cortezo87 Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Witajcie. Długo się zabierałem za swoją pierwszą dziewiczą poważniejszą korektę lakieru ale wreszcie się zebrałem i zrobiłem Z góry przepraszam za jakość zdjęć, były robione tylko telefonem ale myślę, że coś widać Tak oto wyglądał mój focus przed korektą i myciem jak widać gdzieniegdzie ruda daje o sobie znać.... Zacząłem od usunięcia części rys z szyb przedniej i tylnej. Wycieraczka out Naklejka out I oklejamy Jak widać: dużo drobnych rysek Tlenek ceru w akcji Po około godzinie walki, w słoneczku się prezentuje tak A tak pod halogenem, wiadome głębokie rysy zostały drobne poszły w niepamięć Czas na przednią szybę, drobne ryski usunięte, niestety dużo jest na niej odprysków. Lecimy dalej, zderzak out Ruda tańczy jak szalona Tablica out a końcówki umyłem Tenzi Smog Tu trzeba zaprawki porobić Na rdzę poszedł dzień wcześniej Cortain, następnie podkład Pod tylną blendą też nie za ciekawie Zaprawki Tylnią belkę wyczyściłem i zakonserwowałem Listwa z maski przedniej, obudowa znaczka i obdarcia tylnej rejestracji (od ramki) w czarny połysk [/img] W międzyczasie pokleiłem odklejone progi Końcówki dostały prickbortem, glinką, zostały wypolerowane Gtechniq M1 i zabezpieczone CQ Dlux. Końcówka przed I po Silnik wymyłem na szybko APC, na niektóre plastiki poszedł Meg's Engine Dressinga na "wyjmowane" plastiki 2x APC + IPA i Dlux Rura dolotu dostała M1(rewelacyjny środek) Dlux Kolejnego dnia zabrałem się za nadkola i koła, nie dorobiłem się jeszcze solidnych podkładek to jakoś sobie musiałem radzić... Koła z zewnątrz są polerowane i niczym nie zabezpieczone pewnego pięknego dnia potraktowałem je Tenzi En Jee i zrobiły się mleczne Myjemy Tugą + Prickbort + Glinka + DG703 Wiadome BHP przedewszystkim Pora założyć zderzak, owinąłem asekuracyjnie końcówki by nie porysować i ew. nie zmoczyć Na taką robotę nawet śrubki nie chciały patrzeć I w tym miejscu pojawi się trochę "druciarstwa" z racji pękniętego nadkola, coś musiałem z nim zrobić (uwaga drastyczne sceny) (nowe nadkole na dniach zamówię) Tadam Lecimy z nadkolami i zaciskami dalej... Na zaciski poszła Tuga, Prix a na nadkola APC+Piana Tenzi w mocnym stężeniu+Prickbort. Zabezpieczyłem Nadkola Fusso99 a zaciski odświeżyłem Megsem UC potem IPA i Dlux.... Tutaj jeszcze przed Dluxem mycie całego auta na 1 wiadro + Prickbort + Prix + Glinka + W2 na plastiki Auto wymyte, wysuszone ale ciągle bez kół. Koła zmatowiłem papierem 2500 i na szybkiego wypolerowałem M1, nie miałem dużo czasu bo już było późno a jeszcze trzeba było kwarc na nie nałożyć i na zaciski.. Małe50/50 I na gotowo I gwiazda wieczoru Pierwszy mój kontakt z kwarcem i naprawdę ciężko było go dotrzeć, ale oby służył jak najdłużej. Udało się wszystko poskładać do kupy i wjechałem autem do garażu, następnego dnia wziąłem się za lakier ale najpierw progi. Wywaliłem festynowe podświetlane na niebiesko listwy na progach i włożyłem normalne skromniejsze Ale najpierw trochę pozbyłem się rys.. Prawy tył Prawy przód Lewy przód Lewy tył-zdjęcie tylko po W międzyczasie przy odpoczynku sprawdziłem jak kropelkuje Dlux Dosyć tego dobrego, minęło około 40-45 godzin a lakier jaki był taki jest! Pora się za niego zabrać, w sumie 5 lat nic się z nim nie działo a zaliczał nawet swego czasu myjnie automatyczne Takie oto tulipany mamy: Coś tam pomierzyłem i można ciąć Zacząłem od maski, potem dach, klapa zderzak, boki i przód Maska wyszła całkiem całkiem to jedziemy dach. Zmierzyłem kontrolnie PoFG400 było cudnie już Potem PF2500 I pół dachu zrobione Jedziemy dalej I na gotowo. Doping I dalej jedziemy Z drugiej strony auta nie ma zdjęć bo tak czas naglił, że nie miałem czasu nawet aparatu wyciągnąć. Pracowałem przy lakierze Białym flexi+FG400, pomarańczowym Royal Padsem + PF2500 tym jechałem na rotacji Lare EPL11+ oraz czarny Flexi + Koch Antihologram oraz czarny Flexi + CF Regular Pro - czarne pady nakręcała DA Krauss. Po korekcie umyłem auto na 2 wiadra rękawicą Megs'a i osuszyłem Następnie lampy odświeżyłem i zabezpieczyłem Dlux-em. Na wszystkie plastiki i gumy zewnętrzne też poszedł Dlux. Na deser CF Regular pro i wosk SV Mirage Na detale Zymol Na szyby NW Gtechniq G1. Na opony Gtechniq T1 A wnętrze tylko odkurzyłem :D Całość pracy zajęła mi około 80 godzin. BYŁO WARTO! Co do zaprawek wiadome po przyjrzeniu je widać, ale przynajmniej nie widać rdzy. Na wiosnę prawdopodobnie pójdzie do lakierowania przedni zderzak, próg oraz tylne błotniki jeśli po zimie wyjdzie ruda. Kto doczekał tego momentu to dziękuję za uwagę, auto po korekcie tak mniej więcej się prezentuje
TranceEternity Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Piękna praca ale ruda w tak młodym aucie przeraża, strach co będzie dalej
radex1978 Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Ford daje ciała. Mam Mondeo IV z 2008, ale rudej na razie nic widać. Mam nadzieję, że coś poprawili...
knefelson Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 pieknie to wyszlo jak na godzine pracy przy tylnej szybie z tlenkiem ceru, to bardzo ładnie. ta rdza to rzeczywiscie chyba zmora...
Matleniuszek Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Dużo przewijania ale warto było dotrwać do końca. Efekty końcowe godne pozazdroszczenia, mam nadzieję, że i mi wystarczy zapału by doprowadzać auta do takiego stanu O rdzy lepiej się nie wypowiadam, bo już poprzednicy zdążyli wspomnieć...
cortezo87 Opublikowano 19 Września 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Dzięki Panowie, no niestety wada fabryczna forda, kilku moich znajomych ma rdzę w tym miejscu i na tylnej klapie też się pojawia, nie wspominając o progach. Chyba taki urok Forda. Niektórzy wolą brunetki albo blondynki, a właściciele Fordów mają rude
diablo228 Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 kapitalna robota, trochę dużo tej rdzy w aucie.
Artih Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Bardzo fajna relacja - robota
alberto Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Witam sąsiada z Mszanej W Nowym Targu trzeba się kiedyś ustawić i porozmawiać o "kosmetykach" Focus lakierowo w tragicznym stanie ale dobrze, że trafił w takie ręce. Pięknie wyszło! Pozdrawiam
rev Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Ruda tańczy jak szalona Świetna relacja
lukatoni190 Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 No i w końcu auto wygląd tak jak powinno
Pan Miyagi Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Oooo Panie! Takie relacje lubię najbardziej. Prawdziwie brzydkie kaczątko w łabędzia. Włożyłeś w to mnóstwo własnej pracy ale efekt finalny godny uznania. Gratuluję zakończenia prac sukcesem i niech się jeździ!
tazman Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Masa pracy i świetne zobrazowanie tego wszystkiego co do rudej, to mam wrażenie, ze w focusach II ten problem jest większy niż w I sąsiad ma fokę I 2.0 kombi sprowadzoną ze Szwajcarii, nie oszczędza jej i po 2 zimach w PL jak na razie bez korozji
Esio Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Oglądałem relację na FKP, kapitalna robota Ładne ziarenko wyłoniło się spod tego zmatowiałego lakieru. Temat rdzy pod zderzakiem również dobrze znany w MK1. Ruda w focusie powinna być dopisywana do katalogu z wyposażeniem
lakikwap Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2014 Fajna relacja, widać duży wkład pracy. Mało gadania dużo roboty
kubaPb Opublikowano 20 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2014 Mam pytanie odnośnie tlenku ceru Jak mniej wiecej polerowałeś przednia i tylną szyba ? Mozesz opisac krok po kroku, jakich padów uzyles bo tez mam takie rysy a chetnie bym je zniwelował.
woof Opublikowano 20 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2014 Jest profi. Oj dużo pracy ale efekt ekstra
cortezo87 Opublikowano 20 Września 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Września 2014 Dzięki Panowie za miłe słowa Motywujecie mnie do dalszej roboty Co do polerki szyb to po połowie szyby najlepiej polerować, jechałem 3-4 bieg na rotacji Lare, ale na 4 trzeba było czesto polewac pada i szybe z atomizera bo ciepło wysuszało. Ja robiłem tak : Popryskałem szybę wodą z atomizera, na to posypałem cer (brałem normalnie palcami i sypałem jak bym solił) Potem na filc wodę dałem i na to cer i wjo po szybie jechałem, jak zasychało to psikałem wodą. Jak cer się wypracował (czytaj rozpryskał) to powtarzałem jak wyżej napisałem. Żadnej filozofii w tym nie ma, szyby raczej nie da się przypalić Pracowałem padem filcowym 130mm [ Dodano: 20 Wrzesień 2014, 19:08 ] Witam sąsiada z Mszanej W Nowym Targu trzeba się kiedyś ustawić i porozmawiać o "kosmetykach" Focus lakierowo w tragicznym stanie ale dobrze, że trafił w takie ręce. Pięknie wyszło! Pozdrawiam Czasami jestem w NT lub przejezdzam do Zakopca to w któryś dzień można się spotkać Pozdrawiam
HubertRinkon Opublikowano 21 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 21 Września 2014 Świetna robota , bardzo dobra relacja , ciekawe auto . Ps. zmień koła
kubaPb Opublikowano 21 Września 2014 Zgłoś Opublikowano 21 Września 2014 Dzięki Panowie za miłe słowa Motywujecie mnie do dalszej roboty Co do polerki szyb to po połowie szyby najlepiej polerować, jechałem 3-4 bieg na rotacji Lare, ale na 4 trzeba było czesto polewac pada i szybe z atomizera bo ciepło wysuszało. Ja robiłem tak : Popryskałem szybę wodą z atomizera, na to posypałem cer (brałem normalnie palcami i sypałem jak bym solił) Potem na filc wodę dałem i na to cer i wjo po szybie jechałem, jak zasychało to psikałem wodą. Jak cer się wypracował (czytaj rozpryskał) to powtarzałem jak wyżej napisałem. Żadnej filozofii w tym nie ma, szyby raczej nie da się przypalić Pracowałem padem filcowym 130mm [ Dodano: 20 Wrzesień 2014, 19:08 ] Witam sąsiada z Mszanej W Nowym Targu trzeba się kiedyś ustawić i porozmawiać o "kosmetykach" Focus lakierowo w tragicznym stanie ale dobrze, że trafił w takie ręce. Pięknie wyszło! Pozdrawiam Czasami jestem w NT lub przejezdzam do Zakopca to w któryś dzień można się spotkać Pozdrawiam A jest mozliwość przez złe polerowanie , narobic sobie wiecej rys czy raczej nie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się