AMATOR1337 Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 Cześć wszystkim, szukałem troszkę, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Kupiłem auto, które miało malowane 2 elementy, niestety w słoneczne dni bardzo widać chmurki na srebrnym lakierze. Czy możliwa jest jakimś cudem korekta lakieru bez malowania, tak by pozbyć się chmur? Niestety strasznie mnie to drażni i chciałbym coś z tym zrobić. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Samochód to BMW E46, kolor TITANSILBER METALLIC. Pozdrawiam, Kamil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasiek Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 AMATOR1337, chmury o jakich piszesz to prawdopodobnie hologramy. Tak to wygląda? Spowodowane jest to niewłaściwym polerowaniem. Ostatnie etapy polish/finish nie zostały przeprowadzone dobrze (jeżeli w ogóle były robione) i należałoby je powtórzyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasns Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 widać chmurki na srebrnym lakierze chmury o jakich piszesz to prawdopodobnie hologramy hologramy i srebrny lakier ? chmury to chmury, hologramy to hologramy. chmury są to przebarwienia (ciemniejsze plamy) na bazie. z racji tego ze srebrny jest ciężkim kolorem do lakierowania czasem właśnie baza lubi chmurzyc zwłaszcza kiedy ostatniej warstwy się nie wypruszy. powstaje to z różnych powodów, wystarczy chwile dłużej przytrzymać pistolet przed lakierowanym elementem. Może być tez spowodowane np spadkiem ciśnienia w układzie kompresora. niestety bez powtórnego lakierowania nic nie można z tym zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manio49 Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 widać chmurki na srebrnym lakierze chmury o jakich piszesz to prawdopodobnie hologramy hologramy i srebrny lakier ? ale że sie nie da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMATOR1337 Posted January 4, 2014 Author Report Share Posted January 4, 2014 @Yasiek, nie, to nie hologramy, ale dzięki za chęć pomocy. Są to chmury, poprzedni właściciel poszedł po taniości i wyszło jak wyszło, że są chmury. Jak wyczytałem na jakimś forum lakierników, niektórym się to zdarza właśnie na srebrnym kolorze. Czyli nikt nie ma rady na to? Nie da rady tego jakoś skorygować/spolerować? Trzeba malować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambol Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 Nic z tym nie zrobisz, została źle położona baza, częsty przypadek na jasnych kolorach Ponowne malowanie zostało Srebrny lakier jest łatwiejszy do utrzymania ale za to jeden z najcięższy do malowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasns Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 manio49, nie czepiajmy się szczegółów AMATOR1337, widziałeś mój poprzedni post ? pisałem właśnie ze często trafia się to na srebrnym. niestety nie ma możliwości tego spolerować bo jest to wada na bazie lakierniczej która jest pokryta warstwa lakieru bezbarwnego wiec nie ma jak skorygować bazy naklej sobie w to miejsce naklejkę forum KA i nie będzie widać Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMATOR1337 Posted January 4, 2014 Author Report Share Posted January 4, 2014 @tomasns - musiałbym całą maskę zakleić chyba Ok, dzięki za rady, jeśli nic z tym nie zrobię, to pozostaje chyba tylko malowanie, albo przyzwyczajenie się do tego... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasns Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 musiałbym całą maskę zakleić chyba była by dobra reklama forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted January 4, 2014 Administrator Report Share Posted January 4, 2014 Jak wyżej, takie chmury na srebrnym zdarzają się nawet w nowych autach z fabrycznym lakierem Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 Potwierdzam u sasiada na salonowym BMW e39 też widać chmury na masce przy odpowienim świetle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dystrybutor e36ace Posted January 4, 2014 Dystrybutor Report Share Posted January 4, 2014 Też na masce w moim srebrnym cabrio mam chmury trzeba się z nimi pogodzić niestety Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMATOR1337 Posted January 5, 2014 Author Report Share Posted January 5, 2014 To mnie Panowie troszkę pocieszyliście. Mierzyłem czujnikiem i w sumie na masce jest od 120 do 170um, czyli chyba nawet oryginał... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pascal Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 Mnie jak w aso Forda pomalowali to chmury takie na masce wyszły, że aż się przeraziłem. Grubosc przed malowaniem wynosiła między 100-150 mikronów a po 420-480 mikronów. Wkrótce mają to poprawiac łacznie z przywróceniem grubości lakieru na poziomie I malowania czyli koło 200. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambol Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 To mnie Panowie troszkę pocieszyliście. Mierzyłem czujnikiem i w sumie na masce jest od 120 do 170um, czyli chyba nawet oryginał... No ale z czego tu się cieszyć? Jak widać chmury to by mnie strasznie irytowało, oddaj do malowania tylko do dobrego lakiernika który pomaluje to tak jak należy, i nie patrz na to że masz 120/140 to nie znaczy że nie miałeś malowanej maski. Sam osobiści miałem parę zleceń aby wychodziło w okolicach 100 pod warunkiem że mamy idealną maskę bez szpachli Weź podeślij foto tych chmur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now