Administrator CleanerFreak Posted May 27, 2009 Administrator Report Posted May 27, 2009 Nie było już dużo czasu do mich odwiedzin u Hansi’go @Bodensee i zastanawiałem się jak mu się podlizać, by za ostro nie krytykował moich wypocin nad autkiem. Wiedziałem, ze Hansi jest zagorzałym fanem Zymöl, tak więc nie musiałem się długo zastanawiać, aby wiedzieć, jak zaskarbić sobie jego sympatię – najlepiej użyć produktów firmy Zymöl. Dla mnie, jako wielkiego sympatyka gór szwajcarskich i produktów Swizöl, było wielkim „przełamaniem” by zastosować Zymöl. Ale jak się później okazało, wysypki na rękach z tego powodu nie dostałem. Aby sobie nie ułatwiać, wybrałem auto, które jeszcze nigdy nie widziało maszyny polerskiej. Wóz miał na liczniku w prawdzie tylko 14.000 km, ale przez pierwsze 4000 km służył jako auto pokazowe w salonie jazd testowych, czego skutki można było też łatwo zobaczyć na lakierze. Do dzieła wkroczyły: Maszyny: Makita 9227CB Festool Rotex 125 FEQ Pasty poleskie: 3M 80349 żółty Gąbki do polerowania: 3M 02362 orange (pomarańczowa) 3M 50388 blau (niebieska) 3M 69000 orange 76MM pomarańczowa 3M 50457 blau 76MM niebieska 3M 50488 gelb für HD żółta przeznaczona do HD Glinka do czyszczenia, niebieska, delikatna Magic Clean blau soft +#34 Zymöl HD 3M taśma do obklejania RIB folia ochronna Rróżne ściereczki z mikrofibry i gąbki Duża ilość wody mineralnej Z woskowaniem „ułatwiłem” sobie sprawę. Chciałem użyć Titanium, Concours lub Densty, jednakże przypomniałem sobie różne dyskusje na forum „czy specjalne woski coś dają”. Tak więc zdecydowałem się na: Zymöl Japon (do japońskich samochodów) Zymöl Creame (do jasnych lakierów) Zymöl Carbon (do ciemnych lakierów) Teraz kolejność: najpierw auto było myte, „glinkowane”, myte raz jeszcze, suszone. Obklejanie Lakier przed: A tak wygląda już po dwóch rundach polerowania politurą 3M żółtą i po użyciu różnych gąbek. Coupen jest częściowo wykonany z aluminium (np.: dach, maska, klapa bagażnika). Po pierwszym pomiarze lakieru zauważyłem, że jego grubość jest bardzo różna w poszczególnych miejscach. Dlatego wykonałem więcej niż zwykle pomiarów. Na koniec HD przy pomocy maszyny ( da się! ). Wosk na dach: Zymöl Japon / Creame maskę silnika: Zymöl Carbon / Creame klapę bagażnika: Zymöl Japon / Carbon Carbon daje się bardzo łatwo rozprowadzać. W przypadku Japon i Cerame nie można przeoczyć momentu, kiedy wosk twardnieje. W przeciwnym razie będziemy mieć więcej pracy przy polerowaniu. Wyniki po 1,5 dnia (około 18 godzin) Rura wydechowa czyszczona jest systematycznie za pomocą Swizöl Metal Polish. Opony za pomocą Swizöl Pneu Felgi „zimowe” były chronione przy użyciu Swizöl Autobahn Szyby i lusterka czyściłem Swizöl / Swissvax Crystal (kryształ) i Meguiars Glass Cleaner Concentrate (skoncentrowany preparat do szyb) Samochód: Daihatsu Copen Toyota Technik Silnik 1,3 87 koni mechanicznych Waga pustego samochodu 850 kilogramów Teraz pielgrzym mógł spokojnie jechać w kierunku Bodensee. Jak się okazało, podlizanie się udało. Hansi jeszcze dobrze się nie przywitał, a już sięgnął po szlauch. Był szybszy ode mnie, więc niestety zdjęcia przodu autka po przejechaniu ok. 550 kilometrów w cztery godziny nie mam, ale możecie sobie wyobrazić, że przy wysokich temperaturach zewnętrznych autko było od przodu nie żółte, tylko prawie czarne od much, owadów itd. Hansi nie dotknął ani razu lakieru. Po użyciu Gilmour Foamaster II Pro Foam Gun z szamponem PH Neutral Snow Foam i spłukaniu wodą, autko było znów czyste. To naprawdę nie czary - muchy i owady spłynęły z wosku jak nic. No a teraz czas na krytykę, więc wrzucam lwom na pożarcie
julian Posted May 27, 2009 Report Posted May 27, 2009 co tu krytykowac! swietna praca, w dodatku na zabawnym aucie;) jaki to ma motor? ile warstw zymolu, jedna? sa jakies roznice w zachowaniu na lakierze, pomiedzy poszczegolnymi rodzajami?
nOx Posted May 27, 2009 Report Posted May 27, 2009 Cwaniak zrobił idealny projekt i czeka na krytykę ;) Świetna robota powiedział bym wręcz perfekcyjna Zaciekawiła mnie folia nieszostawia smug na szkle po ściągnięciu ? Łatwo sie rwie/docina ?? Ah nie mogę się doczekać własnej polerki ! Swoją drogą użył bym ten topic jako wzór do opisywania projektów .
wax-master Posted May 27, 2009 Report Posted May 27, 2009 Najbardziej podoba mi się zabezpieczenie samochodu a ogólnie to świetna robota i dokumentacja! Pełen profesjonalizm! PS. a co to za stojaczek na 2 i 3 foto ??? nie wygląda na stabilny
Administrator CleanerFreak Posted May 27, 2009 Author Administrator Report Posted May 27, 2009 co tu krytykowac! swietna praca, w dodatku na zabawnym aucie;) jaki to ma motor? ile warstw zymolu, jedna? sa jakies ronice w zachowaniu na lakierze, pomiędzy poszczególnymi rodzajami? Dzięki za "krytykę". Silnik Toyota 1,3 , 87"koni" - przy wadze 850 kg i niskiego środka ciężkości zachowuje się jak gokart Ile warstw Zymöl? JEDNA. Nakładanie wosku naturalnego warstwami, tak jak np. Zaino nic nie daje i jest kontra produktywne. Wosk nie twardnieje tak mocno i szybko jak „politura”, więc nie ma możliwości nakładania wosku naturalnego warstwami. Dobry wosk „poci” się czasami nawet po tygodniu, co jest oznaką iż nie jest twardy tak jak politura. Każda następna warstwa wosku „łączy się’ z poprzednią i powstaje grubsza warstwa, co w wypadku wosku naturalnego nie daje dodatkowych pozytywnych efektów. Wręcz odwrotnie: wosk dłużej się poci, kurz prędzej się chwyta, blask się nie poprawia (ba wręcz pogarsza ) , a wosku szybciej ubywa. Jeżeli ktoś nakłada „drugą warstwę”, to tylko po to, aby się upewnić że każdy zakamarek został nawoskowany. Cwaniak zrobił idealny projekt i czeka na krytykę ;) Świetna robota powiedział bym wręcz perfekcyjna Zaciekawiła mnie folia nieszostawia smug na szkle po ściągnięciu ? Łatwo sie rwie/docina ?? Ah nie mogę się doczekać własnej polerki ! Podziękował za „krytykę”.Folia jest fantastyczna i będziesz miał okazję ją wypróbować podczas CWWC. Ah nie mogę się doczekać własnej polerki ! Skąd ja to znam… Najbardziej podoba mi się zabezpieczenie samochodu a ogólnie to świetna robota i dokumentacja! Pełen profesjonalizm! PS. a co to za stojaczek na 2 i 3 foto ??? nie wygląda na stabilny Dzięki za „krytykę.Ten stojaczek wyglądający na niestabilny, to folia.
Administrator CleanerFreak Posted May 27, 2009 Author Administrator Report Posted May 27, 2009 sa jakies roznice w zachowaniu na lakierze, pomiedzy poszczegolnymi rodzajami?Tak, są.Największa różnica jest pomiędzy Carbon i Creame. Carbon nadaje dużego kontrastu. Do tego stopnia, że na żółtym lakierze niebo odbija się na niebiesko. Twarz natomiast w odbiciu „lustrzanym” na lakierze to tylko głowa, dołki oczne, nos i usta. Creame jest bardzo „miękki”. Niebo jest żółtawe, natomiast w odbiciu na lakierze widać dokładnie całą twarz. Który ładniejszy? Najlepiej mieć oba na autku - stanąć przed lub za nim i na słońcu kiwać się raz w prawo, raz w lewo. Zakład że sąsiedzi myślą iż zacząłem pić i się zataczam?! Japon jest pomiędzy. Po paru tygodniach widać podczas mycia małe różnice, ale jeszcze są zbyt małe aby je fotograficznie dobrze udokumentować.
sebba75 Posted May 27, 2009 Report Posted May 27, 2009 Kurcze efekt lakieru miazga ale sam samochod matko boska ale to paskuda no ale o gustach sie nie mowi szacun za robote
GeKo Posted May 27, 2009 Report Posted May 27, 2009 Daihatsu copen to taki sam cukuerek jak Suzuki Cappucino, japończycy lubią takie małe autka rekreacyjne. Mnie natomiast ciekawi dlaczego tak duża ilość gąbek była potrzebna, czy mógłbyś opisać na przykładzie 3M która do czego?
Administrator CleanerFreak Posted May 27, 2009 Author Administrator Report Posted May 27, 2009 Kurcze efekt lakieru miazga ale sam samochod matko boska ale to paskuda no ale o gustach sie nie mowi szacun za robote Masz rację - rzecz gustu - przecież nie każdemu musi się podobać Daihatsu copen to taki sam cukuerek jak Suzuki Cappucino, japończycy lubią takie małe autka rekreacyjne. ...nie tylko japończycy Mnie natomiast ciekawi dlaczego tak duża ilość gąbek była potrzebna, czy mógłbyś opisać na przykładzie 3M która do czego?Pastę poleską użyłem jeden rodzaj: 3M 80349 żółty Gąbki do polerowania: 3M 02362 pomarańczowa „z grupsza” do głębszych rys 3M 50388 niebieska „wykończeniowa” do mniejszych/płytszych rys 3M 69000 76MM pomarańczowa „z grupsza” do głębszych rys na częściach, gdzie łatwiej „dojść” gąbką o mniejszej średnicy 3M 50457 76MM niebieska „wykończeniowa” do mniejszych/płytszych rys częściach, gdzie łatwiej „dojść” gąbką o mniejszej średnicy 3M 50488 żółta przeznaczona do Zymöl HD
julian Posted May 27, 2009 Report Posted May 27, 2009 dzieki za odpowiedzi! jesli chodzi o warstwy, to moim sposobem jest jednak nakladanie 2, kazdej tak cienkiej jak to tylko mozliwe, choc kryjacej cala powierzchnie, w odstepie 24 - 48 godzin. w osobnym watku wstawie zaraz fotki z 3 aut, ktore ostatnio robilem;)
metys Posted May 29, 2009 Report Posted May 29, 2009 świetna robota Do czego tu się przyczepić?! coś czuję, że te gąbki to nie z polski, bo tutaj jeszcze ich nie widziałem.
nOx Posted June 1, 2009 Report Posted June 1, 2009 Fotka z miernikiem lakieru czy czy ja dobrze widze znaczek na feldze zielone godło na żółtym tle czy to to to Elise ??
nOx Posted June 2, 2009 Report Posted June 2, 2009 Ok zrobiłem e-śledztwo piękny ten elise kochał bym go
Administrator CleanerFreak Posted June 2, 2009 Author Administrator Report Posted June 2, 2009 Fotka z miernikiem lakieru czy czy ja dobrze widze znaczek na feldze zielone godło na żółtym tle czy to to to Elise ??
metys Posted June 2, 2009 Report Posted June 2, 2009 hmmmm niech zgadnę jaki wosk wygląda świetnie na tym lakierze.... Pewnie coś na Con.... To auto będzie można kiedyś oddać do muzeum, mam nadzieję, że kiedyś wysunie trochę więcej spod tej pierzyny niż tylko kawałem ryjka
nOx Posted June 3, 2009 Report Posted June 3, 2009 Ja bym tam wskoczył do niego i łamał prawa fizyki w zakrętach
nOx Posted June 3, 2009 Report Posted June 3, 2009 CleanerFreak to jest jeden bardziej kręcących mnie aut następnym razem jak będę muszę sie do niego przytulić
julian Posted June 3, 2009 Report Posted June 3, 2009 elise w ogole nalezy do mojego osobistego top ten ulubionych aut. jest swietnym wozem, banalnie prostym a zarazem skoncentrowanym na kierowcy i przyjemnosci z jazdy. na mojej liscie jest zaraz obok escorta RS(dokladnie tak, escorta, a nie żadne tam focusy;) ) i carrery z lat 70-tych.
metys Posted June 3, 2009 Report Posted June 3, 2009 ten lakier wygląda jak cukierek szukałem czegoś toczego można się przyczepić, a tu wszystko na najwyższym poziomie. Gratuluję perfekcyjnej roboty
Administrator CleanerFreak Posted December 10, 2010 Author Administrator Report Posted December 10, 2010 Często pada pytanie „czy warto często woskować / dowoskować auto” . Głównym powodem dlaczego warto często nakładać wosk, jest łatwość utrzymania auta w czystości - świeżo nawoskowany lakier jest znacznie łatwiej i szybciej doprowadzić do czystości. Jak łatwo umyć auto, które jest zabezpieczone świeżym woskiem (pierwsze mycie po „dowoskowaniu”) widać na zdjęciach poniżej: Brudas: Łatwe mycie: Dlaczego warto myć systemem "dwóch wiader" (jeden z szamponem, drugi z wodą): (nic dla wegetarianów - ostre zdjęcia) Czyścioszek: Efekt dodatkowy świeżego wosku: okrągłe kropelki wody Po myciu auta dobrze jest nawoskować lakier, przynajmniej przód samochodu i lusterka: Do następnego razu
Administrator AreK Posted December 10, 2010 Administrator Report Posted December 10, 2010 Fajne te kropelki. Swoją drogą gdy za oknem śnieg miło się ogląda takie projekty.
bucki Posted December 10, 2010 Report Posted December 10, 2010 Przód jak z filmu grozy tyle krwi smieszne autko ale lakierek mega
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now