostały drobne poszły w niepamięć

20140906_121030.jpg

20140906_121057.jpg

 

Czas na przednią szybę, drobne ryski usunięte, niestety dużo jest na niej odprysków.

20140906_130511.jpg

20140906_134124.jpg

20140906_141650.jpg

 

Lecimy dalej, zderzak out

20140906_183020.jpg

 

Ruda tańczy jak szalona

20140906_183041.jpg

20140906_183050.jpg

20140906_212647.jpg

 

Tablica out a końcówki umyłem Tenzi Smog

20140906_215749.jpg

20140906_183756.jpg

 

Tu trzeba zaprawki porobić

20140907_084708.jpg

20140907_085652.jpg

20140907_084708.jpg

 

Na rdzę poszedł dzień wcześniej Cortain, następnie podkład

20140907_092210.jpg

20140907_092244.jpg

20140907_092235.jpg

20140907_092225.jpg

20140907_092216.jpg

 

Pod tylną blendą też nie za ciekawie

20140907_101137.jpg

20140907_104733.jpg

23sw19v.jpg

 

20140907_101638.jpg

20140907_101650.jpg

 

Zaprawki

33ayljt.jpg

20140907_101103.jpg

20140907_101109.jpg

20140907_101114.jpg

20140907_094339.jpg

20140907_094342.jpg

20140907_094348.jpg

 

Tylnią belkę wyczyściłem i zakonserwowałem

20140907_115725.jpg

20140907_120118.jpg

20140907_120238.jpg

 

Listwa z maski przedniej, obudowa znaczka i obdarcia tylnej rejestracji (od ramki) w czarny połysk

20140907_092538.jpg

15eu44p.jpg

20140907_105112.jpg

20140907_105119.jpg

2n0ldl3.jpg[/img]

331lmp4.jpg

20140907_164945.jpg

20140907_204846.jpg

 

W międzyczasie pokleiłem odklejone progi :D

20140907_154413.jpg

20140907_153128.jpg

20140909_132558.jpg

 

Końcówki dostały prickbortem, glinką, zostały wypolerowane Gtechniq M1 i zabezpieczone CQ Dlux.

20140907_160552.jpg

20140907_160656.jpg

20140907_160713.jpg

20140907_161313.jpg

20140907_165854.jpg

Końcówka przed

20140907_170532.jpg

I po

20140907_171040.jpg

 

Silnik wymyłem na szybko APC, na niektóre plastiki poszedł Meg's Engine Dressinga na "wyjmowane" plastiki 2x APC + IPA i Dlux

20140907_175900.jpg

20140907_183003.jpg

20140907_183006.jpg

Rura dolotu dostała M1(rewelacyjny środek)

20140907_183329.jpg

 

Dlux

20140907_204303.jpg

20140907_204307.jpg

 

Kolejnego dnia zabrałem się za nadkola i koła, nie dorobiłem się jeszcze solidnych podkładek to jakoś sobie musiałem radzić...

20140908_100343.jpg

20140908_100238.jpg

20140908_100243.jpg

20140908_100248.jpg

20140908_100254.jpg

20140908_100301.jpg

20140908_100306.jpg

20140908_100309.jpg

20140908_100323.jpg

20140908_100328.jpg

20140908_100336.jpg

20140908_100350.jpg

20140908_100355.jpg

20140908_100358.jpg

20140908_100404.jpg

 

Koła z zewnątrz są polerowane i niczym nie zabezpieczone pewnego pięknego dnia potraktowałem je Tenzi En Jee i zrobiły się mleczne :D

20140908_101149.jpg

20140908_101154.jpg

20140908_101158.jpg

20140908_101202.jpg

20140908_101206.jpg

20140908_101225.jpg

 

Myjemy Tugą + Prickbort + Glinka + DG703

20140908_101249.jpg

20140908_101253.jpg

20140908_101256.jpg

20140908_101300.jpg

20140908_101523.jpg

20140908_102226.jpg

20140908_102708.jpg

20140908_102711.jpg

20140908_102719.jpg

20140908_102819.jpg

20140908_102841.jpg

20140908_103000.jpg

20140908_103003.jpg

20140908_104946.jpg

20140908_104955_0.jpg

20140908_105819.jpg

20140908_111614.jpg

20140908_114448.jpg

20140908_115053.jpg

 

Wiadome BHP przedewszystkim :)

20140908_120906.jpg

 

Pora założyć zderzak, owinąłem asekuracyjnie końcówki by nie porysować i ew. nie zmoczyć

20140908_125145.jpg

 

Na taką robotę nawet śrubki nie chciały patrzeć

20140908_133928.jpg

 

I w tym miejscu pojawi się trochę "druciarstwa" z racji pękniętego nadkola, coś musiałem z nim zrobić (uwaga drastyczne sceny) :D (nowe nadkole na dniach zamówię)

20140908_135723.jpg

20140908_135949.jpg

20140908_135957.jpg

Tadam :D

20140908_142702.jpg

 

Lecimy z nadkolami i zaciskami dalej... Na zaciski poszła Tuga, Prix a na nadkola APC+Piana Tenzi w mocnym stężeniu+Prickbort. Zabezpieczyłem Nadkola Fusso99 a zaciski odświeżyłem Megsem UC potem IPA i Dlux....

20140908_142935.jpg

20140908_143121.jpg

20140908_143331.jpg

20140908_143510.jpg

20140908_143515.jpg

20140908_143518.jpg

20140908_143549.jpg

20140908_143958.jpg

20140908_144000.jpg

20140908_144003.jpg

20140908_144007.jpg

20140908_144250.jpg

20140908_144256.jpg

20140908_144259.jpg

20140908_144608.jpg

20140908_144617.jpg

20140908_145946.jpg

20140908_145950.jpg

20140908_150244.jpg

20140908_150248.jpg

20140908_150412.jpg

20140908_152846.jpg

20140908_155649.jpg

20140908_161201.jpg

20140908_161613.jpg

20140908_161616.jpg

 

Tutaj jeszcze przed Dluxem mycie całego auta na 1 wiadro :D + Prickbort + Prix + Glinka + W2 na plastiki

20140908_164605.jpg

20140908_172702.jpg

20140908_173157.jpg

20140908_173204.jpg

20140908_173208.jpg

20140908_174558.jpg

20140908_174925.jpg

20140908_180727.jpg

 

Auto wymyte, wysuszone ale ciągle bez kół. Koła zmatowiłem papierem 2500 i na szybkiego wypolerowałem M1, nie miałem dużo czasu bo już było późno a jeszcze trzeba było kwarc na nie nałożyć i na zaciski..

 

Małe50/50

20140908_194329.jpg

20140908_194339.jpg

20140908_194343.jpg

 

I na gotowo

20140908_195053.jpg

20140908_195058.jpg

20140908_200215.jpg

20140908_224345.jpg

 

I gwiazda wieczoru

20140908_224437.jpg

 

Pierwszy mój kontakt z kwarcem i naprawdę ciężko było go dotrzeć, ale oby służył jak najdłużej. Udało się wszystko poskładać do kupy i wjechałem autem do garażu, następnego dnia wziąłem się za lakier ale najpierw progi. Wywaliłem festynowe podświetlane na niebiesko listwy na progach i włożyłem normalne skromniejsze :D Ale najpierw trochę pozbyłem się rys..

Prawy tył

20140909_095430.jpg

20140909_101801.jpg

20140909_101807.jpg

Prawy przód

20140909_101946.jpg

20140909_102138.jpg

20140909_103712.jpg

20140909_103719.jpg

20140909_104327.jpg

Lewy przód

20140909_110313.jpg

20140909_112213.jpg

20140909_112944.jpg

Lewy tył-zdjęcie tylko po

20140909_120405.jpg

 

W międzyczasie przy odpoczynku sprawdziłem jak kropelkuje Dlux

20140909_121148.jpg

 

Dosyć tego dobrego, minęło około 40-45 godzin a lakier jaki był taki jest! Pora się za niego zabrać, w sumie 5 lat nic się z nim nie działo a zaliczał nawet swego czasu myjnie automatyczne

Takie oto tulipany mamy:

20140909_125101.jpg

20140909_125110.jpg

20140909_125137.jpg

20140909_125219.jpg

20140909_125304.jpg

20140909_125332.jpg

20140909_125437.jpg

20140909_125450.jpg

20140909_125456.jpg

20140909_125514.jpg

20140909_125541.jpg

20140909_125550.jpg

20140909_125602.jpg

20140909_125621.jpg

20140909_125626.jpg

20140909_125636.jpg

20140909_125654.jpg

20140909_125711.jpg

20140909_125719.jpg

20140909_125754.jpg

20140909_125759.jpg

20140909_125803.jpg

20140909_125811.jpg

20140909_125850.jpg

20140909_125943.jpg

20140909_125954.jpg

20140909_130141.jpg

20140909_130149.jpg

20140909_130234.jpg

20140909_130253.jpg

20140909_130329.jpg

Coś tam pomierzyłem i można ciąć :D

20140909_134220.jpg

20140909_134234.jpg

20140909_134241.jpg

20140909_134305.jpg

 

Zacząłem od maski, potem dach, klapa zderzak, boki i przód :)

20140909_145107.jpg

20140909_145107.jpg

20140909_160904.jpg

20140909_160931.jpg

20140909_164822.jpg

20140909_164832.jpg

20140909_164850.jpg

20140909_165006.jpg

 

Maska wyszła całkiem całkiem to jedziemy dach.

 

Zmierzyłem kontrolnie

20140909_182746.jpg

20140909_182757.jpg

20140909_175338.jpg

 

PoFG400 było cudnie już

20140909_181251.jpg

 

Potem PF2500

20140909_182413.jpg

20140909_182657.jpg

 

I pół dachu zrobione

20140909_201618.jpg

 

Jedziemy dalej

20140909_203008.jpg

20140909_203317.jpg

 

I na gotowo.

20140909_213731.jpg

20140909_214248.jpg

20140909_214306.jpg

 

Doping :D

20140910_195956.jpg

 

I dalej jedziemy

20140910_205023.jpg

20140910_203559.jpg

 

20140910_213348.jpg

20140910_213411.jpg

20140910_215231.jpg

20140911_165233.jpg

20140911_165248.jpg

 

20140911_200256.jpg

20140912_110103.jpg

20140912_110127.jpg

20140912_110133.jpg

20140912_111958.jpg

20140912_130808.jpg

20140912_130814.jpg

20140912_130831.jpg

20140912_130834.jpg

 

Z drugiej strony auta nie ma zdjęć bo tak czas naglił, że nie miałem czasu nawet aparatu wyciągnąć. Pracowałem przy lakierze Białym flexi+FG400, pomarańczowym Royal Padsem + PF2500 tym jechałem na rotacji Lare EPL11+ oraz czarny Flexi + Koch Antihologram oraz czarny Flexi + CF Regular Pro - czarne pady nakręcała DA Krauss.

 

Po korekcie umyłem auto na 2 wiadra rękawicą Megs'a i osuszyłem :)

20140912_185234.jpg

20140912_191344.jpg

 

Następnie lampy odświeżyłem i zabezpieczyłem Dlux-em. Na wszystkie plastiki i gumy zewnętrzne też poszedł Dlux. Na deser CF Regular pro i wosk SV Mirage

20140913_103932.jpg

 

Na detale Zymol

20140913_105009.jpg

20140913_105602.jpg

 

Na szyby NW Gtechniq G1.

 

Na opony Gtechniq T1

 

A wnętrze tylko odkurzyłem :D :D

 

Całość pracy zajęła mi około 80 godzin. BYŁO WARTO!

 

Co do zaprawek wiadome po przyjrzeniu je widać, ale przynajmniej nie widać rdzy. Na wiosnę prawdopodobnie pójdzie do lakierowania przedni zderzak, próg oraz tylne błotniki jeśli po zimie wyjdzie ruda.

 

Kto doczekał tego momentu to dziękuję za uwagę, auto po korekcie tak mniej więcej się prezentuje :D

 

20140913_140439.jpg

 

20140913_140648.jpg

 

20140913_140741.jpg

 

20140913_162758.jpg

 

20140914_171100.jpg

 

20140914_171935.jpg

20140913_140521.jpg

 

20140913_140454.jpg

 

20140913_140725.jpg

 

20140913_140547.jpg

 

20140913_140602.jpg

 

20140913_140615.jpg

 

20140913_140622.jpg

 

20140913_140631.jpg

 

20140913_140627.jpg

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dużo przewijania ale warto było dotrwać do końca. Efekty końcowe godne pozazdroszczenia, mam nadzieję, że i mi wystarczy zapału by doprowadzać auta do takiego stanu ;)

O rdzy lepiej się nie wypowiadam, bo już poprzednicy zdążyli wspomnieć...

Opublikowano

Dzięki Panowie, no niestety wada fabryczna forda, kilku moich znajomych ma rdzę w tym miejscu i na tylnej klapie też się pojawia, nie wspominając o progach. Chyba taki urok Forda.

 

Niektórzy wolą brunetki albo blondynki, a właściciele Fordów mają rude :kox:

Opublikowano

Witam sąsiada z Mszanej ;)

W Nowym Targu trzeba się kiedyś ustawić i porozmawiać o "kosmetykach" ;)

 

Focus lakierowo w tragicznym stanie ale dobrze, że trafił w takie ręce. Pięknie wyszło! Pozdrawiam ;)

Opublikowano

Oooo Panie! Takie relacje lubię najbardziej. Prawdziwie brzydkie kaczątko w łabędzia. Włożyłeś w to mnóstwo własnej pracy ale efekt finalny godny uznania. Gratuluję zakończenia prac sukcesem i niech się jeździ!

Opublikowano

Masa pracy i świetne zobrazowanie tego wszystkiego :good:

 

co do rudej, to mam wrażenie, ze w focusach II ten problem jest większy niż w I

 

sąsiad ma fokę I 2.0 kombi sprowadzoną ze Szwajcarii, nie oszczędza jej i po 2 zimach w PL jak na razie bez korozji

Opublikowano

Oglądałem relację na FKP, kapitalna robota :good: Ładne ziarenko wyłoniło się spod tego zmatowiałego lakieru. Temat rdzy pod zderzakiem również dobrze znany w MK1. Ruda w focusie powinna być dopisywana do katalogu z wyposażeniem :mrgreen:

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie tlenku ceru :) Jak mniej wiecej polerowałeś przednia i tylną szyba ? Mozesz opisac krok po kroku, jakich padów uzyles bo tez mam takie rysy a chetnie bym je zniwelował.

Opublikowano

Dzięki Panowie za miłe słowa :) Motywujecie mnie do dalszej roboty :ad:

 

Co do polerki szyb to po połowie szyby najlepiej polerować, jechałem 3-4 bieg na rotacji Lare, ale na 4 trzeba było czesto polewac pada i szybe z atomizera bo ciepło wysuszało. Ja robiłem tak :

 

Popryskałem szybę wodą z atomizera, na to posypałem cer (brałem normalnie palcami i sypałem jak bym solił)

 

Potem na filc wodę dałem i na to cer i wjo po szybie jechałem, jak zasychało to psikałem wodą. Jak cer się wypracował (czytaj rozpryskał) to powtarzałem jak wyżej napisałem. Żadnej filozofii w tym nie ma, szyby raczej nie da się przypalić :mrgreen:

 

Pracowałem padem filcowym 130mm

 

[ Dodano: 20 Wrzesień 2014, 19:08 ]

Witam sąsiada z Mszanej ;)

W Nowym Targu trzeba się kiedyś ustawić i porozmawiać o "kosmetykach" ;)

 

Focus lakierowo w tragicznym stanie ale dobrze, że trafił w takie ręce. Pięknie wyszło! Pozdrawiam ;)

 

Czasami jestem w NT lub przejezdzam do Zakopca to w któryś dzień można się spotkać :) Pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki Panowie za miłe słowa :) Motywujecie mnie do dalszej roboty :ad:

 

Co do polerki szyb to po połowie szyby najlepiej polerować, jechałem 3-4 bieg na rotacji Lare, ale na 4 trzeba było czesto polewac pada i szybe z atomizera bo ciepło wysuszało. Ja robiłem tak :

 

Popryskałem szybę wodą z atomizera, na to posypałem cer (brałem normalnie palcami i sypałem jak bym solił)

 

Potem na filc wodę dałem i na to cer i wjo po szybie jechałem, jak zasychało to psikałem wodą. Jak cer się wypracował (czytaj rozpryskał) to powtarzałem jak wyżej napisałem. Żadnej filozofii w tym nie ma, szyby raczej nie da się przypalić :mrgreen:

 

Pracowałem padem filcowym 130mm

 

[ Dodano: 20 Wrzesień 2014, 19:08 ]

Witam sąsiada z Mszanej ;)

W Nowym Targu trzeba się kiedyś ustawić i porozmawiać o "kosmetykach" ;)

 

Focus lakierowo w tragicznym stanie ale dobrze, że trafił w takie ręce. Pięknie wyszło! Pozdrawiam ;)

 

Czasami jestem w NT lub przejezdzam do Zakopca to w któryś dzień można się spotkać :) Pozdrawiam

 

 

A jest mozliwość przez złe polerowanie , narobic sobie wiecej rys czy raczej nie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.