Michał 330xd Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Witam ! Samochód trochę zaniedbany wizualnie, ale za to technicznie nic mu nie dolega Kilka elementów jest malowanych powtórnie z przyczyn kosmetycznych. Korektę oceniam na jakieś 60%. Auta na razie używam na co dzień i dlatego nie robiłem igły. Jak stanie się autem weekendowym to wtedy będzie zrobione na maksa. A coraz bardziej myślę nad zakupem jakiegoś auta na dojazd to pracy i ogólnego tyrania więc może to nastąpić niebawem. Łączny czas pracy to 45 godzin z czego połowa to praca przy lakierze. Zapraszam do oglądania i komentowania. Użyte kosmetyki; Mycie - Valet Pro NSF - Meguiar's NXT Generation Car Wash - Meguiar's APC - Shiny Garage Orange Car Shampoo - Ludwik - ValetPRO Yellow Poly Clay Bar - Prickbort MAC 124 Wnętrze - Meguiar's APC - Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner - Karcher RM 770 - Glipton GT11, 12 - Zymol Leather Conditioner - Poorboy's Natural Look Koła i nadkola - Meguiar's APC - Wheel Wax - Meguiar's Hot Shine Tire Gel Silnik - Meguiar's APC - Nielsen Super A Sheen Plastiki zewnętrzne i elementy gumowe - Nielsen Super A Sheen - Einszett Gummi Pflege Stift Polerowanie - Menzerna FG 500 - Menzerna SF 4000 - Pady Flexipads biały i niebieski BLADE - Papier wodny 2500 Zabezpieczenie - Cleaner Prima Amigo - Golden Shine Paste Wax - Meguiar's 16 - MOTHERS California Gold Showtime Instant Detailer Szyby - Auto Glym Car Glass Polish - Meguiar's Perfect Clarity Glass Cleaner - RainX Tradycyjnie pracę zacząłem od wnętrza. Tak wyglądało po zakupie. Listwy aluminiowe trochę zniszczone Coś poradzimy Bagażnik po rozkręceniu Po porozkręcaniu i demontażu niektórych elementów Można zabrać się za czyszczenie Postanowiłem też odgrzybić klimatyzację. Wyjąłem dmuchawę i zrobiłem to tak jak powinno się robić, a nie tak jak robią to w większości serwisów. Zawsze trzeba sprawdzić czy otwór odprowadzający wodę z parownika jest drożny Na koniec przesmarowałem ośkę dmuchawy I wymieniłem filtr Po skończeniu odgrzybiania wziąłem się za pranie To było w środku Po wypraniu przyszła kolej na skórę Przyszedł też pomocnik, który cały czas krążył wokół auta, i sprawdzał postęp prac. Jest to kotka LEOKADIA rasy szylkret, którą ktoś nam podrzucił. Koty te mają ciężki charakter, o którym się przekonałem, ale o tym później. Skóra bardzo brudna nie była, ale po czyszczeniu bardzo odżyła Po wyschnięciu zabezpieczenie Najpierw Zymol Potem Gliptone Zabezpieczyłem też wszystkie uszczelki wewnętrzne Na plastiki Natural Look Listwy aluminiowe okleiłem folią CARBON Po montażu wszystkich zdemontowanych elementów wnętrze wygląda tak Po zakończeniu pracy we wnętrzu trzeba było ogarnąć hamulce i nadkola. Auto miało czerwone zaciski, które według mnie lekko zalatują agro. Po wjechaniu do garażu samochód postawiłem na prowizorycznych kobyłkach na których spędziło 4 dni. Po całodniowym czyszczeniu rozpocząłem malowanie sprawdzonym zestawem Stwierdziłem, że skoro hamulce są rozebrane, a tarcze od nowości nie wymieniane to głupotą byłoby ich nie wymienić. Wymieniłem cały zestaw Po poskładaniu zaciski zabezpieczyłem woskiem Po wyjechaniu z garażu wymyłem nadkola Ogólnie dużo błota Tym razem bez wykręcania Felg nie robiłem bo czekały na renowację u Czaji. Teraz kolej na komorę silnika Bardzo dawno nikt tu nie zaglądał. Ku mojemu zaskoczeniu cały brud schodził bardzo łatwo. Wykręciłem wszystkie możliwe osłony I rozpocząłem czyszczenie Po wysuszeniu zabezpieczenie Wyszło całkiem fajnie Wygłuszenie maski poszło do śmieci I teraz to na co czekałem od samego początku czyli lakier. Zawsze chciałem mieć czarne auto no i w końcu mam. Lakier był dosyć mocno zaniedbany. Dużo długich poziomych rys. Jakby go ktoś wycierał twardym ręcznikiem. Brak też jakichkolwiek śladów zabezpieczania. Felgi przed renowacją Wydech REMUSA Końcówki kiedyś były srebrne Zamówiony mam już tłumik MG Motorsport. Jakby ktoś był chętny to ten jest na sprzedanie. Felgi w końcu doczekały się renowacji. Na ten czas założyłem koła zimowe. Przygotowałem miksturę I się zaczęło Po około 5 minutach Płukanie I pędzelek Mycie Po umyciu glinkowanie Po umyciu i osuszeniu inspekcja lakieru. Matowe Piano Black Pierwsze 50/50 Dach Klapa tył Maska Przedni zderzak Przedni błotnik Przy okazji zmiana kierunków na dymione Zderzak tył Piano black Błotnik tył Drzwi Po umyciu i przetarciu IPA przygtowanie pod wosk Cleaner nałożyłem ręcznie, ale postanowiłem poprawić maszynowo. Prima robi robotę Czas na wosk Nałożyłem jeszcze 16 Megsa W czasie kiedy wosk wysychał zabezpieczyłem felgi. Jak zwykle robota Czaji I to już koniec Kilka zdjęć w świetle dziennym Pamiętacie LEOKADIĘ ? Po skończonej korekcie auto schowałem do garażu bo wybierałem się na forumowego spota. Po otwarciu garażu oprócz samochodu była też Leokadia, która urządziła sobie drzemkę na masce. Gdy postanowiła się już obudzić zrobiła jeszcze inspekcję dachu, tylnej klapy i błotnika . Dzięki niej miałem dodatkowy dzień praktyk polerowania. Dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania.
bmwsrc Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Po tragicznej stracie ukochanej 330xd Co się stało?
wlodek1974 Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Fajowa robota i relacja Czarny to czarny
Fiszer Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Brązowe skory z "carbonem" robia swietny efekt !! robora świetna i idealna relacja !
Michał 330xd Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Po tragicznej stracie ukochanej 330xd Co się stało? Był wypadek nie z mojej winy
mejzik Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Super robota Mam pytanko : Czym umyłeś uszczelki i jak nazywa się ten preparat do nich ? Pytanko 2 : Zastanawiam się nad kupnem 3, siedziałeś może w e92 ? (coupe) chodzi mi o miejsce z tyłu, czy jest go wystarczająco do podróżowania ?
kuchar Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Dobra robota i świetny samochód. Jak porównasz E90 330d do 330i ? (wiem, ze miałeś wersje 330xd ale nie pytam o różnice w prowadzeniu tylko o sam silnik, wrażenia z jazdy). Może kiedyś zamienię swoje E46 330i na takie auto.
Michał 330xd Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Super robota Mam pytanko : Czym umyłeś uszczelki i jak nazywa się ten preparat do nich ? Pytanko 2 : Zastanawiam się nad kupnem 3, siedziałeś może w e92 ? (coupe) chodzi mi o miejsce z tyłu, czy jest go wystarczająco do podróżowania ? Uszczelki zabezpieczyłem Einszett Gummi Pflege Stift W E92 z tyłu nie siedziałem. W E90 z tyłu 2 osoby średniego wzrostu mogą podróżować komfortowo. W E92 będzie ciasno.
kita33 Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Mam pytanko : Czym umyłeś uszczelki i jak nazywa się ten preparat do nich ? Einszett Gummi Pflege Stift
Michał 330xd Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Dobra robota i świetny samochód. Jak porównasz E90 330d do 330i ? (wiem, ze miałeś wersje 330xd ale nie pytam o różnice w prowadzeniu tylko o sam silnik, wrażenia z jazdy). Może kiedyś zamienię swoje E46 330i na takie auto. Wrażenie z jazdy są bardzo pozytywne. Wiadomo, że diesel lepiej ciągnął z dołu przez wysoki moment. Benzynę trzeba trochę bardziej wkręcać na obroty, ale to co dziej się po przekroczeniu 4 tys obrotów to coś pięknego. Auto rwie do przodu, a dźwięk jaki przy tym wydaje jest przepiękny
kuchar Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Michał 330xd, czyli jednak wybrałbys kolejny raz benzyne ? (wiadomo, ze ma atuty, których diesel nigdy miał nie będzie mimo, ze po programie może być szybszy). Rozumiem, ze to jest ten silnik 3.0 258KM N52B30 czyli jeszcze na pośrednim wtrysku ? Jak pojeździsz trochę więcej po mieście to zdaj relacje ile spala. Porównam sobie do swojej 330i. Pozdrawiam
Michał 330xd Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Michał 330xd, czyli jednak wybrałbys kolejny raz benzyne ? (wiadomo, ze ma atuty, których diesel nigdy miał nie będzie mimo, ze po programie może być szybszy). Rozumiem, ze to jest ten silnik 3.0 258KM N52B30 czyli jeszcze na pośrednim wtrysku ? Jak pojeździsz trochę więcej po mieście to zdaj relacje ile spala. Porównam sobie do swojej 330i. Pozdrawiam Chciałem kupić E92 335d, ale tych auto po prostu nie ma na rynku wtórnym, a jak są to w agonalnym stanie. Wyboru nie żałuję, ale na E92 335d choruję od bardzo dawna. Za rok może dwa będę się rozglądał. Mam silnik N52 258KM. Nie jeżdżę dużo po mieście, ale poprzedni właściciel mówił, że w mieście 15l potrafiła spalić. Mi średnie spalanie przy cyklu mieszanym wychodzi 12l. Raz udało mi się zrobić prawie 600km na zbiorniku.
lakikwap Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Fajne auto, super praca, całkiem nieźle czasowo wyszło. No i kociak psikusa zrobił Pozdr.
bienek Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Super praca i super auto. A to połączenie brązowej skóry i czarnego lakieru to poezja Chociaż mój sąsiad twierdzi ze w szkole plastycznej go uczyli ze nie łaczy się czarnego z brązowym
kerad Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Wygląda ślicznie Z ciekawości w jakiej proporcji robisz piane do PA że taka śmietana wychodzi? Albo mam za słaba myjkę, albo gdzieś indziej jest pies pogrzebany, bo czegoś takiego nie mogę uzyskać.
Michał 330xd Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Wygląda ślicznie Z ciekawości w jakiej proporcji robisz piane do PA że taka śmietana wychodzi? Albo mam za słaba myjkę, albo gdzieś indziej jest pies pogrzebany, bo czegoś takiego nie mogę uzyskać. 150ml piany i około 0.5l wody. Jaką masz pianownicę ?
pawel.wkk Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Nooo dobra robota i świetna relacja! OT: kocica jest koloru szylkretowego, jeśli chodzi o rasę, to stawiam na "kota europejskiego";)
Michał 330xd Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Nooo dobra robota i świetna relacja! OT: kocica jest koloru szylkretowego, jeśli chodzi o rasę, to stawiam na "kota europejskiego";) Dokładnie tak. Weterynarz mówi że szylkrety są bardzo specyficzne. No i faktycznie są
kita33 Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 150ml piany i około 0.5l wody. nie za dużo tej piany jak na 0,5L wody?
Michał 330xd Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 150ml piany i około 0.5l wody. nie za dużo tej piany jak na 0,5L wody? Chyba nie.
kita33 Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 kita33 napisał/a: Michał 330xd napisał/a: 150ml piany i około 0.5l wody. nie za dużo tej piany jak na 0,5L wody? Chyba nie. przeważnie jest do 100ml na litr
krojcfeld Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Piękna maszyna w pięknym kolorze. Robota też pierwszorzędna, duży plus za nadkola i zaciski, z braku czasu często się odpuszcza i miło widzieć że nie zawsze
Michał 330xd Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Wnętrze, hamulce i nadkola robiłem z jedną ręką w gipsie. Dlatego opuściłem demontaż nadkoli.
mbieniek Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Czarny jest świetny a ten z palety BMW dodatkowo ma taką świeżość i krisp. Dobra robota, bardzo przyjemnie się oglądało foty, dokładność bardzo ładnie nałożona folia pogratulować no i super że kolejny amator BMW dba o auto bardziej. Nie myślałeś o jakimś bardziej ekstrawaganckim wosku na lato? I o wypraniu podsufitki??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się