Skocz do zawartości

Chemical Guys Ez-Creme Glaze czy PB Blackhole ?


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 4 tygodnie później...

a ja mam pytanie bo po BH bede nakładał PB Nattys Blue i czy nakładac go bezpośrednio po BH czy dopiero po jakims czasie???

A i czy np 2 warstwy Blue coś dadzą a jesli tak to w jakich odstepach je nakladac czy jedna po drugiej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie bo po BH bede nakładał PB Nattys Blue i czy nakładac go bezpośrednio po BH czy dopiero po jakims czasie???

A i czy np 2 warstwy Blue coś dadzą a jesli tak to w jakich odstepach je nakladac czy jedna po drugiej???

 

BH nakładasz jedno po drugim, tak samo jak na BH od razu nakładasz Natty's.

Druga warstwa wosku to raczej żeby mieć pewność że nałożyłeś na każdy element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A nie uważacie że glaze jako warstwa między lakierem a woskiem będzie zmniejszał przyczepność wosku do lakieru a co za tym idzie trwałość samego wosku?

 

Ja tak uważam, mialem PB BH i testowalem na aucie dostawczym - oslabia wosk. Wytlumaczenie wydaje sie logiczne, wosk nie "uczepil" sie oczyszczonej blachy, tylko wspomnianego glaze -a. Ale moge sie mylic - moze Ktos ma inne spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Wszystko to racja, glazy co do zasady zmniejszają trwalość wosku ( #7 i BH szczególnie, EZ-Creme mniej ), i użycie czystego glaze po korekcie faktycznie średnio ma sens.

 

Jest tylko jeden mały szkopuł.

 

 

IMO nie da się być posiadaczem czarnego auta bez rysek, czekam czały czas aż ktoś mnie wyprowadzi z błędu. Korekty w nieskończoność robić też się nie da, klar ma określoną grubość. I tutaj do gry wchodzą glazy, które tymczasowo wypełniają ryski,holosy etc. Tak tak, wypełnianie nie jest zgodne z duchem detailingu, wiem. Tylko wszyscy co tak mówią nie mieli najwidoczniej miękkiego czarnego lakieru na aucie, albo mają za dużo czasu na poprawianie lakieru po każdym myciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO nie da się być posiadaczem czarnego auta bez rysek, czekam czały czas aż ktoś mnie wyprowadzi z błędu. Korekty w nieskończoność robić też się nie da, klar ma określoną grubość. I tutaj do gry wchodzą glazy, które tymczasowo wypełniają ryski,holosy etc. Tak tak, wypełnianie nie jest zgodne z duchem detailingu, wiem. Tylko wszyscy co tak mówią nie mieli najwidoczniej miękkiego czarnego lakieru na aucie, albo mają za dużo czasu na poprawianie lakieru po każdym myciu.

Dwa tygodnie temu odświeżyłem u siebie lakier. Honda Civic 5D Angielka, lakier oryginalny. Maszyna DA + SSR1, głębsze rysy pozostały, pozbyłem się swirli i hologramów od mf. Tydzień później umyłem auto (rękawica z wełny, unoszona, auto nie wycierane) i jaki efekt ? Pewnie się domyślacie ... :(

 

Honda jest fajna, korektę da się zrobić - ale utrzymać bez powłok które chronią przed rysami naprawdę jest bardzo ciężko.

 

A że glaze'y osłabiają wosk to wiem o tym. Ale w sezonie letnim można sobie na takie rzeczy pozwolić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale utrzymać bez powłok które chronią przed rysami naprawdę jest bardzo ciężko.

 

Z powłokami również jest ciężko - 2 mycia po korekcie i położeniu kwarcu i już widać drobne ryski (naprawdę musi być mocne słońce ale widać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mówię o strasznie delikatnych rysach dla większości osób niezauważalnych, ale że oko mam dosyć dobre do ja to widzę. Nie ma typowych swirli itp. Auto myte rękawicą wełnianą Sonus, 2 wiadra, gold class. Nic więcej w stanie zrobić nie jestem. W miarę możliwości płukanie tylko programem "4". Odpowiedź jest jedna - Czarnego lakieru nic całkowicie nie zabezpieczy przed rysami (pomijając folię). Powłoka kwarcowa na pewno pomaga mi w tym, bo przed nią samo przyłożenie mikrofibry to był trwały ślad na lakierze a teraz polerowanie reload'a nie pozostawia żadnych śladów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, niestety tak jest. Przecierając IPA po korekcie to mnie cierki przechodziły żeby nie zrobić rysek, Jakoś się udało, ale niestety nie wszędzie...po starciu wosku też niestety się pojawiły... IPA przecierałem zwykła mf najdelikatniej jak się dało ruchami prostymi. Wosk ścierałem pb Deluxe Mega Towel I również mega delikatnie, tylko ruchami prostymi. Masakra.

 

Chyba będę musiał kupić dobre okulary przeciwsłoneczne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Grzegorz, rysuje się, tak jak Ci pisałem. Na pewno w mniejszym stopniu niż lakier ale się rysuję. A nie ma możliwości żeby powstawały od nieprawidłowego mycia - bo wiem jak myć auto. Nie jest ono moim jedynym w rodzinie a tylko na nim powstają rysy. Fakt kwarc daje fajny efekt wizualny, odpychania wody, oraz spłukiwania ptasiej kupy poprzez bardzo słaby deszcz - widząc takie coś od razu pojawia się uśmiech na twarzy, ale nie chroni przed rysami tak jak było to widoczne na filmikach i opowieściach osób. Co prawda jak położy się po myciu jeszcze Reload'a to rys nie dojrzysz bo lakier oślepia po krótkim spojrzeniu na niego :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie jak to jest z obnizaniem trwalosci wosku przez glazy i sensownoscia ich zastosowania. Jest kilka aspektow ktore mozna rozwazyc. Z jednej strony, tak jak wyzej stwierdzono wosk bez glazu ma bezposredni styk z lakierem co powinno skutkowac najlepsza przyczepnoscia a tym samym i trwaloscia. By wspomoc ten efekt poleca sie uzywanie cleanera. Z drugiej strony w przypadku wielu srodkow linia miedzy cleanerem (czy nawet wykanczajacym srodkiem sciernym) jest plynna bo srodki zawieraja tez olejki glazujace - za przyklad moze posluzyc Dodo LP (a tym bardziej LPL). Ponadto na forum czesto padalo stwierdzenie, ze na lakierze po korekcie za wieksza czesc dodatkowego wygladu odpowiada np HDC czy CleanerFluid, po czym mozna wnioskowac, ze jednak cos po sobie te srodki zostawiaja a nie spotkalem sie z stwierdzeniem, ze obnizaja trwalosc wosku.

Inny aspekt z ktorym sie spotkalem (glownie na DW) to podzial glazow na oleiste i akrylowe wraz z ogolnym przypisaniem ich do woskow, gdzie uwaza sie, ze glazy oleiste moga miec problemy z laczeniem sie z selantami.

Natomiast na odmienny punkt widzenia trafilem w poscie przedstawiciela Meguaiars. Wg, przedstawionych przez niego informacji, najwazniejszym pomijanym aspektem jest to, iz farba w rzeczywistosci nie tworzy gladkiej struktury a jest porowata. Z tego powodu glaze ktory wnika w pory i wyrownuje powierzchnie ma tworzyc lepsza podstawe pod wosk niz sam lakier: http://meguiarsonline.com/forums/showpo ... tcount=149

Patrzac na te rozne aspekty zastanawiam sie czy kwesti obnizania trwalosci wosku przez glazy nie nalezalo by rozpatrywac bardziej w kategorii poszczegolnych srodkow niz jako ogolne stwierdzenie :idea:

Ok, przepraszam za troche przydlugi teoretyczny wowod ale temat zawsze uwazalem za ciekawy i warty dyskusji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam PB BH i CG WMF i co ciekawe lusso oro na PB BH na toyocie wytrzymał całą zimę i dalej kropelkował,to samo na połowie maski w Alfie 147 jak sobie próbowałem w październiku(którą robiłem),która myta była w zimie na proszkach i lusso sie trzymało wciąż bardzo dobrze,a przecież położone na WMF :roll: Tu mam zdjęcie przed korektą po myciu mieszanką VP,APC i shampoo plus..Po lewej lusso oro..

DSC_2564.jpg.c155b58d7bf090119ab1dfc5a125d564.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram sie robic min 2h przerwy. Generalnie chodzi o to by nie atakowac woskiem od razu zaraz po polozeniu glazu. Nie robilem testow na szeroka skale, ale praktycznie kazdy przypadek kiedy musialem sie spieszyc i nie mialem czasu na przerwe konczyl sie zauwazalnym obnizeniem trwalosci wosku.

Podobnie do Muti mialem glaze na aucie tej zimy, w sumie byly to dwa auta ktorz przygotowalem mniej wiecej z jedno czy dwu tygodniowa roznica zestawem SRP+ FK1000p. Oba z sukcesem wytrzymaly cala zime, oba nie garazowane. Moje wytrzymalo krocej, czego glownej przyczyny upatruje sie w czestszym myciu i 2-krotnemu uzyciu proszku na myjce cisnieniowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.