Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Na początek krótki wstęp. Jest to moja pierwsza relacja, którą dzielę się z dużym światem detailingowców (wcześniejsze moje relacje pokazywane były w dużo mniejszym gronie :mrgreen:). Jak widać po dacie rejestracji - od ponad trzech lat regularnie odwiedzam forum, czytam i się uczę. Na początku roku postanowiłem w końcu kupić swoją pierwszą maszynę polerską - Kraussa P7 z pełnym zestawem no i się bawiłem po cichu w swoim garażu. Po kilku odświeżonych, rodzinnych autach przyszedł czas na auta znajomych.

 

I tak o to w moje ręce trafiła Skoda Octavia O2FL kombi w niemetalicznym kolorze Royal Blue. Auto ma nalatane 187 000km z czego ponad 163 000km zrobił przedstawiciel handlowy, który dbał o wnętrze i lakier samochodu - przynajmniej raz w miesiącu myjnia automatyczna. :D Nowy właściciel już tego błędu nie robi, ba, auto nawet na bieżąco było glinkowane, odsmolane i woskowane, więc jeżeli chodzi o przygotowanie powierzchni do polerowania to nie miałem dużo do roboty. Z tym kolejnym już trochę gorzej. :ad:

 

Pre-wash to nic innego jak VP Snow Foam z pianownicą PA i Nilfiskiem, a następnie dwa wiadra z Leroy Merlin i Megs Gold Class. :kox:

 

W polerowaniu najbardziej przypasowała mi kombinacja futro flexi + pomarańczowy flexi + niebieski 3M na pastach Menzerny 400, 2500 i 4000. Finalnie na auto został położony PB Natty's Red z ówcześnie nałożonym AG SRP żeby mieć pewność, że resztek pasty polerskiej już nie ma (tak, IPA była). Na szyby AG Car Glass Polish, na plastiki zewnętrzne 303 AP, a na opony SG B2B. I hope you like it. :good:

 

Auto zaraz po przyjeździe do mnie.

 

qb5q.jpg

 

01zpscfc2_enwqrhp.jpg

 

Drobny pre-wash:

 

2zps13f7b_enwqrhn.jpg

 

b52xt.jpg

 

Tyle smoły było na całym aucie:

 

l2a8.jpg

 

Inspekcja na słońcu:

 

irs2v.jpg

 

sb7t.jpg

 

etpzl.jpg

 

qmz87.jpg

 

34wke.jpg

 

8ivv.jpg

 

6em75.jpg

 

I w garażu pod halogenem:

 

ijb6.jpg

 

z4di.jpg

 

hksx.jpg

 

kg2u.jpg

 

zuto.jpg

 

rfhf.jpg

 

js1t7.jpg

 

Na aucie chciałem pracować niebieskim padem z Urbana, ale po użyciu go z Menzerną 400 lakier ożył i powiedział, żebym go nie łaskotał, bo umrze ze śmiechu... No to jazda z futrem.

 

bbfn.jpg

 

0f5z.jpg

 

8fwzm.jpg

 

ibld.jpg

 

ksb98.jpg

 

zj48.jpg

 

a7u8.jpg

 

tfop.jpg

 

9kdv.jpg

 

z96z.jpg

 

yqqo.jpg

 

I na to odbicie byłem wpatrzony przez 10 minut, bo fajnie było widać zachód słońca. Przy okazji chwile odpocząłem. :lol:

 

dx4l.jpg

 

rtbr.jpg

 

xuya.jpg

 

pwks.jpg

 

nmn7.jpg

 

aopnc.jpg

 

pemy.jpg

 

Tutaj już bez taśmy, była noc i mi się nie chciało:

 

rsr0.jpg

 

dqgz.jpg

 

Poprzedniej nocy spałem cztery godziny. Wstałem o 7 i odebrałem auto o 8 - od razu przystąpiłem do pracy. W tej fazie miałem przed sobą jeszcze dach, przednie drzwi, nadkola i różne detale...

 

pyk2.jpg

 

Mniejsza - drzwi same się nie zrobią:

 

if9i.jpg

 

Poszedłem spać około godziny 1 w nocy. Pobudka już o 8 i od razu do łazienki, kuchni i garażu. Na odbiór auta byłem umówiony o 17:00. Auto skończyłem o 16:55. Na szczęście Michał był trochę później i mogłem jeszcze szyby zrobić.

 

0my1d.jpg

 

43zps1c3e_enwqrrr.jpg

 

44zpsffc9_enwqrrs.jpg

 

Efekt końcowy i moje kropelkujące Clio w tle. :kox:

P1020086j_enwqrxp.jpg

 

Proszę o szczere komentarze, ponieważ wciąż jestem na etapie nauki i z chciałbym wiedzieć co ewentualnie poprawić. Zdjęcia najlepszej jakości nie są, ale niestety moja kochana lustrzanka zachorowała na uszkodzenie mechanizmu podnoszenia lustra, a sama naprawa była droższa niż sprzęt, więc została zutylizowana :( - zastąpiła ją podstawowa małpka Lumixa.

Opublikowano
Auto i kolorek :good: Relacja :good:, fajne 50 ale listwy :thumbdown:. Korekta na ile procent? ;)

Listwy zrobiłem na samiuśkim końcu, ręcznie. Koretka na 87% - zostały tylko grube rysy zrobione przez koty - ale prawdopodobnie pod koniec wakacji będzie koreczek i będziemy z właścicielem je maskować.

Opublikowano

Przy pianowaniu trochę poszalałeś i też Ci poszło na Clio :P

Sam się nie mogę doczekać polerki, ale niestety póki co nie ma kasy/czasu na takie zabawy :/

Opublikowano

Bardzo mi się podoba robota , kolor świetny . Mam tylko pytanie czy na oponach nie ma dressingu czy tylko tak wyszły fotki ?

Opublikowano
Bardzo mi się podoba robota , kolor świetny . Mam tylko pytanie czy na oponach nie ma dressingu czy tylko tak wyszły fotki ?

Jest Back2Black z SG - może nie być tego widać, bo auto przyjechało już do mnie z nałożonym dressingiem wcześniej. Ja go tylko odświeżyłem. ;)

Opublikowano

moim zdaniem fajny efekt końcowy wyszedł :good: Wnioskuję po użyciu futer, że lakier twardy :idea: Czy możliwe, że w palecie seata jest taki sam kolor??

 

Srebrna O1 w twoim avatarze jest twoja? Robiłeś jej korektę?

Opublikowano
moim zdaniem fajny efekt końcowy wyszedł :good: Wnioskuję po użyciu futer, że lakier twardy :idea: Czy możliwe, że w palecie seata jest taki sam kolor??

 

Z reguły lakiery VAG-ów uchodzą za twarde, jednak każdy producent stosuje chyba inną mieszakę. Skoda, Seat mogą mieć lakiery o takiej samej twardości, natomiast VW to już w ogóle jest mocarz. Ale na to pytanie musi odpowiedzieć najlepiej ktoś, kto jakiegoś Seata robił.

 

Srebrna O1 w twoim avatarze jest twoja? Robiłeś jej korektę?

 

Jest, a raczej była moja. Wtedy jeszcze korektę robili mi koledzy, bo ja nie dotykałem maszyny polerskiej. Została sprzedana rok temu.

 

IMG-2924.jpg

Opublikowano
Sorki za OT, co masz położone na podjazd ? Zadowolony z tego ?

10 ton klińca. Jako tymczasowy podjazd do garażu jest świetny, ale raz na jakiś czas trzeba go układać, bo się deformuje. No i cała woda w niego wsiąka i nic nie leci na ulice. :kox:

Opublikowano
Sorki za OT, co masz położone na podjazd ? Zadowolony z tego ?

10 ton klińca. Jako tymczasowy podjazd do garażu jest świetny, ale raz na jakiś czas trzeba go układać, bo się deformuje. No i cała woda w niego wsiąka i nic nie leci na ulice. :kox:

 

Jak zacząłem oglądać fotki to pierwsza myśl: "zapytam co wysypał na podjeździe" ;)

 

Czyli musisz co jakiś czas wpadać z zagęszczarką tak?

Opublikowano

Czyli musisz co jakiś czas wpadać z zagęszczarką tak?

Obrałem trochę tańszą metodę - używam grabi ogrodowych zanim zagęszczarka będzie potrzebna. Chociaż po bokach niestety już jest. :/

Opublikowano

Wypowiem się jako właściciel prezentowanego autka :roll: Adam zrobił kawał dobrej roboty :good: Po mimo że dbam o auto nie umiałem sobie poradzić z efektami mycia autka na myjni szczotkowej przez wcześniejszego właściciela :wallbash: Przy zakupie rok temu kolor mi się wogóle nie podobał ale po tym co z nim zrobił Adam jest teraz jak dla mnie genialny :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.