Jump to content

Skoda Octavia - Royal Blue niemetalik


Mickul

Recommended Posts

Cześć,

 

Na początek krótki wstęp. Jest to moja pierwsza relacja, którą dzielę się z dużym światem detailingowców (wcześniejsze moje relacje pokazywane były w dużo mniejszym gronie :mrgreen:). Jak widać po dacie rejestracji - od ponad trzech lat regularnie odwiedzam forum, czytam i się uczę. Na początku roku postanowiłem w końcu kupić swoją pierwszą maszynę polerską - Kraussa P7 z pełnym zestawem no i się bawiłem po cichu w swoim garażu. Po kilku odświeżonych, rodzinnych autach przyszedł czas na auta znajomych.

 

I tak o to w moje ręce trafiła Skoda Octavia O2FL kombi w niemetalicznym kolorze Royal Blue. Auto ma nalatane 187 000km z czego ponad 163 000km zrobił przedstawiciel handlowy, który dbał o wnętrze i lakier samochodu - przynajmniej raz w miesiącu myjnia automatyczna. :D Nowy właściciel już tego błędu nie robi, ba, auto nawet na bieżąco było glinkowane, odsmolane i woskowane, więc jeżeli chodzi o przygotowanie powierzchni do polerowania to nie miałem dużo do roboty. Z tym kolejnym już trochę gorzej. :ad:

 

Pre-wash to nic innego jak VP Snow Foam z pianownicą PA i Nilfiskiem, a następnie dwa wiadra z Leroy Merlin i Megs Gold Class. :kox:

 

W polerowaniu najbardziej przypasowała mi kombinacja futro flexi + pomarańczowy flexi + niebieski 3M na pastach Menzerny 400, 2500 i 4000. Finalnie na auto został położony PB Natty's Red z ówcześnie nałożonym AG SRP żeby mieć pewność, że resztek pasty polerskiej już nie ma (tak, IPA była). Na szyby AG Car Glass Polish, na plastiki zewnętrzne 303 AP, a na opony SG B2B. I hope you like it. :good:

 

Auto zaraz po przyjeździe do mnie.

 

qb5q.jpg

 

01zpscfc2_enwqrhp.jpg

 

Drobny pre-wash:

 

2zps13f7b_enwqrhn.jpg

 

b52xt.jpg

 

Tyle smoły było na całym aucie:

 

l2a8.jpg

 

Inspekcja na słońcu:

 

irs2v.jpg

 

sb7t.jpg

 

etpzl.jpg

 

qmz87.jpg

 

34wke.jpg

 

8ivv.jpg

 

6em75.jpg

 

I w garażu pod halogenem:

 

ijb6.jpg

 

z4di.jpg

 

hksx.jpg

 

kg2u.jpg

 

zuto.jpg

 

rfhf.jpg

 

js1t7.jpg

 

Na aucie chciałem pracować niebieskim padem z Urbana, ale po użyciu go z Menzerną 400 lakier ożył i powiedział, żebym go nie łaskotał, bo umrze ze śmiechu... No to jazda z futrem.

 

bbfn.jpg

 

0f5z.jpg

 

8fwzm.jpg

 

ibld.jpg

 

ksb98.jpg

 

zj48.jpg

 

a7u8.jpg

 

tfop.jpg

 

9kdv.jpg

 

z96z.jpg

 

yqqo.jpg

 

I na to odbicie byłem wpatrzony przez 10 minut, bo fajnie było widać zachód słońca. Przy okazji chwile odpocząłem. :lol:

 

dx4l.jpg

 

rtbr.jpg

 

xuya.jpg

 

pwks.jpg

 

nmn7.jpg

 

aopnc.jpg

 

pemy.jpg

 

Tutaj już bez taśmy, była noc i mi się nie chciało:

 

rsr0.jpg

 

dqgz.jpg

 

Poprzedniej nocy spałem cztery godziny. Wstałem o 7 i odebrałem auto o 8 - od razu przystąpiłem do pracy. W tej fazie miałem przed sobą jeszcze dach, przednie drzwi, nadkola i różne detale...

 

pyk2.jpg

 

Mniejsza - drzwi same się nie zrobią:

 

if9i.jpg

 

Poszedłem spać około godziny 1 w nocy. Pobudka już o 8 i od razu do łazienki, kuchni i garażu. Na odbiór auta byłem umówiony o 17:00. Auto skończyłem o 16:55. Na szczęście Michał był trochę później i mogłem jeszcze szyby zrobić.

 

0my1d.jpg

 

43zps1c3e_enwqrrr.jpg

 

44zpsffc9_enwqrrs.jpg

 

Efekt końcowy i moje kropelkujące Clio w tle. :kox:

P1020086j_enwqrxp.jpg

 

Proszę o szczere komentarze, ponieważ wciąż jestem na etapie nauki i z chciałbym wiedzieć co ewentualnie poprawić. Zdjęcia najlepszej jakości nie są, ale niestety moja kochana lustrzanka zachorowała na uszkodzenie mechanizmu podnoszenia lustra, a sama naprawa była droższa niż sprzęt, więc została zutylizowana :( - zastąpiła ją podstawowa małpka Lumixa.

Link to comment
Share on other sites

Auto i kolorek :good: Relacja :good:, fajne 50 ale listwy :thumbdown:. Korekta na ile procent? ;)

Listwy zrobiłem na samiuśkim końcu, ręcznie. Koretka na 87% - zostały tylko grube rysy zrobione przez koty - ale prawdopodobnie pod koniec wakacji będzie koreczek i będziemy z właścicielem je maskować.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo mi się podoba robota , kolor świetny . Mam tylko pytanie czy na oponach nie ma dressingu czy tylko tak wyszły fotki ?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo mi się podoba robota , kolor świetny . Mam tylko pytanie czy na oponach nie ma dressingu czy tylko tak wyszły fotki ?

Jest Back2Black z SG - może nie być tego widać, bo auto przyjechało już do mnie z nałożonym dressingiem wcześniej. Ja go tylko odświeżyłem. ;)

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem fajny efekt końcowy wyszedł :good: Wnioskuję po użyciu futer, że lakier twardy :idea: Czy możliwe, że w palecie seata jest taki sam kolor??

 

Srebrna O1 w twoim avatarze jest twoja? Robiłeś jej korektę?

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem fajny efekt końcowy wyszedł :good: Wnioskuję po użyciu futer, że lakier twardy :idea: Czy możliwe, że w palecie seata jest taki sam kolor??

 

Z reguły lakiery VAG-ów uchodzą za twarde, jednak każdy producent stosuje chyba inną mieszakę. Skoda, Seat mogą mieć lakiery o takiej samej twardości, natomiast VW to już w ogóle jest mocarz. Ale na to pytanie musi odpowiedzieć najlepiej ktoś, kto jakiegoś Seata robił.

 

Srebrna O1 w twoim avatarze jest twoja? Robiłeś jej korektę?

 

Jest, a raczej była moja. Wtedy jeszcze korektę robili mi koledzy, bo ja nie dotykałem maszyny polerskiej. Została sprzedana rok temu.

 

IMG-2924.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sorki za OT, co masz położone na podjazd ? Zadowolony z tego ?

10 ton klińca. Jako tymczasowy podjazd do garażu jest świetny, ale raz na jakiś czas trzeba go układać, bo się deformuje. No i cała woda w niego wsiąka i nic nie leci na ulice. :kox:

Link to comment
Share on other sites

Sorki za OT, co masz położone na podjazd ? Zadowolony z tego ?

10 ton klińca. Jako tymczasowy podjazd do garażu jest świetny, ale raz na jakiś czas trzeba go układać, bo się deformuje. No i cała woda w niego wsiąka i nic nie leci na ulice. :kox:

 

Jak zacząłem oglądać fotki to pierwsza myśl: "zapytam co wysypał na podjeździe" ;)

 

Czyli musisz co jakiś czas wpadać z zagęszczarką tak?

Link to comment
Share on other sites

Czyli musisz co jakiś czas wpadać z zagęszczarką tak?

Obrałem trochę tańszą metodę - używam grabi ogrodowych zanim zagęszczarka będzie potrzebna. Chociaż po bokach niestety już jest. :/

Link to comment
Share on other sites

Wypowiem się jako właściciel prezentowanego autka :roll: Adam zrobił kawał dobrej roboty :good: Po mimo że dbam o auto nie umiałem sobie poradzić z efektami mycia autka na myjni szczotkowej przez wcześniejszego właściciela :wallbash: Przy zakupie rok temu kolor mi się wogóle nie podobał ale po tym co z nim zrobił Adam jest teraz jak dla mnie genialny :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.