pawelpp Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Tylko Tomek mial chyba co innego na myśli pisząc: "Ludziska rzucają się na prostowniki za 200-300zł " A raczej jest odwrotnie, rzucają się na te po 50. Te droższe kupują "znawcy" tematu. Przecież nikt nikogo nie zmusza do kupowania tych za 200. Jesli ktoś ma fundusze na co ś konkretnego to w czym problem ? Ja mialem zwykły, duży, nowy Bass Polska i szlag go trafił po jakimś czasie. Wujek pochwalił mi się właśnie tym z Lidla, załapałem temat i stwierdziłem, że wole dołożyć na coś markowego, porządnego niż znowu wypieprzyć kasę na jakieś gówno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bgs Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Ja mialem zwykły, duży, nowy Bass Polska i szlag go trafił po jakimś czasie. Powiadasz "Bass" ,brandowana chińszczyzna niskich lotów... że wole dołożyć na coś markowego, porządnego niż znowu wypieprzyć kasę na jakieś gówno. Krótko, zwięźle i na temat -- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelpp Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 No właśnie myślałem,że to made in Poland. I co tam ma się popsuć...a jednak. Przynajmniej odzyskałem część kasy...sprzedałem na allegro uszkodzony. To już stary, ruski działał kilkanaście lat. Nawet go przejechalem, poprostowałem i jeszcze jakiś czas działał. Ten z Lidla za 50zł też pewnie ładuje ale to na pewno nie ta jakość co Ctek, nie te funkcje,wytrzymałosć, gwarancja 5 lat itp. Rzeczywiście może jedyny minus to mały prąd ładowania gdyby ktoś chciał tak na szybko auto odpalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kerad Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 W służbowym aucie które więcej stoi, niż jeździ, pod firmą aku rozładował sie do napięcia 2V, na pewno odbiło sie to na jego zdrowiu, ale elektroniczny prostownik nawet go nie ruszył (fakt nie był to CTEK, bo w firmie mamy jakiejś innej firmy za ok 100pln teraz nie pamiętam nazwy) dopiero transformatorowy go podniósł do tych ponad 12V. W tym sezonie też zakupiłem CTEKa i na ta chwile jestem bardzo zadowolony bo nareszcie nie boje sie ładować na zapiętych klemach (w przypadku prostownika z lidla na wszelki wypadek rozpinałem klemy), w dwóch samochodach przykręciłem złączki z kabeloczkami i szybko-złączkami podpinam do prostownika, dla mnie wygodny bajer. Ale prostownika transformatorowego na wszelki wypadek nie sprzedaję, lecz nim ładować centre future to trzeba mieć podpięty multimetr i kontrolować napięcie ładowania żeby nie zagotował sie elektrolit, bo nawet w instrukcji akumulatora jest napisane aby nie ładować napięciem wyższym niż 14,4V czyli takim jak jest w instalacji samochodowej, o prądzie ładowania nie ma wzmianki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s3b Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Mam pytanko do użytkowników CTEK MXS 5.0, chcę dzisiaj podłączyć akumulator do ładowania, przeglądałem dzisiaj na spokojnie instrukcje i trochę zdębiałem z tymi trybami AGM i RECOND. Teoretycznie z tego co zrozumiałem to chyba większość akumulatorów, które nie są zajechane do zera ładuje się na trybie PROGRAM DLA ZWYKŁEGO AKUMULATORA? Zauważyłem, że ten program dla zwyklego akumulatora można właczać równomiernie z trybem AGM lub RECOND albo wszystkie trzy na raz. Trochę zdębiałem, który wybrać. Dodam jedynie od siebie, że auto to diesel akumulator 72Ah, akumulator jest roczny, ale z racji krótkich odcinków nie do końca jest naładowany, więc tak się zastanawiam, który tryb wybrać? Będę wdzięczny za sensowne wytłumaczenie, który tryb jest najlepszy, bo domyślam się, że RECOND daje się w momencie jak akumulator jest trup, ale łącznie RECOND z trybem ZWYKŁEGO AKUMULATORA jakoś mi tu nie pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelpp Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 RECOND stosujesz do aku starego,nieużywanego dłuższy czas,zasiarczonego. Jeśli Twój jest ciągle w eksploatacji to włączasz normalny tryb ładowania (samochodzik) Jeśli ładujesz w ciepłym garażu to j.w. tryb normalny. Jeśli na dworze przy niskiej temperaturze to dajesz tryb zimowy (śnieżynka). I to wszystko. Uu, mala poprawka. Widzę, ze ten nowszy wypust z czerwonym Mode nie ma śnieżynki tylko właśnie AGM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bgs Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 „Recond” w przypadku całkowicie rozładowanych aku oraz cyklicznie co jakiś przedział czasowy -- producent zaleca co rok. Uaktywnia on krok 6-ty ze zwiększonym napięciem ładowania do 15,8 V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeper Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Na temat prostownika było pare stron przydatnych informacji w wątku LIDLowym. Niestety, (IMO bez powodu) kolorowi wrzucili je do kosza. Tak czy owak, myslę ze tu jest trochę podobnie jak z autokosmetykami - jak ktoś wie o co chodzi, to i wśród tańszych pozycji znajdzie dobre a nawet bardzo dobre produkty. Osobiście, od kilku lat mam Lidlowy prostownik Tronic T4X. Parametrami, layoutem sterowania i obudowy, funkcjami i zabezpieczeniami to odpowiednik CTEK MXS 3.6. Tronic ma b. przyzwoite opinie na elektroda.pl i to było dla mnie wystarczającym powodem do zakupu. Ja jestem z niego więcej niż zadowolony. Po kilku pierwszych ładowaniach z przypiętym multimetrem upewniłem sie do bezpieczeństwa parametrów pracy i od tego czasu używam go bez dozoru w aucie z podłączonymi klemami. Tronic sprawuje się zupełnie bezawaryjnie i nie mam żadnych powodów by rozglądać się za innym. Jeśli kogoś stać na CTEKa to czemu nie. Jak ktoś ma pomysł jak lepiej zagospodarować różnicę $$$ to ma inne, tańsze - ale wciąż dobre opcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bgs Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 MXS’a również inwigilowałem multimetrem… oraz cęgowym... To jest sprzęt praktycznie idioto odporny… ,dodatkowym atutem jest gwarancja 5-cio letnia… Przerabiałem już badziewia marketowe… (ba… -- był wśród nich nawet BOSCH z serii BATTMAX ) .Po powyższych perypetiach… ,zaopatrzyłem się w średni prostownik transformatorowy z rozruchem… ,ale iż jestem leń... ,nie chce mi się latać z zegarkiem do garażu przygarnąłem produkt CTEK'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlacK Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Jest parę wątków w necie nt lidlowskiego prostownika. Jedna cecha została wyłapana i jak dla mnie po zawodach. Większość potwierdziła, że chwilę po podłączeniu ładuje prądem 0,8A i nic więcej. Przy małym aku może i wystarczy, ja swojego 70Ah nie chciałbym ładować przez kilka dni. Sprawdzałeś swój? Napisz czy również ma tę wadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeper Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 BlacK, tak też to czytałem. U mnie jest podobnie. Co ciekawe, czesc osób uważa, ze jest to winą wpięcia pomiaru w szereg. Czesc zas, że wyższy amperaż jest punktowy i przez to niewidoczny dla miarki. W kazdym razie, ładowanie pustego aku trwa długo i rozumiem, że może być problemem. Ja używam Tronika bardziej profilaktycznie: raz na jakiś czas zostawiam auto na noc z podłączonym ładowaniem i rano mam już zielony LED: full bgs, mierzyłeś prąd ładowania CTEKa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bgs Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Xeper, tak… ,podczas poszczególnych etapów był zbliżony do tegoż co przedstawił producent. Lecz o szczegóły nie pytaj... -- to było ponad dwa lata temu… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlacK Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Dwa tygodnie temu miał na chwilę pożyczony 8 amperowy prostownik yato, w sumie mieszane uczucia. Aku okazał się sprawny, prostownik wyłączył się po jakichś 30 minutach i przeszedł w podtrzymanie. Ustrojstwo niby fajne, ale drogie i jakość nieznana. http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... rch_scope= Dawno temu miałem, jeszcze po dziadku, ruski automatyczny prostownik z rozruchem, ważyło toto sporo i 90% wagi zajmował potężny toroid. W sumie najchętniej kupiłbym ponownie takie cudo http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2230833.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s3b Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 RECOND stosujesz do aku starego,nieużywanego dłuższy czas,zasiarczonego.Jeśli Twój jest ciągle w eksploatacji to włączasz normalny tryb ładowania (samochodzik) Jeśli ładujesz w ciepłym garażu to j.w. tryb normalny. Jeśli na dworze przy niskiej temperaturze to dajesz tryb zimowy (śnieżynka). I to wszystko. Uu, mala poprawka. Widzę, ze ten nowszy wypust z czerwonym Mode nie ma śnieżynki tylko właśnie AGM Dzięki za rady Paweł! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się